Ik zit die webcast nu te bekijken. Ben nog vrij sceptisch over hoe third party developers dit nu weer moeten oppakken. Nintendo heeft het erover dat het oppakken van een controller met 2 handen een barriere is voor mensen. Het integreren van deze afwijkende controller vormt juist een barriere voor developers.
Bovendien zullen 90% van de komende generatie third party games nog steeds van de volledige Nunchaku controller gebruik moeten maken (dat hulpstuk dus ook).
Het enige waarmee ik mij echt kan inleven, is dat Nintendo kleine games van 30-40 euro gaat maken die de diepgang (qua lengte/verhaal) van de huidige games missen, maar zeg maar meer geoptimaliseerde minigames zijn. Het is namelijk niet rendabel genoeg voor third party developers om games te maken die afhankelijk zijn van deze technologie.
Heel erg leuk dus voor de developers die de gok wel wagen (of Nintendo zelf), en heel dapper om van een standaard af te wijken (is een gigantisch risico), maar ook voor de gamers is het een gevaar om eigenlijk voor het grootste deel van Nintendo zelf afhankelijk te zijn.