Mja, een van de vele onlogische zaken in het Christendom.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:13 schreef Aaargh! het volgende:
Dat iemand gelooft dat er een of ander almachtig wezen is dat alles gemaakt heeft, daar kan ik nog inkomen. Maar waarom moet god dan aanbeden worden ?
Heeft god een minderwaardigheidscomplex en moet hem daarom continue verteld worden hoe geweldig hij wel niet is ? Waarom is dit een noodzakelijk deel van een religie ? En wordt god dan niet helemaal gek van die saaie kerliederen en biddende mensen die vragen om iets waar ze zelf beter van worden, dag in, dag uit ?
btw, "dat moet omdat het in de bijbel staat" is geen antwoord: waarom was het voor god noodzakelijk dit in de bijbel te zetten ?
hahahaquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:11 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, een van de vele onlogische zaken in het Christendom.
Net als de 'regel' dat er bloed moet vloeien voordat er vergeven kan worden.
Slaat ook al nergens op.
nee, het is niet dezelfde...quote:Op donderdag 29 september 2005 13:04 schreef Faceoff het volgende:
ok, en als god bestaat. Dan bestaan alla, boedah, shiva (en noem nog een aantal godelijke entiteiten) ook? of is het eigenlijk 1 en dezelfde?
als het er 1 is, vanwaar dan de kruistochten etc.
Als er meerdere zijn, waarom dan niet de oorlog "daar" uitvechten?
men noemt het niet voor niks geloof. Goden zijn er alleen in de hoofden van de mensen die erin geloven.
Zou er een god bestaan, zou die voor iedereen gelijk zijn, hoe je hem ook maar wil noemen.
God is gewoon alles om ons heen, god is het bestaan zelf. je kan het alla noemen. maar ook de natuur, het lot of (zoals ik doe) de realiteit. Ieder zijn eigen.
Niks 'moet'. Het moet slechts omdat iemand zegt dat het moet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:21 schreef pmb_rug het volgende:
bloed moet vloeien om een verbond te sluiten
Cultuur, symboliek, traditie, okay. Bloed, leven, etc.quote:dat is een joodse culturele traditie (waarde), het is symbolisch... maar goed, dat je zegt je waarschijnlijk niks.
Kay.... kweenie of je het doorhebt maar zulke posts versterken eerder het punt dat Godslasteraar maakt..quote:
Mooi dat je je vermaakt, daar zijn we hier voorquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:21 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hahaha![]()
ik vermaak me weer kostelijk op Fok!
bloed moet vloeien om een verbond te sluiten, dat is een joodse culturele traditie (waarde), het is symbolisch... maar goed, dat je zegt je waarschijnlijk niks.
wanneer is het Christendom dan ontstaan?quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kay.... kweenie of je het doorhebt maar zulke posts versterken eerder het punt dat Godslasteraar maakt..
Voor zover ik weet is de Egyptische cultuur toch wel wat ouder dan het christendom om maar es wat te noemen
Lees pinkeltje, want pinkeltje is de bron van alle kennis. Als je doet wat in pinkeltje staat komt alles goed. Andere boeken die pinkeltje tegen spreken zijn onzin, want een wijs mens weet dat alleen het pinkeltje boek betrouwbaar is. Pinkeltje is de oplossing. Logica en overduidelijke verbanden? Welnee, pinkeltje!quote:Op zondag 2 oktober 2005 09:43 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
De vrouw van Pontifar, een hoveling van de Farao, welk een overspelige vrouw bezat, welk de Horus de kop vermorzelde voor eeuwig !
Lees Genesis 27 tot 50 en leer heugelijke kennis ipv dwaasheid verkegen door afgoden vereëring.
Want neem me niet kwalijk Godslasteraar maar je hebt nu al enige malen met foto's van Isis met Horus op schoot rondgestrooid alsof je een haan bent die victorie kraait, maar je valt in je eigen kuil.
Maar dat is nu juist het punt waar het om gaat, niet? Het christendom is gefabriceerd met elementen uit de Mithras verering, de Oedipus legende, Isis en Horus, Stoïcijnen, enz enz, én het Judaïsme. En daar ligt denk ik ook de voornaamste reden voor de niet aflatende vervolgingen van Joden, die hebben Jezus nooit werkelijk geaccepteerd, ze hebben het nooit geloofd. Het bestaan van Joden is een fysiek bewijs van religie-diefstal door christenen. Daarbij is het natuurlijk ook onthutsend als je eigen religie zomaar gekaapt wordt door nieuwlichters, en je vervolgens ook nog eens bijna 2000 jaar vervolgd wordt dóór die piraten. Het is jammer dat de Stoïcijnen en Mithraïsten verdwenen zijn, voor hen geld hetzelfde.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:38 schreef pmb_rug het volgende:
...... roots in de joodse cultuur ............
Stiekem dus heel veel van Epicurus in mijn bloed.. Straks gauw even opzoeken in mijn boeken!!quote:Op zondag 2 oktober 2005 02:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Nou dan:
Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing?
Then he is malevolent.
Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing?
Then why call him God?
-- Epicurus
![]()
Nog steeds proberen héy ... echte werkerquote:Op zondag 2 oktober 2005 14:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Maar dat is nu juist het punt waar het om gaat, niet? Het christendom is gefabriceerd met elementen uit de Mithras verering, de Oedipus legende, Isis en Horus, Stoïcijnen, enz enz, én het Judaïsme. En daar ligt denk ik ook de voornaamste reden voor de niet aflatende vervolgingen van Joden, die hebben Jezus nooit werkelijk geaccepteerd, ze hebben het nooit geloofd. Het bestaan van Joden is een fysiek bewijs van religie-diefstal door christenen. Daarbij is het natuurlijk ook onthutsend als je eigen religie zomaar gekaapt wordt door nieuwlichters, en je vervolgens ook nog eens bijna 2000 jaar vervolgd wordt dóór die piraten. Het is jammer dat de Stoïcijnen en Mithraïsten verdwenen zijn, voor hen geld hetzelfde.
Matteüs 12:30-37quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:49 schreef Boswachtertje het volgende:
En @Tiesemans... dus als ik Jezus vervloek kom ik niet in de hemel?
Wat zou dat jammer zijn![]()
Link doet het niet, maar goed, voor jou is er maar 1 bron die alle kennis bepaalt. Sommige mensen hier willen ook nog wel eens een ander boek erop naslaan en enigzins logisch nadenkenquote:Op maandag 3 oktober 2005 07:40 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nog steeds proberen héy ... echte werkerje kunt niet anders... zou je roots hebben in de onderwereld ?
Ach ja kijk de onderstaande uitzending eens en ga dan nog is naar je foto's staren.![]()
rtsp://streams.omroep.nl:554/tv/rvu/vermeulen/sb.20040105.rm
Hmmz dit vind ik dus ook weer aardig ongepast om te zeggen Pmb.. dan zou arabist Jansen ook geen recht van spreken hebben, terwijl deze een zeer gerespecteerde mening heeft...quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:10 schreef pmb_rug het volgende:
sowieso vind ik het voor ongelovigen zeer ongepast om zich op de bijbel te beroepen.
Voor enkele gelovigen lijkt het de enige taal te zijn die ze begrijpen in dergelijke discussies.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:10 schreef pmb_rug het volgende:
Lucas 17 NBV
..
sowieso vind ik het voor ongelovigen zeer ongepast om zich op de bijbel te beroepen.
God made man, man made religion...quote:The kingdom of God cometh not with observation: Neither shall they say, Lo here! , lo there! for, behold, the kingdom of God is within you.
een beter antwoord ( man made religion ) dan die flamewars hierzo...quote:een roedel/gemeenschap/maatschappij/beschaving heeft een leider nodig die hen de richting aangeeft. zo'n leider is echter geen supermens en maakt fouten, degene die feilloos is zou boven die leider moeten staan en ongenaakbaar moeten zijn. maar waar vind je zo'n figuur ? nou simpel, ff een blik werpen op de ruimte boven de kruin van dat figuur op de troon ... wow idd, in de hemel zou die moeten zitten! laten we dat onzichtbare schepsel maar aanbidden ipv deze proleet. De roedelleider wordt jaloers en zegt "ik stam van die proleet boven mij af, dus aanbid moi" ... sja how de fok ga je dat verifieeren ? niet dus , je kan het wel opleuken zoals beweren dat een supernova je geboorte zou moeten aankondigen en dat je niet vaginaal uitgepoept bent, voila , je maakt carriere als profeet.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 07:40 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nog steeds proberen héy ... echte werkerje kunt niet anders... zou je roots hebben in de onderwereld ?
.............
en om die taal te kunnen spreken moet je hem eerst kunnen begrijpenquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Voor enkele gelovigen lijkt het de enige taal te zijn die ze begrijpen in dergelijke discussies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |