Er zijn ook kopien die een geschroefte hals gebruiken, zoals sommige Epiphones en andere 'b'-merken...quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:21 schreef BUG80 het volgende:
[..]
De nek is bij een Les Paul toch altijd gelijmd of vergis ik me nou?
Wat beter is, dat is een eindeloze discussie. Over het algemeen zijn Fender-liefhebbers voor het geschroefde systeem en Gibson-liefhebber voor het gelijmde systeem. Het grootste argument voor een gelijmde hals is een betere sustain, maar dat wil ik hierbij gelijk onderuit halen, aangezien ik hier een tele heb met een betere sustain dan welke Gibson dan ook. Voordeel van een geschroefde hals is dat het wat constructie betreft makkelijker (en goedkoper?) is. Bovendien kun je de hals vervangen indien noodzakelijk (toentertijd het argument van Fender om met geschroefde halzen te gaan werken...quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:29 schreef Svyatagor het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil? Tenminste, ik snap wel de constructieverschillen, maar waarom is het een beter dan het ander (als dat al zo is?)
ok, duidelijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat beter is, dat is een eindeloze discussie. Over het algemeen zijn Fender-liefhebbers voor het geschroefde systeem en Gibson-liefhebber voor het gelijmde systeem. Het grootste argument voor een gelijmde hals is een betere sustain, maar dat wil ik hierbij gelijk onderuit halen, aangezien ik hier een tele heb met een betere sustain dan welke Gibson dan ook. Voordeel van een geschroefde hals is dat het wat constructie betreft makkelijker (en goedkoper?) is. Bovendien kun je de hals vervangen indien noodzakelijk (toentertijd het argument van Fender om met geschroefde halzen te gaan werken...
Plastic is gewoon te koop onder de naam slagplaatmateriaal, o.a. bij www.backandforth.nlquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Heeft iemand hier ooit een eigen slagplaat gemaakt? Ik wil graag een eigen design maken voor een gitaar waar geen slagplaat op zit. Lijkt me leuk om te doen. Vroeg me af wat voor gereedschap e.d. daarvoor benodigd is? (en waar de fok haal je dat plastic vandaan?)
Tsja, qua sustain kun je natuurlijk nog een onderscheid maken met een doorlopende hals (dwz, body+neck uit 1 stuk!). Ik kan me voorstellen dat dat wel degelijk veel doet met je geluid (dichtheden verschillen dan niet, directe overdracht van trillingen). En nee, die tele heeft geen humbuckers...quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ok, duidelijk
Intuitief zou je ook zeggen dat een geschroefde hals steviger is (ik heb altijd visioenen dat mijn LP 'op de rug ligt', en dat er dan iemand op gaat zitten/staan![]()
). Ik dacht bovendien altijd dat sustain meer te maken had met houtsoort/gewicht en pickups dan met het halstype, maar ik kan me er wat bij voorstellen dat een massieve hals beter doorklinkt dan eentje met een pen erin - ook al ewijst jouw tele het tegendeel (maar wel met humbuckers neem ik aan).
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, qua sustain kun je natuurlijk nog een onderscheid maken met een doorlopende hals (dwz, body+neck uit 1 stuk!). Ik kan me voorstellen dat dat wel degelijk veel doet met je geluid (dichtheden verschillen dan niet, directe overdracht van trillingen). En nee, die tele heeft geen humbuckers...![]()
naar mij idee is een neck-thru ook niet afstelbaar, of vergis ik me?quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, qua sustain kun je natuurlijk nog een onderscheid maken met een doorlopende hals (dwz, body+neck uit 1 stuk!). Ik kan me voorstellen dat dat wel degelijk veel doet met je geluid (dichtheden verschillen dan niet, directe overdracht van trillingen). En nee, die tele heeft geen humbuckers...![]()
Wel, want er zit nog steeds gewoon een halspen in. Die kun je nog gewoon losser/vaster draaien om je hals te verstellen...quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
naar mij idee is een neck-thru ook niet afstelbaar, of vergis ik me?
Ach, zolang het goed is gebeurd, is er niks aan de hand. Een lijmverbinding is in principe beresterk. Wat je ziet als zo'n hals nog een keer breekt, is dat de breuk naast de oude breuk zit!quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:48 schreef NiteSpeed het volgende:
Met 'mijn hals is gelijmd' bedoel ik dat hij ooit gebroken is en weer gemaakt. Wel leuk om die discussie meteen te zien over wat beter is, weer wat geleerd
.
Gewoon doen, is nog goed voor je conditie ook!quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:07 schreef Cynic het volgende:
Zo, mijn zender werkt!
Maar dat ik nu verder ben gaan lopen dan anders...
Heen en weer rennen past denk ik niet zo goed in het concept van de bandquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gewoon doen, is nog goed voor je conditie ook!
Hmm okquote:
Speel je flamengo?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Heen en weer rennen past denk ik niet zo goed in het concept van de band
Ja, heb m'n zender aan een spaanse gitaar vastgemaakt...quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:16 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, heb m'n zender aan een spaanse gitaar vastgemaakt...
Zonder compressor erachter he!!! Dan wil ik wel een wedstrijdje doenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat beter is, dat is een eindeloze discussie. Over het algemeen zijn Fender-liefhebbers voor het geschroefde systeem en Gibson-liefhebber voor het gelijmde systeem. Het grootste argument voor een gelijmde hals is een betere sustain, maar dat wil ik hierbij gelijk onderuit halen, aangezien ik hier een tele heb met een betere sustain dan welke Gibson dan ook.
Ja dat zeker, maar dat is bij het halen van een sustain niet echt zo belangrijk! daar wil je juist dat allerlaatste te zachte signaaltje nog ff meeboosten. Als je met een sustaincompressorsetting een ballad wil spelen, zal het zeker niet geweldig uitpakken!quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:41 schreef Cynic het volgende:
Een compressor gaat dan wel weer ten kostte van je dynamiek, da's wel jammer...
Ahh, een mooie wildkat. Tsja, het is of de kapper, of een wildkat!quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:37 schreef Agiath het volgende:
Ik plus nieuwe gitaar
[afbeelding]
Moet nodig weer is naar de kapper
1 2 3 4 5 6 | |--15p14p12------ |---------------15-- |-------------------- |-------------------- |-------------------- |-------------------- |
Ik neem aan met je pink?quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:54 schreef MrCrowley het volgende:
Tapping vraagje:
[ code verwijderd ]
Hoe sla je nou die D nou aan ? Met je wijsvinger ?
Ik zou m met m'n ringvinger of middelvinger spelenquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:54 schreef MrCrowley het volgende:
Tapping vraagje:
[ code verwijderd ]
Hoe sla je nou die D nou aan ? Met je wijsvinger ?
Nee, ik vind dat ook!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:21 schreef -Dries- het volgende:
Ben ik de enige hier die akoestische gitaren vetter vind dan elektrische?
Een doekje doet wonderen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:21 schreef -Dries- het volgende:
Ben ik de enige hier die akoestische gitaren vetter vind dan elektrische?
Nee... [insert evil laugh here]quote:
zet 'm op, kerel!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:42 schreef Perruche het volgende:
hallo... tijd om me ook hier te gaan begeven nu ik vrijdag m'n nieuwe gitaar op ga halen! Wordt een Ibanez SA160... niet te duur en kan je toch wel veel mee doen, denk ik zo. Speel nu sinds +- 8 maanden akoestisch, dus nu een elekrtische erbij. Versterker ga ik straks halen (roland).
Heeft iemand vast toffe nummers die ik kan oefenen om een beetje handig te worden?(op m'n akoestische doe ik nu vooral dingen als jack johnson, rhcp, eagles enz...) Wil het liefst zo snel mogelijk m'n "eigen ding doen", zeg maar, maar dan kan ik er even een beetje op inspelen.... thnx!
Ik denk dat je het spelen van de RHCP en Eagles nummers perfect kan voortzetten op je elektrische gitaar! (waarschijnlijk zelfs beter).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:42 schreef Perruche het volgende:
hallo... tijd om me ook hier te gaan begeven nu ik vrijdag m'n nieuwe gitaar op ga halen! Wordt een Ibanez SA160... niet te duur en kan je toch wel veel mee doen, denk ik zo. Speel nu sinds +- 8 maanden akoestisch, dus nu een elekrtische erbij. Versterker ga ik straks halen (roland).
Heeft iemand vast toffe nummers die ik kan oefenen om een beetje handig te worden?(op m'n akoestische doe ik nu vooral dingen als jack johnson, rhcp, eagles enz...) Wil het liefst zo snel mogelijk m'n "eigen ding doen", zeg maar, maar dan kan ik er even een beetje op inspelen.... thnx!
waarom, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:54 schreef StephanL het volgende:
Ik ga morgen als het mee zit ook mijn eerste elektrische gitaar kopen. Een Ibanez GRG 170 DX, versterker ga ik morgen ook uit en zoeken en dan de rest. En dan leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |