Dat dachten de Amerikanen toch ook met operatie-Restore Hope? Daar zijn ze ook nogal op teruggekomen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:13 schreef vbmot het volgende:Er is nauwelijks gezag, waardoor verzet, hoewel hevig, met een goed gecoördineerde actie in de kiem te smoren is.
De Amerikanen gingen de steden in. Wij moeten eigen infrastructuur opzetten en de steden (lees: concentraties van bevolking) isoleren.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:15 schreef freako het volgende:
[..]
Dat dachten de Amerikanen toch ook met operatie-Restore Hope? Daar zijn ze ook nogal op teruggekomen.
Tsjaad is de laatste jaren ook nogal druk met de CAR. Dan moet je die er toch eerst uitschoppen. Het is overigens in de 45 jaar dat de CAR nu onafhankelijk is nog niemand gelukt om het land op een normale manier onder controle te houden. Machtswisseling verloopt per coup, niet via verkiezingen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Somalie krijg je allerlei landen op je dak die zich ermee gaan bemoeien. Somalie is te makkelijk bereikbaar. Ergens in de Jungle van de centraal afrikaanse republiek val t het niet en zal men niet de zin hebben zich ermee te bemoeien. Voor de centraal afrikaanse republiek heb je niet eens zoveel militairen nodig, gewoon slimme propaganda, het innemen van strategisch punten, het uitdelen van goodies aan de bevolking en het overnemen van al het centrale gezag is voldoende.
Wat hebben wij aan een stuk onbereikbaar oerwoud? Niemand wil er wonen en er valt niks aan te verdienen, tenzij er waardevolle grondstoffen te vinden zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Somalie krijg je allerlei landen op je dak die zich ermee gaan bemoeien. Somalie is te makkelijk bereikbaar. Ergens in de Jungle van de centraal afrikaanse republiek val t het niet en zal men niet de zin hebben zich ermee te bemoeien. Voor de centraal afrikaanse republiek heb je niet eens zoveel militairen nodig, gewoon slimme propaganda, het innemen van strategisch punten, het uitdelen van goodies aan de bevolking en het overnemen van al het centrale gezag is voldoende.
Is die JSF nog ergens goed voorquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:22 schreef freako het volgende:
[..]
Tsjaad is de laatste jaren ook nogal druk met de CAR. Dan moet je die er toch eerst uitschoppen.
Er is een beetje hardhout. De Fransen gebruikten de CAR vooral als plantage, koffie enzo. Ook niet de meest lucratieve business.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef vbmot het volgende:
[..]
Wat hebben wij aan een stuk onbereikbaar oerwoud? Niemand wil er wonen en er valt niks aan te verdienen, tenzij er waardevolle grondstoffen te vinden zijn.
gewoon, om de eerste te zijn, voordat aliens ofzo hetzelfde van plan zijnquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef vbmot het volgende:
[..]
Wat hebben wij aan een stuk onbereikbaar oerwoud? Niemand wil er wonen en er valt niks aan te verdienen, tenzij er waardevolle grondstoffen te vinden zijn.
...
Neuh. Dat mogen de Antillen ook niet. En dat hebben ze nooit gemogen ook.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:15 schreef Bluesdude het volgende:
Als het nederlands grondgebied is dan moeten mensen ook kunnen stemmen voor de Tweede Kamer in Den Haag.
Ik vraag me toch af of dat lucratief is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:32 schreef freako het volgende:
[..]
Er is een beetje hardhout. De Fransen gebruikten de CAR vooral als plantage, koffie enzo. Ook niet de meest lucratieve business.
Het enige waar echt wat aan te verdienen is, zijn de diamantmijnen.
Ik vraag het me ook af. Er wonen 3,6 miljoen mensen in dat land. Het is maar de vraag of die allemaal enige welvaart krijgen als je eigenlijk alleen maar die diamanten (en vast nog wel wat meer delfstoffen) hebt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:37 schreef vbmot het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af of dat lucratief is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |