Neem aan van wel jaquote:Op donderdag 15 september 2005 20:20 schreef Radegast het volgende:
Heerenveen straks weer met normaal camerawerk?
Die spelen uit, dus Tsjechiesche (sp?) regiequote:Op donderdag 15 september 2005 20:20 schreef Radegast het volgende:
Dat komt uit Rusland als ik me niet vergis, dus ik vrees dat het er nog slechter uitzietquote:Op donderdag 15 september 2005 20:20 schreef Radegast het volgende:
Weer zo'n zuil voor de middellijn.quote:Op donderdag 15 september 2005 20:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat komt uit Rusland als ik me niet vergis, dus ik vrees dat het er nog slechter uitziet
Daarom was het ook een expirimentquote:Op donderdag 15 september 2005 20:52 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
ik heb ook nog nooit iemand over de cameraposities horen klagen dus ..
Ik denk het wel hoor.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:03 schreef paultjuhhh het volgende:
Maar goed ik denk dat ze het zoiezo weinig meer gebruiken, want het kan dus niet als het stadion vol met publiek zit...
ja dat heet " over de as" je mag dus niet over de as filmen want anders wordt het verwarrend voor de kijker en kunnen ze bijv in de war raken waar iedereen nou zit, of welke kant er op wordt gespeeld bij voetbal...quote:Op donderdag 15 september 2005 15:35 schreef Spideyman het volgende:
Over het algemeen is het een regel in de filmwereld dat camera's maar van één kant mogen opnemen, het is namelijk verwarrend voor de kijker om steeds opnieuw te interpreteren van welke kant een ploeg speelt.
Geldt overigens niet alleen voor voetbal. Shots van een restaurantscene worden bv. ook altijd van één kant geschoten zodat kijker weet dat de ene persoon links aan de tafel zit en de andere rechts.
Niet, in het Algemeen Dagblad stond een interview met de regisseur, en hij zei dat ze het bijna niet ( of nooit) deden omdat er nooit de ruimte voor was omdat ze dan op plaatsen moesten staan waar publiek zat...quote:Op donderdag 15 september 2005 22:07 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik denk het wel hoor.
Als je perse wilt kunnen ze daar in elke stadion wel ruimte voor maken.
Dan kun je net zo goed de camera op de middenlijn blijven gebruiken als ik je goed begrijp...quote:Op donderdag 15 september 2005 20:07 schreef Noca het volgende:
Het is op zich ok, maar ze gebruiken ze nu verkeerd. Ze moeten niet de aanvallende ploeg volgen met de camera die er recht voorstaat maar met die er schuin achter. Dan heb je veel meer overzicht. Bij buitenspel kun je dan de herhaling gebruiken van de camera er recht voor. Schuin heb je een mooi overzicht, recht ervoor niet, das alleen handig voor buitenspel situaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |