Bedoel ermee aan te geven dat je een date niet te zwaar moet laten wegen. Als het niks is dan hoef je toch ook niet teleurgesteld te zijn. Je kan het omdraaien door te zeggen, op naar de volgende, wellicht dat iemand anders mij meer kan boeien.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat het gaat om een teleurstelling die het gevolg is van het niet krijgen van een relatie? Ik heb het over een teleurstelling die komt door het opbouwen van de spanning via mailen/bellen e.d. en dat het daarna in werkelijkheid niet klikt.
Vooral dat "op naar de volgende" vind ik wel veel werk hoor, via internet... tuurlijk vind je IRL ook niet zomaar een "volgende", maar ik denk dat je buiten internet om veel gemakkelijker kan merken of iemand leuk genoeg is om echt veel tijd en moeite in te gaan stoppen. Daarna kan het alsnog alle kanten op, maar je begint gewoon anders.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:14 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Bedoel ermee aan te geven dat je een date niet te zwaar moet laten wegen. Als het niks is dan hoef je toch ook niet teleurgesteld te zijn. Je kan het omdraaien door te zeggen, op naar de volgende, wellicht dat iemand anders mij meer kan boeien.
Ja ''op naar de volgende'' doe je idd niet. Ik kan het ook absoluut niet en heb daar ook totaal geen behoefte aan. Bedoel als je iemand leuk vindt en ook al heb je er geen contact meer mee dan doe je dat ook niet. Maar als het niks voorstelt, de date waarom niet? De tijd en moeite misschien, maar als je toch niks beters te doen hebtquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Vooral dat "op naar de volgende" vind ik wel veel werk hoor, via internet... tuurlijk vind je IRL ook niet zomaar een "volgende", maar ik denk dat je buiten internet om veel gemakkelijker kan merken of iemand leuk genoeg is om echt veel tijd en moeite in te gaan stoppen. Daarna kan het alsnog alle kanten op, maar je begint gewoon anders.
Ik denk trouwens dat je gewoon moet accepteren dat IRL iemand ontmoeten en internetdaten twee hele verschillende dingen zijn, geen van twee is beter of slechter, maar het is wel heel anders.
Overigens weten jullie mijn mening al, dat ik datingsites voornamelijk leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten, en tuurlijk sta ik er dan voor open dat er tussen die mensen wellicht iemand zit met wie het meer dan buitengewoon klikt, maar het is niet mijn insteek. Vandaar dat ik ook minder hoge verwachtingen heb ervan...
Trouwens, ik heb een tijd gechat met iemand die in theorie een 100% match is met mij. En we zijn elkaars type, precies wat we zoeken, etc... maar "het" was er gewoon niet. Je kunt gewoon nooit weten hoe het loopt.
Euh... ik snap nu niet helemaal wat je bedoeltquote:Op zaterdag 17 september 2005 16:12 schreef Chewbacca het volgende:
Ja ''op naar de volgende'' doe je idd niet. Ik kan het ook absoluut niet en heb daar ook totaal geen behoefte aan. Bedoel als je iemand leuk vindt en ook al heb je er geen contact meer mee dan doe je dat ook niet. Maar als het niks voorstelt, de date waarom niet? De tijd en moeite misschien, maar als je toch niks beters te doen hebt![]()
He he zo moeilijk kan het toch niet zijn wat ik bedoel. Het gaat om het gevoel wat je bij iemand hebt. als je met iemand een date hebt waarbij het wel klikt maar uiteindelijk wordt het niks, dan ga je niet zomaar contact zoeken met iemand anders. Als de date totaal niet is wat jij ervan verwacht had, dan kan je je ook veel makkelijker weer bezighouden met andere vrouwen, in jou geval mannen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:15 schreef Christine het volgende:
[..]
Euh... ik snap nu niet helemaal wat je bedoelt
Oh op die manier... sja, al doende leert men he... ik ben door de vorige keer wel een stuk terughoudender geworden, ja. Maar misschien doe ik mezelf daar wel onrecht mee aan, want een collega van me zei laatst: waarom zou je iemand direct afschrijven, en niet eerst een kans geven... dan sluit je direct zoveel mogelijkheden uit. (Dat zei ze nav een andere collega die altijd heel snel over mannen op de afdeling oordeelt)quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:19 schreef Chewbacca het volgende:
He he zo moeilijk kan het toch niet zijn wat ik bedoel. Het gaat om het gevoel wat je bij iemand hebt. als je met iemand een date hebt waarbij het wel klikt maar uiteindelijk wordt het niks, dan ga je niet zomaar contact zoeken met iemand anders. Als de date totaal niet is wat jij ervan verwacht had, dan kan je je ook veel makkelijker weer bezighouden met andere vrouwen, in jou geval mannen.
Dat vind ik wel, misschien laat iemand wel niet alles zien van zichzelf. Als je twijfels over iemand hebt kan je altijd nog een keer afspreken of het daadwerkelijk niks is. Er moet natuurlijk wel een bepaalde basis zijn. Maar als je een date hebt moet er wel lichamelijk contact zijn. Als je het alleen maar hebt over triviale zaken dat is het imo al kansloos.quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:24 schreef Christine het volgende:
[..]
Oh op die manier... sja, al doende leert men he... ik ben door de vorige keer wel een stuk terughoudender geworden, ja. Maar misschien doe ik mezelf daar wel onrecht mee aan, want een collega van me zei laatst: waarom zou je iemand direct afschrijven, en niet eerst een kans geven... dan sluit je direct zoveel mogelijkheden uit. (Dat zei ze nav een andere collega die altijd heel snel over mannen op de afdeling oordeelt)
Ik probeer altijd echt heel duidelijk non verbaal door te laten schemeren dat ik iemand leuk vind. Bedoel ik probeer altijd veel te flirten, kijken hoe ze daar op reageert. Ik heb geen zin om alleen maar serieuze gesprekken te voeren. Ik probeer altijd een beetje de spanning wat op te bouwen. Vorige week bijvoorbeeld in de kroeg tegen elkaar aanzitten en gewoon veel lichamelijk contact zoeken. Door de aanraking bouw je ook een bepaalde spanning op, dat is mijn idee.quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:44 schreef Christine het volgende:
Chewbacca, ik had het eigenlijk op het stadium vóór de date... het sturen van berichtjes naar elkaar, chatten, etc. en eerst iemand leren kennen voordat je gaat afspreken. Daar ben ik veel te kritisch in, en mannen die niet aan mijn ideaalbeeld voldoen, die ga ik dan ook niet snel aanspreken op zo'n site.
Op een date is het wel heel anders, al heb ik daar wel vrij snel door als het niks gaat worden. Wat dat betreft ben ik denk ik ook wel een beetje erg rationeel: als ik van te voren tegen mezelf zeg: dit wordt 'm niet, en ik ga daar na een tijdje aan twijfelen, dan denk ik dat ik mezelf wat wijs maak. Dus "niet" is en blijft bij mij dan toch altijd "niet". Iets anders dan "niet" heb ik trouwens de laatste tijd heeel weinig meegemaakt... een "wel" is me nog niet voorgevallen, maar een "wie weet" wel. En dat werd uiteindelijk ook niks...Overigens ben ik zelf ook heel "aanrakerig" en geef snel iemand een tikje op z'n been, een aai, een knuffel, etc. Dus daar zoek ik niet snel wat achter.
Ik vind dat wel wat kortzichting wat zijn jouw selectie criteria?quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:44 schreef Christine het volgende:
Chewbacca, ik had het eigenlijk op het stadium vóór de date... het sturen van berichtjes naar elkaar, chatten, etc. en eerst iemand leren kennen voordat je gaat afspreken. Daar ben ik veel te kritisch in, en mannen die niet aan mijn ideaalbeeld voldoen, die ga ik dan ook niet snel aanspreken op zo'n site.
Euh... met het risico nog kortzichtiger gevonden te worden...quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:11 schreef Chewbacca het volgende:
Ik vind dat wel wat kortzichting wat zijn jouw selectie criteria?
Tjee wat heb jij een eisen pakket zeg. Ben jezelf dan zo knapquote:Op zaterdag 17 september 2005 17:36 schreef Christine het volgende:
[..]
Euh... met het risico nog kortzichtiger gevonden te worden...
Man, blank, langer dan 1.85m, hbo of wo opleiding, tussen 24-30 jaar oud, uit Den Haag, gespierd, sportief, lekker koppie... en dan kijk ik nog of de interesses een beetje overeen komen voordat ik ga reageren. Ergo: ik vind er bijna niemand.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:53 schreef Chewbacca het volgende:
Jouw conclusies zijn nergens op gebaseerd.
Beetje jammer en beetje kortzichtig!quote:Op zaterdag 17 september 2005 09:46 schreef AirwiN het volgende:
Ik ben zo'n maandje of 10 actief via knuz.nl.
[...]
Uit de ervaring die ik daarmee heb opgedaan kan ik concluderen...
Ook enige voorkeur voor zijn bloedgroep? A, B, AB of O?quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:36 schreef Christine het volgende:
[..]
Euh... met het risico nog kortzichtiger gevonden te worden...
Man, blank, langer dan 1.85m, hbo of wo opleiding, tussen 24-30 jaar oud, uit Den Haag, gespierd, sportief, lekker koppie... en dan kijk ik nog of de interesses een beetje overeen komen voordat ik ga reageren. Ergo: ik vind er bijna niemand.
Subtielquote:Op zondag 18 september 2005 06:26 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Ook enige voorkeur voor zijn bloedgroep? A, B, AB of O?
Wat een onzin, na een maand weet ze het nog steeds niet? Dan wordt het niks, bedoel als je elkaar echt leuk vindt dan hadden ongetwijfeld meer contact gehad. Tenzij je haar veel belt ed aangezien jullie een grote afstand moeten overbruggen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:13 schreef Viperdesign het volgende:
Heb vandaag mijn 'ja-ik-weet-het-niet-hoor' date gebeld of ze na een maand al eens wist wat ze wilde. Ze zou er morgen op terugkomen. Tijdens het gesprek heb ik erg vaak 'je hebt gelijk' gehoord dus ik heb nu al zoiets van 'laat maar'. Nu maar hopen dat zij er ook zo over denkt..
Goeiemorgen!quote:Op zondag 18 september 2005 09:18 schreef Chewbacca het volgende:
In de mail heb ik gezegd het contact graag weer nieuw leven in te blazen waarbij ik niet teveel druk bij haar ga leggen. Ik heb mijn ware gevoelens echter niet getoond en twijfel of ik dat ook wel moet doen. Kan ook een mail maken waarin ik duidelijk uitleg wat ik voor haar voel en begrip heb dat ze nog geen relatie wil. De angst die ze heeft begrijp en haar verder niet onder druk wil zetten, maar toch graag contact wil. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, welke is de juiste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |