ja, maar d'r komt een onderzoek naar de toelating/type keuring, volgens de minister voor't verkeer.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:14 schreef GiSH het volgende:
die dingen rijden toch al rond in NL??
stel dan de landwind er niet door komt.. wat zullen ze doen met de wagens die op kenteken staan..quote:Op woensdag 14 september 2005 20:20 schreef M5 het volgende:
[..]
ja, maar d'r komt een onderzoek naar de toelating/type keuring, volgens de minister voor't verkeer.
ik denk dus terug naar de importeur, die mag dan zien wat ie er meet doet, slopen of verkopen in land waar ze wel toeglaten worden.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:30 schreef GiSH het volgende:
[..]
stel dan de landwind er niet door komt.. wat zullen ze doen met de wagens die op kenteken staan..
voor kleinserie auto's niet dacht ik., (behalve in de US) maar ik denk niet dat die landwind daar ondervalt.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:49 schreef MikeyMan het volgende:
Zeg, maar zijn crashtests dan een vereiste voor een typegoedkeuring?
maar een landwind is geen 25 jaar.. dus gewoon voldoen aan huidige maatstaven..quote:Op woensdag 14 september 2005 20:51 schreef Five_Aces het volgende:
Ik vind het nogal overtrokken allemaal... In een barrel van 25 jaar oud mag je ook rondrijden die niet aan de moderne crashtests voldoen. Als je een Landwind voor dat geld koopt verwacht je sowieso al geen europese maatstaven lijkt mij.
De ANWB test al 20 jaar auto's.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:51 schreef Five_Aces het volgende:
Ik vind het nogal overtrokken allemaal... In een barrel van 25 jaar oud mag je ook rondrijden die niet aan de moderne crashtests voldoen. Als je een Landwind voor dat geld koopt verwacht je sowieso al geen europese maatstaven lijkt mij.
quote:Op woensdag 14 september 2005 21:07 schreef HPoi het volgende:
Ik denk dat het het veiligst is als je in de Landwind geen gordel draagt en door de vooruit vliegt. Alleen dan heb je kans niet geplet te worden in je eigen auto.
quote:
Beetje het imago ophogen..quote:Op woensdag 14 september 2005 21:17 schreef erikkll het volgende:
"niet helemaal soepel door de crashtest" zegtie dan
Heb je btw al gemerkt dat de airbag van de Landwind je eigenlijk eerst gewoon twee stompen in het gezicht geeft en de Landwind dan het dashboard in je smoel drukt?quote:Op woensdag 14 september 2005 21:13 schreef MikeyMan het volgende:
Zo vond ik:
"ze kunnen beter een body bag meeleveren dan een airbag" ook wel een sterke...
Volgens mij niet, en die had btw minder verwondingen................ (dan de bestuurder uiteraard)quote:Op woensdag 14 september 2005 21:22 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
heeft de passagier eigenlijk een airbag? Mocht ik ooit met zo'n ding moeten meerijden wil ik wel even m'n overlevingskansen weten. Als daar geen airbag zit schat ik die kans al een stuk hoger in
Bescherming bij botsing -> Landwindquote:Op woensdag 14 september 2005 21:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Volgens mij niet, en die had btw minder verwondingen................ (dan de bestuurder uiteraard)
www.autovisie.nlquote:PRIJSBREKER OOK BREKEBEEN?
14-september-2005
De supergoedkope JMC Landwind presteert dramatisch bij crashtests, bericht de ANWB. De importeur reageert verbaasd en belooft nader onderzoek en maatregelen.
De bond beweert dat de Chinese SUV de slechtst presterende auto uit haar twintigjarige crashtesthistorie is en pleit zelfs voor betere Europese regelgeving die import van dergelijke auto´s onmogelijk maakt. De JMC Landwind wordt momenteel na een Duitse typegoedkeuring ook toegelaten in Nederland. Hier wordt de auto, omdat hij die Duitse goedkeuring al heeft, door de RDW slechts op APK-niveau gekeurd. We vroegen de Landwind-importeur op de IAA in Frankfurt om een reactie. Ron Zwaans, General Manager van Landwind Motor Corporation Europe, toonde zich vooral verbaasd over het slechte nieuws:We hebben de crashtestresultaten nog niet gezien en willen die eerst bestuderen. Daarna zullen we ons als een goed huisvader opstellen en eventuele tekortkomingen herstellen. We zullen onze klanten zeker niet in de steek laten;. Er zijn echter genoeg vraagtekens voor de importeur, want de Landwind heeft volgens hem al diverse andere crashtests wel met goed gevolg doorstaan. Inmiddels rijden er volgens de importeur wereldwijd meer dan tienduizend probleemloos rond. In Nederland hebben tot nu toe zo´n tweehonderd Landwinds hun weg gevonden naar een gelukkige (?) eigenaar.
jah.. dat rondrijden zal vast wel prima gaan. Zolang je maar geen ongeluk krijgt :#quote:Inmiddels rijden er volgens de importeur wereldwijd meer dan tienduizend probleemloos rond.
Maar niet in het midden, dan word je geplet door de binnnenspiegelquote:Op woensdag 14 september 2005 22:16 schreef MewBie het volgende:
De veiligste plek in die auto is op de achterbank
Grijze import. Eigenlijk een smerige manier om je aan de rdw keuring te onttrekken.quote:Op woensdag 14 september 2005 21:38 schreef M5 het volgende:
[..]
www.autovisie.nl
Duitse typegoedkeuring dus, in NL alleen APK. Dit omdat een Duitse typegoedkeuring ook in NL geldig is.
DIe krijgen een speciale homologatie als landbouwvoertuig en een begrenzer waardoor ze niet harder als 30km/u mogen rijden.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:30 schreef GiSH het volgende:
[..]
stel dan de landwind er niet door komt.. wat zullen ze doen met de wagens die op kenteken staan..
EuroNCAP, ADAC en ANWB werken wel samen, maar ADAC zorgt niet voor de typegoedkeuring.quote:Op donderdag 15 september 2005 09:28 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Grijze import. Eigenlijk een smerige manier om je aan de rdw keuring te onttrekken.
Ik vind het wel opvallend dat die dingen al een duitse goedkeuring hebben, terwijl blijkbaar de europese crash tests (euroncap) nog niet waren uitgevoerd... Die gasten werken toch nauw samen met adac?
De anwb biedt geloof ik juridisch advies aan de paupers die al zo'n playmobil-terreinauto hebben besteld.
Toch vind ik die bewering van de ANWB ook niet helemaal geloofwaardig.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:55 schreef Knarf het volgende:
[..]
De ANWB test al 20 jaar auto's.
En dit is de slechtste die ze ooit getest hebben. Dat zegt mij echt wel genoeg.
De Landwind is juist héél soepel tijdens een crashquote:Op woensdag 14 september 2005 21:17 schreef erikkll het volgende:
"niet helemaal soepel door de crashtest" zegtie dan
Nee. Die van de TüV wel. En daar is ie blijkbbaar wel door gekomen, anders had ie geen goedkeuring gekregen.quote:Op zondag 18 september 2005 21:21 schreef JohnDope het volgende:
En trouwens..... moet je zo'n test van de corrupte ANWB wel serieus nemen:?
hebben ze toen van Landwind een frontera met andere typeplaatjes opgestuurd zekerquote:Op zondag 18 september 2005 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Die van de TüV wel. En daar is ie blijkbbaar wel door gekomen, anders had ie geen goedkeuring gekregen.
Je kunt ze gewoon raadlplegen op de site van de anwbquote:Op donderdag 15 september 2005 11:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toch vind ik die bewering van de ANWB ook niet helemaal geloofwaardig.
Ik denk dat je in een Fiat Panda of een Suzuki Alto nóg minder kans maakt om zo'n klap te overleven.
Maar misschien waren de tests minder zwaar toen die getest werden. Iemand die dat weet?
Overigens wel erg dat bij zo'n auto het stuur nog naar binnen kan komen, zouden ze dat zelf nooit getest hebben?![]()
hahahah!quote:Op woensdag 14 september 2005 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij een garage komt.
Het gaat zo.
Je loopt naar een hokje waar zo'n kansloos figuur otoos voor een paar Euro's loopt te verpatsen.
Je gooi 15000 euro naar dat mannetje en koopt een otoo voor dat geld.
Dan leg je de otoo op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!
hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn otoo wat doe je?)
jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe![]()
"Beter goed gejat dan slecht bedacht"
Gewoon op de site van de anwb http://www2.anwb.nl/azf/zoek.html?azfid=crashtestquote:Op vrijdag 23 september 2005 19:43 schreef Blapiet het volgende:
je koopt toch ook geen auto om hem te crashen.
Maar goed, zijn deze tests er ook van een 2001 mègane en een 2004 Astra G?
Aangezien dit volgens de ANWB de slechtste test in hun 20 jaar is klopt dat ook niet hé. Dit is niet alleen een kopie van de Frontera, het is een slechte kopie van de Frontera ...quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:29 schreef PeuRac het volgende:
Get leuke is dat de Landwind gewoon een Opel Frontera is van 10 jaar geleden, dus als je een 2e hands Frontera koopt zit je in een exact even (on)veilige auto![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |