GiSH | woensdag 14 september 2005 @ 20:09 |
volgens ANWB:Nieuwe Chinese SUV Landwind gevaar op de weg Wat is er mogelijk voor de mensen die zo'n Landwind hebben besteld en nu er nu vanaf willen?? Volgens mij crashtest of niet... je zit er gewoon aanvast.. en hoe zit dat met die crashtesten.. zijn automerken niet eerst verplicht om crashtesten te doen voor ze een auto in produktie nemen.. en telt zo'n crashtest niet mee met de toelating op de nederlandse weg?? | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 20:11 |
geld terug van de importeur als het ding als nog geen toelating krijgt. als het ding wel toegelaten krijgt hebben ze denk ik pech. iig ff naar de consumentenbond | |
GiSH | woensdag 14 september 2005 @ 20:14 |
die dingen rijden toch al rond in NL?? | |
Hyperdude | woensdag 14 september 2005 @ 20:16 |
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij een garage komt. Het gaat zo. Je loopt naar een hokje waar zo'n kansloos figuur otoos voor een paar Euro's loopt te verpatsen. Je gooi 15000 euro naar dat mannetje en koopt een otoo voor dat geld. Dan leg je de otoo op de grond en begint er keihard op te stampen!!!! hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn otoo wat doe je?) jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe ![]() "Beter goed gejat dan slecht bedacht" | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 20:20 |
quote:ja, maar d'r komt een onderzoek naar de toelating/type keuring, volgens de minister voor't verkeer. | |
GiSH | woensdag 14 september 2005 @ 20:30 |
quote:stel dan de landwind er niet door komt.. wat zullen ze doen met de wagens die op kenteken staan.. | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 20:34 |
quote:ik denk dus terug naar de importeur, die mag dan zien wat ie er meet doet, slopen of verkopen in land waar ze wel toeglaten worden. maar ik weet de preciese regelgeving niet.. | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 20:49 |
Zeg, maar zijn crashtests dan een vereiste voor een typegoedkeuring? | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 20:51 |
quote:voor kleinserie auto's niet dacht ik., (behalve in de US) maar ik denk niet dat die landwind daar ondervalt. | |
Five_Aces | woensdag 14 september 2005 @ 20:51 |
Ik vind het nogal overtrokken allemaal... In een barrel van 25 jaar oud mag je ook rondrijden die niet aan de moderne crashtests voldoen. Als je een Landwind voor dat geld koopt verwacht je sowieso al geen europese maatstaven lijkt mij. | |
GiSH | woensdag 14 september 2005 @ 20:54 |
quote:maar een landwind is geen 25 jaar.. dus gewoon voldoen aan huidige maatstaven.. | |
Knarf | woensdag 14 september 2005 @ 20:55 |
quote:De ANWB test al 20 jaar auto's. En dit is de slechtste die ze ooit getest hebben. Dat zegt mij echt wel genoeg. | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 21:07 |
Ik denk dat het het veiligst is als je in de Landwind geen gordel draagt en door de vooruit vliegt. Alleen dan heb je kans niet geplet te worden in je eigen auto. | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 21:09 |
quote: ![]() | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 21:12 |
quote: ![]() ![]() | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 21:13 |
Zo vond ik: "ze kunnen beter een body bag meeleveren dan een airbag" ook wel een sterke... ![]() | |
erikkll | woensdag 14 september 2005 @ 21:17 |
"niet helemaal soepel door de crashtest" zegtie dan ![]() | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 21:19 |
quote:Beetje het imago ophogen.. ![]() | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 21:20 |
quote:Heb je btw al gemerkt dat de airbag van de Landwind je eigenlijk eerst gewoon twee stompen in het gezicht geeft en de Landwind dan het dashboard in je smoel drukt? ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 14 september 2005 @ 21:22 |
heeft de passagier eigenlijk een airbag? Mocht ik ooit met zo'n ding moeten meerijden wil ik wel even m'n overlevingskansen weten. Als daar geen airbag zit schat ik die kans al een stuk hoger in ![]() | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 21:25 |
quote:Volgens mij niet, en die had btw minder verwondingen................ (dan de bestuurder uiteraard) | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 21:26 |
quote:Bescherming bij botsing -> Landwind | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 21:38 |
quote:www.autovisie.nl Duitse typegoedkeuring dus, in NL alleen APK. Dit omdat een Duitse typegoedkeuring ook in NL geldig is. | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 14 september 2005 @ 21:41 |
quote:jah.. dat rondrijden zal vast wel prima gaan. Zolang je maar geen ongeluk krijgt :# | |
MewBie | woensdag 14 september 2005 @ 22:16 |
De veiligste plek in die auto is op de achterbank ![]() | |
sooty | woensdag 14 september 2005 @ 22:20 |
Je bent toch wel een pauper als je een Landwind aanschaft. Leuke SUV buurman. ![]() | |
_Drake_ | woensdag 14 september 2005 @ 23:04 |
quote:Maar niet in het midden, dan word je geplet door de binnnenspiegel ![]() | |
Metro2005 | donderdag 15 september 2005 @ 08:51 |
Ach de Xantia komt ook beroerd uit de crashtest, wel minder erg dan de landwind maar lopend je auto verlaten wordt denk ik moeilijk ![]() Om daar nou een auto voor te laten staan ![]() | |
ToMaSZ | donderdag 15 september 2005 @ 09:28 |
quote:Grijze import. Eigenlijk een smerige manier om je aan de rdw keuring te onttrekken. Ik vind het wel opvallend dat die dingen al een duitse goedkeuring hebben, terwijl blijkbaar de europese crash tests (euroncap) nog niet waren uitgevoerd... Die gasten werken toch nauw samen met adac? De anwb biedt geloof ik juridisch advies aan de paupers die al zo'n playmobil-terreinauto hebben besteld. | |
osmo | donderdag 15 september 2005 @ 09:29 |
quote:DIe krijgen een speciale homologatie als landbouwvoertuig en een begrenzer waardoor ze niet harder als 30km/u mogen rijden. ![]() | |
M5 | donderdag 15 september 2005 @ 09:35 |
quote:EuroNCAP, ADAC en ANWB werken wel samen, maar ADAC zorgt niet voor de typegoedkeuring. Geen grijze import, Duitse typegoedkeuring geldt als een Europesetypegoedkeuring en dus ook een Nederlandse. Dacht ik.. | |
TheFreshPrince | donderdag 15 september 2005 @ 11:45 |
quote:Toch vind ik die bewering van de ANWB ook niet helemaal geloofwaardig. Ik denk dat je in een Fiat Panda of een Suzuki Alto nóg minder kans maakt om zo'n klap te overleven. Maar misschien waren de tests minder zwaar toen die getest werden. Iemand die dat weet? Overigens wel erg dat bij zo'n auto het stuur nog naar binnen kan komen, zouden ze dat zelf nooit getest hebben? ![]() | |
JohnDope | zondag 18 september 2005 @ 21:00 |
Als je niet kan autorijden dan moet je gewoon niet gaan autorijden en maakt het niet uit in wat voor auto je rijdt......... Verder vind ik het oneerlijk dat alleen de drankrijders worden aangepakt, terwijl er genoeg drankrijders zijn die veel beter kunnen rijden dan de levensgevaarlijkezondagsrijders. Wat mij betreft gaat de overheid ook van zondagsrijders hun rijbewijs afpakken. | |
Alexxxxx | zondag 18 september 2005 @ 21:03 |
Pf, mankeert niks aan de landwind, is een lastercampagne van de bange gezamenlijke importeurs in Nederland. * Alexxxxx gaat morgen even naar de Landwind dealer ![]() | |
tupolev141 | zondag 18 september 2005 @ 21:15 |
quote:De Landwind is juist héél soepel tijdens een crash ![]() | |
JohnDope | zondag 18 september 2005 @ 21:21 |
En trouwens..... moet je zo'n test van de corrupte ANWB wel serieus nemen:? | |
Alexxxxx | zondag 18 september 2005 @ 21:26 |
quote:Nee. Die van de TüV wel. En daar is ie blijkbbaar wel door gekomen, anders had ie geen goedkeuring gekregen. | |
GiSH | dinsdag 20 september 2005 @ 01:35 |
quote:hebben ze toen van Landwind een frontera met andere typeplaatjes opgestuurd zeker | |
PNG | dinsdag 20 september 2005 @ 02:04 |
Opel Frontera is geen Opel, is een Isuzu. | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 20 september 2005 @ 02:27 |
quote:Je kunt ze gewoon raadlplegen op de site van de anwb http://www2.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/FiatPanda04.pdf Trouwens "klein" wil niet altijd zeggen onveilig hoor. Ik ben een paar maanden geleden door een klapband (die er kwam doordat een stuk metaal door een vrachtwagen op het andere rijvak in mijn band werd gekatapulteerd) aan zo'n 70 km/h op een betonnen elektriciteitspaal (weliswaar een oude) gevlogen , die vervolgens zelfs afbrak en op het dak van mijn auto vloog , en ik heb daar enkel 2 gekneusde ruggenwervels en een serie snijwonden aan over gehouden. Was met mijn Mazda 2 die van de ANWB 4 sterren kreeg trouwens http://www2.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/Mazda203.pdf | |
LSS | dinsdag 20 september 2005 @ 20:34 |
Welke pauper koopt dan zo'n auto? SUV's zijn al pauperauto's maar als je een VW Touareg of een X5 rijdt is dat nog wel OK, maar vooral die Japanse nep-dingen, die zijn echt voor losers gewoon. Zo'n Landwind is dus voor mensen die nog niet eens genoeg geld hebben voor een Kia SUV ofzo. | |
Alexxxxx | dinsdag 20 september 2005 @ 20:46 |
Verdorie, vandaag naar de Landwind dealer geweest, stond er geeneens een Landwind ![]() Zeker per ongeluk tegen een muur gereden of zo ![]() | |
InFrA-WiZ | vrijdag 23 september 2005 @ 16:30 |
quote:hahahah! ![]() ![]() | |
ook_gek | vrijdag 23 september 2005 @ 18:29 |
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/13109.jpg[/mg] Je zit wel lekker knus ![]() | |
Blapiet | vrijdag 23 september 2005 @ 19:43 |
je koopt toch ook geen auto om hem te crashen. Maar goed, zijn deze tests er ook van een 2001 mègane en een 2004 Astra G? | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 23 september 2005 @ 19:53 |
quote:Gewoon op de site van de anwb http://www2.anwb.nl/azf/zoek.html?azfid=crashtest Megane : http://www2.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/RenaultMegane98.pdf (2001 megane bestaat niet, zal wel het model uit 98 zijn zeker ?) Astra : http://www2.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/OpelAstra04.pdf | |
PeuRac | zaterdag 24 september 2005 @ 11:29 |
Get leuke is dat de Landwind gewoon een Opel Frontera is van 10 jaar geleden, dus als je een 2e hands Frontera koopt zit je in een exact even (on)veilige auto ![]() | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 24 september 2005 @ 12:14 |
quote:Aangezien dit volgens de ANWB de slechtste test in hun 20 jaar is klopt dat ook niet hé. Dit is niet alleen een kopie van de Frontera, het is een slechte kopie van de Frontera ... | |
flyguy | zaterdag 24 september 2005 @ 12:30 |
ach wat maakt zo'n crashtest nou uit? je moet gewoon niet crashen en je moet toch een keer dood | |
yup | zaterdag 24 september 2005 @ 12:35 |
Ik vind het ook zwaar gelul. De mensen die zwaar zeiken over die landwind qua veiligheid stappen net zo makkelijk in een ouwe Kadeath/Escort/Kleine tering koekblik. Nee die zijn wel veilig ![]() | |
tupolev141 | zaterdag 24 september 2005 @ 15:42 |
Ik kan me goed voorstellen dat een Landwind onveiliger is dan een oude Escort. Niet alleen frommelt de auto op als een blaadje zilverpapier, de kinetische energie is gewoon veel groter door de massa van de auto | |
j22flyingdownwind | zaterdag 24 september 2005 @ 20:45 |
quote:Het is idd een kopie. De auto heeft verder helemaal niets met de Frontera te maken. (zei de verkoper tenminste..) | |
robbedoeseos300d | zaterdag 24 september 2005 @ 22:16 |
zou de ANWB soms in opdracht van de andere automerken deze test met een veel hogere snelheid hebben uitgevoerd. Dit alleen om de thans dure markt te beschermen.............................. | |
Alexxxxx | zaterdag 24 september 2005 @ 22:18 |
quote:ja, aangezien hij WEL door de TüV tests is gekomen. | |
robbedoeseos300d | zaterdag 24 september 2005 @ 22:21 |
Als je de filmpjes bekijkt lijkt het mij met een behoorlijke snelheid te gaan. Mensen willen nu op eens allemaal auto's met 5 sterren. Ik rijdt momenteel in een peugeot 406 en die scoorde ook maar slechts 2 sterren. Ik heb nou niet het gevoel in een onveilige auto te rijden. De onveiligheid komt grotendeels door de chauffeur. Ik zou ook wel eens een test willen zien van deze Landwind met een fiat panda.... | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 24 september 2005 @ 22:25 |
quote:Die test is ALTIJD aan 65 km/h dacht ik. Een identieke test voor een Fiat Panda kun je hier zien : http://www2.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/FiatPanda04.pdf | |
j22flyingdownwind | zaterdag 24 september 2005 @ 22:29 |
Als je ziet hoe de constructie van de kooi bij zon relatief lage snelheid helemaal instort... echt té bezar. Bij Topgear of n ander engels autoprogramma zijn ze met een Smart met 120km/h tegen een betonne blok aangereden. De kooiconstructie was 100% intact. Niet dat de inzittende het dan overleven, maar die kooicontructie is een van de belangrijkste basissen voor een veilige auto. | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 24 september 2005 @ 23:07 |
quote:Waarom denk je dat een smart (in verhouding) zoveel "duurder" is dan die Chinese auto ? | |
Alexxxxx | zaterdag 24 september 2005 @ 23:10 |
Ik kan me anders herinneren dat de introductie van de Smart maanden is uitgesteld ivm een elandproef (ook al zo'n crashtest die nergens op slaat en niet praktijkgericht is), dus niet zo'n goed voorbeeld. | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 24 september 2005 @ 23:30 |
quote:Op de tests van de anwb scoort de smart anders toch nog redelijk voor zo'n luciferdoosje , vind ik http://www2.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/MCCSmart99.pdf | |
Alexxxxx | zaterdag 24 september 2005 @ 23:36 |
Klopt. Maar omdat 1 van de 200 tests toevallig wat minder uitpakt, meteen een slechte repuattie.. dat zag je bij de A-klasse, dat zag je bij de Smart, en nu flikken ze het bij de Landwind. Heb jij iemand gehoord over de uitslag van de Elandtest voor de landwind? Of wat er gebrut als je een zijdelingse botsing hebt? Want in de praktijk komt het geowon niet voor dat je met 60 km/h tegen een muur aan rijdt.. tenzij je gaat NASCAR racen... Als je al tegen een muur aan ridjt, rijd je overhet algemeen in de bebouwde kom.. dus 50.. en tegen de tidj dat je die muur raakt nog maar 30.. mocht je binnen de bebeouwde kom met 60 een muur raken, verdien je niet beter dan te sterven imho, dan reed je 80 a 90 kilometer per uur.... | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 24 september 2005 @ 23:46 |
De zijdelingse botsing hebben ze bij de landwind blijkbaar ook getest : http://www.anwb.nl/publis(...)crashtest-469632.pdf En daar scoort hij toch wel merkelijk beter dan bij een frontale botsing, hoewel er nog steeds sprake is van zware hoofdletsels (wellicht zou eigenljjk een simpele zijdelingse hoofdairbag dat euvel al kunnen oplossen) Maar zoals ik hier (of was het in de andere landwind topic) al eens zei, ik ben zelf enkele maanden geleden met een Mazda 2 door een klapband al schuin door (want die brak af) een betonnen elektriciteitspaal en recht op een muurtje van een meter hoog gevlogen aan zo'n 70 km/h (bij impact met het muurtje zeker nog tussen de 50 en 60 km/h) , en ik ben toch héél blij dat ik toen in geen Landwind zat. Al zou voor mij iedereen (mits er geen extra gevaar voor voetgangers enzo is) wel in zo'n landwind mogen rondrijden. als je zoiets koopt moet je zelf maar oordelen of hij veilig genoeg is voor jouw ... | |
MegA | zaterdag 24 september 2005 @ 23:55 |
quote:wat een BS suggestie..de test is trouwens door de ADAC gedaan ism de ANWB en het lijkt me zeer sterk dat de ANWB hun reputatie op het spel zou willen zetten voor een paar euro | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 00:01 |
quote:Dude, nog een keer ter herinnering, er rijden genoeg mensen in ouwe Daihatsu knaak boodschappen blikken en Kadeath's... Ik bedoel maar veiligheid is kul. Als dat echt een argument was zou iedereen een dikke Volvo ofzo rijden... | |
electricity | zondag 25 september 2005 @ 00:07 |
quote:ik zie niet wat voor belang de ANWB daarbij zou hebben. tenzij ze er geld voor hebben gekregen. ik denk echter niet dat een club die zich primair richt op de autoRIJDER zo dom zou zijn om iets dergelijks te doen. de kans dat iemand zijn mond voorbij praat is daar veel te groot voor. en dan kunnen ze het wel schudden. | |
Joost-mag-het-weten | zondag 25 september 2005 @ 00:13 |
quote:héél juist, maar die oude Daihatsu's gaan géén tien, vijftien jaar maar op onze wegen rondrijden hé. Een nieuwe wagen die nu gebouwd wordt wél. Ik bedoel maar, als je tegenwoordig met een relatief klein en goedkoop (naar hedendaagse normen voor een nieuwe auto) "Mazdaatje" aan +/- 60 km/h tegen een paal en muurtje kunt rijden en er maar enkele kleinere verwondingen aan kunt overhouden, waarom zou je dan nu nog een nieuwe wagen als de Landwind moeten toelaten waarin je dan dood bent ? Dat is een vraag die je je kunt stellen natuurlijk ... | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 00:15 |
quote:Ik zeg een ding: 64 km tegen tegenligger klappen, de Landwind wint egwel. 64 km tegen een muur/boom klappen, de Daihatsu wint denk ik. Wat heb je liever. Volgens mij is de kans dat je tegen iets massiefs klapt lager dan dat je tegen een andere wagen klapt. En dan winnen Patrol/Landwind/Landcruiser achtige apparaten het. En een vangrailing is niet massief ![]() | |
Joost-mag-het-weten | zondag 25 september 2005 @ 00:19 |
Ik denk eerder dat als je met de Landwind tegen een tegenligger klapt er niemand zal winnen. Noch de bestuurder in de pakweg "Daihatsu" noch de bestuurder in de Landwind (want of je nu tegen een Daihatsu die aan + 50 km/h op je afkomt vliegt of een betonnen muurtje, de crashimpact waardoor dat dashboard enzo naar beneden komt zal er altijd zijn hoor ... Dat is net het hele probleem van die wagen , het lijkt een Landcruiser maar hij is gemaakt van zo'n slecht materiaal dat de hele voorkant inklapt bij een impact erop. Dat heb je nu eenmaal niet bij andere hedendaagse SUV's ... | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 01:04 |
quote:Nee. Ook Patrol's enzo hebben bizar slechte kooiconstructie tegen vaste objecten (ze wegen gewoon teveel) maar tegen andere wagens zijn ze opvallend sterk. Want dan hebben ze jou auto als kreukelzone, doordat die dingen zoveel wegen rammen ze gewoon door zwakkere auto's heen... X5 ML e.d. moet je niet vergelijken daar zijn biljoenen in gestopt qua ontwikkelingen. | |
tupolev141 | zondag 25 september 2005 @ 10:48 |
De frontale botsingtest is ook niet bedoeld om het effect tegen een muur te testen. Er wordt gecrashed met 64km/h tegen een vervormbare hindernis met 40% van het frontale oppervlak. Wat er dus gesimuleerd wordt (maar dan op een gestandaardiseerde manier) is een botsing van 2 elkaar tegemoetkomende auto's die elk 32km/h rijden bij de impact waarbij ze elkaar half ontweken hebben, dat is de meest voorkomende frontale aanrijding. Je moet die NCAP tests dus ook zo bekijken: gestandaardiseerd. Als je een echte studie wilt maken van de crashbestendigheid van een auto zou je eigenlijk 40 Landwinds moeten crashen tegen een heel scala aan auto's die op de wegen rondrijden. Dat is onbetaalbaar, en daarom is iedereen ermee akkoord gegaan om de NCAP tests als standaard te gebruiken. | |
DrXLTrouble | zondag 25 september 2005 @ 11:09 |
Wil niemand zn Landwind kwijt voor 2500,-? ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 4 oktober 2005 @ 07:59 |
http://www.volkskrant.com/videoreportages/59 hier staat een nieuwe test van de landwind, lijkt me een prima wagen gewoon! | |
MikeyMan | dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:37 |
quote:Lekkere test ook ja ![]() | |
Threepio | dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:48 |
quote:De feiten zijn inderdaad compleet weerlegd: Een of andere no-no journalist die er volgens mij de ballen verstand van heeft vindt hem wel okay rijden en de importeur beweert dat de auto 'gewoon veilig' is. Vooral de waarheid dat de auto niet te vergelijken is met een auto die 3-4x zo duur is is treffend, dat klopt natuurlijk helemaal. Vervelend alleen dat een auto als de Peugeot 1007 (ongeveer dezelfde prijsklasse) veel veiliger is. En de woorden van zo'n importeur natuurlijk geen F**K waard zijn, die kerel probeert van zijn voorraad af te komen en zijn naam te redden. | |
Threepio | dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:50 |
quote:Dat je het gevoel niet hebt betekent nog niet dat het geen onveilige auto is. 2 sterren is gewoon erg weinig ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:22 |
quote:Lijkt mij ook, je moet met geen enkele auto met 65km tegen een muur aanknallen ![]() Als ze andere modellen uit gaan brengen dan zo'n lelijk suv kan het best een leuk nieuw merk worden (vooral goedkoop !) | |
Threepio | dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:37 |
quote:nee idd, de meeste auto's zijn dan wel total-loss, dat is zonde natuurlijk ![]() alleen jammer dat de bestuurder zelf in de landwind ook total-loss is dan ![]() | |
NiGeLaToR | dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:46 |
Ghe, op zich had ik verwacht als je die landwind zo over de bergjes heen zou raggen hij ook uit elkaar zou vallen. Verder lijkt die verslaggever ook geenszins de indruk te hebben dat 't een kut auto is. Ten slotte, er zijn maar weinig ongelukken eenzijdig tegen een brok beton natuurlijk ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:54 |
quote:Nogmaals... De test is zo geconstrueerd dat een frontale aanrijding tussen twee auto's wordt gesimuleerd... Beton zal het waarschijnlijk niet zijn... | |
electricity | dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:37 |
quote:de disclaimer aan het einde is alleszeggend. | |
yup | dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:48 |
Ik wil niet flamen maar de mensen die zeiken over de veiligheid van een Landwind stappen zonder pardon achterin zonder gordel, of rijden zonder pardon mee in een Alto ofzo... Ik heb zelf met eigen ogen gezien dat zelfs relatief kleine klappers die oude koekblikjes totaal vernielen/verpletteren... Ook al is de Landwind een nieuwe auto, als je kijkt naar de prijs kan je geen X5/ML klasse veiligheid verwachten... | |
M5 | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:02 |
quote:prijs heeft niets met veiligheid te maken. Ding hoort gewoon veilig te zijn. Dat is ie niet bij aanrijding, dus is het risco voor bestuurder imo. | |
yup | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:29 |
In mijn ogen heeft prijs wel wat met veiligheid te maken. Staat er ergens in de wet dat je minimaal 3 sterren moet halen bij de NCAP? Nee dus. En of je een veilige auto wilt of niet, dat bepaal jij. Niet de overheid, en niet een of ander bedrijf dat EuroNCAP heet. OOK al is de kans dat je in je eigen wagen een klapper maakt groot (je rijd immers (als het goed is) het meest in je eigen auto), dan zou het betekenen, dat iemand die veel naar veiligheid kijkt, nooit in een ouwe Kadeath, Suzuki Alto, of ander knakenbak zou moeten rijden. Anders is ie een fucking hypocriet. Punt. | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:37 |
quote:Tuurlijk is dat zo, maar ik vind het wél een punt dat als je even naar de gemiddelde veiligheid kijkt de écht onveilige bakken (zoals deze Landwind er ook een is) minstens modellen van 10 jaar oud zijn. Iedereen weet dat binnen 5 jaar er al héél veel , en binnen tien jaar zowat alle van die modellen van onze wegen verdwenen zullen zijn. Dus is het maar de vraag of je nu nog modellen met dezelfde veiligheidsstandaarten als die modellen moet gaan toelaten. Want zo'n landwinds die nu gebouwd worden rijden toch wellicht ook nog zeker tien , vijftien jaar op onze wegen rond hé. | |
ThaFreak | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:40 |
quote:onzin dat zijn auto's die al vrij oud zijn, de landwind is een splinternieuwe auto dus een onzin vergelijking wat je nu maakt! | |
JackShit | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:53 |
Ach, Ik denk niet dat mijn Landrover Defender beter uit een botsproef zal komen. Hoort nou eenmaal bij het concept van de wagen. Ik troost me altijd maar met de gedachte dat in een echte aanrijding de andere auto voor mijn kreukelzone zorgt. | |
D-FENS | woensdag 5 oktober 2005 @ 08:27 |
quote:Probleem met een Patrol (en veel andere terreinwagens) is dat de constructie TE stijf is. Heb ooit een serie tests gezien met (toevallig) die Patrol en een Golf. En de uitkomst was verrassend. Bij een snelheid van 60Km/u frontaal leverden de volgende combinaties deze resultaten op: Patrol <-> Patrol : Iedereen dood Patrol <-> Golf : Iedereen dood Golf <-> Golf : Iedereen hoofdpijn Een X5 is ontworpen als (extreem grote) personenauto. Dat betekend een andere opbouw van de carrosserie (geen ladderchassis bijvoorbeeld). Veiliger bij dagelijks gebruik op onze asfaltwegen, maar veel minder duurzaam onder omstandigheden waar echte terreinwagens voor zijn gebouwd (20+ jaren Afrika zonder noemenswaardig onderhoud). Die Landwind suggereerd door z'n vorm en gewicht een goede bescherming te bieden aan de inzittenden. De waarheid is dat zelfs een 10 jaar oude Escort je beter heel weet te houden. | |
rishi120 | woensdag 5 oktober 2005 @ 12:39 |
rrright... Dude geen slecht woord over oude Daihatsu's mhhokee! De mijne (Cuore) is nu 18 heeft net een kleine beurt gehad.... helemaal goed jah! Er mankeert helemaal er helemaal nix aan! quote: | |
Threepio | woensdag 5 oktober 2005 @ 15:12 |
quote:idd, die daihatsus zijn prima dingen. Maar of er nog veel van die oude cuores en charades rond zullen rijden over 10 jaar?? | |
Metro2005 | woensdag 5 oktober 2005 @ 16:10 |
quote:Hoeveel landwinds denk je dat er over 10 jaar nog rondrijden ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:03 |
En toen kwam de Test van de TUV en was ie toch veilig? Nu weegt de landwind 10 Kg meer dan 2500 en is daarmee voor de tuv geen personenauto maar een vrachtwagen, en dan zijn de testen anders. Heel mooi dit verhaal van de importeur, maar ik wil de crashtestopnames van de tuv wel eens zien voordat ik overtuigt ben dat de ADAC/ANWB testen geturkt zijn. En dan graag ook nog een euroncap test http://www.euroncap.com/ als je wilt zien hoe veilig jouw auto is | |
PNG | donderdag 6 oktober 2005 @ 14:30 |
Landwind weegt rond de 1800 kilo leeg !!! Max bruto gewicht is bij paar versies 2500. http://www.jmclandwind.nl/specs.html | |
M5 | donderdag 6 oktober 2005 @ 14:34 |
TUV testen zijn met een lagere snelheid gedaan. en geen zijdelingse botsing | |
Repeat | donderdag 6 oktober 2005 @ 14:53 |
het is gewoon een schijtwagen. ![]() | |
Repeat | donderdag 6 oktober 2005 @ 14:56 |
Maarja aan de andere kant is een E36 3 serie uit 97 ook een fucking drama. En daar stapt ook iedereen zo in.... | |
Pietverdriet | donderdag 6 oktober 2005 @ 20:22 |
Extra Balk eronder lassen en lagere snelheid, goh, wat een objectieve tweede test. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 6 oktober 2005 @ 20:26 |
quote:En dan nog vond ik de beelden zelf weinig overtuigend zeg ... | |
Pietverdriet | donderdag 6 oktober 2005 @ 20:59 |
Yep, die pop heeft nog steeds een zeer hoofd | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 oktober 2005 @ 23:43 |
de auto kost maar 16000 euro, waar praten we over, voor die prijs is het gewoon een supergoede auto! | |
Pietverdriet | vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:15 |
quote:sinds wanneer kan jij rekenen? | |
MewBie | dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:05 |
Bij TUV reden ze met een aangepaste Landwind ![]() quote: | |
Threepio | dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:38 |
quote:zullen we de beste man maar op zijn woord geloven? ![]() quote:Ik hecht geen waarde aan de test van 'TUV' omdat deze in opdracht van de fabrikant/importeur heeft plaatsgevonden. Waarom zou die test dan wel objectief zijn en die van ANWB/ADAC niet ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:07 |
Eindelijk een paar fatsoenlijke foto;s van een Landwind kunnen maken ![]() Alle foto's staan hier, mocht het iemand boeien ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:09 |
die bumper ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:17 |
quote:rolletje duct tape doet wonderen ![]() | |
Repeat | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:18 |
Die auto ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:21 |
De site van de dealer waar ik de foto's heb gemaakt: http://www.devrij.net ![]() | |
HPoi | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:36 |
De nieuwe LANDWIND dealer ! ! LANDWIND SUV 4x2 en 4x4 Nu bij ons in de showroom Betaal u niet Suf voor een Suv ! ! ![]() | |
Knarf | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:50 |
Wat een afwerking ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:57 |
quote:Je moet het met de hand openhouden, dat bakje waar je je drinken in kan zetten | |
osmo | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:27 |
En moet je eerst een condoom over je vinger trekken eer je het aan mag raken? :S | |
errorken | dinsdag 3 januari 2006 @ 22:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
robbedoeseos300d | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:45 |
en toch vind ik hem wel wat hebben | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:57 |
quote:Je bent knettergek of blind ? (en in beide gevallen is dit gezien de "niet helemaal soepele crashtest" dan niet meteen een aan te raden wagen om in te gaan rijden ![]() | |
robbedoeseos300d | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:11 |
quote:Mijn huidige auto scoort in de huidige crashtest ook maar 2 sterren.... Het hangt natuurlijk ook er vanaf hoe je er mee gaat rijden. Tis natuurlijk nou niet bepaald een scheur ijzer. Maar gewoon een oude opgedirkte Opel Frontera. BTW er schijnt nu een extra balk gemonteerd te worden waardoor hij toch weer wat veiliger is geworden. | |
Hyperdude | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:47 |
quote:Een balk in je oog zeker? ![]() | |
tupolev141 | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:49 |
Ik geloof dat hij zelfs onveiliger was dan de Frontera waar hij op gebaseerd is. Dat is kunnen! | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:55 |
quote:Je kan zeggen wat je wil, maar als er straks een kasbezopen Johnny met zijn getunede Golf GTI op jouw vak de bocht uitvlamt en je frontaal treft , dan zit ik liever in mijn nieuwe toyota yaris , dan in die chinese bak hoor ... ![]() | |
robbedoeseos300d | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:13 |
Ik zou wel eens een test willen zien van een Landwind met een Golf van een jaar of 8 oud. Die Landwind is getest op een stuk materiaal waarvan de hoogte de gehele auto beslaat. Volgens mij rammelt die Landwind zo over die Golf heen..... Onderweg Johnny onthoofden zodat die ook geen schade meer kan aanbrengen | |
Rydell | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:18 |
Doe mij maar zo'n Landwind, en laat iedereen dan maar zeggen : Zo, die gozer heeft pas lef! ![]() | |
Rydell | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:20 |
quote:Zou best een leuke scene zijn voor Cobra 11, die Autobahn Polizei, hehe... ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:22 |
quote:Die golf heeft altijd nog 4 sterren (model 1998) en een test verzinnen waar de landwind goed uitkomt is natuurlijk kinderspel en slaat nergens op. Als je degelijk wil testen en vergelijken moet je alle auto´s die je wilt vergelijken op dezelfde manier testen. | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:42 |
quote:Dat klopt trouwens niet : ![]() | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:46 |
Bekijk hier trouwens het verschil van impact van een 8 jaar oude VW Golf op een voorwerp van diezelfde hoogte : http://www.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/VWGolf98.pdf De chauffeur zit zelfs op de foto in de VW duidelijk "recht" en in zijn airbag. Terwijl de landwind dummy hier al half in zijn dashboard en uit de wagen hangt ... | |
robbedoeseos300d | vrijdag 10 februari 2006 @ 19:18 |
lekker hoor zo'n echte degelijke duitse auto.... afbeelding afbeelding afbeelding | |
Geqxon | vrijdag 10 februari 2006 @ 20:19 |
quote:Leuke kick maar waar gaat dit in godsnaam over? | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 10 februari 2006 @ 20:20 |
quote:dat hij met 3 foto's van een kleine Opel van minstens 15 jaar oud die geplet is tussen een muur en een zware vrachtwagen wil aantonen dat de landwind dan ook maar op de weg moet kunnen komen ofzo ... ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 10 februari 2006 @ 20:22 |
Bizarre/rare aanrijdingen --> voor alle niet landwind gerelateerde crashes... Maar het zou me niets verbazen als je die foto's daar simpelweg vandaan hebt gehaald. |