of gevaarlijk het goede woord is weet ik niet, maar het is wel een ziekte die een hoop complicaties met zich mee kan brengenquote:Op vrijdag 16 september 2005 11:56 schreef ChrisJX het volgende:
Is diabetes dan zo'n gevaarlijke ziekte?
Dan hebben heel veel mensen wel een of andere ziekte en zouden er bijna geen hypotheken kunnen worden afgesloten, lijkt me.
Op die fiets...quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:00 schreef Boccaccio het volgende:
Volgens de verzekering heeft iemand met diabetes een verhoogde kans op hart- vaatziektes en nier problemen wat dus eventueel tot een vroegtijdige dood kan leiden.
Zoals elke hypotheekverstrekker er op die manier mee omgaat, maar daar heeft TS niets aan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:08 schreef ME_ het volgende:
[/knip]
verhaal
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groeten
Deze situatie kan ook alleen maar indien het huis een dikke overwaarde heeft. Ik ken geen hypotheekverstrekkers die 125% van de executiewaarde verstrekken aan aflosvrije hypotheek. (100% is wel het maximum)quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:19 schreef Floffy het volgende:
Ken ook het verhaal van een jonge meid met HIV, die graag een huisje wilde kopen. ZIj heeft toen een geheel aflossingsvrije hypotheek afgesloten (alleen rente betalen, niet aflossen) daarbij hoef je (naar wat ik ervan begrepen heb) geen levensverzekering af te sluiten, dus geen medische molen, dus geen gezeur. Deze hypotheek vorm wordt niet vaak door jongen mensen afgesloten, maar goed waar niet als het kan toch?
Dus dan kan ik net zo goed liegen, volgens mij staat er namelijk in de voorwaarde dat wanneer je overlijd door de suikerziekte je je geld toch niet krijgt. Zo slim zijn die maatschappijen natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens:
Tip! Lieg niet over de gezondheidstoestand! (het lijkt een open deur, maar toch....) Art.251 is toch redelijk duidelijk.(overigens is het zo, dat als jij iets verzwegen hebt en toch overlijdt, maar niet door de aandoening, maar door onder een bus te lopen, ben je wél verzekerd)
Als je suikerziekte krijgt nadat je de verzekering afgesloten hebt wel, had je al diabets voordat je de polis sloot en heb je dat verzwegen, dan weer niet.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:43 schreef Boccaccio het volgende:
[..]
Dus dan kan ik net zo goed liegen, volgens mij staat er namelijk in de voorwaarde dat wanneer je overlijd door de suikerziekte je je geld toch niet krijgt. Zo slim zijn die maatschappijen natuurlijk wel.
Die kans is vrij klein inderdaad, maar wel groter dan iemand zonder diabetes..quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:45 schreef Boccaccio het volgende:
Want, wat is nou de kans dat ik voor mijn 53 overlijd door diabetes.. Ik ben nu 23 en de looptijd van die hypotheek is 30 jaar.
Die kans is heel klein, maar groter dan dat ik overlijdt zonder diabetes. Het klinkt wat cru maar verzekeraars hebben dat heel goed doorgerekend.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:45 schreef Boccaccio het volgende:
Want, wat is nou de kans dat ik voor mijn 53 overlijd door diabetes.. Ik ben nu 23 en de looptijd van die hypotheek is 30 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |