http://www.marktplaats.nl/index.php3?sref=false&url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/7070113.htmlquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik zag op markplaats een octave staan, een Boss OC2 en ik dacht 'ah vet relax mèn' maar nu blijkt dat dat ding het geluid twee maal kopiëert en ze vervolgens respectievelijk één octaaf en twee octaven lager maakt. Wat de fuck nu dan mèn?! Waarom lager? Blaas je je versterker dan niet helemaal op?
Ik had verwacht dat ie het geluid hoger zou maken, zoals die dingen deden die Hendrix gebruikte. En als ik dat dan toch wil kan ik het beste, lijkt mij, op zoek gaan naar een echte Roger Mayer octavia. Heeft iemand misschien een tof voorstel? Ik ben namelijk niet zo goed thuis in de wereld van de octave effecten.
Och, eigenlijk allemaal welquote:Op dinsdag 27 september 2005 08:47 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Cool, welke nummers wil je allemaal gaan spelen?
kwa gitaar zal ik een les paul model kopen, aangezien green day, jimmy eat world, en sugercult daar op spelen... les is niet echt nodig vind ik, maar het is wel handig als iemand je een beetje op weg helpt. (vrienden etc)quote:Op woensdag 28 september 2005 18:01 schreef RemCOW het volgende:
Laat ik me ook eens gaan bemoeien met dit topic. Al een tijdje wil ik beginnen met gitaar spelen, elektrische gitaar that is. Nu heb ik in een grijs verleden gitaarles gehad (laten we zeggen: 10 jaar terug, 1 jaar lang), dus die kennis is niet meer echt aanwezig.
Nu weet ik bij god niet waar ik moet beginnen! "Zomaar" een gitaar kopen vind ik een beetje grote gok, aangezien dat aardig in prijs kan oplopen en daar veel verschillen tussen zitten. Lessen zijn ook niet erg bepaald goedkoop.
Mijn vraag is dus: hoe kan ik dit het beste aanpakken?Kijken of ik bekenden heb die me wat simpele dingen willen leren? Of is er een mooi instapmodel voor gitaar waar ik zelf lekker mee kan gaan pielen? Zijn er toevallig mensen in Groningen die tips hebben voor een leuke muziekschool waar ik misschien de basis dingen kan leren?
Muziek wat ik overigens btje wil leren spelen is in de richting van Green Day, Jimmy Eat World, sugarcult, Goldfinger etc etc..
Whelp ;-)!
Haha, ongeveer precies dezelfde situatie als ik toen ik weer ging spelen. Als je nu toch al de motivatie hebt om te spelen en door de zure appel te bijten (veel oefenen) dan zou ik gewoon een leuke gitaar + amp kopen, en de rest komt vanzelf wel. aan dat ene jaartje les heb je meer dan je denkt (mensen die hun vingers op de frets leggen, en dat soort dingen) en daar kan je prima mee vooruit mits je oefent. Lessen, tja, dat komt evt later wel als je niet tevreden bent met je vooruitgangquote:Op woensdag 28 september 2005 18:01 schreef RemCOW het volgende:
Laat ik me ook eens gaan bemoeien met dit topic. Al een tijdje wil ik beginnen met gitaar spelen, elektrische gitaar that is. Nu heb ik in een grijs verleden gitaarles gehad (laten we zeggen: 10 jaar terug, 1 jaar lang), dus die kennis is niet meer echt aanwezig.
Begin dan met Paranoid Android. Zodra je die kent lijken de andere nummers uber simpelquote:Op woensdag 28 september 2005 18:21 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Och, eigenlijk allemaal wel![]()
vooral doen.. als ik me de gitaar van mijn idool had gekocht had ik een explorer gehad.. ben ik ff blij dat ik dat advies nooit heb gekregen..quote:Op woensdag 28 september 2005 18:33 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
kwa gitaar zal ik een les paul model kopen, aangezien green day, jimmy eat world, en sugercult daar op spelen... les is niet echt nodig vind ik, maar het is wel handig als iemand je een beetje op weg helpt. (vrienden etc)
Lol jaquote:Op woensdag 28 september 2005 18:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Begin dan met Paranoid Android. Zodra je die kent lijken de andere nummers uber simpel
welk deel vind je daar zo moeilijk aan dan? (behalve de solo waar geen logica in schijnt te zitten)quote:Op woensdag 28 september 2005 18:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Begin dan met Paranoid Android. Zodra je die kent lijken de andere nummers uber simpel
Die gast is J.B. Meyers en hij speelt ook vaak mee bij De Dijk... Misschien dat als je op hem zoekt, je meer kan vindenquote:Op maandag 26 september 2005 20:29 schreef Even het volgende:
Ow ja wat ik ook nog wou vragen:
Heeft iemand een tabje van de intro van "het regent zonnestralen (Live)" van Acda en de Munnik..
Live speelt zo'n kerel op de achtergrond een melodietje, terwijl Thomas Acda dan wat verteld over Herman, maar ik kan em nergens op t internet vinden... *Zucht*
Juist, die solo bedoel ik. En moet een solo perse logica hebben? Don´t think so...quote:Op woensdag 28 september 2005 19:59 schreef Hammet het volgende:
[..]
welk deel vind je daar zo moeilijk aan dan? (behalve de solo waar geen logica in schijnt te zitten)
Logica? Tsja, er zitten in Paranoid Android stukjes 7/8 en dat is soms wel lastig, vooral met soleren.quote:Op donderdag 29 september 2005 08:53 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Juist, die solo bedoel ik. En moet een solo perse logica hebben? Don´t think so...En ja Brentmeister ik speel ook. Vooral Exit Music, Lucky, en Knives Out speel ik graag
Mooie live foto! Welke tent is dat? Ik heb toch op de meeste podia van NL wel gestaan, maar deze foto komt me qua podium niet bekend voor...quote:Op maandag 26 september 2005 20:43 schreef Ibanez het volgende:
afgelopen zaterdag was me weer het dagje wel:
s'avonds @ spuugh Vaals: tent afbreken.
een zeer innoverende dag
Ik denk dat Even de versie bedoelt die op die live-dubbelaar staat van Acda & de Munnik. Voor zover ik weet speelt Acda dat intro. Het is redelijk standaard wat hij daar doet, hoor.quote:Op donderdag 29 september 2005 07:22 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Die gast is J.B. Meyers en hij speelt ook vaak mee bij De Dijk... Misschien dat als je op hem zoekt, je meer kan vinden
Al is dat waarschijnlijk niet wat je wilde weten
draadloos is echt vet!! Heb je een systeem dat op meerdere freq. werkt? (neem aan van wel)quote:Op donderdag 29 september 2005 11:58 schreef Cynic het volgende:
Zo, vrijdag weer optreden, ga dan voor het eerst mijn el-cheapo zender proberen, ben benieuwd of het probleemloos gaat verlopen. In de oefenruimte werkt het wel goed
Ik heb eigenlijk geen idee, heb van marktplaats een Rexerquote:Op donderdag 29 september 2005 12:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
draadloos is echt vet!! Heb je een systeem dat op meerdere freq. werkt? (neem aan van wel)
ik ga ook draadloos spelen als we in deze mate blijven spelen; wij (de andere gitarist en ik) willen de neiging hebben om eens af en toe van het podium te springen om zo de moshpit te torpederen... (trappen, springen, gitaarsmashen etc.) Met kabel wil dat af en toe wel eens voor problemen zorgen.....
The Wind Cries Maryquote:Op donderdag 29 september 2005 16:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik kan Hey Joe en Purple Haze van Hendrix spelen. Weet iemand nog makkelijke nummers van Hendrix?? Ik heb vanavond gitaarles en dan kan ik een CDtje mee brengen weet je wel.
Ja maar toch zijn er nergens tabs vanquote:Op donderdag 29 september 2005 11:17 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik denk dat Even de versie bedoelt die op die live-dubbelaar staat van Acda & de Munnik. Voor zover ik weet speelt Acda dat intro. Het is redelijk standaard wat hij daar doet, hoor.
David Middelhof, ik ga dalijk even kijken welk nummer je bedoelt. Mijn AedM reportoire is vrij groot namelijk. Ook qua gitaarspel.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:47 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar toch zijn er nergens tabs vanze doen het bij het concert van Groeten uit maaiveld en bij Op Vooraad..
hij word trouwens niet door Acda of J.B. gespeeld maar door die andere gastben ff zn naam kwijt
Het regent zonnestralenquote:Op donderdag 29 september 2005 18:47 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
David Middelhof, ik ga dalijk even kijken welk nummer je bedoelt. Mijn AedM reportoire is vrij groot namelijk. Ook qua gitaarspel.
Het is een G die hij pakt met de ene keer een loopje van de A noot naar B en dan C akoord, en de andere keer demt hij met zn pink de onderste snaren af en die slaat hij aan, tzit wel beetje wazig in elkaar,quote:Op maandag 26 september 2005 20:29 schreef Even het volgende:
Ow ja wat ik ook nog wou vragen:
Heeft iemand een tabje van de intro van "het regent zonnestralen (Live)" van Acda en de Munnik..
Live speelt zo'n kerel op de achtergrond een melodietje, terwijl Thomas Acda dan wat verteld over Herman, maar ik kan em nergens op t internet vinden... *Zucht*
T is wel Het regent zonnestralen LIVE hequote:Op donderdag 29 september 2005 20:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Binnenkort zal ik even een boekje scannen wat ik nog in een ander huis heb liggen, AedM tabs en daar zit zonnestralen ook by for as far I know.
Ik denk dat ik snap wat je bedoeldt, morgen eens proberen...quote:Op donderdag 29 september 2005 20:16 schreef The_killing_Guide het volgende:
[..]
Het is een G die hij pakt met de ene keer een loopje van de A noot naar B en dan C akoord, en de andere keer demt hij met zn pink de onderste snaren af en die slaat hij aan, tzit wel beetje wazig in elkaar,
Foxy Lady is het geworden! Alleen kut dat ik van geen meter vibrato's kan spelen.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
The Wind Cries Mary
Highway Chile
Voodoo Chile
En iets minder makkelijk:
Castles made of sand![]()
of Little Wing![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |