Ok. Ik weet niet op dit de juiste subforum is maar ik denk het wel. Even een kort verhaaltje. Toen dit mij overkwam (niks bijzonders eigelijk) was ik helemaal in de ban van de poes.
Ik ga nu een tijdje regelmatig naar buiten, en de buren, overburen hebben katten. Ik woon dus op de begane grond, mijn tuin is dus een soort van tuin (klein) die je deelt met andere buren. Dus je ziet ook wel is wat katten rondlopen.
Nu ben vaak regelmatig aan het buitengaan enzo, en ik ben ten eerste niet goed met katten enzo want elke keer als ik een onbekende kat wil aaien zijn ze echt enorm bang voor me
![]()
Dus daardoor wil ik katten niet aaien omdat ik dan denk dat ik ze lastig val, en dat wil ik dus niet. Maar verder vind ik ze wel enorm lief enzo. Heel recent is een zwarte kat van de buren gaan zitten op een (brede) muurtje (van ongeveer 1 meter hoog), heel dicht bij de poortje bij de tuin. Dus als ik naar buiten ga zie ik hem (of haar) daar heel relaxed zitten slapen of gewoon chillen, whatever. Ik probeerde hem dus voorzichtig te aaien maar hij leek alsof hij het niet prettig vond, dus ik stopte maar
![]()
en ik ging dus naar buiten doen wat ik wilde doen. De volgende paar dagen zie ik hem daar weer zitten en ik negeerde hem gewoon want hij wilde toch niet geaaid worden. Paar dagen zie ik weer en begint een beetje vaag te miauwen dus ik denk "WTF
![]()
" Ik gelijk snel uit zijn buurt en op me weg...
Nu zag ik dat beest gister nog, ik ging dus naar buiten om effe 10 min relaxed te wandelen in me eentje, kwam ik weer terug, zag ik hem nog steeds zitten. Dus, nou, ik kon het echt niet weerstaan om hem effe weer te aaien, weet je, maar het was gewoon 1 aai en ging ik me eigen tuin binnenlopen (poortje aant dicht doen). Komt dat beest opeens achter me aan en begint ie te miauwen, nog steeds op dat muurtje (van iets van 1 meter hoog dus). Begint ie zo uit te strekken en aandachtig naar me te kijken.
![]()
Ik dus aaien en hij vind het heerlijk! Begint ie ook zo te miauwen enzo.
![]()
Hij vondt het wel heel prettig. Dus, nou. Ik ging dan maar terug naar huis na al dat aaien.
Nu vind ik dit echt geweldig omdat een onbekende kat nooit zo graag door mij geaaid wilde worden.
![]()
Ik dacht trouwens dat ik misschien de relatie wat rustig kan opbouwen door hem wat meer te aaien en hem een keertje een soort van klein katten tussendoortje te geven. Iemand ideeën?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)