abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30562107
quote:
Scheren is wellicht een van de meest vervelende en steeds terugkomende karweitjes in het leven van de man. En niet zo maar een karweitje! Het gaat niet alleen over esthetica. Aan scheren zijn ook heel wat risico's verbonden: bloedende sneetjes, open pukkeltjes, zones die zich beter laten scheren dan andere...

Na het scheren is het de bedoeling dat je je schoon en fris voelt. Maar hoe vaak komt het niet voor dat je na een scheerbeurt scheermes en - kwast verfoeit en liever had gehad dat je je niet geschoren had! Je voelt je weinig op je gemak, je huid brandt en eigenlijk zag je er beter uit toen je je nog niet geschoren had.

Je herkent het vast en weet ook dat dit niet de bedoeling van scheren is. Toch kun je heel wat - zo niet: alle - scheerellende voorkomen als je op de juiste wijze tewerk gaat. Met onderstaande tips voorkom je niet alleen sneetjes en andere 'ongelukjes' maar bereik je ook een optimaal resultaat. Want laten we eerlijk zijn. De een scheert beter dan de ander. En wie goed scheert, ziet er goed, verzorgd en sexy uit. Hier zijn onze tips:

1. Scheer je bij voorkeur 's morgens. De huid is dan meer ontspannen en het mesje zal soepeler over het huid glijden.

2. Scheer je altijd nadat je je huid en vooral je baardstoppels goed nat hebt gemaakt. Je kunt je het beste na je ochtenddouche scheren, als je gezichtshuid gedurende enkele minuten aan stoom en warm water is blootgesteld en de haartjes zachter zijn en vol water.

3. Gebruik bij voorkeur een scheercrème of -gel zodat het scheermesje beter over de huid glijdt. Vermijd scheerschuim (of scheerzeep) omdat deze producten de huid kunnen uitdrogen. Gewoonlijk zijn scheergels of -crèmes milder voor de huid.

4. Bespaar niet op mesjes. Met de kwaliteit van het scheermes dat je gebruikt, staat en valt de kwaliteit van je scheerkunsten. Scheermesjes vind je in alle soorten en maten en... in allerlei prijsklassen. De prijs is een perfecte indicator van de kwaliteit. Een scheermes met drie scheerbladen is niet te vergelijken met een scheermes met één scheerblad. Dat weet iedereen.

5. Spoel je mesje tijdens het scheren veelvuldig onder stromend water af, zodat het elke keer als je het op je gezichtshuid plaatst goed schoon is. Restjes van haartjes en scheercrème maken het scheren moeilijker en vergroten de kans op wondjes en sneetjes.

6. Als je tijd hebt - en je kunt maar beter de tijd nemen voor een grondige scheerbeurt -, scheer je dan tweemaal. De eerste keer beweeg je het scheermesje in de groeirichting van de stoppels. De tweede keer breng je wederom scheergel op je gezicht aan en beweeg je het mesje tegen de groeirichting in. Met deze methode bereik je de beste resultaten.

7. Spoel je gezicht goed na zodat je restjes crème of gel en stoppels verwijdert.

8. Breng na het scheren een verzachtende, vochtinbrengende crème of een aftershave aan om je huid te kalmeren. Ook al doe je het dagelijks, scheren is en blijft een stress voor je gezicht.

9. Als je niet tot de 'uiterst bebaarde mannenctegorie' behoort, doe je er goed aan om je niet al te veel te scheren. Elke twee à drie dagen is een goede leidraad. Aan een baard van één dag zal geen mens (vrouw!) zich storen.

10. Scheer ze!
bron

Je leest best vaak dat mannen last hebben van hun huid bij en na het scheren.
Aangezien ik een vrouwtje ben weet ik wel iets af van scheren maar niet van
scheren van de gezichtshuid.. Dus misschien zijn het allemaal opendeur tips, dat weet ik dus niet.

Misschien hebben jullie zelf nog goeie tips voor een scheerbeurt zonder alteveel problemen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30562132
quote:
6. Als je tijd hebt - en je kunt maar beter de tijd nemen voor een grondige scheerbeurt -, scheer je dan tweemaal. De eerste keer beweeg je het scheermesje in de groeirichting van de stoppels. De tweede keer breng je wederom scheergel op je gezicht aan en beweeg je het mesje tegen de groeirichting in. Met deze methode bereik je de beste resultaten.
Nou, dit vind ik dus absoluut niet fijn. Zo krijg je pas irritaties...

<MP>
pi_30562133
Je kunt ook gewoon een baard laten groeien.
  woensdag 14 september 2005 @ 03:39:24 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_30562208
Dat zit wel snor! (tvp)
The Internets, I needs it..
  woensdag 14 september 2005 @ 03:47:47 #5
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_30562244
quote:
Op woensdag 14 september 2005 03:25 schreef MugenPower het volgende:

[..]

Nou, dit vind ik dus absoluut niet fijn. Zo krijg je pas irritaties...

<MP>
2 keer scheren is altijd mijn manier geweest alleen dan wel onder de douche werkt prima!!
geen ontstekinkies sneetje etc
  woensdag 14 september 2005 @ 06:07:17 #6
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_30562715
Ik scheer eigenlijk altijd droog en net wanneer ik tijd heb, vaak 's avonds. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van wondjes of een droge huid, ook is mijn huid nooit geirriteerd door het scheren. Het artikel moet rekening houden met verschillende huidtypen.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_30562987
Nooit last van botte mesjes en wondjes aan mijn gezicht, en vooral geen geneuzel met gelletjes en seepjes en schuimpjes.

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_30563090
quote:
Op woensdag 14 september 2005 03:47 schreef foetre het volgende:

[..]

2 keer scheren is altijd mijn manier geweest alleen dan wel onder de douche werkt prima!!
geen ontstekinkies sneetje etc
Dat is zo. Ik scheer mijn hoofd en gezicht en doe dat altijd onder de douche werkt perfect. Daarna wat babyolie of anders smeergoedje en ik kan er weer tegen. Alleen mijn keel en overhemden blijft irriteren. Iemand daar tips voor?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30563094
quote:
Op woensdag 14 september 2005 07:45 schreef Sakura het volgende:
Nooit last van botte mesjes en wondjes aan mijn gezicht, en vooral geen geneuzel met gelletjes en seepjes en schuimpjes.

[afbeelding]
Dat werkt bij mij niet. Na meer dan een half uur is mijn kop gelijk een schaafwond. Geef mij maar Mach3 en een schuimpje.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30563227
Ik gebruik helemaal geen mesjes

Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 14 september 2005 @ 08:20:24 #11
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_30563274
Is het nog steeds zo dat je met een scheerapparaat minder glad scheert dan met mesjes? Dat was vroeger wel zo, daarom scheer ik altijd met mesjes.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  woensdag 14 september 2005 @ 08:27:22 #12
118447 Tique3
pi_30563343
lijkt me logisch..
een scheerapparaat scheert niet direct op de huid, er zit nog een metalen beschermingsroosterje voor de mesjes.
pi_30563422
welke mesjes zijn het veiligst voor je huid??

ik gebruik nu gilette sensor

wilkinson/ mach3 heb ik nog nooit geprobeerd
pi_30563443
quote:
Op woensdag 14 september 2005 08:14 schreef Black-Death het volgende:
Ik gebruik helemaal geen mesjes

[afbeelding]
Ik scheer me tegenwoordig 1x per week met scheerapparaat of mes: ik merk geen verschil in gladheid (bij lange baardharen dus)

Wel als ik me bv elke dag scheer, dan is een mes gladder....
  woensdag 14 september 2005 @ 09:08:11 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30563876
Nat scheren is gewoon het beste voor je huid...

Helaas kom je er in sommige beroepsgroepen niet onderuit om je dagelijks te scheren.. vrouwen kunnen zich er dan wellicht niet aan storen.. de baas wel..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 14 september 2005 @ 09:09:44 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30563906
quote:
Op woensdag 14 september 2005 08:35 schreef Barcelona het volgende:
welke mesjes zijn het veiligst voor je huid??

ik gebruik nu gilette sensor

wilkinson/ mach3 heb ik nog nooit geprobeerd
ik gebruik sinds 2 maanden gillette Mach 3 Turbo..
en ik scheer me veel gladder dan met een Sensor Excell... EN: met minder irritatie...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30564352
quote:
4. Bespaar niet op mesjes. Met de kwaliteit van het scheermes dat je gebruikt, staat en valt de kwaliteit van je scheerkunsten. Scheermesjes vind je in alle soorten en maten en... in allerlei prijsklassen. De prijs is een perfecte indicator van de kwaliteit. Een scheermes met drie scheerbladen is niet te vergelijken met een scheermes met één scheerblad. Dat weet iedereen.
De scheermesjes van de Aldi (3 bladen) bevallen me net zo goed, misschien zelfs beter, als de mach3 mesjes van Gilette. Doordat ze steviger in hun houder zitten heb ik ook meer controle over de scheermesjes. Duurder = beter gaat dus niet altijd op.
  woensdag 14 september 2005 @ 09:37:56 #18
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_30564404
Nog een tip: scrubben. Als je dat voor het scheren doet (bij voorkeur onder de douche) dan scheert het ook een stuk makkelijker
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_30564790
Hoe vaak kan je een scheermesje gebruiken eigenlijk?
  woensdag 14 september 2005 @ 09:58:16 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30564862
quote:
Op woensdag 14 september 2005 09:54 schreef Barcelona het volgende:
Hoe vaak kan je een scheermesje gebruiken eigenlijk?
Dat is iets wat je zelf zal moeten ondervinden. Ik kan er geen peil optrekken.. met het ene mesje kan ik me 8 of 10 of meer keer scheren.. en een ander 3 keer..

je merkt het vanzelf als het stugger gaat, irriteert als je je scheert.. mits je de tips in de OP een beetje in het oog houdt.. ik gebruik ze niet allemaal... maar de meeste wel..

de waardevolste zijn imho
scheren 's ochtends
gebruik een goede zeep of gel
goeie mesjes die je vaak omspoelt tijdens het scheren, met hoe heter water hoe beter...
en inderdaad een keer met de richting mee en een keer tegen de richting in..

oh.. en gebruik aftershave... * avotar zweert bij Nivea Sensitive...

[ Bericht 6% gewijzigd door avotar op 14-09-2005 09:58:52 (aftershave vergeten....) ]
  woensdag 14 september 2005 @ 10:01:27 #21
118447 Tique3
pi_30564918
ik gebruik mijn mesjes meestal 40 keer ofzo
pi_30565004
Vinden vrouwen een eendagsbaardje echt niet erg? Ik vraag het me af...

Zijn er vrouwen die hierop kunnen reageren?
pi_30565118
Nooit last van irritaties of sneetjes... Ik gebruik de 'Gilette mach 3 power', en vervang de mesjes voordat ze echt bot beginnen te worden. Daarnaast maak ik met zo'n mesje altijd ronddraaiende bewegingen, wat een beter resultaat geeft.
pi_30565319
Wat 10 keer met een mesje? Ik kan hem echt maximaal 2 keer gebruiken, maar de tweede keer gaat het al lastig... En die krengen zijn al zo duur

Omdat ik veel last had van irritatie, ben ik over op alle dure merken. Vergulde hand scheerzeep, aftsershavebalsem en aluin. De aftershave balsem is wel ok, maar brand nog wel een beetje; meestal na ontbijt smeer ik er nog wat nivea vochtinbrengende crème op; dat helpt prima!
  woensdag 14 september 2005 @ 10:28:32 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30565455
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:21 schreef zatoichi het volgende:
Wat 10 keer met een mesje? Ik kan hem echt maximaal 2 keer gebruiken, maar de tweede keer gaat het al lastig... En die krengen zijn al zo duur

Omdat ik veel last had van irritatie, ben ik over op alle dure merken. Vergulde hand scheerzeep, aftsershavebalsem en aluin. De aftershave balsem is wel ok, maar brand nog wel een beetje; meestal na ontbijt smeer ik er nog wat nivea vochtinbrengende crème op; dat helpt prima!
ik heb gemerkt dat als ik m'n mesje steeds onder zo heet mogelijk wat omspoel het heel wat irritatie en zo voorkomt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')