abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:30:59 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30896886
Fijn dat je vakantie zo lekker is geweest, knorretje

Wat een schrik met al die valpartijen en vingers tussen de deur..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30902370
he jakkes wat een enge verhalen allemaal. kusjes op de zere vingers, koppies, kaken, ogen, lippen en wangen. hopelijk gaat 't snel weer beter. hoewel je van een kneuzing lang last kunt houden geloof ik... arme Bo.

hier een zieke Piet, zoo zielig. hij had vanmiddag al ineens bijna geen stem meer, en vanavond ineens ontzettend benauwd en een enorme blafhoest en koorts (denk ik want niet gemeten). hij is al een paar keer uit bed geweest, heeft een beetje hoestdrankje op en wat vloeibare paracetamol, maar hij ligt me toch te piepen en zagen dat 't niet mooi meer is. ik durf bijna niet te gaan slapen, vind 't zo eng dat benauwde.

(en de momenteel vederlicht-slapende Anna (let wel, het vederlicht slaat alleen op het slapen!! ) natuurlijk wakker en huilen bij ieder hoestje van Piet, gezellig avondje zo. maar goed, dat is bijzaak en hopelijk wordt zij niet ook ziek.)
pi_30902480
Aaaaah zielepietjes allemaal hier!
Piet, sterkte en Bix, jij ook.

Jessie, wat vreselijk van dat vingertje tussen de deur.
Krijg spontaan flashbacks naar de keer dat ik tegen de deurpost leunde en mijn oma de deur aan de andere kant dichtdeed. Mijn vingers zaten tussen de scharnierkant en mijn oma bleef maar duwen.Waarom gaat die deur nou niet dicht

Djen, ook al gevallen. Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_30903305
Vervelende verhalen inderdaad, sterkte allemaal
  Jubileum moderator zondag 25 september 2005 @ 20:00:28 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30924429
Hoe gaat het met Bo vandaag Jessie? En wanneer moest Janneke nou ook alweer naar de logopediste of was dat nog niet duidelijk?

Vannacht rond half 2 ging er ineens een sirene genaamd Iris af. Helemaal in paniek, compleet ontroostbaar en wilde niks anders dan bij mama in haar armen kruipen. Oke, dat kan, kom dan maar bij ons in bed. Papa werd met grof geweld het bed uitgezet door de kleine kenau en die kroop maar in het logeerbed. Zo, eindelijk rust.... het licht mocht niet uit van Iris want dat veroorzaakte nog grotere paniek maar goed, ook met licht aan kan ik wel slapen.
Langzaam maar zeker neemt ze mijn hele kussen in beslag en lig ik uiteindelijk nog maar op een puntje. Ook mijn bed, toch zo'n 1.80m breed lijkt steeds smaller te worden. Terwijl ik langzaam in slaap val merk ik dat ik met 1 been op de schuimrubber rand lig en mijn arm al buitenboord hangt.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn, het bed is tenslotte groot genoeg. Ik verman mezelf, worstel mijn ogen open en loop even om om vervolgens op Jeroens plekje te gaan liggen. Zo... iets meer ruimte.
Hehe, nou maar weer slapen. Iris ligt nog steeds met open ogen om zich heen te kijken maar huilt tenminste niet meer. Ik zak langzaam maar zeker weer in slaap tot ineens zeer verheugd naast me klinkt "iesie niette tiemohl!" Nee schat jij hebt geen piemel, ga maar weer slapen.
Vervolgens wordt de hele familie besproken tot de buren aan toe om vast te stellen wie er allemaal een piemel heeft....
En nu slapen Iris!!
Langzaam maar zeker wordt ze steeds slaperiger en begint weer aardig breed in bed te liggen. Nog een paar maal schuif ik haar weer terug maar uiteindelijk om half 4 vallen we dan in slaap.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30924485
haha Lois. En toch klinkt het speciaal, zo met je meisje in 1 bed
Vanavond zeker vroeg erin?
  Jubileum moderator zondag 25 september 2005 @ 20:04:17 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30924532
Het was echt heel gezellig hoor, ik werd vanmorgen wakker van een handje die in mijn nek aan het kriebelen was en een bekkie wat helemaal begon te stralen toen ik mijn ogen open deed.

Ik heb vanmiddag heerlijk meegedaan met het middagdutje van de dames zodat ik de rest van de dag mijn ogen nog een beetje kon openhouden.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30937581
Nieuws van het 'kan hij nog niet lopen?'-front: Morris stond van de week voor het eerst, in zijn bedje Helemaal trots was hij, stond te gillen van opwinding
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 10:11:52 #109
7074 moussy
kuttekop
pi_30937596
Stoer Morris!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 26 september 2005 @ 11:57:56 #110
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30939978
Jippie, Morris!

Maria deed het afgelopen zaterdag ook! Ze trok zichzelf op aan een heel laag tafeltje en bleef er toen aan staan! Het zag er zo schattig uit, alsof ze op de bar leunde! En dezelfde dag deed ze het in badje weer (en dan dus zonder beugel). Ze vindt het heel leuk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_30940142
Maria gaaf joh
Kunnen ze samen aan de bar staan
  maandag 26 september 2005 @ 13:09:13 #112
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30941648
Ja Morris en Maria super

En wat een ongelukjes zeg zo bij elkaar
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:53:12 #113
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30967944
Joehoe

Jolie(tje) is vanmorgen naar het bureau geweest en is inmiddels 86 cm en 12,2 kilo ze heeft ook prikjes gehad. Ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! ze liep vanmorgen los!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt op z'n Jolies 'oh jeeeee' stap stap 'kijk mama' stap stap 'oooooh' zo goed zo knap

Op het bureau vonden ze het knap dat ze zo goed kon praten, uiteraard keek ze even verbaasd naar de vormenstoof die ze in d'r hand gedrukt kreeg als altijd. Zo blijft ze tenminste gemiddeld
pi_30968426
oei, wij hebben geen vormenstoof dat wordt afzien volgende week op het CB
Jolie, goed dat je los kan lopen zeg! Kan jij drankjes halen voor Maria en Morris aan de bar
En hopelijk krijg je geen lastvan de prik.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:15:07 #115
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30968513
Jolie heeft er één van LadyS gekregen met d'r verjaardag maar dat is ook een auto en rondracen is veel interessanter!
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:36:34 #116
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_30969103
Hè gatsamme wat een enge verhalen allemaal zeg. Hoop dat alles nu weer oké is met alle tandjes, vingers en gezichtjes.
Anitra, die klimrekken heb ik ook een trauma aan overgehouden. Trok vroeger een keertje niet snel genoeg mijn hoofd in toen ik ondersteboven hing en weer terug wilde met een zwiep. Ik wist niet dat daar 2 knoeperds van bouten zaten om alles bij elkaar te houden. Had me toch een gat in mijn hoofd! Heb er nou nog een plekje zitten waar het haar minder hard groeit.

Ook hier een snotterkoppie. Al 2 nachten aan het spoken geweest en gisternacht klonk het ineens "Mama bah!" (met zo'n heeeele dikke M) Dus op de tast naar hem toe en toch maar even aan zijn gezichtje gevoeld. Hele hand vol snot. Gister kon ik de hele dag achter hem aanlopen met een zakdoek, het bleef maar zo'n neus uit stromen. Had je net wat weg geveegd begon het alweer te lopen. En maar "Mama bah!" roepen. Zijn hele slaapzak was gewoon nat van het snot.

Dit weekend heeft het mannetje de box opgeruimd. Ik heb het nog een tijdje tegen kunnen houden. Dat het wel handig was enzo... Alsof Léon er nog veel in zat.
Maar de box is weg en we hebben weer een stuk kamer terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door dutchie op 27-09-2005 12:53:47 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:46:26 #117
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30969418
Leon snotjong!

Morris en Maria: jeeeeeehoezeeeee, wat leuk en schattig dat ze staan. Marietje met d'r beentjes wijd, ha ha, ik zie het helemaal voor me. En Jolietje loopt los! Hihaaaaaa!
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:03:44 #118
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30969888
Ja Jolietje ook aan de stap we gaan nu hard en weer een mooie stempel
Jolie wat heb je een gave broek aan

De box eruit Dutch, zelf moet ik daar nog niet aan denken vindt het nog veels te makkelijk (met bv zelf naar de wc gaan) en ze vermaakt zich daar nog best dus hier blijft de box nog wel ff staan.
pi_30970525
Beterschap voor de zieken hier

Heb je vannacht beter geslapen Lois?
Wat goed dat Morris en Maria staan en dat Jolie loopt!
En wat is Jolie lang! Myrthe is toch zo'n 5 cm kleiner dan.

Bij ons hebben ze nog nooit gekeken of Myrthe iets met een vormenstoof kan (ze heeft voor haar verjaardag eentje van Playskool gekregen, 4 euro bij Blokker, vanaf 12 mnd; de meesten zijn vanaf 18/24mnd). 't Was vooral kijken of ze kon geven en nemen, en wat ze met de blokjes deed. Jullie cb's zijn dus wat uitgebreider?
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:30:55 #120
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_30970683
Ik heb weer een trage donder hoor zie ik. Jolie loopt, Zoë ook al, Djulian en die van mij zet 3 voorzichtige maar wel onder luid gegiechel ('t is soms net een meid! ) stapjes en valt weer op zijn gat. Komt vanzelf.
En ook Maria en Morris die goed gaan staan!
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:12:23 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30971817
Poemojn, ze kreeg gewoon wat in d'r hand gduwd om even te doen want ze moest natuurlijk even zitten. Ik doe nooit mee aan die onderzoekjes. Volgens mij doen ze verder niks hier hoor. Gewoon even bezighouden.

Ah Dutch lekker belangrijk. Voor hetzelfde geld is Jolie dit morgen vergeten en gaat ze weer schuivend door de kamer. Rare kinderen zijn het!

Leuk he Rottdog, zelf geverfd ze had een witte tuinbroek gekregen van iemand
pi_30972251
Maria wat knap dat je kan staan !!!
En Jolie al los lopen, dat wordt nog wat LB, straks mag je achter d'r aan rennen. En ik vind de broek supergaaf, wat stoer dat je die zelf geverfd hebt ! Zie je nou wel dat je wel crea bent
pi_30973028
jolie leuke broek zeg. en wat ben je al groot!
en knap hoor al dat lopen en staan hier, ik ben onder de indruk!
léon, beterschap jongen.
piet is geloof ik wel aan de beterende hand, heeft vannacht in ieder geval goed geslapen. maar vanmorgen was ie wel strontvervelend, dat is vrij uitzonderlijk (gelukkig) dus denk ik dat ie nog niet helemaal beter is. zo schattig, hij heeft ineens de poppensmaak te pakken. gisteren heeft ie een oude pop van mij wel 10 x 'pap' gegeven. en ook z'n beertje & giraf krijgen om de haverklap de fles, of hapjes van een lepeltje. en dan met zo'n lief bezorgd stemmetje "kom maar, pop!".
pi_30973443
Piet & pop Wat grappig dat ie dat doet Bix!

Net met Morris naar de dokter geweest voor zijn oortje. Dat is stuk en ontstoken bij het lelletje. Ik moet er 2x per dag creme op smeren tegen de ontsteking en als de zwelling erger mocht worden dan krijgt hij een antibioticakuurtje.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:22:51 #125
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_30985986
wat is er een hoop gebeurt allemaal ..
alle kindjes die het nodig hebben beterschap...

kyllian heeft helemaaaal geen luier meer nodig
toen we op vakantie waren had ik van die inleg luiers
en hij zei tegen mij mama die hoef ik niet meer nu ben ik een hele grote jongen
dus ik had zoiets van ok dat is goed we gaan eens kijken of het lukt
en het lukt dus... hij is zo trots op zichzelf..
en ik op hem..
  woensdag 28 september 2005 @ 09:36:32 #126
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30992266
Goed van Kyllian!
En Piet met pop, wat lief.

Maria speelt nu ook met de pop, heel schattig. Ze aait de pop, ze geeft de pop haar speentje en ze gaf vanochtend zelfs een paar kusjes. Dat doet ze bij ons niet eens! Ik zei: "Ga je de pop een kus geven?" en ze deed het gewoon! Zo leuk om te merken wat ze allemaal al snapt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 28 september 2005 @ 09:45:21 #127
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30992440
Wat lief Maria!
ps-Sugar, ik sms je zo ff, spring eerst even onder de douche...
pi_30993288
Lief he als ze zo verzrogend zijn met die poppen. Janneke heeft dat ook zo erg. Dr zus kan een paar tikken of knijpen krijgen en de pop kust ze helemaal plat

Dat slaan enzo begint echt de spuigaten uit te lopen. Bij elke tik, knijp of wat dan ook gaat ze naar de gang en na 3 keer naar haar kamer. Maar daar zijn we vaak de hele dag mee bezig en het lijkt niet echt te helpen. Voor Bo is het ook zo zielig want ze doet haar echt pijn. Daarna maakt ze het altijd goed met een kusje. Maar dat is na 4 keer ook niet leuk meer.
Van de gang wil ze afkomen. Dus daar gaat de bank nu tegen. Janneke huilt ook veel. Dat begint al met wakker worden. Als ze drinken krijgt uit een beker die ze niet in gedachte had is het al gillen huilen en echt doorslaan. Echt een beetje erg zwaar de laatste dagen momenteel. Van de week was ik zelf een paar keer te boos en onmachtig waardoor ik haar ook een paar tikken op ahar billen heb gegeven. Stom want ik wil juist niet dat zij het doet. Resultaat had het ook al niet want ze ging alleen maar harder huilen. Maar soms weet ik het dus echt ff niet meer. Het enige wat op zulke momenten nog wel eens helpt. Is naar buiten en een stuk wandelen. Maar dan moet ik wel de buggy mee want als mevrouw dan geen zin heeft worden dat ook weer drama's.
Ik weet ook niet of dit allemaal door het niet praten komt hoor. Zit ook wel een stukje in haar zelf (huilend wakker worden bv, heeft ze al van kleins af aan) En ook al komt het van het niet praten is het niet iets wat ik moet/wil accepteren. Slaan knijpen enz mag ze gewoon niet. Maar nu moet ze dat zelf nog even doorhebben
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 28 september 2005 @ 11:15:31 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_30994323
Jessie, ik hoorde laatst van een vriendin die met hetzelfde probleem zit dat het kon komen, omdat het kind zijn energie niet kwijt kan. Dus misschien is peuter/kleutergym voor Janneke? Misschien doe je dit al, maar het is maar een ideetje.
pi_30996318
Ja soms helpt het inderdaad ook om lekker buiten uit te razen. Maar heeft ze haar bui echt niet dan wil ze gewoon in die buggy zitten en ben ik de enige die buiten uitraast Ik denk dat het ook lekker is als ze straks op de peuterspeelzaal terecht kan.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 28 september 2005 @ 12:56:16 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30996708
Jessie, erg herkenbaar. Ik zit met Job ook met van die vreselijke driftbuien. Ik voel me af en toe rijp voor Schatjes, EHBO bij opvoeden en de Supernanny bij elkaar. Als Job een driftbui heeft is er helemaal niks met hem te beginnen. Hij is dan onbenaderbaar en het beste kun je hem op de grond maar laten liggen. Dan ligt hij te gillen en te schoppen en met zijn hoofd op de grond te beuken. Het gebeurt soms ook wel eens buiten en dan gaan goedbedoelende mensen zich er mee bemoeien en gaan hem dan soms koekjes of snoepjes geven om hem te kalmeren. Die worden vervolgens woedend op de grond gegooid en dan schaam ik me helemaal.
Ik zit er soms helemaal doorheen en betrap me er zelf dan op dat ik tegen Job en Katja begin te schreeuwen. En het ergste is dat ik hem op dit moment ook echt niet even uit durf te besteden. Dit wil ik niemand aandoen, ook mijn moeder niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_30997296
Nou hier is het dan weer zo, zodra Jans een dagje bij oma is dat ze dan altijd vertellen hoe leuk ze wel niet is. Daar doet ze het dus niet. Het is hier vaak ook nog eens een hevige concurentiestrijd. Die absoluut niet van Bo uit gaat. Maar ook als ze alleen is heeft ze het. En lachen als ik zeg dat iets niet mag. Na het op gang zijn geweest gewoon weer doorgaan met dingen doen die niet mogen. En dan ben ik best nog vrij in wat ze allemaal mag. Toch weet ik nog van Bo dat het wel even kan duren deze periode. En dat het wel weer overgaat. Maar die bleef bv wel netjes op de gang wachten enzo. Maar die sloeg niet. Ik vind dat echt heel erg. Als ze met andere kindjes "speelt" is ze ook steeds aan het afpakken. Ik vind dat dus echt erg. Ze kan ook heel lief zijn naar andere kindjes hoor. Ineens zomaar een kusje geven, of een pop geven die ze zlef vast heeft. Alleen zijn die lieve momenten de laatste tijd erg schaars.
En dat huilen schreeuwen en jammeren. Echt vermoeidend.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30999253
Zowie wat een minder en leuk nieuws is hier allemaal te lezen

Hier gaat het ondertussen lekker, Thijs is druk met kruipen & Staan.
Hij begint langszaamaan steeds meer te vertellen en ook wat duidelijker.

En voor de rest weinig te melden eigenlijk
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 28 september 2005 @ 14:46:19 #134
37150 livelink
pi_30999710
Bij Job komt het ook voornamelijk door de concurrentiestrijd met Katja. En eigenlijk komt het er op neer dat hij alles wil kunnen wat Katja kan en als hij dan iets niet kan resulteert dat in die driftbuien.
En hij slaat Katja ook, maar Katja slaat hem net zo hard terug. Als je hem alleen hebt gaat het wel goed.
Wat dat betreft maak ik me ook zorgen over het kdv. Vanaf maandag komt hij namelijk bij Katja in de groep. Nu zat hij nog bij de babies. Maar eens afwachten hoe dat gaat.

Thijs gaat lekker, zo te horen.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 15:21:53 #135
7074 moussy
kuttekop
pi_31000624
Livelink, zoals jij Job omschrijft, zo is Cas ook. Behalve dan de driftbuien, die hebben we wel gehad, ging vanzelf over trouwens
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 15:22:38 #136
43556 miss_dynastie
pi_31000649
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:26 schreef jessie het volgende:
Van de gang wil ze afkomen. Dus daar gaat de bank nu tegen.
Jessie, ik weet niet of je de gang vanuit 'supernanny' oogpunt doet, maar zo ja, dan juist niet je kind opsluiten, er was laatst een vader op tv die vroeg waarom ze dat niet gewoon deden, maar het kind moet juist zelf beseffen en overdenken waarom hij er zit en dat bereik je dan niet met opsluiten. Bedoel dit niet bemoeizuchtig hoor, maar misschien is dat iets waar je niet aan denkt als je gefrustreerd bent
pi_31000744
Ik zet haar meer op de gang om even uit de situatie te halen. Dat overdenken lukt op dat moment toch niet echt. En als ik haar niet "opsluit"overdenkt ze het al helemaal niet.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 15:28:22 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_31000797
Overdenken is ze naar mijn idee nog te klein voor.

Ik doorbreek vaak het gedrag door even iets met zn 3-en iets totáál anders te doen. Als ze tv zitten te kijken en er komt ruzie gaan we aan tafel een spelletje doen (bijvoorbeeld)
  woensdag 28 september 2005 @ 15:52:27 #139
37150 livelink
pi_31001404
Gelukkig dat bij Cas de driftbuien weer vanzelf over zijn gegaan, want eerlijk gezegd is dat hetgene waar ik echt niks mee kan. Ik heb Job trouwens wel een keer in zo'n bui in de regen buiten gezet. Pedagogisch waarschijnlijk absoluut onverantwoord, maar het hielp wel. Hij was van verbazing in één klap stil. Buiten in de tuin zetten en zelf binnen blijven is overigens wel de beste manier om hem tot bedaren te krijgen. Hij gaat dan in de tuin op een gegeven moment vanzelf spelen als hij wat uitgeraasd is.
  woensdag 28 september 2005 @ 16:01:38 #140
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31001650
Soms zijn al die programma's heel nuttig en zitten er dingen erbij die je goed kunt gebruiken. Maar soms moet je in de praktijk ervaren dat het niet precies zo werkt en ben je weer zoekende hoe je dit nu wel moet oplossen. Zie ik het zo goed dames?
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 16:10:30 #141
43556 miss_dynastie
pi_31001902
*laat maar*

[ Bericht 96% gewijzigd door miss_dynastie op 28-09-2005 17:01:56 ]
  woensdag 28 september 2005 @ 17:07:16 #142
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31002213
Miss_D ik heb je post wel gelezen, maar toen ik wilde reageren lag de server kennelijk plat. Maar zo bedoelde ik het dus niet.
  woensdag 28 september 2005 @ 18:02:11 #143
37150 livelink
pi_31003824
Die programma's zijn nuttig omdat je jezelf betrapt op het maken van dezelfde fouten als die ouders doen. Alleen het veranderen van je gedrag en van toch al ingesleten patronen is zo ontzettend moeilijk. Maar misschien doet de bewustwording van wat je fout doet al wel wat.
  Jubileum moderator woensdag 28 september 2005 @ 19:45:00 #144
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31007262
Ow wat ben ik blij dat jullie dit bespreekbaar maken. Sinds een week heb ik geen lief Irisje meer maar meer een soort monster. Ik zweer je, ik herken soms mijn eigen kind niet meer. We zijn in 1 klap volledig in de peuterpuberteit beland en leuk is anders. Alles, maar dan ook alles wordt beantwoord met Nee!. Ze wil niks, niet aankleden, geen schone luier, niet haren kammen, zeker niet tanden poetsen en ga zo maar door. Vanmorgen heeft Jeroen haar in de houdgreep genomen zodat ik haar luier kon verschonen en haar kon aankleden. Krijsen als een speenvarken erbij natuurlijk en bij mij stonden de tranen in mijn ogen.
Waar is dat lieve, zachte, meegaande meisje nou??
In haar eigen bedje slapen vond ze maandagavond ineens ook niet meer nodig maar dat hebben we gisteren opgelost met de 5-10 minuten methode want ergens moet je een grens stellen.

Ik weet maar al te goed dat het bij de leeftijd hoort maar dat maakt het nog niet makkelijker. Bij het minste of geringste wat niet naar haar zin gaat werpt ze zich dramatisch schreeuwend languit op de vloer. Ze kan ook helemaal opgaan in zo'n schreeuwpartij, zo erg dat ze steeds overstuurder wordt.
Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan, ik denk dat ik maar eens wat boeken over grenzen stellen e.d. moet gaan lezen om ideeën op te doen.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 20:28:09 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_31008823
Ik heb Cas gewoon laten razen en gieren en ging dan zelf met René ergens anders heen. Op een gegeven moment zag je hem dan om zich heen kijken zo van huh niemand reageert

Net als in de supermarkt als hij dreint om snaai en-of snoep. Dan laat ik hem liggen en als er ook maar iemand zich er mee denkt te bemoeien sis ik tegen ze dat ze het moeten negeren en anders ook straks zo op de grond liggen staat niet netjes, weg ego van lieve moeder, maar das dan maar jammer.
  woensdag 28 september 2005 @ 20:36:51 #146
37150 livelink
pi_31009167
Ja, echt negeren is het enige dat helpt maar ik kan dat dus niet met andere mensen erbij. Ik wou dat ik die eigenschap had om me daar niks van aan te trekken, maar ik vind het dus echt vreselijk als anderen last hebben van mijn kinderen. En ik ga die situaties dan ook vermijden. Ik wil op het moment het liefst nergens meer heen met de kinderen.
  woensdag 28 september 2005 @ 20:48:26 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_31009555
Ja, negeren werkt absoluut het beste! Eigenlijk gaat bv die slaaptraining daar ook vanuit.
Livelink, ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt, maar ik heb sinds ik een kind heb geleerd om me niet zoveel van anderen aan te trekken
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 september 2005 @ 22:23:50 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31010970
Zit 't in het weer ofzo, die lastige pubers?
Hier ook zo eentje die bij het minste of geringste NEE brult om vervolgens op de grond te liggen bleren. Als blijkt dat ze dan geen aandcht krijgt, laat ze vervolgens d'r hoofd nog een paar keer hard op de grond vallen in de hoop alsnog aandacht te krijgen want nu heeft ze een zeer hoofd.
Sja, jammer... Alles, maar dan ook alles is nee op het ogenblik. En veel dingen zijn ook een gevecht; verschonen, aan en uitkleden, in de kinderwagen zitten, in de auto gaan zitten.. (alleen heeft ze dus gewoon pech: ik ben sterker )
Dus hier wordt ook heel wat genegeerd op een dag. Als ze uitgeraasd is neem ik 'r wel altijd even op schoot en vertel ik dat ze geen bijv. geen koekje mag omdat ze al gehad heeft en we straks gaan eten, of dat ze niet met mama's telefoon mag spelen omdat die kapot gaat maar mama heeft wel een mooie telefoon waar ze wel mee mag spelen. Ik weet niet hoe veel ze daarvan snapt, maar daarna is het met een dikke knuffel en wat slokken drinken wel weer over
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31011919
aah is dat het. piet is op 't moment ook ontzettend aan 't zeuren en piepen (letterlijk, alles wordt gezegd met een enorm zeurend piepstemmetje) en niks is goed of 't deugt niet. ik dacht dat ie nog wat ziekig was ofzo maar zo te lezen zit 't in 't weer. of de leeftijd. ik vind 't wel lastig hoor, dat negeren, zeker omdat er nu ook veel veranderd is in zijn/ons leven nu ik weer aan 't werk ben, voel ik me ook wat schuldig als ik 'm pas aan 't eind van de dag zie en heb ik zo met 'm te doen dat ik 'm het liefst de hele tijd alleen maar platknuffel, hoe vervelend hij zich ook gedraagt. maar ja, dat werkt ook niet hoor, als ik even iets anders moet doen hangt ie dus gillend aan me dat ie "bij mama wil zitten", maar als ik 'm dan op schoot neem is hij er in een mum van tijd weer vanaf met een klaaglijk geroepen "niet leuk meer!! ".
pi_31011927
Ah, het zit dus in de lucht *** pfieuw*** Hier ook een uitproberende peuter, niet zo heftig als de verhalen hierboven, maar hij is wel flink aan het uittesten (vooral weglopen is favoriet)
Zaterdag waren we bij de slager, na hem achter de toonbank weggesleurt te hebben, en van buiten de winkel, weer naar binnen gesleurt hoor ik hem opeens zeggen "Ik ga donker maken" mijn "Nee dat doe je niet" kwam te laat, hij had de knopjes van de vriezer in de winkel al gevonden en ja, dan is er maar een hard krijsende peuter in de winkel, maar hij krijgt meteen terplaatse even straf van mij, er zijn mooie hoekjes in zo'n winkel om in te staan
Ik heb wel hoop dat mijn input van de laatste week (ik hoor mezelf constant zeggen: "nee, niet doen" "blijf hier" "afblijven en met je oogjes kijken""niet weglopen") er ooit uitkomt, want toen we vanmiddag voor de deur stonden na een wandeling vol waarschuwingen zei hij ineens : "Sven niet weglopen he mama" Dus het komt wel ergens bij hem binnen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')