Nee mag nietquote:Op donderdag 15 september 2005 22:41 schreef nielsgeode het volgende:
dit is toch gewoon zelfverdediging? Net als iemand z'n enkels / knieen breken zodat je weg kan komen
En dan nog heeft niemand wat binnen dat raam te zoeken!quote:Op donderdag 15 september 2005 22:37 schreef Varr het volgende:
Ja maar anders krijg je weer van die mensen die express hun raam open laten staan en erachter gaan zitten met een shotgun.
Fout. Alleen het OM mag iemand aanklagen wegens mishandeling. Het slachtoffer kan hoogstens een civiele procedure beginnen tegen de dader en dan gaat het om geld, niet om gevangenisstraf. Dacht ikquote:Op donderdag 15 september 2005 22:51 schreef Sakura het volgende:
Het is een vrij land, iedereen mag iedereen aanklagen.
Wacht nou eerst maar eens op de uitspraak voordat je hier al gelijk komt zitten huilen
huilie![]()
Ja ok, en ik doe rechten en ik hoor wel anders.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:45 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee mag niet
Je mag zelf pas slaan als je eerst bent geslagen en dat hij je dan een 2de maal wilt slaan. ( gevechts houding bv aanneemt )
En je mag de geleden schade terug doen
Ik doe beveiliging als opleing ik hoor niks anders dan dit
Hij wou alleen een kopje suiker lenen....quote:Op donderdag 15 september 2005 22:53 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
En dan nog heeft niemand wat binnen dat raam te zoeken!
Mensen moet van andermans spullen afblijven!!
Eeehmm, alleen de overheid (OM) mag iemand strafrechtelijk aanklagen hoor.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:51 schreef Sakura het volgende:
Wacht nou eerst maar eens op de uitspraak voordat je hier al gelijk komt zitten huilen
huilie![]()
Door het raam zeker? Een kop hagel kan ie krijgenquote:Op donderdag 15 september 2005 23:01 schreef Varr het volgende:
[..]
Hij wou alleen een kopje suiker lenen....
Uitspraak is al geweest en uitslag weet ik nietquote:Op donderdag 15 september 2005 22:51 schreef Sakura het volgende:
huilie![]()
Hij brak hem gewoon zijn armquote:Op donderdag 15 september 2005 22:57 schreef boyv het volgende:
[..]
Ja ok, en ik doe rechten en ik hoor wel anders.
Het hangt er natuurlijk vanaf of de dreiging serieus was (lees: serieus genomen word), wat de crimineel deed, of er uitgehaald was met het mes of een dergelijke beweging tot uithalen was, of er sprake was van overmacht, hoe groot de mogelijke dreiging was en dus de kans dat hij echt neergestoken zou worden... blablabla... Het hangt van zoveel factoren af, maar in principe kan hij zich beroepen op noodweerexces, maar dan moet wel geacht worden dat hij zich echt in een bedreigende situatie bevond en er op geen andere manier onder uit kon komen. In dat geval is het het woord van jou vriend tegen de ander.
preciesquote:Op donderdag 15 september 2005 22:53 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
En dan nog heeft niemand wat binnen dat raam te zoeken!
Mensen moet van andermans spullen afblijven!!
Yeah, maar ergens moet je toch een grens trekken. Anders wordt er elke week iemand een oog uitgestoken omdat hij per ongeluk tegen een tas aanstoot.quote:
quote:Op donderdag 15 september 2005 23:03 schreef boyv het volgende:
[..]
Door het raam zeker? Een kop hagel kan ie krijgen![]()
Ik zou hem..........uhm, doodknuffelen. Dat pik je toch niet? In Hoger beroep, opjagen die handelquote:Op vrijdag 16 september 2005 03:30 schreef Burner2000 het volgende:
Iemand uit mijn dorp had een keer een inbreker het letterlijk het huis uit geschopt.
Dikke schade post voor de dorpsgenoot. Hij moest ook nog eens voor de rechter verschijnen. Kreeg een fikse boete wat er niet om loog. En het meeste harde was nog dat de inbreker vrijuit ging.
Er zijn genoeg kromme wetten in Nederland. Als hij in hoger beroep ging was er een grote kans dat hij het weer verloor. Dan waren nog meer kosten over z'n nek gehaald.quote:Op vrijdag 16 september 2005 03:42 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik zou hem..........uhm, doodknuffelen. Dat pik je toch niet? In Hoger beroep, opjagen die handelIk snap dat echt niet, beetje niks doen en gaan zitten huilen. Aanpakken die handel. Maarja, blijkbaar is het makkelijker om bij de pakken neer te gaan zitten en na een jaar aan de antidepressiva te gaan zitten
![]()
Ik zou doorgaan tot het eind, zeker in dit geval. Slaat toch echt helemaal nergens op? Ik mis de vechtlust zo dikwijls. Mensen hebben als snel van " Laat maar". En juist dat is zo fout, knokken waar je voor staat al lijkt het zinloos of doelloos.quote:Op vrijdag 16 september 2005 03:45 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kromme wetten in Nederland. Als hij in hoger beroep ging was er een grote kans dat hij het weer verloor. Dan waren nog meer kosten over z'n nek gehaald.
Ik heb heb het nog even opgezocht en volgens mij is hetgene dat jouw vriend heeft gedaan niet echt goed.quote:Op donderdag 15 september 2005 23:22 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij brak hem gewoon zijn arm
Hij wou geld om speed te kopen
Hij zou meer hebben gedaan dan nodig is.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 16 september 2005 03:30 schreef Burner2000 het volgende:
Iemand uit mijn dorp had een keer een inbreker het letterlijk het huis uit geschopt.
Dikke schade post voor de dorpsgenoot. Hij moest ook nog eens voor de rechter verschijnen. Kreeg een fikse boete wat er niet om loog. En het meeste harde was nog dat de inbreker vrijuit ging.
Als een of andere drugsdebiel mij bedreigt met een mes vind ik de situatie dreigend en serieus genoeg om zn arm te breken hoorquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:13 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik heb heb het nog even opgezocht en volgens mij is hetgene dat jouw vriend heeft gedaan niet echt goed.
De enkele vrees dat men zal worden aangevallen, is volgens de Hoge Raad ( HR 8 februari 1932, NJ 1932, p. 717) nog geen rechtvaardiging om zelf vast tot de aanval over te gaan, 'daar een dreigende houding bij een bedreiging kan blijven'.
Als het er echt op neerkomt dat de bedreiger alleen maar heeft lopen dreigen, dan heeft jouw vriend verkeerd gehandeld. Maar zoals vaak zal dit afhangen van de omstandigheden.
Typisch iets wat iedereen, ethisch gezien, zou goedkeuren, maar wat eigenlijk niet mag
Ja het mooie was dat hij dat mes uit zijn hand wilde slaan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:13 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik heb heb het nog even opgezocht en volgens mij is hetgene dat jouw vriend heeft gedaan niet echt goed.
De enkele vrees dat men zal worden aangevallen, is volgens de Hoge Raad ( HR 8 februari 1932, NJ 1932, p. 717) nog geen rechtvaardiging om zelf vast tot de aanval over te gaan, 'daar een dreigende houding bij een bedreiging kan blijven'.
Als het er echt op neerkomt dat de bedreiger alleen maar heeft lopen dreigen, dan heeft jouw vriend verkeerd gehandeld. Maar zoals vaak zal dit afhangen van de omstandigheden.
Typisch iets wat iedereen, ethisch gezien, zou goedkeuren, maar wat eigenlijk niet mag
Volgens mij had je vriend die ander beter gelijk maar kunnen doodslaan. Dan zit je wel een tijdje, maar dan heb je tenminste niet het idee dat die crimineel, gesteund door justitie, toch nog heeft gewonnen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja het mooie was dat hij dat mes uit zijn hand wilde slaan.
Daarbij brak hij dus zijn arm.
Hij is dan wel oersterk.
Nee hoor dat is gewoon hun "procedure"......quote:Op maandag 19 september 2005 11:03 schreef Tha_T het volgende:
Probeer het UWV/CWI dan maar eens. Dáár lopen pas veel dingen verkeerd
quote:Op maandag 19 september 2005 11:16 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nee hoor dat is gewoon hun "procedure"......![]()
Het gaat namelijk daar standaard fout![]()
*Als het toevallig 1 keer goed gaat dan wordt dat wel "gecorrigeerd" zodat het weer fout is zoals ze gewend zijn![]()
**Ja het personeel is daar erg gedemotiveerd omdat ze ontslagen gaan worden of al zijn.......
De boel wordt geprivatiseerd ---> nee ze hebben niks geleerd van de NS Busmaatschappijen etc etc....![]()
Kan altijdquote:Op maandag 19 september 2005 11:21 schreef Tha_T het volgende:
[..]hear hear. Zullen we een apart topic openen
![]()
Niks mis mee. Iedereen heeft het recht de ander voor de rechter te slepen wanneer hij / zij van mening is dat hem iets is aangedaan.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Alleen het mooie is dat hij wordt aangeklaagd
Je weet de uitspraak niet, maar je bent wel al aan het klagenquote:Op donderdag 15 september 2005 23:20 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Uitspraak is al geweest en uitslag weet ik niet
Zal ik morgen wel weten
Ik huil niet ik klaag over NL
Sukkel
Je kunt alleen een civiele procedure starten. Alleen de overheid (OM) mag iemand strafrechtelijk aanklagen.quote:Op maandag 19 september 2005 13:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niks mis mee. Iedereen heeft het recht de ander voor de rechter te slepen wanneer hij / zij van mening is dat hem iets is aangedaan.
Aan de rechter te beslissen of er ook een straf uitgedeeld moet worden of niet. En als ik jou zo hoor is er nog geen uitspraak geweest. Dus even wachten met janken tot er een uitspraak v/d rechter is geweest.
Ja en? Op basis v/d aangifte gedaan door 'het slachtoffer' neem ik aan. Toch niks mis mee?quote:Op maandag 19 september 2005 13:11 schreef boyv het volgende:
[..]
Je kunt alleen een civiele procedure starten. Alleen de overheid (OM) mag iemand strafrechtelijk aanklagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |