Ik vind Bullocks biografie van Hitler de beste, beter dan die van Kershaw. Bullock had minder feiten en onderzoek tot zijn beschikking dan Kershaw, waardoor hij soms onvolledig en gedateerd is, maar zijn observaties zijn scherper en zijn schrijfstijl mooier.quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel biografieën staan. De beste Hitler biografie vind ik die van Kershaw:
Hitler, 1889 - 1936 Hubris
Hitler, 1936 - 1945 Nemesis
Nee, nog altijd niet gelezen. Als je eindelijk je tentje opgezet hebt en je maaltje klaar hebt, ga je niet nog eens dergelijke pillen doornemen, ook niet leuk voor je mede-vakantiegangers. Maar 1 boek gelezen deze vakantie van Philip Roth. Maar Kershaw blijft in de bedoeling liggen, ooit...quote:Op maandag 19 september 2005 13:34 schreef RaisinGirl het volgende:
Verder heeft ook de biografie over Pablo Picasso geschreven door Arianna Stassinopoulos indruk gemaakt.
Heb jij trouwens de biografie van Kershaw over Hitler gelezen, Ryan? Dat ligt nog altijd in mijn planning.
De nieuwste biografie toch, van die vrouwelijke Chineze auteur?quote:Op woensdag 21 september 2005 00:07 schreef SCH het volgende:
Ik neem de biografie van Mao mee op vakantie maar weet niet of ik er aan toe kom. Hij is wel dermate lovend besproken dat ik er erg nieuwsgierig naar ben.
quote:Op woensdag 21 september 2005 09:36 schreef descendent1 het volgende:
[..]
De nieuwste biografie toch, van die vrouwelijke Chineze auteur?
Die schijnt erg goed te zijn, en gooit het hele heroische beeld van Mao omver...
Staat op de lijst van aan te schaffen werken... mits de financiele situatie het weer toelaat...![]()
Indrukwekkende film idd. Vooral de verhoren en de rechtszaak.quote:Oh, en ik heb laatst de film 'Sophie Scholl' gezien; gaat over de gang van zaken na t oppakken van een aantal leden van Die Weisse Rose' (een studentenvereniging die tijdens WO II dmv pamfletten en dergelijke verzet pleegden tegen ome Adolf en zijn bewind. Erg mooi en erg indrukwekkend. Is ook een boek van, dat is geschreven door de zus van Sophie Scholl. (Irma o.i.d.)![]()
Die van mij is een ingebonden versie met harde kaft en losse omslag. Maar als je daar een hekel aan hebt dan haal je die toch eraf terwijl je 'm leest? Dat doe ik zelf ook om beschadigingen te voorkomen.quote:Op zondag 12 maart 2006 20:59 schreef schatje het volgende:
Dat boek van Mao hè? Heeft het een hardcover (bol.com) of een hardback (proxis.be)? Dus zit er nu wel of niet een losse omslag omheen? Kan iemand mij dat alsjeblieft vertellen?
Ik heb een hekel aan losse omslagen. Uiteindelijk komen er dan vaak van die lelijke scheurtjes enzo in. Ik hoop dus eigenlijk dat de omslag in het harde karton gedrukt is. Dan bestel ik het boek zeker.
quote:Op woensdag 21 september 2005 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
MAO - The unknown story
Door Jung Chang en Jon Halliday
Er is al veel over gediscussieerd: hoort Mao Zedong wel of niet thuis in het rijtje schurken van de 20e eeuw: Adolf Hitler en Josef Stalin? Voor Jung Chang en Jon Halliday is geen twijfel mogelijk. Hun langverwachte biografie over Mao heeft van voor tot en met achterflap maar één boodschap: Mao Zedong wás een schurk - een gevoelloos, meedogenloos en wreed persoon die '70 miljoen Chinezen' de dood in heeft gejaagd.
Jung Chang en haar echtgenoot Halliday hebben 14 jaar na het verschijnen van het immens populaire Wilde Zwanen (waarin aan de hand van Chang's familiegeschiedenis het China van de 20e eeuw wordt neergezet) opnieuw voor een spraakmakend boek gezorgd. Jaren van archiefonderzoek en interviews met ooggetuigen zijn voorafgegaan aan de verschijning van deze biografie.
[..]
Welk boek is dat? En kun je er wat over zeggen? Ikzelf krijg het idee (via een aantal artikeltjes in NRC, dus summier) dat de opkomende middenklasse tevreden is met de materiële welvaart en economische kansen, maar niet echt verlangt naar de in het Westen gebruikelijke burgelijke vrijheden. En dat er binnen de CCP zelfs weer een stroming opgang komt die matiging van de economische groei nastreeft, of iig ook oog heeft voor de nadelige gevolgen van snelle economische groei.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:39 schreef YPPY het volgende:
Rondom het Tianenmenplein zijn veel boeken verschenen, waaronder de uitgave met documenten die lang geheim zijn gebleven. Leest wel lastig, dus die heb ik nog niet uit. Tijdje terug heb ik hier verschillende boeken over verkocht. Nu lees ik De toekomst van China van Ian Buruma wat hier ook gedeeltelijk over gaat. Hij heeft de studentenleiders van toen gesproken. Ook interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |