Gisteren voor m'n marathonvuurdoop beleefd! We rijden pas voor het derde seizoen en ondanks het feit dat ik helemaal geen aspiraties richting marathon heb (ben meer van de langebaanafstanden) heb ik gisteren toch maar eens een poging gewaagd in Nijmegen, waar de NSV regelmatig open inschrijvingen organiseert.
De beginners gingen gemiddeld sneller dan de aspiranten en gevorderden minimaal moesten kunnen rijden, maar ik heb het toch voor mekaar gekregen om pas na 23 van 30 rondjes van het ijs gehaald te worden (gemiddeld 40 sec., Nijmegen is trouwens een 333 meter baan, dus stel je er niet teveel van voor
![]()
). Ik lag te veel ronden (nou ja, het waren er maar 2) achter om door te mogen rijden. Maar ik heb toch 13 rondjes in m’n uppie op een voor mij topsnelheid gereden.
Ik begreep dat het dit keer voor het eerst was dat de eerste 10 ronden met voorrijders werd gereden, met rondjes gemiddeld 39 sec. Dat was voor mij ideaal, zo kon ik in het begin bij de groep blijven en een mooie snelheid rijden die ik in m'n eentje niet zo lang had volgehouden. Helaas viel er in de 10e ronde iemand voor me, waardoor ik moest uitwijken en de groep niet meer bij kon halen. Maar die had ik toch niet kunnen bijhouden, er werden soms rondjes 32 gereden!
Al met al een hele leuke ervaring! M’n vriend zei dat ik de op-een-na-laatste dame was die het ijs af ging en vele heren gingen me voor, dus ik ben best blij met het resultaat. Hij is er zelf in de laatste ronde afgehaald om de fotofinish niet te hinderen en heeft 29 rondjes in gemiddeld 36 sec. gereden. Uiteraard ben ik ook supertrots op hem!
Zo lang ik geen tijd heb om me zo goed op langebaanwedstrijden voor te bereiden dat ik een licentie ga nemen, blijf ik dit lekker eens per maand doen! Is ook een prima voorbereiding op de Weissensee, waar we in 2007 weer naar toe gaan.
Over 4 weken de volgende, ik ga m’n stinkende best doen om die wel uit te rijden!!
[ Bericht 1% gewijzigd door Nerwen op 12-12-2005 16:43:05 ]
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)