quote:Op donderdag 8 september 2005 18:24 schreef ondeugend het volgende:
Frits Hoekstra - In dienst van de BVD
[afbeelding]
[..]
Erg interessant en vandaag de dag toch weer helemaal up to date ook al gaat dit boek voornamelijk over de jaren 70 en 80.
He, die heb ik in de vakantie gelezenquote:Op woensdag 14 september 2005 20:59 schreef Nuongirl het volgende:
De waanzinnige veertiende eeuw van Barbara Tuchman
quote:Op woensdag 14 september 2005 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
He, die heb ik in de vakantie gelezen
Russell Shorto, The Island at the Centre of the World - The Untold Story of Dutch Manhattan and the Founding of New Yorkquote:Op woensdag 14 september 2005 16:22 schreef Kondros het volgende:
Hey, ik heb het boek 'nieuw amsterdam' gelezen... kent iemand nog meer zo'n leuke boeken over hetzelfde onderwerp: colonisatie van NY... of kent iemand nog boeken over gelijkaardige themas... mss over colonisatie van wilde westen of gewoon over mensen die ergens settlen in america en stillaan hun bestaan opbouwen...
quote:Op woensdag 14 september 2005 21:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Russell Shorto, The Island at the Centre of the World - The Untold Story of Dutch Manhattan and the Founding of New York
Te koop op Bol.com voor ¤ 15,50
Kolonisatie van het Wilde Westen:
James A. Michener - Centennial
(fictie)
Ja dat boek van russel shorto heb ik dus gelezen
Wel een beetje droog geschreven, maar erg informatief:quote:Op woensdag 14 september 2005 16:45 schreef Zoot het volgende:
Weet iemand misschien een goed boek over de geschiedenis van de Nederlandse politiek (vooral 20e eeuw).
tevens tvp.
Was het een beetje goed door te komen?quote:Op woensdag 21 september 2005 09:41 schreef descendent1 het volgende:
Heb net: 'Occidentalism' uit (a short history of anti-westernism)
van Ian Buruma en Avishai Margalit
Erg interessant, de NL ondertitel is: het westen in de ogen van zijn vijanden.
Het boek laat de andere kant van 'het gelijk' zien en stelt onder meer dat de roots van occidentalisme in het westen zelf liggen.![]()
Die staat toch nog op mijn to-read lijstje. Is het een mooi boek ? Dus niet te langdradig e.d ?quote:Op maandag 19 september 2005 16:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Over een slachting in het zuiden van Frankrijk ten tijde van de godsdienstoorlogen.
Heb jij ze gelezen? Ik wil ze ook nog lezen, dit meer naar aanleiding an het kennismaken met een Rwandees. Overigens de docu over Dallaire gezien met dezelfde titel?quote:Op zondag 18 september 2005 01:50 schreef MightyV het volgende:
Kent iemand één van deze twee boeken:
Shaking hands with the devil van Roméo Dallaire
We wish to inform you that tomorrow we will be killed with our families (alleen de titel al) van Paul Gourevitch.
Beiden gaan over de Rwandese Genocide. De eerste zijn de memoires van de U.N. commandant ter plekke, de Canadees Lt.Gen. Dallaire. De andere is een bundel ooggetuigen verslagen verzameld onder de lokale bevolking.
quote:Op woensdag 21 september 2005 17:51 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Was het een beetje goed door te komen?
Ik had hem gehuurd bij de bieb maar ik heb het niet gelezen omdat het zo'n ongelovelijk lang boek is.
Je hebt gelijk, ik had het over het boek van E. Said, dat is wel ongeveer 700 pagina's meen ikquote:Op donderdag 22 september 2005 10:53 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Is dit nu sarcasme of heb je het verkeerde boek voor je?
T boekje dat ik heb gelezen is net uit en heeft hooguit 150 pagina's.
Heb je niet 'Oreintalism' van E. Said gehuurd?? Die is wel lang, maar ook erg mooi.
![]()
Klopt, maar desondanks erg leesbaar.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:21 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik had het over het boek van E. Said, dat is wel ongeveer 700 pagina's meen ik![]()
Ah bedanktquote:Op woensdag 21 september 2005 09:44 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Wel een beetje droog geschreven, maar erg informatief:
'Regeren in Nederland' van J.W. van Deth en J. C.P.M. Vis.
Ik ben er net in begonnen, maar voorlopig is het erg doelgericht proza, en toch niet lelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:56 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Die staat toch nog op mijn to-read lijstje. Is het een mooi boek ? Dus niet te langdradig e.d ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |