abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67286990
Nee.

Diane35 werkt in veel gevallen heel goed tegen acné en vette huid (seborroe), maar na stoppen verdwijnt het effect gewoon. Wat natuurlijk wel waar is, is dat jouw huid zélf verandert. Stel je begint op je 16e met Diane35, midden in de puberteit. Je stopt op je 19e, en hey presto, geen puistjes. Dat hoeft dan geen gevolg te zijn van Diane, maar van natuurlijke veranderingen in de hoeveelhuid puistjes die je krijgt.

Hou vooral ook rekening met de zeer negatieve bijwerkingen die Diane35 kan hebben, het is een zware pil.
pi_67287119
Ik heb ruim 2 jaar Diane geslikt (althans de Minerva) en heb geen verschil gezien qua puistjes. Ik ben dan ook weer gestopt met die te nemen en ben nu sinds een maandje terug op Mycrogynon, en heb van de huisarts Inderm meegekregen.

Nu na een maandje kan ik niet zeggen dat de pukkeltjes erger zijn geworden door de pil. Maar dat kan ook komen omdat ik om de dag Inderm gebruik.
Toch blijft me huid nog onregelmatig en vooral op me kin heb ik wel eens een ontsteking.

Voor mij was Diane echt geen wondermiddel. Tis fijn als het voor mensen helpt natuurlijk, maar vind het nu echt geen wondermiddel te noemen. Mocht het wondermiddel bestaan, hou ik me aanbevolen (Roacutane uitgesloten)
pi_67287251
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:23 schreef retrootje het volgende:
Ik ben ongeveer 5 jaar geleden met de diane 35 begonne, op mijn 15e

Overigens werd mijn acne de eerste 2 maanden echt even erger (ondanks dat hier geen bewijs voor is)
Maar daarna en de jaren daarna was het echt sterk verminderd. Ik had echt een mooi huidje gekregen ipv m'n kraterlandschap. Was er superblij mee!

Echter dames, LET OP! de Diane 35 heeft niet alleen invloed op je gezichtshuid, maar op de huid overal. Het haalt als het ware een beschermlaagje eraf.

Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu focale vuvitis / vulvaire vestibulitis heb (Google maar even! Tis nog véel te onbekend), een aandoening van de huid van het begin van de vagina waardoor geslachtsgemeenschap onmogelijk wordt door de pijn (gevoel van schraalheid, branderigheid, en veelal rode plekjes/kloofjes). Deze aandoening kan vaak jaren duren en vaak is operatie de enige mogelijkheid tot genezing (met 60% slagingskans, en ook kans dat het erger wordt)

Een regelrechte ramp dus.....

Het kan vele oorzaken hebben maar in mijn geval ben ik ervan overtuigd dat de zware Dianepil de oorzaak is.
Ben er nu maar mee gestopt... gevolg: zit weer onder de pukkels ja.... vette huid, blegh. Voel me weer net als toen ik 16 was. Overigens voel ik me echt een beetje high na het stoppen, heel vaag. En ik heb juist meer vreetkicks en ben onwijs aangekomen na het stoppen! Beetje gek....

Ook verhoogt de Diane pil écht het hebben van trombose etc. Er zijn gevallen waarin meiden die aan deze pil waren hierdoor een infarct hebben gehad en verlamd zijn geraakt.

Bovendien denk ik dat de Diane-35 je hormoonhuishouding als het ware echt tijdelijk verandert, en DUS voorkomt dat je over je acné heengroeit. Dus dat als je er niet aan begint in je pubertijd, het vanzelf overgaat rond je 20ste, terwijl met diane 35 je lichaam je het niet-hebben van puistjes als een soort pauze invoert, waardoor het na het stoppen sowieso weer begint, no matter what age you stop.

Ik zeg: NIET DOEN!!!!! NIET aan beginnen!!! Teveel hormonale troep!
Wat afschuwelijk meid, deze aandoening! Is het over nu je gestopt bent met de diane? Of is het een 'blijvend' iets?
Ik wil je klachten niet bagatelliseren, maar is het wel wetenschappelijk bewezen dat de Diane 35 de oorzaak is van deze klachten? De verhoogde kans op trombose is bijv. wel wetenschappelijk bewezen.

Ik ben zelf op mijn 15e begonnen met de diane 35. Ik ben inmiddels 25 en gestopt met de diane, omdat ik wilde overstappen op een mirena-spiraaltje. De eerste 2 maanden zat ik onder de pukkels, maar daarna is het allemaal weggegaan. Ik heb mijn mirena nu bijna een jaar en zelden nog ergens een puist. Bovendien viel ik er 5 kg van af en geloof het of niet, ik kan ineens bijna alles eten wat ik lekker vind. Wat een verademing als je altijd op je voeding moet letten!

Ik ben trouwens overgestapt omdat ik (sinds mijn puberteit) last had van pijnlijke opgezette handen en voeten, iedere ochtend en iedere avond. Ik kan natuurlijk geen causaal verband aanwijzen aangezien ik al zo jong begonnen ben met de pil, maar ik had het vermoeden dat de diane 35 dit geen goed deed. Het is nu al bijna 3/4 jaar over.

Ik zou de diane 35 wel aanraden, omdat het mij van de pukkels heeft af geholpen. Een mirena-spiraaltje vind ik nu fantastisch, maar zou op mijn 15e geen optie zijn geweest.
pi_67876185
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:39 schreef French het volgende:

[..]

Wat afschuwelijk meid, deze aandoening! Is het over nu je gestopt bent met de diane? Of is het een 'blijvend' iets?
Ik wil je klachten niet bagatelliseren, maar is het wel wetenschappelijk bewezen dat de Diane 35 de oorzaak is van deze klachten? De verhoogde kans op trombose is bijv. wel wetenschappelijk bewezen.

Ik ben zelf op mijn 15e begonnen met de diane 35. Ik ben inmiddels 25 en gestopt met de diane, omdat ik wilde overstappen op een mirena-spiraaltje. De eerste 2 maanden zat ik onder de pukkels, maar daarna is het allemaal weggegaan. Ik heb mijn mirena nu bijna een jaar en zelden nog ergens een puist. Bovendien viel ik er 5 kg van af en geloof het of niet, ik kan ineens bijna alles eten wat ik lekker vind. Wat een verademing als je altijd op je voeding moet letten!

Ik ben trouwens overgestapt omdat ik (sinds mijn puberteit) last had van pijnlijke opgezette handen en voeten, iedere ochtend en iedere avond. Ik kan natuurlijk geen causaal verband aanwijzen aangezien ik al zo jong begonnen ben met de pil, maar ik had het vermoeden dat de diane 35 dit geen goed deed. Het is nu al bijna 3/4 jaar over.

Ik zou de diane 35 wel aanraden, omdat het mij van de pukkels heeft af geholpen. Een mirena-spiraaltje vind ik nu fantastisch, maar zou op mijn 15e geen optie zijn geweest.

Hoi French,
Het dus een nog vrij onbekende, 'opkomende aandoening' is, is er inderdaad nog maar weinig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. (Dit zóu kunnen komen doordat de pil pas in de late vorige eeuw geïntroduceerd is, en daardoor nu pas veel 'slachtoffers vallen' en het nu pas een naam heeft gekregen, maar het is ook weer zo dat niet in alle gevallen de pil de oorzaak hoeft te zijn)

Sommige gynaecologen kennen/herkennen het niet eens.
Laat staan dat er een duidelijke oplossing voor is gevonden. Die is er dus inderaad niet.
Maar er is wel degelijk in onderzoek een verband gelegd tussen het slikken van de pil en het krijgen van focale vulvitis/vulvaire vestibulitis: de kans dat je het krijgt, wordt maar liefst 7keer vergroot wanneer je aan de pil bent, met name een pil met weinig oestrogeen en veel androgeen en progestageen hormoon.

Zoals de diane-35.
Ik ben nu gestopt, 2 maanden. Ik zit weer onder de pukkels. En ik weet nog niet eens zeker of het hiervan over gaat. Dat kan je pas zeggen na 6 maanden of iets dergelijks. Maar ik vind het zeker het proberen waard. (Als het niet overgaat, kan het evengoed door de diane zijn gekomen, want dan kan de huid natuurlijk al zodoende dun/schraal geworden zijn dat het gewoon niet meer te herstellen was en dan moet ik andere oplossingen zoeken)
Want het is echt enórm kut om te hebben, dat kan ik je vertellen!! Als ik van tevoren had geweten dat ik dit kreeg in ruil voor 3 jaar pukkelvrij te zijn, dan was ik nooit met de diane begonnen.
Daarom breng ik het op dit forum toch maar even aan het licht.

Toen ik aan de diane-35 zat, had ik altijd het idee dat het iets vrij onschuldigs was. Maar zo'n pilletje kan enórm veel invloed hebben op je hele lichaam! Positieve (acne weg) maar natuurlijk ook negatieve.
Hier onderde vertaling van een artikel over het verband tussen fv en de pil, als bewijs van dat ik het niet zomaar verkondig

Pijn bij seks houdt mogelijk verband met pil bij sommige vrouwen

By Alison McCook, Reuter's Health

Vrouwen met vulvaire vestibulitis (in Nederland beter bekend als focale vulvitis), een aandoening die wordt gekenmerkt door pijn bij geslachtsgemeenschap, hebben vaker dan andere vrouwen lang orale anticonceptiva geslikt en vaker een pil met een bepaalde hormoonsamenstelling gebruikt, volgens onderzoekers uit Quebec.

De bevindingen bewijzen niet dat orale anticonceptiva de aandoening veroorzaken, maar duiden erop dat hier meer onderzoek naar moet worden gedaan. Dr. Celine Bouchard van het Hospital du Saint-Sacrement in Quebec zei tegen Reuters Health dat artsen vrouwen niet moeten ontmoedigen orale anticonceptiva te gebruiken.

“Totdat onze resultaten zijn bevestigd door een soortgelijke studie met een groter cohort patiënten, ben ik terughoudend met het suggereren aan artsen dat ze jonge meisjes van dit verband op de hoogte moeten brengen. Orale anticonceptiva die worden voorgeschreven aan meisjes onder de 16 zijn nog altijd de beste methode om ongewenste zwangerschappen te voorkomen,” zei ze.

“Als een jong meisje de pil krijgt voorgeschreven om andere redenen dan anticonceptie, dan zou er wel aandacht moeten worden besteed aan het verband.”

Uit de studie bleek dat vrouwen met focale vulvitis veel minder vaak (4% tegen 17%) nooit de pil hadden geslikt dan hun pijnvrije seksegenoten. Verder hadden vrouwen die orale anticonceptiva hadden gebruikt 7 keer zoveel kans om focale vulvitis te ontwikkelen dan degenen die geen orale anticonceptiva hadden gebruikt, en het risico nam meer dan 9 keer toe bij vrouwen die voor hun 16e de pil waren gaan slikken. De kans om focale vulvitis te krijgen nam verder toe bij vrouwen die de pil 2 tot 4 jaar slikten.

Bouchard en haar team ondervroegen 138 vrouwen met focale vulvitis over hun gebruik van orale anticonceptiva voordat ze de diagnose focale vulvitis kregen, en 309 vrouwen die de aandoening niet hadden.

Vrouwen met focale vulvitis hebben pijn in het weefsel rond de opening van de vagina tijdens geslachtsgemeenschap of wanneer het weefsel wordt aangeraakt. De aandoening komt het meest voor bij jonge vrouwen.

Het is niet verrassend dat focale vulvitis een grote invloed kan hebben op het vermogen van de patiënt om gemeenschap te hebben. Behandeling van de aandoening lukt slechts zelden en vrouwen worden soms geopereerd om het gevoelige weefsel van de opening van hun vagina te verwijderen om weer seks zonder pijn te kunnen hebben.

De oorzaak van focale vulvitis blijft een raadsel voor onderzoekers. Hoewel enkele eerste onderzoekers suggereerden dat de aandoening psychosomatisch is, bestaat nu de theorie dat de pijn zich ontwikkelt door meerdere fysieke aanstichters, mogelijk chronische schimmelinfecties, een veranderde pH-balans in de vagina of het gebruik van irriterende crèmes.

Volgens Bouchard en haar collega’s werden de eerdere onderzoeken naar de oorzaak van focale vulvitis echter gedaan met kleine aantallen vrouwen en geen enkele latere studie had dezelfde resultaten. Onlangs hebben zij en anderen het idee geopperd dat orale anticonceptiva een rol kunnen spelen bij het begin van de aandoening en uit een studie bleek dat vrouwen met focale vulvitis orale anticonceptiva gedurende langere tijd gebruikten dan vrouwen die geen pijn hadden.

In de nieuwe studie bleek een bepaald type orale anticonceptie verband te houden met een hoger risico om de aandoening te krijgen, zo meldden Bouchard en haar team in de recente uitgave van het American Journal of Epidemiology.

Pillen die grotere hoeveelheden van de geslachtshormonen androgeen hormoon en progestageen bevatten en een kleine hoeveelheid oestrogeen, hadden een grotere kans verband te houden met focale vulvitis.

In een interview met Reuters Health legde Bouchard uit dat zij en haar team vermoeden dat orale anticonceptiva mogelijk receptoren in het weefsel in de vulva beïnvloeden, waardoor de weefsels gevoeliger worden voor irriterende chemicaliën. Uiteindelijk kunnen de weefsels pijnlijk worden bij aanraking.

Bouchard benadrukte dat er niet in alle gevallen van focale vulvitis een verband is met de pil; sommige vrouwen met de aandoening gaven aan dat ze nooit orale anticonceptiva hadden gebruikt.

Niettemin suggereren de resultaten van de huidige studie dat er in enkele gevallen een verband bestaat.

Bouchard: “We zijn ervan overtuigd dat er een verband is tussen orale anticonceptiva en de ontwikkeling van focale vulvitis”.

“Dit is een groot probleem voor de volksgezondheid omdat een groot percentage van de vrouwen gedurende enig moment in hun leven orale anticonceptiva gebruikt."

BRON: American Journal of Epidemiology 2002;156:254-261

[ Bericht 1% gewijzigd door retrootje op 09-04-2009 20:55:23 ]
pi_67890010
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:46 schreef retrootje het volgende:

[..]

Ik ben nu gestopt, 2 maanden. Ik zit weer onder de pukkels. En ik weet nog niet eens zeker of het hiervan over gaat. Dat kan je pas zeggen na 6 maanden of iets dergelijks. Maar ik vind het zeker het proberen waard.
En voel je je lichamelijk beter behalve dan dat de acne terug is?

[ Bericht 9% gewijzigd door Mylene op 10-04-2009 19:03:45 (quote gefixt) ]
The secret of getting ahead is getting started
pi_67921284
Ze zegt dat ze niet weet of het overgaat met het stoppen van de pil, en dat je dat pas na 6 mnd kan zeggen. Dus waarschijnlijk is het nog niet over.

Ik vind het een schokkend verhaal eigenlijk! Hoewel je nog niet kan zeggen dat er een causaal verband is (er zijn dus ook vrouwen met deze aandoening die nooit aan de pil zijn geweest), is het wel typisch dat er 9 keer zoveel gevallen zijn van vrouwen die ooit de pil hebben geslikt. Ik ben blij dat ik ervan af ben! Bedankt voor je heldere verhaal in ieder geval.

En dan de vraag, wat heb je liever: pukkels en een fijn seksleven of geen pukkels en pijn... Die keuze kan je alleen zelf maken. Zelf zou ik neigen naar het eerst, maar ik voel niet de onzekerheid van pukkels die jij kennelijk wel hebt (anders zou het geen afweging zijn). Is een spiraaltje niks voor jou?
pi_67921386
Nu ik je OP even teruglees, ben je niet op zoek naar een alternatief voor anticonceptie, maar je wilt anderen meer waarschuwen voor de gevaren van de pil. Een spiraal is dan niks, want het inbrengen moet een ware hel voor je zijn (dat is het ook al zonder die vuldinges, laat staan mét).

Ik hoop voor je dat het over 4 mnd weg is, laat je het dan nog even weten? Ben wel benieuwd hoe het je vergaat.

Sterkte!
pi_68058207
Aangezien hier toch een aantal Diane-gebruikers zitten, zet ik het hier maar neer. Ik ben sinds twee weken begonnen met Diane-35 als middel tegen acne en daarnaast natuurlijk anticonceptie. Ruim een week geleden ben ik, dwars door de pil heen, ongesteld geworden. In de eerste instantie dacht ik dat het een doorbraakbloeding was, dus ik maakte me niet al teveel zorgen. Toen het door bleef gaan, weet ik het maar aan de vergeten laatste pil van de vorige strip. Nu ben ik echter al 8 dagen aan één stuk door zwaar ongesteld. Wist niet dat er zoveel bloed in mijn lichaam zat en ook heb ik constant buikkrampen, terwijl ik daar voorheen nooit last van heb gehad.
Nou wil ik niet te snel bij de dokter gaan klagen hiermee en ik heb mezelf nog een maand gegeven om mijn lichaam zich aan te laten passen aan die hormonale overdosis. Maar ik moet toegeven dat ik het niet volhou om nog langer ongesteld te zijn... mijn school en werk lijden nogal onder mijn buikkrampen. Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring of enige geruststellende woorden? Of moet ik toch maar terug naar de dokter?
  Vis een optie? donderdag 16 april 2009 @ 00:45:51 #109
70532 loveli
N
pi_68059356
Ga voor je eigen zekerheid gewoon even bij de dokter langs, zeker omdat je nu krampen had die je normaal niet had. Dit is niet helemaal de bedoeling en als je geen zware acne had, kan een pil als de Yasmin misschien ook helpen.
Je dokter kan als het goed is beoordelen wat voor jou geschikt is. Succes!
crap in = crap out
pi_68061449
Ik las hierboven een reactie over de mirena spiraal. Ik kreeg er zelf hele heftige migraine aanvallen van. Maar zoals met alle anti-conceptiemiddelen: Gewoon proberen. Wat dat betreft ben ik een proefkonijn geweest voor vanalles en nog wat, onder andere de diane35 pil. Ik werd daar dan weer moedeloos en depressief van. Maar als je het niet probeert, weet je het nooit. Let goed op je lichaam en op je gevoel. Als je last krijgt van iets (migraine, depressies etc.) gelijk mee stoppen en weer naar de huisarts. Er zijn een heleboel middelen en alternatieven. En voor sommigen (zoals ik) is gewoon niets geschikt. Nu heb ik ook nooit last gehad van acne, het ging me meer om de anti-conceptie.
  Vis een optie? donderdag 16 april 2009 @ 09:30:44 #111
70532 loveli
N
pi_68062334
quote:
Op donderdag 16 april 2009 08:46 schreef krootje het volgende:
Maar zoals met alle anti-conceptiemiddelen: Gewoon proberen.
Niet helemaal mee eens. In de verschillende pillen zitten verschillende hormonen, op basis daarvan kun je redelijk inschatten of een pil wel of niet geschikt is. Zo is de Diane niet geschikt voor mensen zonder ernstige acne en de Microgynon en de Mirena niet voor mensen met aanleg voor acne.
crap in = crap out
pi_68062601
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. In de verschillende pillen zitten verschillende hormonen, op basis daarvan kun je redelijk inschatten of een pil wel of niet geschikt is. Zo is de Diane niet geschikt voor mensen zonder ernstige acne en de Microgynon en de Mirena niet voor mensen met aanleg voor acne.

Ik heb helemaal geen acne en ze toch allemaal een keer voorgeschreven gekregen. Ligt ook een beetje aan je huisarts natuurlijk. Als die niet zo flauw is als de mijne.. zolang het geen kwaad kan dan. Niet geschoten is altijd mis.
  Vis een optie? donderdag 16 april 2009 @ 09:56:31 #113
70532 loveli
N
pi_68063041
Inderdaad, zolang het geen kwaad kan. De Diane is geregistreerd als medicijn tegen acne, niet als anti-conceptiemiddel. Reden: er zijn betere alternatieven als anti-conceptiemiddel. Juist omdat het anti-acne hormoon in de Diane als bekende bijwerking heeft dat je er neerslachtige gevoelens van kunt krijgen moet een arts die niet voorschrijven aan mensen die geen hormoongerelateerde klachten hebben!

Zoals je zegt, het ligt inderdaad aan de arts.

Kennis is macht, juist door te weten wat de verschillende hormonen doen kan de arts een goede afweging maken welke pil voor iemand geschikt is. Jammer genoeg heeft de gemiddelde (mannelijke) huisarts hier niet voldoende inzicht in.
crap in = crap out
pi_68114686
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:08 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

En voel je je lichamelijk beter behalve dan dat de acne terug is?
Ik kan wel zeggen dat ik me lichamelijk beter voel ja! Het idee dat je niet meer kunstmatige hormonen tot je neemt en je lichaam puur natuurlijk te werk kan gaan, is sowieso erg fijn vind ik. Ik zou als ik nu moest kiezen daarom ook (inderdaad) kiezen voor een hormoonloos spiraaltje als anti-conceptie.
Verder voel ik me veel minder snel en minder vaak moe, heb ik dus veel meer energie (zelfs zín om te sporten! hiervoor was ik uberlui) en zin in dingen en ben ik misschien iets vrolijker en voel ik me geestelijk/emotioneel labieler. Ook voel ik me opeens veel lichter in m'n benen (klinkt raar maar is waar). Daarnaast is mijn libido omhoog gegaan en wordt ik nu sneller 'nat' en veel 'natter' als toen ik aan de pil was (ook al dacht ik toen dat ik erg nat was, nu weet ik dat het veel meer kan zeg maar).
Dus ja ik ben ondanks de terugkeer van puistjes (gelukkig niet supergroot maar wel veeeeel) echt blij dat ik ben gestopt. Ook heb ik de hoop dat m'n lichaam nu alleen moet 'wennen' aan het niet-krijgen van de diane hormonen, en hopelijk snel een natuurlijk hormoonevenwicht krijgt.... zodat ze toch verdwijnen.
Weer beginnen ga ik in ieder geval niet.

Oja en GIRLS: Als jullie toch aan de Diane-35 gaan, laat je dan niet de neppe variant voorschotelen door de apothekers! Wegens veeeeel meer en heftige bijwerkingen (zie andere forums, sterk haaruitval enzo)
pi_68114859
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:36 schreef French het volgende:
Nu ik je OP even teruglees, ben je niet op zoek naar een alternatief voor anticonceptie, maar je wilt anderen meer waarschuwen voor de gevaren van de pil. Een spiraal is dan niks, want het inbrengen moet een ware hel voor je zijn (dat is het ook al zonder die vuldinges, laat staan mét).

Ik hoop voor je dat het over 4 mnd weg is, laat je het dan nog even weten? Ben wel benieuwd hoe het je vergaat.

Sterkte!
Bedankt voor je medeleven!
Ik zal zeker een bericht plaatsen op dit forum als het over is of toch niet overgaat.
pi_68116726
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:18 schreef retrootje het volgende:

[..]

Oja en GIRLS: Als jullie toch aan de Diane-35 gaan, laat je dan niet de neppe variant voorschotelen door de apothekers! Wegens veeeeel meer en heftige bijwerkingen (zie andere forums, sterk haaruitval enzo)
Ik heb ook een poosje die andere variant gehad (zelfde werkzame stoffen maar andere naam), en nooit verschil gemerkt.
pi_68146632
Het enige dat werkte tegen mijn acne was slakkengel.
Ik slik nu een jaar de pil, en vreemd genoeg krijg ik na de stopweek als ik weer begin 1 puistje, en dan verdwijnt 'ie naar een week weer.
Ik gebruikte 1x toen ik twaalf was zo'n potje met slakkengel en sindsdien zijn mijn puistjes nooit meer teruggekomen.
en toen ik op mn 15e met de pil begon kreeg ik dat dus.
Ik geloof er eerlijk gezegt niet zo in dat het heel goed werkt..
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_68147650
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 19:14 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Het enige dat werkte tegen mijn acne was slakkengel.
Ik slik nu een jaar de pil, en vreemd genoeg krijg ik na de stopweek als ik weer begin 1 puistje, en dan verdwijnt 'ie naar een week weer.
Ik gebruikte 1x toen ik twaalf was zo'n potje met slakkengel en sindsdien zijn mijn puistjes nooit meer teruggekomen.
en toen ik op mn 15e met de pil begon kreeg ik dat dus.
Ik geloof er eerlijk gezegt niet zo in dat het heel goed werkt..
Dat wat niet goed werkt?
pi_68230524
Ik heb jaaaaaaaaren de Diane pil geslikt tegen puistjes. Het werkte niet echt, maar durfde niet te stoppen omdat ik bang was dat ik nog meer puistjes zou krijgen... Totdat ik er geen zin meer in had. Van de een op de andere dag gestopt... en 3 maanden later zag m'n gezicht er nog hetzelfde uit, en was ik 10 kilo lichter!!!! Nu ben ik aan de Yasmine pil, die is echt veeeeeeeeeeeeeel fijner.... geen gewichtstoename, en helpt net als de Diane-35 vergelijkbaar tegen puistjes. Maar wat bij mij pas echt hielp was Roaccutane.
pi_69227436
*schop*

Ik ben dus nu al een tijdje aan de Diane-pil, zo'n 2/3 maanden. Puistjes zijn iets minder geworden, maar dat kan ook komen doordat ik tegelijkertijd Benzoylperoxide gebruik, wat natuurlijk ook niet het lichtste spul is. Heb er helaas nog wel veel last van op mijn kin en rug.
Verder veel last van bijwerkingen. Sinds ik ermee begonnen ben, voel ik me zo'n twee dagen per week zo ziek, dat ik me moet afmelden van school en werk. Daarnaast heel veel last van hoofdpijn, depressies, oververmoeidheid, vergeetachtigheid etc. Niet cool. Dus nu ga ik weer een afspraak maken met de dokter om naar alternatieven te kijken. Heeft iemand ervaring met de Yasmin-pil?
pi_69228124
He wat vervelend... Mijn vriendin gebruikte yasmin om haar libido een boost te geven. Met succes overigens, ze is nu zwanger ;-)
pi_69228168
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:25 schreef French het volgende:
He wat vervelend... Mijn vriendin gebruikte yasmin om haar libido een boost te geven. Met succes overigens, ze is nu zwanger ;-)
Zwanger worden dankzij anticonceptie!?
pi_69230781
Ik gebruik de Diane pil nu bijna 3 maanden achter elkaar, maar kan nou niet zeggen dat ik erg veel verschil zie...mogelijk komt dat nog dan.
pi_69232191
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:06 schreef Syr het volgende:
*schop*

Ik ben dus nu al een tijdje aan de Diane-pil, zo'n 2/3 maanden. Puistjes zijn iets minder geworden, maar dat kan ook komen doordat ik tegelijkertijd Benzoylperoxide gebruik, wat natuurlijk ook niet het lichtste spul is. Heb er helaas nog wel veel last van op mijn kin en rug.
Verder veel last van bijwerkingen. Sinds ik ermee begonnen ben, voel ik me zo'n twee dagen per week zo ziek, dat ik me moet afmelden van school en werk. Daarnaast heel veel last van hoofdpijn, depressies, oververmoeidheid, vergeetachtigheid etc. Niet cool. Dus nu ga ik weer een afspraak maken met de dokter om naar alternatieven te kijken. Heeft iemand ervaring met de Yasmin-pil?
oow dat is vervelend zeg.
Misschien moet je er nog ff aan wennen. Ik zou zeker niet te snel opgeven want je lichaam moet eraan wennen. Maar als je er lang last van blijft houden kun je beter een andere pil proberen!

Ikzelf ben overigens weer gestopt met de pil. Ik ga voor pilloos. Weg met die hormonentroep. Mijn huid is nu vrij rustig, ik hoop dat dat zo blijft.
Ik ben nu pas een aantal weken gestopt dus ik kan er nog niet veel van zeggen.
The secret of getting ahead is getting started
pi_69232893
Ik heb de Diane 35 van april 2007 tot ongeveer een jaar geleden geslikt (iets langer dan een jaar in totaal dus). In die tijd heb ik niet minder pukkels gekregen. Ook bij mij had het vooral negatieve effecten. Bij het begin ervan ben ik in een paar dagen 7 kg aangekomen, niet echt lekker voor m'n huid haha. Maar het ergste was, dat de auto-immuunziekte Lupus er waarschijnlijk door in gang gezet is (door de Diane of door een antibioticakuur die ik ongeveer gelijktijdig gebruikte). En dat is voor de rest van m'n leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')