abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2005 @ 17:29:30 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_30700756
quote:
Studenten die hun afstudeerscriptie overschrijven moeten nooit meer kunnen afstuderen in hun vak. Dat zegt staatssecretaris Rutte in een nog te verschijnen interview in het maandblad Opzij.

Schorsing
Op dit moment is de strengste straf een jaar schorsing. "Dat vind ik eerlijk gezegd niet genoeg", aldus de bewindsman van Onderwijs. Rutte wil studenten die hun scriptie overpennen, helemaal uitsluiten van die studie.

Nieuwe wet
Rutte werkt aan de nieuwe wet op het hoger onderwijs en onderzoek (WHOO), waarin het sanctiebeleid op de schop gaat. De wet moet in 2007 ingaan.
Goed zo, keihard aanpakken die fraudeurs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_30700803
Oeh, dan mag ik wel opschieten

Maar goed, terecht dit natuurlijk.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30701550
Is natuurlijkt terecht, maar ik heb steeds het gevoel dat Rutte zijn eigen genoten privileges nu hard veroordeelt.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_30701697
De opleiding waar ik heen ga geld dit jaar uitsluiting ook voor normale modules, etc. Maargoed vind het wel terecht, ik ken mensen die er toe in staat zijn om op zo'n marnier door een opleiding heen te waggelen.
quote:
Is natuurlijkt terecht, maar ik heb steeds het gevoel dat Rutte zijn eigen genoten privileges nu hard veroordeelt.
Hij heeft er zeker 6 jaar over gedaan en een scriptie geleent?
  zondag 18 september 2005 @ 18:03:55 #5
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_30701903
Hoe hoger de straf, hoe minder de controle erop,..

"De straf is zo hoog, dat riskeren ze nooit"
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  zondag 18 september 2005 @ 18:13:05 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30702179
Beetje overdreven als je het mij vraagt. Zorg er eerst maar gewoon voor dat je die jaar schorsing consequenter gaat opleggen, voordat je hardere maatregelen gaat verzinnen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 18 september 2005 @ 18:31:48 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30702748
Harde straf, maar wel terecht. Je bent ook wel een idioot als je je studie op zo'n manier gaat afsluiten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 18 september 2005 @ 18:36:56 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30702939
Helemaal overpennen is natuurlijk een ernstig vergrijp, dat moet zwaar bestraft worden. Ik vraag me alleen af wat er met de 'dubieuze' gevallen gaat gebeuren. Om mij heen hoor ik wel eens van mensen die net een te groot stuk letterlijk hebben vertaald zonder bronvermelding. Ook kwalijk, maar dan lijkt me uitsluiting van de studie weer wat te zwaar.
  zondag 18 september 2005 @ 18:38:14 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30702981
Beter goed gejat dan slecht bedacht
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30703988
Cum Fraude afstuderen noem ik dat.

Nee, het is van den zotte dat zulke dingen gebeuren, keihard aanpakken!
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 18 september 2005 @ 19:14:07 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30704129
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:36 schreef Pool het volgende:
Helemaal overpennen is natuurlijk een ernstig vergrijp, dat moet zwaar bestraft worden. Ik vraag me alleen af wat er met de 'dubieuze' gevallen gaat gebeuren. Om mij heen hoor ik wel eens van mensen die net een te groot stuk letterlijk hebben vertaald zonder bronvermelding. Ook kwalijk, maar dan lijkt me uitsluiting van de studie weer wat te zwaar.
Als ik het zo lees gaat het Rutte vooral om de 'zware gevallen'. Hij wil het maximum verhogen, van een éénjarige naar een levenslange uitsluiting. Die éénjarige uitsluiting wordt nu ook niet standaard opgelegd.
  zondag 18 september 2005 @ 22:59:48 #12
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_30711896
Goed idee van Rutte. Van mij part mag de strenge wetgeving over het kopiëren van teksten ook doorslaan naar middelbare scholen onder het motto preventiecontroles.
pi_30718784
quote:
'Plagiëren? Dan niet afstuderen!'

Bron: Planet.nl
Gepubliceerd: zondag 18 september 2005 @ 19:04

Staatssecretaris van Onderwijs Mark Rutte is er voorstander van om studenten die bij hun afstudeerscriptie plagiaat plegen keihard te straffen. Volgens de VVD-politicus moet de frauderende student de mogelijkheid tot afstuderen in de studierichting waarmee ze bezig waren worden ontnomen. Dat meldt Rutte in een interview in Opzij.

Onlangs werd al bekend dat de politicus het sanctiebeleid voor plagiërende studenten op de schop wil nemen. Momenteel is de straf voor het overnemen van complete teksten nog maximaal een jaar schorsing, maar volgens Rutte is dat niet streng genoeg. "Ik laat onderzoeken of je mensen, die hun afstudeerscriptie hebben overgeschreven niet helemaal kunt uitsluiten van die studie. Dat betekent dat ze nooit meer in dat beroep werkzaam kunnen worden. Ja, dat is heel streng, maar ik vind het ook erg dat je zo'n belangrijk stuk van een ander overschrijft", aldus de staatssecretaris in Opzij.
Aldus de FP: 'Plagiëren? Dan niet afstuderen!'

Wat vinden we hiervan?

Ik vind het reinste bullshit. De straf is veel te hoog. Iemand zijn kans op afstuderen ontnemen door één fout, dat is buiten proporties.

"Maar school is ook om je voor te bereiden voor later en dan mag het ook niet blablabla..."

Ja klopt, maar als na een foutje alles al ontnomen wordt is er geen voorbereiden meer aan. Fouten zijn om van te leren en om te verbeteren, niet om hard af te straffen en de mogelijkheid ter verbetering niet te geven. Om deze reden vind ik een jaar schorsing al prima. De student heeft een jaar niks te doen als straf, maar kan daarentegen wel inzien wat hij fout heeft gedaan en het zodoende de volgende keer wél goed doen.
pi_30718950
Ik vind het wel een goede regel. Niks te streng. Je weet dat het illegaal is als je complete stukken overschrijft, als je die 'straf' niet wilt, moet je het gewoon zelf doen
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30718976
Easy als je brokken tekst overneemt gewoon een bron bijvoegen dan is het geen plagiaat meer
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30719020
"Foutje"? Ik bestempel dit wel iets zwaarder dan "foutje"!
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_30719073
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:29 schreef Blinky het volgende:
Ik vind het wel een goede regel. Niks te streng. Je weet dat het illegaal is als je complete stukken overschrijft, als je die 'straf' niet wilt, moet je het gewoon zelf doen
Dan kun je er net zo goed levenslang op zetten

"Ja, je weet dat het illegaal is als je complete stukken overschrijft."

De straf gaat gewoon niet op tegen hetgeen wat gedaan is.
  maandag 19 september 2005 @ 09:46:51 #18
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_30719241
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:16 schreef boyv het volgende:

[..]

Aldus de FP: 'Plagiëren? Dan niet afstuderen!'

Wat vinden we hiervan?

Ik vind het reinste bullshit. De straf is veel te hoog. Iemand zijn kans op afstuderen ontnemen door één fout, dat is buiten proporties.
Als een fout een in principe levenslange straf moet opleveren dan mogen ze die wettenbundels en hun strafmaten wel vervangen.
er word teveel abstract gedingest
  maandag 19 september 2005 @ 09:48:42 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30719272
Te streng, een jaar schorsing en een nieuwe scriptie is in mijn ogen zwaar genoeg.
  maandag 19 september 2005 @ 09:50:39 #20
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30719301
Beter controleren lijkt me een betere maatregel dan zwaardere straffen. Zet een landelijke database van scripties op bijvoorbeeld. Plus een engine om scripties eventueel te matchen
pi_30719480
als je je scripte gewoon zelf maakt, is er toch niets aan de hand. Hoeven we ons ook niet druk te maken over deze straf
pi_30719596
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:37 schreef boyv het volgende:

De straf gaat gewoon niet op tegen hetgeen wat gedaan is.
Dat zal de praktijk moeten uitwijzen. Schijnbaar is de straf die nu wordt gehandhaafd niet voldoende.

Als je niet zelf orgineel kunt zijn, of die moeite er niet voor wilt doen, dan moet je maar iets anders kiezen. Overschrijven is iets van de basisschool en daar wordt al te laks in opgetreden.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30719600
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:59 schreef PekkeMan het volgende:
als je je scripte gewoon zelf maakt, is er toch niets aan de hand. Hoeven we ons ook niet druk te maken over deze straf
Precies
  maandag 19 september 2005 @ 10:13:02 #24
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30719730
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:05 schreef Blinky het volgende:

[..]

Dat zal de praktijk moeten uitwijzen. Schijnbaar is de straf die nu wordt gehandhaafd niet voldoende.

Als je niet zelf orgineel kunt zijn, of die moeite er niet voor wilt doen, dan moet je maar iets anders kiezen. Overschrijven is iets van de basisschool en daar wordt al te laks in opgetreden.
Hoeveel mensen worden per jaar gepakt voor dit vergrijp? en hoeveel begaan het? Ik denk dat nog geeneens 10% van de fraudeurs gepakt wordt. Werk daar eerst eens aan.
pi_30719765
Terecht natuurlijk .

Geen argument tegen te verzinnen dat ergens op zal slaan .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')