oh nee......quote:Op donderdag 15 september 2005 01:11 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou het was heeeeeerlijk.
ben er spontaan zwart door!
en haar nieuwe singlequote:Op donderdag 15 september 2005 01:10 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Madonna in de Motorola Reclame![]()
truste danquote:Op donderdag 15 september 2005 01:22 schreef keizerpinguin het volgende:
*zo slaapje doe*
oh ja je vriendje was hier he!! fijn dat je je zak weer bijna geleegd hebt!quote:Op donderdag 15 september 2005 01:26 schreef creno het volgende:
de zak is zo goed als leeg, dus ik ga ook slapen
Hallo iedereen! ... En nuquote:Op donderdag 15 september 2005 01:36 schreef tech het volgende:
Halló öll! Ég er til baka! En nú:
Bless bless, bæ bæ og sjáumst seinna!
Vooruit dan, op de valreep:quote:Op donderdag 15 september 2005 01:37 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Jaja..en nu met ondertiteling
O, dan was mijn vertaling niet eens zo heel verkeerdquote:Op donderdag 15 september 2005 01:39 schreef tech het volgende:
[..]
Vooruit dan, op de valreep:
Hallo allen! Ik ben te rug! Maar nu:
Doei doei, dag dag en tot later!
Engels heeft een hoop IJslands, huh? *interessant vindt*quote:Op donderdag 15 september 2005 01:36 schreef tech het volgende:
Halló öll! Ég er til baka! En nú:
Bless bless, bæ bæ og sjáumst seinna!
Ik vind dat dus ook reuze-interessant... Het geval wil dat IJslands eigenlijk min of meer onveranderd Oudnoors is... De taal waar Oudengels een heleboel van heeft geleend. Waar de andere scandinavische talen inmiddels (onder invloed van ons andere Europeanen) een moderniseringsslag hebben gemaakt, is het IJslands bewaard gebleven zoals het 1000 jaar geleden was... En voor zo goed als elk nieuw begrip wordt een in onbruik geraakt IJslands woord uit de kast getrokken om het gat op te vullen: computer = tölvu (telmachine), video = myndband (beeldband) etc... IJslanders kunnen ook de Edda en Saga's nog in de oude manuscripten lezen... Dat is net zoiets als dat wij de Olla uogala hebban nestas higunnan nog konden lezen alsof het hedendaags Nederlands was... Maar dan niet 500, maar 1000 jaar oud...quote:Op donderdag 15 september 2005 01:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Engels heeft een hoop IJslands, huh? *interessant vindt*
Ja, dat komt omdat IJsland afgelegen ligt.quote:Op donderdag 15 september 2005 01:52 schreef wonderer het volgende:
Komt dat doordat IJsland zo afgelegen ligt? Dat er amper invloeden van buitenaf zijn geweest om de taal te veranderen? Of zijn ze gewoon zo conservatief?
Ik ook.quote:Op donderdag 15 september 2005 02:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Godverredomme...tyfus TMobile..krijg je NU om 02.00 snachts een smsje dat je een voicemail bericht hebt...wat dus van vanochtend is... mn werk:
Ja en Paulien heeft afgezegd voor morgen..en ze had die dienst van jou geruild..kortom het is jouw verantwoordelijkheid..je moet zelf maar komen werken om 11.00
GODVERREDOMME!
Ik ga snel mn bedje opzoeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |