SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no life after death, there is only life
quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:53 schreef TijnIIE het volgende:My thoughts exactly.... anyways ga je ergens anders aan ergeren. Er zijn zoveel andere leuke dingen waar je over kan klagen dan die Nederlandse kut taal, is het toch niet waard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
Tussen twee werkwoorden dient een komma geplaatst te worden. Verder heb je wel gelijk: het spellingsniveau van veel Nederlandse burgers is bedroevend. Ik kan niet meer doen dan constant blijven hameren op het grammaticaal correct spellen van Nederlandse woorden en uitdrukkingen, opdat de mensen die het Nederlands nog niet voldoende beheersen, ervan leren.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:43 schreef rrrik het volgende:
Dat het bar en boos is gesteld met de spelling in Nederland weet iedereen inmiddels wel. Wat me echter wel verbaast is dat we het vertikken om het goede voorbeeld te geven!
Zojuist zapte ik even langs televisie-programma (zender?) JETIX met daarop een quiz. De juiste antwoorden verschenen in beeld:
A: Je weet niet goed wat dat betekend.
B: Je vindt dat erg fijn
C:
Ik zie het steeds vaker en stoor me er flink aan. Wat kunnen we doen om het spellingsgehalte -of in ieder geval de basis ervan- weer omhoog te krikken? Zeker bij een belangrijk medium als TV zou je het wel mogen eisen.
Gramatisch? Grammaticaal.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:44 schreef Chandler het volgende:
Leer dan Engels, zit gramatisch wat minder bagger in elkaar
Ik ben het er helemaal mee eens,alleen die stam + t kan me eigenlijk gestolen worden,het nut daar van heb ik nooit ingezien.....quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:43 schreef rrrik het volgende:
Dat het bar en boos is gesteld met de spelling in Nederland weet iedereen inmiddels wel. Wat me echter wel verbaast is dat we het vertikken om het goede voorbeeld te geven!
Zojuist zapte ik even langs televisie-programma (zender?) JETIX met daarop een quiz. De juiste antwoorden verschenen in beeld:
A: Je weet niet goed wat dat betekend.
B: Je vindt dat erg fijn
C:
Ik zie het steeds vaker en stoor me er flink aan. Wat kunnen we doen om het spellingsgehalte -of in ieder geval de basis ervan- weer omhoog te krikken? Zeker bij een belangrijk medium als TV zou je het wel mogen eisen.
Hmm vaag, kan het dan misschien beide? Zelfs in documenten over taal van de ILO (UvA) kom je "je vind" tegen..quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
My thoughts exactly.... anyways ga je ergens anders aan ergeren. Er zijn zoveel andere leuke dingen waar je over kan klagen dan die Nederlandse kut taal, is het toch niet waard.
je loop is toch ook niet goed?quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:25 schreef rrrik het volgende:
[..]
Hmm vaag, kan het dan misschien beide? Zelfs in documenten over taal van de ILO (UvA) kom je "je vind" tegen..
Les du Metro dan uns.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:53 schreef bonke het volgende:
je hebt helemaal gelijk
in de media mogen ze dit soort fouten niet maken
Wat heeft een Z-merk chips hiermee te maken? Verloeder de taal nu niet erger!quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:54 schreef Mainport het volgende:
Maar ja, dit weten we eigenlijk allemaal al. Ga dan naar taalunieversum.org, stelletje samo's!
Enfin............. Het is weer weekend...........quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:57 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Wat heeft een Z-merk chips hiermee te maken? Verloeder de taal nu niet erger!
quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:54 schreef Mainport het volgende:
Maar ja, dit weten we eigenlijk allemaal al. Ga dan naar taalunieversum.org, stelletje samo's!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit lol, taalunie versum
my badThere is no life after death, there is only life
quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:17 schreef haagse_elfje het volgende:
biertje?
Zo las ik laatstquote:Op zaterdag 17 september 2005 10:55 schreef almeersmeisje het volgende:
Nee maar helaas gebeurt dat steeds vaker, ook in de ondertiteling van films bijvoorbeeld :|
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |