Met de PS3 heb je natuurlijk genoeg mogelijkheden om content te downloaden, dus misschien gaan ze daar iets mee doen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 01:42 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Die post van mij ging meer over devil may cry 3 special edition dan over die van metal gear, ik vind het best als ze met een betere editie komen alleen dat moet geen gewoonte worden.
tis gewoon kut als je bij meedere games een half jaar later een vettere editie krijgt, en zoals MGS3 substance die zou eigenlijk 15 euro voor de mensen moeten zijn die em al hebben en 60 voor de nieuwkomers imo
tr0 maar die had je op de xbox ook en toch brengen ze nog een losse fable : the lost chapters en een add on van ghost recon uit.quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:59 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Met de PS3 heb je natuurlijk genoeg mogelijkheden om content te downloaden, dus misschien gaan ze daar iets mee doen.
idd , dat was echt zeer netjes, die heb ik ook met veel gekanker uitgespeeldquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
Das de ontwikkelaar idd, Ninja Gaiden Black Hurrican dinges was toch te dowloaden?
FPS = Forget pre-renderd stuffquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:42 schreef Jebus het volgende:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=7624&type=mov
MGS4 trailer
* King_of_cubes kijken gaatquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:42 schreef Jebus het volgende:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=7624&type=mov
MGS4 trailer
Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het mist die typische MGS sfeer. Dat vind ik erg jammer. Ach dan hoef ik ook geen PS3 te kopen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:42 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het spel juist enorm veel sfeer hebben. The Big Shell vond ik maar een kale saaie bedoeling.
Ja oke.. Maar het valt me ook niet tegen hoor! Ik vind alleen dat het sfeer mist. Misschien ook maar beter anders moet ik nog voor 1 spel een PS3 gaan aanschaffen. (ik ben helemaal MGS fan en de rest op de PS3 kan me niet boeien)quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:45 schreef H.Flick het volgende:
Het is maar een trailer. Uiteindelijk komen ook de Ocelots en de eeuwigdurende codecgesprekken (nou ja, die misschien niet) terug, mag ik aannemen
tsja en als de sfeer hetzelfde had geweest dan had er ook gezeik geweest omdat het niet vernieuwend genoeg isquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:47 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ja oke.. Maar het valt me ook niet tegen hoor! Ik vind alleen dat het sfeer mist. Misschien ook maar beter anders moet ik nog voor 1 spel een PS3 gaan aanschaffen. (ik ben helemaal MGS fan en de rest op de PS3 kan me niet boeien)
Ik had dan niet gezeurd. Bovendien vond volgens mij iedereen de oude sfeer leuk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:01 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
tsja en als de sfeer hetzelfde had geweest dan had er ook gezeik geweest omdat het niet vernieuwend genoeg is
Dan clonen ze Snake toch gewoon weer!quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:10 schreef peristilius het volgende:
Ik herken de sfeer er zeker wel in terug.
Dit spel gaat zo ontzettend vet worden, maar ben bang dat het ook het einde van Snake wordt.
Dan maar hopen op remakes van Metal Gear.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:23 schreef PandorasBox het volgende:
Gradius naar de Ps3.![]()
http://ps3.ign.com/articles/651/651381p1.html
Keurig! Lekker veel auto's op de weg! Dit kan ook alleen maar goedkomen. Kojima's team en Polyphony waren dan ook altijd de beste developers voor alle Playstation consoles.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:02 schreef PandorasBox het volgende:
GT Vision voor the Ps3:
http://momodomo.com/ruliweb_gt4.wmv
Let wel op: Dit spel draait eigenlijk op een getweakte GT4 engine. GT5 engine zal nog beter gaan worden. Nu al ziet het er beter dan de concurrentie uit...
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:50 schreef MMaRsu het volgende:
Ik wil nieuwe ingame beelden van Motor Storm zien
Heb hem onlangs nog gekocht (Nijmegen).quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds opzoek naar Gradius V op de PS2.Kan 'm nergens vinden!
Heb vroeger wel Nemesis (Japanse naam voor Gradius 1) op de MSX gespeeld!
Toevallig zoú ik dit weekend naar Nijmegen gaan... maar dat gaat helaas niet meer door.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:27 schreef GoStop het volgende:
Heb hem onlangs nog gekocht (Nijmegen).
Zal morgen eens checken of er nog eentje te krijgen is...
Heerlijke game![]()
Love troubles?quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Toevallig zoú ik dit weekend naar Nijmegen gaan... maar dat gaat helaas niet meer door.
Idd. En hoeveel zou sony voor de ps3 willen hebben ?quote:Op vrijdag 16 september 2005 01:35 schreef Gamedemon het volgende:
dat mgs4 in huis komt hier is een ding wat zeker is, maar of ik em gelijk in huis haal hangt van de prijs van de ps3 af.
¤350?quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:41 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
Idd. En hoeveel zou sony voor de ps3 willen hebben ?
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:23 schreef PandorasBox het volgende:
Gradius naar de Ps3.![]()
http://ps3.ign.com/articles/651/651381p1.html
http://www.gamespot.com/news/2005/09/16/news_6133515.htmlquote:Playable games a no-show at event, but Sony reveals rock-solid third-party support with 102 titles and 71 publishers.
TOKYO--One of the biggest--and most unfortunate--surprises at Tokyo Game Show 2005 so far has been the absence of any playable PlayStation 3 games. However, that didn't totally deflate the spirits of those present, as Sony Computer Entertainment released its full lineup of Japanese PS3 titles at the show. The list revealed a massive amount of third-party support for the console, which is sure to heat up the next-generation console war with Microsoft's Xbox 360. Sony currently has 102 titles scheduled or already in development for the PS3, with 71 publishers on board its next-gen bandwagon.
One thing striking--if not terribly surprising--about the PS3 lineup is the massive amount of sequels it contains. As previously reported, Atari is releasing a follow-up to Alone in the Dark, was well as new installments in its Stuntman and Driver series. Ubisoft is releasing a third installment of Brothers in Arms on the PS3. SNK Playmore has already announced King of Fighters Maximum Impact 3, even though the second installment for the PS2 won't be coming out until the middle of next year. Wrestling-game developer Yuke's also revealed it had an unidentified title in the works, raising the possibility of the first next-gen Smackdown! title or that the Xbox 360 Rumble Roses will be multiplatform.
Konami already announced Metal Gear Solid 4 at E3, and now it's revealed a new Gradius title is in development. The company is also making a soccer game, most likely the first next-gen Winning Eleven. Namco also has a good lineup scheduled for the PS3, with unnamed fighting, shooting, sports, and role-playing games in the works. While it's almost certain that the "fighting game" is the already announced sixth Tekken shown at E3, the RPG title remains a mystery--a next-gen Tales title perhaps?
As for new titles, Koei revealed it is working on two original properties for the PS3--an action game called Blade Storm: Hundred Years War, the latest brawler from Dynasty Warriors series developer Omega Force, and a racing game ominously titled Fatal Inertia. It had previously announced its Akira Kurosawa-inspired action game Ni-Oh at E3 in May. D3 is publishing Digital Extremes' Dark Sector, one of the first games announced for next-gen consoles. Genki is making a new release for a "racing game series" and a "Japanese sword fighting game series"--which are probably new iterations of Tokyo Xtreme Racer and Kengo.
Surprisingly, not many companies announced titles for both the PS3 and Xbox 360 at the Tokyo Game Show. Capcom reconfirmed that Resident Evil 5 (called BioHazard 5 in Japan) will come out for the PS3 and Xbox 360, and From Software revealed its newly announced title, Armored Core 4, is in development for both platforms.
While it's generally said developing for next-generation consoles will be tough on small publishers, today's PS3 list had a fair amount of budget game-makers on the list. The small publisher named Magnolia will be releasing its affordable "Value 2000" series once again on the PS3, which as the name suggests, sells at the low price of 2000 yen ($18) plus tax.
Also of note in the PS3 lineup is Arc System Works' unnamed "fighting game tool," a mysterious-sounding project from the company well-known for its Guilty Gear X series. Interestingly, Hudson is bringing its Rengoku series from the PSP to the PS3--the first time that a series which debuted on Sony's handheld is making its way to a console.
PLAYSTATION 3 GAMES (JAPAN): (Sorted by title and genre)
Acquire
New historical action game, action adventure
Arc System Works
BB (tentative name), next-generation fighting game tool
Artdink
Bipedal Movement Simulation, Simulation
Aquanote no Kyujitsu: Inner Mind Adventure, Inner Mind adventure
Astroll
Seikan (tentative name), survival
Atari
Alone in the Dark sequel, action adventure
Stuntman (working title), driving action
Driver 5 (working title), driving action
Athena
Pro Mahjong Final (tentative name), mahjong
Atlus
Shin Megami Tensei series, RPG
Bandai
Anime related project, TBA
Mobile Suit Gundam (tentative name), action
Unnamed robot action game, action
Banpresto
Super Robot series, TBA
Capcom
action game, action
Devil May Cry 4, stylish action
Biohazard 5, survival horror
Cavia
Unnamed action RPG, action RPG
CyberFront
simulation game A, growth simulation
simulation game B, management simulation
puzzle game, puzzle action
Success
RPG, RPG
Success
Hitsuji Mura (tentative name), simulation
D3 Publisher
Dark Sector, shooting action
Fighting action game, fighting action
Datam Polystar
Unnamed adventure game, adventure
Digital Gain
Naxat Plan (tentative name), adventure
Dorasu
Slotter Mania series, Pachinko
Eidos
Unnamed action game, action
Electronic Arts
Fight Night (tentative name), sports
Enterbrain
Derby Stallion (tentative name), breeding
Entertainment Software Publishing
Unnamed action game, action
Ertain, TBA, action
From Software
Armored Core 4, 3D mech action
Dark RPG (tentative name), RPG
Black Blade (tentative name), action
Genki
Japanese sword fighting series, action
Racing game series, racing game
Global A. Entertainment
Comical history action, action
Global A. Entertainment, Comical history stimulation, simulation
GoodNavigate
Mystery adventure game, adventure
Gust
Unnamed role playing game, RPG
Hackberry
Pachinko Jikki simulation series, Pachinko
Hamster
Management simulation, simulation
Hudson
Unnamed RPG, RPG
Bomberman, action
Rengoku: The end of the CENTURY, SF action RPG
Idea Factory
Shin Ten Makai VI (tentative name), Simulation RPG
Interchannel
Unnamed love adventure game, adventure
Irem Software Engineering
Action-adventure game, action adventure
Koei
Blade Storm: Hundred Years War, action
Fatal Inertia, racing
Ni-Oh, action
Mahjong Taikai (tentative name), table
Konami
Gradius series, shooting
Unnamed soccer game, soccer
Jikkyou Powerful Pro Baseball series, sports
Unnamed action game, action
Unnamed role playing game, RPG
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, tactical espionage action
MTO
ActiveDogs (tentative name), action sports
Magnolia
Value 2000 Igo, table
Value 2000 Shougi, table
Saikyou Ginsei Shougi 7, table
Saikyou Ginsei Igo 7, table
Mainichi Communications
Shougi World Champion Gekisashi (tentative name), table
Marionette
War simulation game, simulation
Marvelous Interactive
Unnamed action game, action
Mediaworks
Unnamed adventure game, adventure
Michaelsoft
Project D, RPG
Namco
Unnamed RPG, RPG
Unnamed fighting game, fighting
Unnamed shooting game, shooting
Unnamed sports game, sports
Nippon-ichi Software
Makai Wars (tentative name), RPG
Now Production
Unnamed action game, action
Ongakukan
Train Simulator Online (tentative name), train simulation
SNK Playmore
King of Fighters: Maximum Impact 3 (tentative name), 3D fighting
Sega
Fifth Phantom Saga, action shooting
Sonic the Hedgehog, action
Sony Computer Entertainment
Angel Rings (tentative name), RPG
Gran Turismo series, TBA
Genji 2 (tentative name), action
The Eye of Judgment (tentative name), TBA
Minna no Golf 5 (tentative name), sports
Monster Carnival (tentative name), action RPG
Spike
Way of the Samurai 3 (tentative name), action adventure
Square Enix
Final Fantasy series, TBA
Sun Denshi
Unnamed simulation game, simulation
Sunrise Interactive
Sunrise Eiyuutan series, 3D simulation RPG
Shinseiki GPX Cyber Formula series, 3D racing
Taito
Extreme (tentative name), action
Project Psychic (tentative name), action
Takuyo Kyougyou
AKARI Project (tentative name), simulation
MASTER Project (tentative name), action RPG
Tecmo
Action game, action
Action-adventure game, action
Ubisoft
Killing Day (Japanese title: Assassin), action adventure
Brothers in Arms 3 (tentative name), FPS
Warashi
Mahjong Oh, Mahjong
Yamasa Entertainment
Yamasa Digi World DX (tentative name), Pachinko
Yuke's
Pro wrestling game, pro wrestling
JAPANESE PLAYSTATION 3 PUBLISHERS
Acquire
Arc System Works
Art Dink
Asmik-ace Entertainment
Astroll
Atari Japan
Athena
Atlus
Bandai
Banpresto
Capcom
Cavia
Chunsoft
CyberFront
D3 Publisher
Daitogiken
Datam Polystar
Digital Gain
Dorasu
Eidos
Electronic Arts
Enterbrain
Entertainment Software Publishing
Ertain
Fog
From Software
Genki
Global A. Entertainment
GoodNavigate
Gust
Hackberry
Hamster
Hudson
Idea Factory
Interchannel
Irem Software Engineering
Jaleco
Kadokawa Shoten
Kids Station
Koei
Konami
MTO
Magnolia
Mainichi Communications
Marionette
Marvelous Interactive
Mediaworks
Michaelsoft
Namco
Nippon-ichi Software
Now Production
Oaks
Ongakukan
SNK Playmore
Sammy
Sega
Shoeisha
Sony Computer Entertainment
Spike
Square Enix
Success
Sun Denshi
Sunrise Interactive
Taito
Takuyo Kyougyou
Tecmo
Ubisoft
Warashi
Yamasa Entertainment
Yukes
Yuki Enterprise
By Hirohiko Niizumi, Tor Thorsen -- GameSpot
POSTED: 09/16/05 01:39 PM PST
Ninja Gaiden 2?quote:Tecmo
Action game, action
Action-adventure game, action
PS3 for teh win! Ik verwacht dat ze gewoon weer het meeste verkopen hoor de volgende generatiequote:Al 102 spellen in ontwikkeling.
Zo arrogant en toch zulke lijsten, vind ik toch jammer en raarquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:06 schreef PandorasBox het volgende:
Over Ps3 support gesproken...
[..]
http://www.gamespot.com/news/2005/09/16/news_6133515.html
Al 102 spellen in ontwikkeling.![]()
Developers en publishers houden van Sony.
[..]
Ninja Gaiden 2?![]()
Jij vindt alles van de ps3 mooier dan de concurrentie. Je gaat me toch niet vertellen dat PGR3 geen indruk op je maakt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:02 schreef PandorasBox het volgende:
GT Vision voor the Ps3:
http://momodomo.com/ruliweb_gt4.wmv
Let wel op: Dit spel draait eigenlijk op een getweakte GT4 engine. GT5 engine zal nog beter gaan worden. Nu al ziet het er beter dan de concurrentie uit...
Er zijn ruim 120 games in ontwikkeling voor de X360.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:06 schreef PandorasBox het volgende:
Developers en publishers houden van Sony.
[..]
De Ps3 krijgt er nog zoveel bij... Er is tot nu toe maar één EA game vor de Ps3 aangekondigd. Terwijl de X360 line-up uit erg veel EA spellen bestaat en andere multi games.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er zijn ruim 120 games in ontwikkeling voor de X360.
Dus zo opmerkelijk is dit bericht niet.
[edit]
Op zoek naar het bericht las ik dat het meer dan 200 games zijn inmiddels.
vooral positief blijven denken, dan zal het altijd tegenvallenquote:
I made that misstake onesquote:Op zaterdag 17 september 2005 17:15 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
vooral positief blijven denken, dan zal het altijd tegenvallen![]()
Ik koop zo'n revo controller bij mn PS3quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:02 schreef Oksel het volgende:
En wat vinden de PS3 fans van de nieuwe Revo?
Dat heb ik al gepost... uiteraard in een Revo-topic, want ik zie geen reden om hier over de Revo te praten.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:02 schreef Oksel het volgende:
En wat vinden de PS3 fans van de nieuwe Revo?
Mja. Grafisch erg indrukwekkend.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:02 schreef P-Style het volgende:
Geen idee wŕt voor spel het wordt, maar deze trailer ziet er verrekte netjes uit!!!
Dit kan een goed ňf een slecht teken zijn...quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:07 schreef GoStop het volgende:
Maar een nieuwe dev
Tja... wat is laf?quote:een laf design...
Eerder "vreemde" content...quote:en matige content...
Ik ook niet!quote:ik weet het nog niet
Hmmm... het is een filmpje van een filmpje en daarbij is de compressie van deze .mov vrij hoog.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:30 schreef GoStop het volgende:
damn. geen quicktime op deze bak.
Iemand zin om deze DMC4-trailer van commentaar te voorzien?
hmmm nouja kan het ook niet helpenquote:Op zaterdag 17 september 2005 23:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... het is een filmpje van een filmpje en daarbij is de compressie van deze .mov vrij hoog.
We hadden gewoon zelf bij de TGS moeten zijn!
Ik hoop dat ik volgend jaar zčlf de eerste PS3 games aan het spelen ben op m'n eigen PS3!quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:50 schreef GoStop het volgende:
En idd. Volgend jaar maar vast inplannen?
Lijkt me sterk.... speculeer anders wat realistischerquote:Op zondag 18 september 2005 09:52 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Zou je nou constant zo'n robotje/mini-metal gear achter je kont aan hebben lopen?
Hij doelt er natuurlijk op dat Otacon je dmv zo'n mini-gear bij zal staan.quote:Op zondag 18 september 2005 09:58 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.... speculeer anders wat realistischer![]()
Dat begrijp ikquote:Op zondag 18 september 2005 10:12 schreef GoStop het volgende:
[..]
Hij doelt er natuurlijk op dat Otacon je dmv zo'n mini-gear bij zal staan.
En of je dus honing aan je kont hebt hangen![]()
och.quote:Op zondag 18 september 2005 10:51 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Dat begrijp ikmaar is het niet te vroeg om over dat soort shit te speculeren
Het lijkt me niet dat je het hele spel gewoon alleen met snake speelt en dat dat robotje zo nu en dan uit de lucht komt vallen.quote:Op zondag 18 september 2005 10:51 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Dat begrijp ikmaar is het niet te vroeg om over dat soort shit te speculeren
quote:Game-ontwikkelaar Hideo Kojima heeft bekend gemaakt dat hij na het voltooien van Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, de Metal Gear reeks voor gezien houdt. Hij vindt het tijd om eens wat geheel anders te maken. De art director van de Metal Gear spellen, Youji Shinkawa, zal Kojima volgen.
Dit is overigens niet de eerste keer dat Kojima zegt de Metal Gear reeks voor gezien te houden. Na het voltooien van Metal Gear Solid 3 maakte Kojima namelijk een gelijkaardig statement. Dit keer zou het echter menens zijn, ook omdat Kojima nu meer eigen baas is met zijn eigen ontwikkelstudio, Kojima Productions.
Het vertrek van Kojima betekent niet het einde van Metal Gear Solid. De reeks zal naar alle waarschijnlijkheid zonder Kojima voortgezet worden. Of dat een even goed resultaat oplevert, merken we vanzelf
Idd dat staat er namelijk ook bij.quote:Op zondag 18 september 2005 16:36 schreef PandorasBox het volgende:
Dat had hij al eerder gezegd, volgens mij...
Hehe, als dat maar niet betekent dat de ps3 de zwakste console gaat worden van de 2. Aangezien de ps2 ook EA's favoriet was want die was het zwakst en dus het goedkoopst om voor te ontwikkelen zodat ze via een goedkope port de games naar de andere consoles konden porten.quote:En het ziet er naar uit dat EA de Ps3 als hun hoofdplatform zal gebruiken. In deze generatie was de Ps2 ook al hun hoofdplatform. Spellen werden eerst op de Ps2 ontwikkeld en dan gepoort naar de andere systemen. Nu zullen ze de Ps3 spellen naar de andere consoles poorten.
Ze zijn al bezig met een nieuwe Medal of Honor voor de Ps3.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=6552
Reken er maar niet op dat EA specifieke eigenschappen van de ps3 (blu-ray e.d.) gaat benutten evenals bij andere consoles.quote:Op zondag 18 september 2005 17:10 schreef PandorasBox het volgende:
Maar de Ps2 was toch moeilijker om voor te ontwikkelen?![]()
En het heeft niks met zwakte te maken. De Ps2 was als eerste dus ging EA verder met de Ps2 hardware. De X360 is nu weliswaar ook als eerste, maar de aangeoindigde EA spellen die op de X360 zullen verschijnen zijn allemaal poorts van de huidige consoles.
Echte next-gen spellen van EA zullen pas eind volgend jaar verschijnen. Next-gen MOH en Burnout zijn al voor de Ps3 aangekondigd. EA is ook een voorstander van Blu-Ray, dus ze kunnen de Ps3 makkelijk als hoofdplatform gebruiken.
Ja maar euh dat zeg ik toch eigenlijk ook?quote:Op zondag 18 september 2005 17:23 schreef PandorasBox het volgende:
EA kon anders wel lekker geoedkoop doen en nog steeds gewone DVD's gaan gebruiken voor de Ps3. Want de Ps3 ondersteunt die nog steeds.
Wie weet, ik kan het me amper voorstellen dat EA exclusives gaat maken.quote:Maar blijkbaar willen ze dus ook echt van de Blu-Ray discs gebruik gaan maken. Ze zien er veel potentie in en willen dus ook echt gebruik van maken.
Interessantquote:Op zondag 18 september 2005 16:36 schreef PandorasBox het volgende:
Dat had hij al eerder gezegd, volgens mij...
Anyway..
Project Asassin PS3 trailer van Ubisoft:
http://www.1up.com/do/download?cId=3143792
De game schijnt een mix tussen Prince of Persia en ninja gaiden te gaan worden. Maar dan in de middeleeuwen.
------------------------------------------------
En het ziet er naar uit dat EA de Ps3 als hun hoofdplatform zal gebruiken. In deze generatie was de Ps2 ook al hun hoofdplatform. Spellen werden eerst op de Ps2 ontwikkeld en dan gepoort naar de andere systemen. Nu zullen ze de Ps3 spellen naar de andere consoles poorten.
Ze zijn al bezig met een nieuwe Medal of Honor voor de Ps3.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=6552
in dit artikel lees ik niets over dat EA de PS3 als hoofdplatform zal gaan gebruiken. Mij lijkt me het meest logische om de 360 hiervoor te gebruiken, alleen maar omdat deze eerder uitkomt. EA heeft dan meer ervaring met de 360 lijkt mequote:Op zondag 18 september 2005 16:36 schreef PandorasBox het volgende:
En het ziet er naar uit dat EA de Ps3 als hun hoofdplatform zal gebruiken. In deze generatie was de Ps2 ook al hun hoofdplatform. Spellen werden eerst op de Ps2 ontwikkeld en dan gepoort naar de andere systemen. Nu zullen ze de Ps3 spellen naar de andere consoles poorten.
Ze zijn al bezig met een nieuwe Medal of Honor voor de Ps3.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=6552
dat is ook zeker waar, maar aangezien de 360 eerder uitkomt zullen ze daar natuurlijk als eerste voor gaan ontwikkelen en dus ook meer ervaring in hebben wanneer de PS3 uitkomt. Ook schijnt het zo te zijn dat het voor de 360 makkelijker is om te ontwikkelen.quote:Op maandag 19 september 2005 09:29 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat EA de PS2 vooral koos als uitgangspunt wegens het aantal verkochte PS2s (80% van alle verkochte consoles, wereldwijd). EA kennende geven ze weinig tot iets om wie de krachtigste console heeft, maar wie de meeste verkocht heeft, want daar valt het meeste te verdienen.
Ik denk wel dat de strijd tussen MS en EA over het hele Live! gebeuren ook voor een klein part mee zal spelen in beslissingen van EA tav de Xbox360.
Volgens Epic Games is het voor de PS3 net zo makkelijk ontwikkelen als voor de PC, dus op dat vlak zit Sony wel snor. Sony heeft geleerd van de Emotion Engine, die fantastisch was, maar een crime om te programmeren (Naughty Dog had het onder de knie, wat ook wel te zien was in Jak&Daxter). Pas de laatste generatie spellen beginnen echt gebruik te maken van de EE, bijvoorbeeld Tekken 5.quote:Op maandag 19 september 2005 09:36 schreef kepler het volgende:
[..]
dat is ook zeker waar, maar aangezien de 360 eerder uitkomt zullen ze daar natuurlijk als eerste voor gaan ontwikkelen en dus ook meer ervaring in hebben wanneer de PS3 uitkomt. Ook schijnt het zo te zijn dat het voor de 360 makkelijker is om te ontwikkelen.
Maar goed als de PS3 weer zo goed zal verkopen (wat ws wel het geval is), dan is de PS3 natuurlijk ook een logische keuze... Maar ik denk dat de 360 ook een logische keuze is omdat hij gewoon eerder uitkomt
hmm ik had juist gelezen dat de PS3 weer het moeilijkste wordt om voor te ontwikkelen. Misschien dat het iets makkelijker wordt, zou wel mooi zijn. Want dan komen er dus sneller betere/mooiere game uitquote:Op maandag 19 september 2005 09:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Volgens Epic Games is het voor de PS3 net zo makkelijk ontwikkelen als voor de PC, dus op dat vlak zit Sony wel snor. Sony heeft geleerd van de Emotion Engine, die fantastisch was, maar een crime om te programmeren (Naughty Dog had het onder de knie, wat ook wel te zien was in Jak&Daxter). Pas de laatste generatie spellen beginnen echt gebruik te maken van de EE, bijvoorbeeld Tekken 5.
En volgens marktanalisten zal ook de Xbox360 het niet redden op de Japanse markt, omdat de titels die uit komen te veel op de westerse markt zijn gericht. Daarnaast willen Japanners altijd het nieuwste van het nieuwste, wat de keuze voor de PS3 met z'n BluRay speler ook logischer maakt.
Eigenlijk hoop ik stiekem dat Sega tijdens de komende kerst uitkomt met de DreamCast V2.0, en de concurrentie stomverbaasd staat te kijken.............maar dat gaat niet gebeuren, helaas.....
bron: http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.htmlquote:Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC. Think about Epic's experience, for example. We rock on NVIDIA hardware. We have been doing OpenGL since Unreal 1. We regularly ship our games on Linux and we've won several Macintosh Game of the Year awards including a special World-Wide Design Award directly from Apple for UT2004. We're going to be able to kick serious ass on PS3, and so are a lot of our licensees and other 3rd party developers, in a way that wasn't remotely possible on past consoles.
ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk zal wordenquote:Op maandag 19 september 2005 10:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
bron: http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.html
misschien dat je op een Xbox-fansite had gelezen dat de PS3 verschrikkelijk zou worden om te programmeren
En dat de console in Japan minder gaat doen is denk ik wel een serieus probleem, aangezien Japan ongeveer 65% van de wereldwijde videogamemarkt inneemt, qua verkoopcijfers.
Ik heb er wel ergens een bron van, maar niet zo bij de hand. Ergens ook niet zo gek, in Japan speelt bijna IEDEREEN videogames, van kids tot oma's, van scholieren tot zakenlui. En bijna alles wat uitkomt, kopen ze. In de VS en EU zijn we toch iets selectiefer. Ga tijdens spis-uur in de metro van Tokyo staan, je zal in de minderheid zijn als je niet op een handheld zit te rammen.quote:Op maandag 19 september 2005 10:17 schreef kepler het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk zal wordenAlleen dat de 360 makkelijker valt te programmaren ws vanwege XNA (ofzo, een ontwikkeltool van Microsoft) en directx. Maar goed ik ben geen programmeur
Neemt Japan 65% in van de game-marktHeb je daar ook een bron van, want dat vind ik namelijk wel erg veel. Zeker als je het aantal inwoners USA/Europa vergelijkt met die van Japan
nou als ik zo de verkoopcijfers vergelijk:quote:Op maandag 19 september 2005 10:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik heb er wel ergens een bron van, maar niet zo bij de hand. Ergens ook niet zo gek, in Japan speelt bijna IEDEREEN videogames, van kids tot oma's, van scholieren tot zakenlui. En bijna alles wat uitkomt, kopen ze. In de VS en EU zijn we toch iets selectiefer. Ga tijdens spis-uur in de metro van Tokyo staan, je zal in de minderheid zijn als je niet op een handheld zit te rammen.
maar dan nog, ik kan me echt niet voorstellen dat Japan 65% van de gamesmarkt in handen hebben. Tuurlijk verkopen Japanse meer games in Japan, dat is logisch. Maar MMORPG, FPS en bijvoorbeeld racegames verkopen veel beter buiten Japan.quote:Op maandag 19 september 2005 10:48 schreef SocialDisorder het volgende:
dit zijn hardwarecijfers, dus niet echt representatief voor games-verkoop...en daarbij komt ook nog dat momenteel gemiddeld 1,8 PS2 units in een Japans huishouden staat, dus de hardwaremarkt is wel redelijk verzadigd.
bron: http://www.gamer.nl/nieuws/22118quote:in Europa kochten mensen 39,61 miljoen PSOne's, in Amerika 39,67 miljoen en in Japan 20.72 miljoen.
MMORPGs lopen nu ook steeds beter in Azië, Final Fantasy XI en World of Warcraft hebben daar een goed aandeel in gehad. En bij wat eigen gespeur naar cijfers, kwam ik tegen dat 70% van de games die in Japan ontwikkeld en geëxporteerd worden, geëxporteerd naar de VS worden.quote:Op maandag 19 september 2005 11:04 schreef kepler het volgende:
[..]
maar dan nog, ik kan me echt niet voorstellen dat Japan 65% van de gamesmarkt in handen hebben. Tuurlijk verkopen Japanse meer games in Japan, dat is logisch. Maar MMORPG, FPS en bijvoorbeeld racegames verkopen veel beter buiten Japan.
nogmaals, ik ben tussen het werken door nog op zoek naar het artikel waar wereldwijde verkoopcijfers in staan, maar ik zou er geen grote hoop op hebben, tis nogal druk hierquote:[..]
bron: http://www.gamer.nl/nieuws/22118
dus die 65% klopt niet. Het is eerder 20 procent (nog steeds veel als je kijkt naar inwonersaantal)
ik ga ff zoeken naar cijfersquote:Op maandag 19 september 2005 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
MMORPGs lopen nu ook steeds beter in Azië, Final Fantasy XI en World of Warcraft hebben daar een goed aandeel in gehad. En bij wat eigen gespeur naar cijfers, kwam ik tegen dat 70% van de games die in Japan ontwikkeld en geëxporteerd worden, geëxporteerd naar de VS worden.
opblaaspoppen ofzoquote:Op maandag 19 september 2005 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
okay, ik geloof je wel wat betreft die cijfers, en toch ben ik ervan overtuigd dat japan érgens 65% van de markt in handen had. Alleen is de vraag dan.....WAT!??
back ontopic;
ben ik de enige die vind dat Dante er een beetje verneukt uit ziet in het nieuwste DMC4 filmpje?
Ja, mobile gamaing is huge daar.quote:Op maandag 19 september 2005 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
GSM gaming misschien?
Totaal niet indrukwekkend, nee...quote:Op maandag 19 september 2005 08:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ps3 shots van de launch titel Fatal Inertia..
Alles behalve indrukwekkend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |