abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 11:21:35 #76
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_33009663
Gisteren voor m'n marathonvuurdoop beleefd! We rijden pas voor het derde seizoen en ondanks het feit dat ik helemaal geen aspiraties richting marathon heb (ben meer van de langebaanafstanden) heb ik gisteren toch maar eens een poging gewaagd in Nijmegen, waar de NSV regelmatig open inschrijvingen organiseert.

De beginners gingen gemiddeld sneller dan de aspiranten en gevorderden minimaal moesten kunnen rijden, maar ik heb het toch voor mekaar gekregen om pas na 23 van 30 rondjes van het ijs gehaald te worden (gemiddeld 40 sec., Nijmegen is trouwens een 333 meter baan, dus stel je er niet teveel van voor ). Ik lag te veel ronden (nou ja, het waren er maar 2) achter om door te mogen rijden. Maar ik heb toch 13 rondjes in m’n uppie op een voor mij topsnelheid gereden.

Ik begreep dat het dit keer voor het eerst was dat de eerste 10 ronden met voorrijders werd gereden, met rondjes gemiddeld 39 sec. Dat was voor mij ideaal, zo kon ik in het begin bij de groep blijven en een mooie snelheid rijden die ik in m'n eentje niet zo lang had volgehouden. Helaas viel er in de 10e ronde iemand voor me, waardoor ik moest uitwijken en de groep niet meer bij kon halen. Maar die had ik toch niet kunnen bijhouden, er werden soms rondjes 32 gereden!

Al met al een hele leuke ervaring! M’n vriend zei dat ik de op-een-na-laatste dame was die het ijs af ging en vele heren gingen me voor, dus ik ben best blij met het resultaat. Hij is er zelf in de laatste ronde afgehaald om de fotofinish niet te hinderen en heeft 29 rondjes in gemiddeld 36 sec. gereden. Uiteraard ben ik ook supertrots op hem!
Zo lang ik geen tijd heb om me zo goed op langebaanwedstrijden voor te bereiden dat ik een licentie ga nemen, blijf ik dit lekker eens per maand doen! Is ook een prima voorbereiding op de Weissensee, waar we in 2007 weer naar toe gaan.

Over 4 weken de volgende, ik ga m’n stinkende best doen om die wel uit te rijden!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Nerwen op 12-12-2005 16:43:05 ]
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
  maandag 12 december 2005 @ 12:25:26 #77
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33011210
Guttegutteguttegut, gisteren gewestelijk supersprint in Amsterdam
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 12 december 2005 @ 13:21:38 #78
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_33012685
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Guttegutteguttegut, gisteren gewestelijk supersprint in Amsterdam
Uithuilschouder aangeboden!
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
  maandag 12 december 2005 @ 14:52:27 #79
109065 sungaMsunitraM
pi_33014893
Dank je.
Ik reed nog niet eens zo slecht ofzo, maar het was gewoon een beetje een boerenkoolwedstrijd

20 minuten te laat begonnen, mist, gruwelijk schuurpapierijs, het duurde vreselijk lang allemaal, op het einde tijdnood dus geen dweil voor de laatste 300 meter dus laatste rit helemaaaaal kutijs etc
pi_33015548
Van het weekend was dubbel marathonweekend. Beide keren dezelfde taktiek gebruikt, vaak ontsnappen en hopen op versterking.
Op zaterdag leverde dat in Geleen geen resultaat op. Ik kreeg maximaal 150m maar niemand sprong solo/met een klein groepje naar me toe. Uiteindelijk toch teruggepakt en voor een rappe sprinter in m'n club de sprint aangetrokken. Maar die zat volgens mij te slapen want hij kwam ook niet bij de 1e 3 . Zelf nog als 9e geëindigd in de pelotonsprint, vette misslag in de laatste bocht. Wel leuk dat de aanwezige journalist direct z'n praatje begon met 'Ivo je hebt de wedstrijd wel gemaakt"
Gisteren dan een stuk beter gelukt. Ik dacht dat ik bij de 3e ontsnapping teruggepakt zou worden, liet me dus uitzakken richting peloton. Zie ik plotseling dat het peloton gaat rechtstaan. Dus weer volle gas vooruit, komen er even later twee jongens van VYC voorbijscheuren, eentje blaast zich op, de ander vliegt voorbij. Ik erachteraan, zie uit m'n ooghoek dat de klassementsleider langzaam naar me toe komt. Peloton stagneert. Vol doorgeramt maar die jongen van VYC kreeg ik niet meer te pakken. Andere Vuchtenaar valt terug en Eddy (klassementsleider) kan maar nipt bij me komen. Die komt echter niet helemaal bij en blijft net in de vuile wind hangen, zo 2-3 meter achter me. Ik wacht niet, hij is me te rap in de sprint. Uiteindelijk komt ie toch bij me, helemaal verrot. De Vuchtenaar heeft z'n ronde al, wij zien het peloton in de rug. Laat ik Eddy nog ff 3 ronden voor 't end op kop komen blokkeert ie helemaal Kat in 't bakkei dus voor de eindsprint, 2e plek en gestegen naar de 3e plek in het klassement (als ik die houd moet ik aan het eind van het seizoen door naar de C1). Ik was proefkonijn met de sensor. Dus ik kon m'n tijden oproepen. Bleek dat ik, buitenom (binnenom zat de C1) strak 39 hoog, 40 laag reed toen ik wegwas. Dat is omgerekend naar de 10km iets van 16.45
  maandag 12 december 2005 @ 15:29:53 #81
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_33015933
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dank je.
Ik reed nog niet eens zo slecht ofzo, maar het was gewoon een beetje een boerenkoolwedstrijd

20 minuten te laat begonnen, mist, gruwelijk schuurpapierijs, het duurde vreselijk lang allemaal, op het einde tijdnood dus geen dweil voor de laatste 300 meter dus laatste rit helemaaaaal kutijs etc
Tja, je hebt van die dagen Ben ik ff blij dat ik tot nu toe altijd op Nijmegen rij, wij klagen al als ijshockeyers het ijs verkloot hebben Dat wordt nog wat als ik ook richting wedstrijden ga

Maarre, kop op, slechter kan 't niet, volgende keer beter!

[ Bericht 2% gewijzigd door Nerwen op 12-12-2005 15:37:03 ]
  maandag 12 december 2005 @ 15:50:54 #82
109065 sungaMsunitraM
pi_33016445
Triavium
pi_33016534
Ik heb vrijdag ook een nieuw PR gereden. Langzaamste 1500 meter ooit! Gek genoeg stond er bij de uitslagen ook nog een PR achter mijn naam. Tja het kan niet altijd feest zijn.
  maandag 12 december 2005 @ 16:01:57 #84
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_33016718
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Triavium
Inderdaad

't Is even wat vaker een bochtje lopen (al hebben die 23 rondjes van gisteren er nog niet zo hard ingehakt dat ik zeg: goede race!), maar het rijdt dan ook wel perfect!!
pi_33017371
Ik heb 1x gereden in Triavium, vond er niks aan. Net alsof ik in een bobsleebaan reed, je ziet niks...
  maandag 12 december 2005 @ 16:37:55 #86
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_33017720
leer quoten muts
  maandag 12 december 2005 @ 16:41:46 #87
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_33017843
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb 1x gereden in Triavium, vond er niks aan. Net alsof ik in een bobsleebaan reed, je ziet niks...
True, true, vooral als je mijn lengte hebt en men dus net een paar piekjes haar boven de boarding uit ziet komen als je aan de overkant rijdt (hm, toch vond ik die opmerking gisteravond minder charmant).

Maar dat weegt niet op tegen het superijs dat we gisteren hadden! Ik ben kennelijk ook zo'n couveuserijder, zoals sungaMsunitraM het zo mooi omschreef.
En ze hebben tegenwoordig wel één hele bocht doorzichtig gemaakt, dus in 1 bocht kun je zo af en toe een blik naar beneden werpen. Maar daar houdt het wel mee op. Qua sfeer is het inderdaad niet de beste baan, maar daarentegen woonde ik er vorig seizoen zowat, dus ik ken inmiddels behoorlijk wat mensen en dat maakt het wel weer wat gezelliger.
pi_33022337
Wel een leuk commentaar in Dagblad de Limburger vandaag
quote:
Maastrichtenaar Ivo Miesen was met twee uitlooppogingen de absolute smaakmaker tijdens de tweede wedstrijd van de marathon baancompetitie op de ijsbaan van Geleen. Het was echter Bart Bongers uit Meerssen die wist te winnen
pi_33022395
ben niet goed wakker
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:51:47 #90
109065 sungaMsunitraM
pi_34676850

Woei
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:53:55 #91
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34676926
Ik ben gisteren begonnen met fitnessen (eerste keer van m'n leven) om conditie op te bouwen voor komend najaar. Wat voor dingen moet ik doen, schaatsexperts?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:02:49 #92
109065 sungaMsunitraM
pi_34677175
Buik & rug.
Leg press, of nog liever: squatten.
Leg curl.
Kuiten.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:15:27 #93
11923 I.R.Baboon
pi_34677557
Oh fuck, dan moet ik naar die enge apparaten die ik niet snap. Ik hoopte dat je gewoon een loopband zou zeggen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:21:04 #94
109065 sungaMsunitraM
pi_34677705

Squat

Wel goed de techniek aanleren, en als je zwaar gaat heb je een spotter nodig.

Leg press kan bijna niks fout bij gaan (hoewel, let erop dat je kuiten en hamstrings lenig genoeg zijn zodat je je voeten plat kan houden en je rug vlak)
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:28:02 #95
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_34677924
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Woei
Mooi!!!!

Ikke afgelopen zondag ook, stralend zonnetje en een vent die pas 's middags te porren was, dus het ijs had beter gekund, maar het was NATUURIJS!!!!! Alleen de camera natuurlijk niet meegenomen

En uiteraard ging het dit keer binnen no time fantastisch, waar ik vorig jaar op de Weissensee na een week nog niet met natuurijs om kon gaan. Dus dat beloofd wat voor volgend jaar!! Ik ga 'm uitrijden (spreekt zichzelf moed in ).
pi_34685655
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met fitnessen (eerste keer van m'n leven) om conditie op te bouwen voor komend najaar. Wat voor dingen moet ik doen, schaatsexperts?
Conditie bouw je niet op met krachttraining. Da's voor andere zaken. Conditie bouw je gewoon in de zomer op met fietsen, hardlopen of andere duursporten.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:30:30 #97
11923 I.R.Baboon
pi_34686002
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:20 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Conditie bouw je niet op met krachttraining. Da's voor andere zaken. Conditie bouw je gewoon in de zomer op met fietsen, hardlopen of andere duursporten.
Ja, dat heb ik gisteren op de loopband geprobeerd. En tsja, ik moet iets doen in de winter bij gebrek aan ijsbanen.
pi_34712402
HEERENVEEN - Nationaal allroundkampioene Wieteke Cramer heeft dinsdag tijdens een training haar neus gebroken. De Friezin knalde in Thialf op teamgenote Annette Gerritsen, die klaar stond voor een start-oefening. Dat heeft haar coach Jac Orie donderdag bevestigd.

Volgens de Postcode Loterij-trainer valt de schade mee. Een medische ingreep is niet aan de orde, omdat daarmee de voorbereiding op het WK allround (medio maart) verstoord zou worden. Cramer, die zich niet kwalificeerde voor de Olympische Winterspelen, stond een dag later alweer op het ijs. Teamgenote Gerritsen bleef ongedeerd bij de botsing

whehehhee
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!fotograaf maandag 6 februari 2006 @ 13:08:29 #99
73911 ultra_ivo
pi_34791783
De laatste weken ben ik kennelijk in vorm, de ene na de andere goede klassering gedraaid, inclusief een aantal baanrecords op m'n thuisbaan (ok, leeftijdsbaanrecords )
Gisteren nog ff m'n PR op de 5km aangescherpt, staat nu op 8.01.52, was goed voor een 13e plek op 't GAK. Marathons gaan ook super, eergisteren zat ik in een groepje met een Belg die tegen landelijk B aanhangt. Het kan dus niet beter. Behalve de benen nu dan, heb nog altijd dikke poten van dit weekend.
pi_34940624
Eerste goud voor hedrick is al binnen Op naar some Eric Heiden-se tafarelen dan maar :

TURIJN - De Nederlandse schaatsers hebben het vrijdag niet getroffen bij de loting voor de vijf kilometer. Van de favorieten komen Sven Kramer en Carl Verheijen zaterdag als eerste in actie. Het TVM-duo rijdt tegen elkaar in de elfde rit.

Direct aansluitend komt Bob de Jong in actie. De stayer werd gekoppeld aan Chad Hedrick. De Amerikaan heeft dus het grote voordeel dat hij zich kan richten op de tijden van wereldrecordhouder Kramer en Verheijen.

In de dertiende rit staan Shani Davis en de Canadees Arne Dankers tegenover elkaar. In de afsluitende race komen thuisrijder Enrico Fabris en de Noor Eskil Ervik op het ijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')