Zoiets had ik ook al gelezen.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het lijkt er toch aan te komen dat het niet doorgaat
Wespennest, jongens de dood injagen, Amerikaanse slechte voorbeeld niet volgen enz. enz.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:08 schreef ErwinRommel het volgende:
En waarom niet SCH?
Als ik het goed heb, zouden de Nederlanders naar het vrij onrustige zuiden van Afghanistan gestuurd worden. Daar, of in daar in de buurt, vechten de Amerikanen tegen allerlei groepen en personen, maar ze doen dit niet slim, zoals bekend is: lijken verbranden om vijandelijke troepen uit te dagen en martelingen, executies. Het lijkt mij waarschijnlijk dat de Nederlanders het negatieve effect van deze dubieuze methoden van de Amerikanen zullen merken. Daarom vind ik dat het niet verstandig hen daar naar toe te sturen, als, zoals ik zei, mijn idee van waar ze naartoe gaan en wat ze gaan doen, klopt.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Wespennest, jongens de dood injagen, Amerikaanse slechte voorbeeld niet volgen enz. enz.
Dat het idd risicovol is staat vast. Maar enerzijds ben je juist soldaat om in risicovolle gebieden te worden ingezet. Dat is het vak. Maar goed, dat is dus zuiver militair gezien.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Wespennest, jongens de dood injagen, Amerikaanse slechte voorbeeld niet volgen enz. enz.
van wat ik in het nieuws heb meegekregen - en ook van de commandos die zelf in het nieuws waren - hebben ze geen enkele keer last gehad van schotenwisselingen etc. de commando's hebben vele aspecten van de omgeving in kaart gebracht, banden opgebouwd met de bevolking, diensten verleend (medische zorg, bouwen van dingen etc) , dus ik zie geen enkele reden waarom wij hier niet samen met andere NAVO bondgenoten, want dat is immers het plan, helpen met het stabiliseren van de omgeving.quote:In Afghanistan opereerde de eenheid in het zuiden van de provincie Kandahar. Ze richtte zich vooral op het uitvoeren van verkenningen en het vergaren van inlichtingen. Daarmee werd de politieke, sociale en economische en veiligheidssituatie in het gebied in kaart gebracht. Andere belangrijke taken waren het opbouwen van een netwerk onder de plaatselijke bevolking en het winnen van vertrouwen in de internationale troepenmacht.
idd! na bosnie zat men te zeuren "waarom deden jullie dan niks?" nu kunnen we iets doen, maar nee hoor. hetzelfde met Sudan. van mij part is dat ook een land die binnengevallen mag worden. maarnee, risico's?quote:Als het geval 2) is: ZEIK DAN NIET ZO, en neem die strijd dan serieus! Met zo'n halfzachte mentaliteit lukt het natuurlijk nooit. Of je zegt het probleem terrorisme serieus te nemen en doet er dan ook wat aan met voldoende materieel en manschappen.
Weet je dat een militair maar 5 kogels in zijn magazijn heeft?quote:Op woensdag 30 november 2005 15:22 schreef Johnns het volgende:
geef de jongens genoeg munitie mee
ben het niet helemaal me je eens,quote:Op woensdag 30 november 2005 16:43 schreef Demophon het volgende:
Ik ben het zat! Onze jongens zijn duidelijk niet serieus bezig maar meer voor de show! Weet je wat: schaf het leger maar helemaal af! Maar dan niet lopen klagen als onze bondgenoten ons in de toekomst in bange dagen niet meer komen helpen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bullshitquote:Op woensdag 30 november 2005 15:32 schreef IntroV het volgende:
[..]
Weet je dat een militair maar 5 kogels in zijn magazijn heeft?
1ste om een waarschuwingsschot te lossen in de lucht
2de om een waarschuwingsschot te geven op de grond
3de om nogmaals in de grond te schieten als de dreiging blijft
4de om de aanvaller in de knie of niet vitale organen te schieten
5de om de aanvaller uit te schakelen.
Vind je 't gek dat we niet met echt gevaarlijke missies meedoen?
FINE, what ever! Maar onze soldaten zijn daar toch om te vechten tegen het TERRORISME en niet om puur, geheel en alleen de illusie geeft dit te doen om de Amerikanen te "pleasen", toch???? Dat eerste is toch het ons doel???? Echter, minister Kamp doet nou anders de indruk wekken, en dat we het doel blijkbaar verkeerd zagen!quote:Op woensdag 30 november 2005 17:32 schreef Johnns het volgende:
[..]
ben het niet helemaal me je eens,
we hebben goede dingen voor gedaan in zowel Irak en Afghanistan (a'stan nog steeds)
maar ik vind dat we zeker dat we met het leger een stapje omhoog moeten, en daarom ook de defensiebegroting omhoog gooien.
en de manier waarop nederland tegenwoordig met zn uitzendingen omgaat...![]()
ik ben het niet helemaal eens met de amerikaanse manier van oorlogvoeren / uitzendingen, maar een tussenweg, beetje ala Engeland zal goed zijn.
Mee eens!quote:Afghanistan: Voor de troepen uit
30 november 2005
Tweede Kamer moet niet miezemuizen: Nieuwe Afghanistan-missie is in het belang van het Vrije Westen
Eric Vrijsen
Defensie-minister Henk Kamp (VVD) loopt 'letterlijk voor de troepen uit', zo klinkt het verwijtend in de Tweede Kamer. Het is een absurde beschuldiging. Regeren is vooruitzien en de bewindsman móet juist inspelen op de besluitvorming die komen gaat.
Kamp heeft zich tot dusver niet keihard uitgesproken vóór een militaire missie in de gevaarlijke Afghaanse provincie Uruzgan. Zo behendig is hij wel. Hij is onlangs in het land geweest om zich daar te laten briefen door Amerikanen en Britten. Bij de NAVO-partners heeft hij verwachtingen gewekt. NAVO-topman Jaap de Hoop Scheffer maande het kabinet twee weken geleden al haast te maken met een beslissing.
Premier Jan Peter Balkenende (CDA) vindt het echter te gevaarlijk. Maar het blijft onduidelijk of hij doelt op de militaire risico’s, dan wel op de politieke struikelblokken in de Tweede Kamer. CDA en VVD aarzelen, waardoor de PvdA feitelijk een veto kan uitspreken.
Waarom heeft Nederland eigenlijk een leger? Om te zorgen voor de veiligheid van het grondgebied. Nederland wordt bedreigd door terroristen. Die bestrijd je hier ter plaatse. Maar ook in de brandhaarden van Centraal-Azië. Omgekeerd: als alle NAVO-landen zich terugtrekken uit Afghanistan, duurt het niet lang of uiteindelijk loopt het Vrije Westen groot gevaar.
Nederlandse deelname aan de internationale coalitie in Afghanistan is in het nationale belang. De Tweede Kamer moet ophouden met miezemuizerige opmerkingen over Kamp. Het goedkope anti-Amerikaanse sentiment staat een rationele afweging van risico’s, nut en noodzaak van een militaire operatie in Uruzgan in de weg. Het parlement zou ook eens voor de troepen moeten uitlopen.
Afghanistan is geen Irak waar de VS 100.000 man voor de poort zet en vervolgens vol bombarie binnenvalt en het hele land op stelten zet. Daar ben ik het ook niet mee eens.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:32 schreef Johnns het volgende:
ik ben het niet helemaal eens met de amerikaanse manier van oorlogvoeren / uitzendingen, maar een tussenweg, beetje ala Engeland zal goed zijn.
Nee Nederland gaat daar niet vrede brengen maar mensen vermoorden.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dagonet verwachtte waarschijnlijk (tegen beter weten) een iets meer inhoudelijker reactie dan 'laat de VVD zelf gaan'
[..]
zelfde reden dat Nederland zich 'bemoeit' met Kosovo of Bosnie ... het zijn failed states, dan kunnen we met zijn allen gaan zitten wachten tot ze zichzelf weer op de rails brengen maar daar vallen onnodig veel doden bij en dat vinden we niet cool
[..]
moment dat Balkenende bij de internationale gemeenschap een verzoek doet om meer terroristen voor Nederland heb je een punt ... tot die tijd klets je uit je nek
[..]
mjah volgens jouw logica zou meneer bin Laden dan hierheen moeten komen
meneer van baalen kan daar niets aan de situatie veranderen dus gaat hij niet
jezus, jij weet dus ook echt absoluut niet waar je het over hebt! jij leeft echt met oogkleppen op he. ga zo door Meki. we weten allemaal dat jij gelijk hebt, en dan het westen alleen maar kwaad wil doen.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee Nederland gaat daar niet vrede brengen maar mensen vermoorden.
Afganen zien de bezetters als terroristen en zo gaan ze meer steunen naar AL Qaida
Wat heeft Nederland achter gelaten naar Bosnie ??? VVD heeft geen enkel respect voor mensenlevens en willen alleen lijken verbranden en andere landen bezetten.
Laat de VVD zelf gaan![]()
lol, mijn foutquote:Op woensdag 30 november 2005 23:29 schreef sp3c het volgende:
erm ... het is een ISAF (International Security Assistance Force) missie, SFIR (Stabilization Force Iraq) was in Irak en is afgelopen (onze deelname althans)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |