abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30640252
Het verbaasde me dat ik hier geen topic over kon vinden. Maastricht, parel van het zuiden ( :') ), heeft op culinair gebied veel te bieden. Talloze restaurants, bistro's, hippe tentjes en minder hippe tentjes zorgen voor veel keus op dat gebied.

Dus vertel, waar vul jij je maag als je in Maastricht bent? Wat zijn jouw aanraders, of juist niet? En welke gerechten beveel je aan?

TS begint.
Voor de Italiaanse keuken moet je bij Il Giardino zijn, elke avond stampvol, dus reserveren is gewenst. Geniale pasta's, pizza's en alles wat daar tussen in ligt. Lekker typische Italiaanse bediening en een leuk sfeertje. Naast de O.L.V kerk, bij het Vrijthof.

Bij de Bonbonniere kun je heel erg lekker en stijlvol eten, al viel dat de laatste keer nogal tegen.

En bij Café Servaes zat mijn vis vol graten.

Bij het ieniemienie café In de Moriaan heb je de allerlekkerste Maastrichtse uiensoep, te vinden in de Stokstraat, met een heerlijk rustig en gezellig terras aan de achterkant.

Tot slot vermaak ik jullie nog even met een cheesy foto van het O.L.V.-plein:

Lekker 90's. .

En nu jullie!
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:19:58 #2
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_30643923
Bij de Preuverij (preuv), op de tongersestraat. Erg goedkoop en lekker!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_30644511
Niet gaan naar "Het vrijthof 7" of zoiets... Wat een kuttent. Ik vroeg om Spaghetti Carbonara zonder parmazana en wat kreeg ik: MET. Moest ook nog alles betalen terwijl ik dit niet wilde en dus NIET besteld had. Kuttent!
Als apen omhoog willen klimmen, ziet men al te snel hun blote billen...
pi_30644599
Ergens op het Vrijthof kunnen ze ook geen tosti's hamkaas maken.
pi_30645105
Oh, bij Café Zondag kun je ook leuk zitten, en bij Simply Bread hebben ze lekkere brood dingetjes.
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:20:14 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30645588
Rondom het Vrijthof kun je goed eten voor een redelijke prijs. Ik vind Maastricht zo ie zo een gezellige stad.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:51:43 #7
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_30646562
heb er zelf niet gegeten maar hoor alleen maar positieve verhalen over mediterraneo. voor n goeie avond uit eten, maar dat is dan ook weer geen budget prijs.
bij gauchos op het vrijthof schijnen trouwens de spareribs goed te zijn
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:12:59 #8
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_30647180
Wij gaan meestal bij Minckeleers, heerlijke grote sappige biefstuk. Ook de de entrecote is er goed te doen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:37:32 #9
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30647856
Gio's op het vrijthof naast de perroen is erg lekker italiaans eten, niet te duur 25euro voor een driegangen menu en erg leuke presentatie. (De perroen is trouwens ook heel oke, frans, redelijke keuze, en best lekker)

Mestizo voor al uw mexicaanse hapjes in de brede straat is ook een aanrader.

Wil je indisch eten in Maastricht, en niet te duur, dan moet je in een zijstraatje van ht OLV plein zijn, bij de branding.

Voor lekker bier naast overheerlijke sateh kan je in de buitenwijken terecht bij Thembi in Randwijck.

Ook lekker en gezellig is bokes, op de platielstraat, driegangen menu voor gemiddelde prijs en af en toe 'apartere' dingen op de kaart (kreeft, duif).

Lunchen is leuk bij Coffeelovers en bij cafe zuid dichtbij het Centre ceramique aan de oostkant van Maastricht.

Zo, dat was het even
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:46:37 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30648158
Het Knijpke heeft erg lekkere uiensoep. Het zit in een soort sfeervolle kerker aan de Sint Bernardusstraat 13 (in de buurt van het olv plein).
Vampire Romance O+
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:30:49 #11
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_30653692
Tout à Fait
Château Neercanne
Toine Hermsen (Enkele keren met de chef mogen meewerken, fan-tas-tisch)
De Mangerie
Beluga niet te vergeten, naar mijn mening het beste restaurant van nederland, hoewel oud sluis ook wel in de buurt komt
Ca`del Biro (die man is een Legende in de kookwereld, het is wel flink aan de prijs voor wat je krijgt, en de bediening is ronduit slecht).

Tot zover de restaurants waar ik zelf al dan niet privé of met een uitje van mn werk/stage uit ben geweest, de volgende restaurants schijnen ook erg goed te zijn:

Au coint des Bons Enfants
Manjefiek (Staat meesterkoks Wiel Rekko in de keuken)
De Mangerie (in het Crown Plaza)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:57:23 #12
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_30657354
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:30 schreef Euc- het volgende:
Manjefiek (Staat meesterkoks Wiel Rekko in de keuken)
ligt dat toevallig aan de rijksweg? ben ik volgens mij vorig jaar uit eten geweest.....was dik in orde
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:24:19 #13
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_30657731
Over Il Giardino......ik heb er altijd heerlijk gegeten, maar bij mijn tafelgenoten was er altijd wel iets mis. Verkeerde pizza, Zwaardvis besteld, andere vis gekregen die wel als zwaardvis was bereid (gegrild) maar dat bleek een taaie rakker die niet geschikt was om te grillen. Op het eten is weinig aan te merken, maar die drukte kent z'n prijs.

Verder is Les Trois Seaux een echte aanrader, vis, vis en nog eens vis....eten en wijn op niveau in een ontspannen sfeer.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:34:56 #14
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_30657917
over vis gesproken, saggitarius is ook een visrestaurant. zit tegenover de bonbonniere in een zijstraat van het O.L. vrouweplein
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:35:44 #15
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_30661117
Saggitarius....een keer lunch gedaan. Visstoofpotje, droog, smakeloos, zo vies dat ik het 4 jaar na dato nog herinner.

Van vis naar vleesch, bij de Roeie Knien kan je ontzettend lekker Knien in't zoer eten.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  zaterdag 17 september 2005 @ 20:34:41 #16
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30674086
vlakbij maastricht: Huis aan de rots in Valkenburg aan de geul
of niet natuurlijk
pi_30718955
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 21:37 schreef lotje11 het volgende:
Wil je indisch eten in Maastricht, en niet te duur, dan moet je in een zijstraatje van ht OLV plein zijn, bij de branding.
Die is top
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:06:05 #18
22578 lotje11
pi_30858741
Schop! Ik wil meer meningen horen, er zitten vast wel meer limbo's hier
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2005 @ 17:48:28 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30863962
Gadjah Mas in de Rechstraat, erg lekker indonisch
De Clinique in de Platielstraat, eetcafé-achtige kaart
Reitz op de Markt, de beste frieten van Maastricht
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:22:25 #20
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_30864905
Ik ben woensdag (toevallig) met een vriend gaan eten bij Danteum ( www.danteum.nl ) op het keizer karelplein. Op zich niet echt een studenten eettent waar ik normaal graag vertoef, maar wel zeer verassend.

5 gangen gegeten en alle denkbare dingen gehad, varierend van kreeft tot ossehaas, tot kazen etc.
champagne vooraf, daarna 2 flessen wijn (eerst wit, toen rood, de witte was echt top)

Alle gerechten waren opvallend vol van smaak en precies goed gekruid. Kosten ongeveer 150, dus wel aan de prijs, maar ik denk dat de gerechten dat zeker rechtvaardigden!
pi_30977123
quote:
Reitz op de Markt, de beste frieten van Maastricht
Reitz, dat zou helemaal je van het moeten zijn, maar wat is me dat tegengevallen zeg. Ik heb het door de jaren heen 3x geprobeerd, maar niet een keer vond ik het lekker. Maar je ziet elke keer lange rijen voor de deur staan, zelfs in de regen (!). Waarom vraag ik me af! Je hebt wel gelijk dat er in Maastricht geen betere frieten te vinden zijn. Ik ken geen enkele lekkere frituur in Maastricht. Maar ja, dat valt uiteraard ook niet onder het kopje 'uit eten', waar TS om vraagt .
quote:
Mestizo voor al uw mexicaanse hapjes in de brede straat is ook een aanrader.(...) Lunchen is leuk bij Coffeelovers en bij cafe zuid dichtbij het Centre ceramique aan de oostkant van Maastricht.
Mestizo is erg lekker, alleen het duurt echt verschikkelijk lang voordat ze de volgende gang opdienen. Op zich niet erg, maar prettig als je het vantevoren weet . Coffeelovers, niets dan lof! Heerlijk.

Verder voor de steak-liefhebbers: Evita. Veel & lekker vlees.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_30977505
De Perroen (achteraan op het Vrijthof) Hmmm salade met gebakken kalkoenreepjes
Minckeleers (zuurvlees!) en de Italiaan ernaast (suuuuuuperlekkere lasagna!)
Knijpke voor de uiensoep en de champignons ala escargots en café Sjiek had lekkere knoflooksoep.

Reitz heeft lekkere friet als je van vette, zelfgesneden friet houdt, met zelfgemaakte mayonaise die zo dun is dat ie tot onderin de puntzak loopt. Tip: servetjes meenemen!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30977540
Dammit en nu heb ik honger
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 11:12:04 #24
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_31277184
Ik was gister bij een thai in de rechtstraat, echt super!
Alleen het toetje sloeg nergens op (zat bij het menu anders had ik het niet genomen)
of niet natuurlijk
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:00:51 #25
22578 lotje11
pi_31343876
laat me raden, sukothai? Dan noem je gelijk wel idd de enige echte thai in Maastricht geloof ik.... ben er zelf nog nooit geweest, maar het is wel goed dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')