Geen. Je hebt toch zogenaamd nooit iets besteld. Zeg gewoon dat een grappenmaker aan de gang is. Kijk als je gaat toegeven dat je iets hebt besteld heb je kans dat je er niet meer onderuit komt. Wie eist bewijst, dus als je ontkent iets te hebben besteld moeten zij bewijzen dat dat wel zo is en dat kunnen ze niet. Simpel.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:31 schreef merry77 het volgende:
maar wat zijn de gevolgen als ik weiger?
Ik wil het namelijk wel netjes afhandelen.
heb je me nou gecancelled voordat ze em opstuurden of erna?quote:Op woensdag 14 september 2005 22:10 schreef merry77 het volgende: dus ik wilde hem cancellen en heb toen bij een ander bedrijf dezlefde drive gekocht. Echter nu wordt de eerste ook geleverd. Die heb ik dus alsnog gecancelled.
Helemaal mee eens: over die kosten zegt de wet dat *alles* wat betaald is, binnen 30 dagen, terugbetaald moet worden, alleen de verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper.quote:Op donderdag 15 september 2005 01:07 schreef frederik het volgende:
Het probeerrecht bij koop op afstand gaat pas lopen op het moment van ontvangst.
Wanneer je dus niet ontvangt kun je bij een lastige verkoper een probleem krijgen.
De eerste rembourskosten mag je trouwens niet in rekening gebracht worden (iets wat vaak wel gedaan wordt), alleen de directe kosten van het terugsturen mogen jou in rekening gebracht worden (de kosten van ongefrankeerd retour sturen bijvoorbeeld)
quote:Op woensdag 14 september 2005 22:54 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
heb je me nou gecancelled voordat ze em opstuurden of erna?
als je em al gecancelled had en ze sturen em toch op is het hun probleem lijkt me en zou ik em niet aanpakken... als je em pas cancellede toen ie verstuurd was / aangeboden was ben je gewoon lomp en moet je em maar zelf terugsturen ofzo![]()
In het Burgerlijk Wetboek Boek7 artikel 46d lid 2.quote:Op donderdag 15 september 2005 08:26 schreef merry77 het volgende:
Waar staat dat mijn rechten zijn dat ze de eerste rembourskosten niet in rekening mogen brengen?
Waarom verminderd met verzendkosten?quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:41 schreef ElisaB het volgende:
Dan zou je het netjes terug moeten krijgen (mits binnen 7 dagen en verminderd met verzendkosten). We zijn benieuwd
Koper betaalt kosten van het versturen naar hem en de kosten van het retourneren.quote:Op maandag 19 september 2005 10:44 schreef frederik het volgende:
Waarom verminderd met verzendkosten?
TS heeft het aangetekend retourgezonden, heeft dus zelf reeds de retourverzendkosten betaald. Elke andere vergoeding is niet toegestaan. Welke verzendkosten zie jij dan nog als mogelijkheid, of wil je TS dubbel laten betalen voor het retour sturen, zowel aan de TPG als aan de verkoper?
citaat uit burgelijk wetboek boek 7:quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Koper betaalt kosten van het versturen naar hem en de kosten van het retourneren.
Zo staat het in de regels van koop of afstand. Kan ik ook niet helpen
I agree. Toch heb ik het altijd anders begrepen. Ik heb nog even gekeken of ik kon vinden waar ik het (twee jaar terug of zo) heb gelezen, maar dat wil niet. Ik kom wel verschillende (min of meer serieus uitziende) pagina's tegen waarop inderdaad wordt gezegd dat de consument verantwoordelijk is voor de kosten van verzenden (heen en terug).quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:06 schreef frederik het volgende:
citaat uit burgelijk wetboek boek 7:
"In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen." einde citaat (artikel 46 d lid 2).
Volgens mij zegt dat citaat iets anders dan wat jij beweert
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:48 schreef ElisaB het volgende:
min of meer serieus uitziende pagina's
bron: Geschillencommissie: http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=25&cat=4&artikel=855quote:Volgens het Burgerlijk Wetboek heeft de consument 7 werkdagen en in sommige gevallen 3 maanden na ontvangst van het product het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. De leverancier moet dan de koopprijs binnen dertig dagen terugbetalen.
bron: Het Juridisch loket: http://www.hetjl.nl/articles/koop_op_afstand.cfmquote:De consument die gebruik inmaakt van zijn recht om te annuleren hoeft hiervoor geen kosten, behoudens de hem in rekening gebrachte verzendkosten, te betalen.
Allereerst kun je hun per email of brief er op wijzen dat ze niet aan de wettelijke verplichtingen hebben voldaan en verzoeken of ze de betreffende verzendkosten alsnog vergoeden. Daarnaast kun je alvast kijken of de winkel is aangesloten bij de Thuiswinkel branchevereniging. In dat geval zou je, als de winkel niet aan jouw verzoek voldoet, gebruik kunnen maken van de geschillencommissie van Thuiswinkel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:24 schreef merry77 het volgende:
eindelijk mijn acceptgiro binnen (wat duurt dat lang tegenwoordig). 64,61 teruggekregen. Dat is alleen het bedrag van de combo cd writer. Niet de initiele porto.
Kan ik hier nog iets aan doen?
Ik had aangegeven dat ze wettelijk verplicht zijn de porto naar mij toe te vergoeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |