Daar was ik al bang voor ja.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:12 schreef Malebolgia het volgende:
waarschijnlijk zal het credit-card bedrijf niet erg van die actie gecharmeerd zijn. Sterker nog, door die directe koppeling van je credit card aan die rekening zul je waarschijnlijk niet eens een transactie kunnen voltooien boven die $30. Zowel, dan krijg je het CC-bedrijf achter je aan en ik weet niet hoe goed de koppeling naar Nederland is in dat soort gevallen. Maar ga er maar vanuit dat het banksysteem is berekend op dit soort grappen.
Ik heb daar 3 maanden gewerkt en had een rekening nodig om wekelijks mijn salaris op te ontvangen.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:40 schreef _Arthur het volgende:
Waarom trouwens een rekening + cc in Amerika aanvragen als je nu weer in Nederland zit?
Niet echt logisch?
Ah ok. Had ik kunnen weten dat je er gewerkt zou moeten hebben. Anders had je al niet eens een rekening kunnen openen.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:47 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik heb daar 3 maanden gewerkt en had een rekening nodig om wekelijks mijn salaris op te ontvangen.
Steeds je paychecks direct innen en al je geld contant bij je houden is ook zo primitief hè.
Dat klinkt helegaar niet slecht.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:08 schreef -Dominator- het volgende:
Ik denk zelf dat ze je weinig kunnen en willen maken, mits het om een klein bedrag gaat.
Tot 1000 dollar ofzo..
Visa, ja.quote:Op woensdag 14 september 2005 21:43 schreef Koewam het volgende:
Is het Visa of AE of zo? Die hebben Nederlandse takken en die zullen achter je aankomen! En het is ook frauduleus.
Van horen zeggen. Maken mij niet bang. Over.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:08 schreef Sessy het volgende:
Ooit van interpol gehoord.
100 dollarquote:Op woensdag 14 september 2005 22:34 schreef Sessy het volgende:
Interpol doet ook oplichtingszaken.
Precies. Die zien mij nooit meer terug, gnagna.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:20 schreef Rio het volgende:
Doen! Die kunnen je nooit meer vinden. Zijn zwaar ouderwetse bedrijven waar alles nog via buizenpost wordt geregeld.
Boeien.quote:Op donderdag 15 september 2005 23:11 schreef boyv het volgende:
Is er ook niet zoiets als een 'blacklist' bij creditcard-maatschapijen?
Catch me if you can?quote:Op donderdag 15 september 2005 19:19 schreef speedfreakssj het volgende:
Wie?
Dat heeft u juist, amice.quote:Op donderdag 15 september 2005 23:21 schreef BrauN het volgende:
[..]
Boeien.
De USbank pas is van Visa. Zelf gebruik ik hier altijd Mastercard. Of... speelt dat tuig onder één hoedje?
Ik denk dat je alleen geblacklist wordt als je voor grotere bedragen fraudeert. ¤1000 is voor die bedrijven peanuts.quote:Op donderdag 15 september 2005 23:11 schreef boyv het volgende:
Is er ook niet zoiets als een 'blacklist' bij creditcard-maatschapijen?
Retesnel een nederlandse rekening openen met een bestedingslimiet van 1000.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:56 schreef BrauN het volgende:
Ok, update.
Ik sta nu dus minstens 500 dollar in de min... maar vandaag kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat de bank voor iedere dag dat je in de min staat 7,00 dollar van je rekening afschrijft!
Teerrrring.
Ik heb nu dus een groot probleem. Elke dag 7,00 dollar gaat wel erg hard! Hoe ga ik dit oplossen!?
Iemand een tip?
Jup, elke dag gaat er 7 dollar af.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:12 schreef longinus het volgende:
7 euro als je roodstaat, ongeacht het bedrag.
en anders betaal je het via je visa rekening.
Dan maak je het wel erg bont hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:24 schreef vosss het volgende:
Ach; niet zo miepen.
Ik stond vorige week met mn CC aan de pin en toen gaf dat ding aan dat er niet meer gepinned kon worden
Geld moet rollen; bergaf, wind mee enzo
nee dat zijn goede ideeenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:26 schreef Sessy het volgende:
de tip van Yildiz
Als hij 't geld toch niet heeft!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:34 schreef electricity het volgende:
[..]
nee dat zijn goede ideeen
OT: gewoon die 500 piek overmaken. 7 dollar per dag is wel een beetje flikkerig he? ik vraag me af of dat soort praktijken in nederland wel staande blijven in een eventuele nederlandse rechtszaak. al zouden ze je ook in de US kunnen dagvaarden natuurlijk, omdat je handtekening ongetwijfeld onder een stuk staat waar het US recht van toepassing is![]()
precies, je volgt alleen het voorbeeld van de amerikaanse overheid maarquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:37 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon doen hoor aankopen met niet bestaand geld. Is goed voor de economie dus vinden ze vast niet erg. Alleen gaat de cc maatschappij wat moeilijk doen misschien.
Nu is dat procentueel gezien nog veel, maar als straks het minbedrag in de tonnen loopt, is het juist een heel gunstig tarief. Niet zo zeuren dus.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:21 schreef BrauN het volgende:
Ja...Maar...
7 dollar per dag eraf is wel erg veul, enzo.
Bedankt voor die enorm opbeurende woorden. Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nu is dat procentueel gezien nog veel, maar als straks het minbedrag in de tonnen loopt, is het juist een heel gunstig tarief. Niet zo zeuren dus.
Ik lach je uit!quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:56 schreef BrauN het volgende:
Ok, update.
Ik sta nu dus minstens 500 dollar in de min... maar vandaag kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat de bank voor iedere dag dat je in de min staat 7,00 dollar van je rekening afschrijft!
Teerrrring.
Ik heb nu dus een groot probleem. Elke dag 7,00 dollar gaat wel erg hard! Hoe ga ik dit oplossen!?
Iemand een tip?
quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:20 schreef BrauN het volgende:
[..]
Jup, elke dag gaat er 7 dollar af.
Ik heb de bank net maar gemaild met mijn uitgebreide verhaal zo van "ja ik wist het niet bla bla bla", dus ik wacht een reactie af. Anders ga ik maar even bellen na het weekend.
Kut!
Juist.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:21 schreef Rio het volgende:
Wehehe, 7 dollar per dag. Je postte op 20 september dat je de cc gebruikt had. Het is nu 3 oktober. Dat waren 13 dagen. Dat was dus reeds 91 dollar.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:56 schreef BrauN het volgende:
Ok, update.
Teerrrring.
Iemand een tip?
vraag aan hun een int. bankrekeningnummer ( met EAN en IBAN code's geloof ik.. ) dan kun je zelf overmaken.. en anders via GWK ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Juist.
Ik kreeg zojuist een mailtje van de bank... Volgens hun kan ik het beste een 'deposit' opsturen om dat saldo weer boven de 0 te brengen. Uiteraard allemaal zo snel mogelijk. Ik vraag me alleen nog effe af... wat verstaan ze onder een deposit? Willen ze dat ik een envelopje met daarin 500 dollar op ga sturen? Dacht het niet!
Een overboeking? Kost je absoluut geen veertig euro hoor. Wat een nonsens.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:33 schreef Frenkyboy het volgende:
En dat kost je overigens ook weer een eurotje of 40. Als je een CC maatschappij wilt naaien kun je dat beter gelijk goed doen en voor enkele miljoenen (in de VS kan het als je je 40 jaar lang netjes hebt gedragen) op al je creditcards opnemen en in de regenwouden onderduiken. Ze zijn in ieder geval niet flauw met je traceren en hebben de middelen daar ook voor.
Dat hoop ik maar ja. Daar ga ik ook vanuit. Ik heb de bank al gemaild over EAN en IBAN nummers, ofzoiets. Die heb je nodig voor een internationale overschrijving...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:50 schreef Sessy het volgende:
Deposit, is dat niet een overboeking?
En, waren ze blij met de ontdekking dat je je niet meer in de States bevond?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:53 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat hoop ik maar ja. Daar ga ik ook vanuit. Ik heb de bank al gemaild over EAN en IBAN nummers, ofzoiets. Die heb je nodig voor een internationale overschrijving...
Ik heb wat dvd'tjes gekocht en wat geld opgenomen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:25 schreef Sessy het volgende:
Ja Braun, jammer voor je.
Zijn de spullen die je ervoor hebt gekocht tenminste nog een beetje nuttig?
Naja, niemand ging er eigenlijk vanuit dat hij 7 euro per dag als extra last zou krijgen. Zo wordt het toch een behoorlijke schuld en na wat maanden of jaren zullen ze er dan wel achteraan gaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:09 schreef HuHu het volgende:
Euhh... dit was toch ook de bedoeling van je plan? Geld opnemen, in de min komen te staan en nooit meer wat van je laten horen.
Nu is het eenmaal zover en krijg je spijt en wil je terug
Wat wil je nu precies?
Dat er rente op komt, dat weet je. Dat het een bedrag van 7 dollar per dag zou zijn, dat wist hij zelf ook. Daar heeft hij voor getekend bij het nemen van die rekening.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:16 schreef boyv het volgende:
[..]
Naja, niemand ging er eigenlijk vanuit dat hij 7 euro per dag als extra last zou krijgen. Zo wordt het toch een behoorlijke schuld en na wat maanden of jaren zullen ze er dan wel achteraan gaan.
Ik ben niet zo'n type dat de kleine lettertjes leest. Ik neem graag risico's.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:19 schreef HuHu het volgende:
[..]
Dat er rente op komt, dat weet je. Dat het een bedrag van 7 dollar per dag zou zijn, dat wist hij zelf ook. Daar heeft hij voor getekend bij het nemen van die rekening.
Verkopenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:37 schreef BrauN het volgende:
Ik heb wat dvd'tjes gekocht
In that case: verkopen op V&Aquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:18 schreef BrauN het volgende:
Ik neem graag risico's.
That's for sure!quote:
Zijn twee verschillende dingen die je daar zegt. Het eerste getuigt van een grote mate van naïviteit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:18 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n type dat de kleine lettertjes leest. Ik neem graag risico's.
Nee, joh? Veel banken hanteren exact die termijn.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:58 schreef BrauN het volgende:
Maar ehm... stel ik koop iets van $150. Dan sta ik dus ongeveer $100 in de min. Maar... die bank kan mij toch niets maken? Er is toch geen regel die zegt: 'Gij zult binnen 2 maanden weer uit het rood zijn!' ?
Naja die $120 kan je natuurlijk gaan opmaken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:58 schreef Jegorex het volgende:
Wat ga je nu met de $120 doen?
Hopen dat er elke dag $7 bij komt omdat je weer positief staat?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:30 schreef boyv het volgende:
[..]
Naja die $120 kan je natuurlijk gaan opmaken.
Daarnaast zit die bank in het buitenland en mag je daar in de min staan. Als je daar nooit meer komt zou je dus gewoon dik kunnen gaan shoppen met de account van die bank. Ze kunnen je toch niks maken, heus niet dat ze een regel hanteren van "Gij zult binnen twee dagen weer uit het rood zijn..."
Oh...
wacht...
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |