of gevaarlijk het goede woord is weet ik niet, maar het is wel een ziekte die een hoop complicaties met zich mee kan brengenquote:Op vrijdag 16 september 2005 11:56 schreef ChrisJX het volgende:
Is diabetes dan zo'n gevaarlijke ziekte?
Dan hebben heel veel mensen wel een of andere ziekte en zouden er bijna geen hypotheken kunnen worden afgesloten, lijkt me.
Op die fiets...quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:00 schreef Boccaccio het volgende:
Volgens de verzekering heeft iemand met diabetes een verhoogde kans op hart- vaatziektes en nier problemen wat dus eventueel tot een vroegtijdige dood kan leiden.
Zoals elke hypotheekverstrekker er op die manier mee omgaat, maar daar heeft TS niets aan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:08 schreef ME_ het volgende:
[/knip]
verhaal
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groeten
Deze situatie kan ook alleen maar indien het huis een dikke overwaarde heeft. Ik ken geen hypotheekverstrekkers die 125% van de executiewaarde verstrekken aan aflosvrije hypotheek. (100% is wel het maximum)quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:19 schreef Floffy het volgende:
Ken ook het verhaal van een jonge meid met HIV, die graag een huisje wilde kopen. ZIj heeft toen een geheel aflossingsvrije hypotheek afgesloten (alleen rente betalen, niet aflossen) daarbij hoef je (naar wat ik ervan begrepen heb) geen levensverzekering af te sluiten, dus geen medische molen, dus geen gezeur. Deze hypotheek vorm wordt niet vaak door jongen mensen afgesloten, maar goed waar niet als het kan toch?
Dus dan kan ik net zo goed liegen, volgens mij staat er namelijk in de voorwaarde dat wanneer je overlijd door de suikerziekte je je geld toch niet krijgt. Zo slim zijn die maatschappijen natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens:
Tip! Lieg niet over de gezondheidstoestand! (het lijkt een open deur, maar toch....) Art.251 is toch redelijk duidelijk.(overigens is het zo, dat als jij iets verzwegen hebt en toch overlijdt, maar niet door de aandoening, maar door onder een bus te lopen, ben je wél verzekerd)
Als je suikerziekte krijgt nadat je de verzekering afgesloten hebt wel, had je al diabets voordat je de polis sloot en heb je dat verzwegen, dan weer niet.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:43 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Dus dan kan ik net zo goed liegen, volgens mij staat er namelijk in de voorwaarde dat wanneer je overlijd door de suikerziekte je je geld toch niet krijgt. Zo slim zijn die maatschappijen natuurlijk wel.
Die kans is vrij klein inderdaad, maar wel groter dan iemand zonder diabetes..quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:45 schreef Boccaccio het volgende:
Want, wat is nou de kans dat ik voor mijn 53 overlijd door diabetes.. Ik ben nu 23 en de looptijd van die hypotheek is 30 jaar.
Die kans is heel klein, maar groter dan dat ik overlijdt zonder diabetes. Het klinkt wat cru maar verzekeraars hebben dat heel goed doorgerekend.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:45 schreef Boccaccio het volgende:
Want, wat is nou de kans dat ik voor mijn 53 overlijd door diabetes.. Ik ben nu 23 en de looptijd van die hypotheek is 30 jaar.
En dat staat er dus niet, want dat risico wordt dus ingecalculeer d.m.v. een risicoopslag.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:43 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Dus dan kan ik net zo goed liegen, volgens mij staat er namelijk in de voorwaarde dat wanneer je overlijd door de suikerziekte je je geld toch niet krijgt. Zo slim zijn die maatschappijen natuurlijk wel.
Jij hebt het over een risicoverzekering en geen gemengde verzekering.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:47 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Anyway, 30 jaar lang, 50k verzekerd kost jou 12.59 per maand. Da's zonder enige opslag
Als er dus een opslag ivm jou diabetes bij zou komen zal dat IMPO niet hoger komen dan 30 euro per maand.
klopt, het gaat hier ook over een levensverzekering bij overlijden. Dus voor het gemak die maar even genomen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij hebt het over een risicoverzekering en geen gemengde verzekering.
Dat hangt oa. van de waarde van de woning e.d af. Een levensverzekernig is niet altijd verplicht. Zoek contact met een hypotheekadviseur en je bent er meteen achter.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:02 schreef Boccaccio het volgende:
Ik zal mijn situatie uitleggen:
Ik ben 23 jaar en heb Diabetes Type 1 (Dagelijk insuline spuiten)
Ik wil een woning kopen van
140.000k
het liefst een spaarhypotheek met natuurlijk een deel aflossingsvrij. Over het algemeen is het dan verplicht om een Levensverzekering af te sluiten.
Om 18:00 heb ik een afspraak met de hypotheker.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:11 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat hangt oa. van de waarde van de woning e.d af. Een levensverzekernig is niet altijd verplicht. Zoek contact met een hypotheekadviseur en je bent er meteen achter.
De premies zijn voor beiden niet te bepalen en het is wel degelijk belangrijk (als je ze toch noemt), aangezien er toch een bedrag bij elkaar gespaard dient te worden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
klopt, het gaat hier ook over een levensverzekering bij overlijden. Dus voor het gemak die maar even genomen.
De premie van een gemengde verzekering, in wat voor vorm dan ook, is op dit moment niet te bepalen en ook niet belangrijk gezien het topic.
Dat is aan de arts om te bepalen. Daar zijn geen standaard voorwaarden voor, maar het wordt gewoon afgewogen a.d.h.v je complete plaatje. (niet het antwoord dat je wilt horen, helaas)quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:22 schreef Boccaccio het volgende:
Ik vraag me ook af wat de acceptatie voorwaarde zijn voor een diabeet. Ik kan begrijpen dat een Diabeet met overgewicht die rookt en een HBA1c heeft van boven de 10 véél meer premie moet betalen dan een 'gezonde' diabeet.
We zijn benieuwd!quote:Op zondag 18 september 2005 01:16 schreef Boccaccio het volgende:
Ik zal later nog posten hoe het is gegaan met die verzekering. Just for the record.
Die Hypoteek is trouwens wel gelukt![]()
Ook daar geldt hetzelfde voor: e.e.a. is afhankelijk van de gezondheidsverklaring en hoe men dat beoordeelt.quote:Op maandag 28 november 2005 15:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Iemand een idee hoe een hypotheek afsluiten in zijn werk gaat bij hypothyreoïdie (chronisch verlaagde schildklierfunctie)?
Ah, dat is een geweldig adviesquote:Op maandag 28 november 2005 15:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zou het verzwijgen. De kans dat je binnen de looptijd van de hypotheek overlijdt aan de gevolgen van diabetes, is onnoemelijk klein!!!! En
Bij mijn weten geeft dat geen verhoogd overlijdensrisico, dus ik zou denken dat het niet veel uitmaakt.quote:Op maandag 28 november 2005 15:09 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)
Iemand een idee hoe een hypotheek afsluiten in zijn werk gaat bij hypothyreoïdie (chronisch verlaagde schildklierfunctie)?
Ik heb een hypothyreoide in de ergste vorm, schildklier werkt helemaal niet!quote:Op maandag 28 november 2005 15:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vrees dat dat voor je premie (waarschijnlijk) niets uit gaat maken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:12 schreef Floffy het volgende:
Ondertussen is mijn situatie veranderd, geen overgewicht meer en cholesterol weer netjes op peil is, dus ik ga meer weer eens op nieuwe laten keuren!![]()
Volgens mij wel. Het is wel een vraag die bij levensverzekeringen wordt gesteld.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:49 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben ook benieuwd (zelf diabetes type 1). Moeten mensen die aan roken verslaafd zijn dan ook meer betalen?
Ik denk dat het flauwvallen niet het criterium is, maar eerder de schade die in de loop der tijd aan de rest van je lichaam ontstaat.. Ook met een zware vorm van Diabetes hoef je niet flauw te vallen wanneer je eenmaal doorhebt hoe je bloedsuikerspiegel zich ontwikkelt adhv bepaalde gebeurtenissen.quote:Zelf heb ik volgens mij een vrij lichte vorm van Diabetes. Ben nog nooit in mijn 20 jaar met Diabetes flauw gevallen.
Natuurlijk willen ze dat graag, maar je bent een groter risico om te verzekeren, dus je betaalt waarsch. meer voor je verzekering.quote:Anyway ik heb een HBO opleiding en een goed betaalde baan, dan willen ze me toch wel graag hebben? Please?....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |