abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30675360
Ik heb vandaag een Epiphone Wildkat gekregen/gekocht (50/50)
Dat ding is echt super mooi
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:11:09 #62
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_30675440
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:09 schreef Agiath het volgende:
Te gek ding, heb ik ooit in een ver verleden ook nog gehad!
Veel plezier ermee!
pi_30677374
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:11 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Te gek ding, heb ik ooit in een ver verleden ook nog gehad!
Veel plezier ermee!
Hehe thx, de gitaar was toch meer voor erbij, ik blijf me concentreren op bass, maar ik ga ook zeker veel oefenen op dit ding Ik wou eerst een wat goedkopere, maar me vader had zo'n instelling van "als we iets kopen, kopen we ook meteen wat goeds"

.... ben nu de akkoorden G, C en D ff aan het leren, die D is echt een bitch
k kan je wel zeggen dat de overgang van alleen maar bas naar gitaar echt raar is, de frets zijn echt zoooo klein opeens, en je vingers gaan de heletijd over andere heen, vooral bij dat D akkoord is dat nog ff oefenen.

Gelukkig heb ik al een jaar basgitaarles bij een hele goeie leraar dus van theorie weet ik al heel veel af (solo's over jazz-blues schema's enz.)

Hij klinkt trouwens best goed in m'n basversterker (een gitaarversterker moet ik nog kopen). Die gast bij feedback zei ook dat jazz-gitaren best goed klinken op bass-versterkers en ik was inderdaad echt versteld van het goeie geluid.
Als ik maar niet vergeet nog bas te oefenen voor de les maandag hehe I

Ik kwam er ook pas net achter dat de B-snaar geen 2,5 maar 2 stappen verwijderd is van de G-snaar, ik dacht al het stemmen klopt niet echt, stond die B-snaar dus de heletijd in C te stemmen
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:53:54 #64
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30679506
Ik wou dat ik begonnen was met bas.

http://www.azchords.com/t(...)ute-tabs-116633.html

Liedje downloaden. Spelen. Rocken \m/! We are but men ROCK!!!!!!!!!!!!!
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30696655
Vet optreden gehad gisteren... alleen pijn aan mijn nek
In The Presence Of Enemies!
pi_30701375
wat? bij gebrek aan groepies moest jij de band afwerken?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_30701619
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:11 schreef Ibanez het volgende:
Vet optreden gehad gisteren... alleen pijn aan mijn nek
hebben jullie geen mp3 van dat nummer op jullie site trouwens? Ik snap echt niks van al die rare plug-ins die ik de laatste tijd moet downloaden om gewoon een liedje op een site te kunnen luisteren...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_30719764
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:49 schreef Fixxxer het volgende:
wat? bij gebrek aan groepies moest jij de band afwerken?
hellno! headbang!!!
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:55 schreef Cynic het volgende:

[..]

hebben jullie geen mp3 van dat nummer op jullie site trouwens? Ik snap echt niks van al die rare plug-ins die ik de laatste tijd moet downloaden om gewoon een liedje op een site te kunnen luisteren...
ik zal eens kijken of ik em kan uploaden op mijn eigen webspace, vanavond, dan kan ik je (jullie) alvast een vooproefje geven van een nieuw nummer dat we hebben opgenomen. (wederom zonder vocalen) ...
  maandag 19 september 2005 @ 11:08:05 #69
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30720942
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:14 schreef Ibanez het volgende:

[..]

hellno! headbang!!!
[..]

ik zal eens kijken of ik em kan uploaden op mijn eigen webspace, vanavond, dan kan ik je (jullie) alvast een vooproefje geven van een nieuw nummer dat we hebben opgenomen. (wederom zonder vocalen) ...
Jullie doen de drums met de Drumkit From Hell toch? In wat voor programma laad je die eigenlijk?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_30722439
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:08 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Jullie doen de drums met de Drumkit From Hell toch? In wat voor programma laad je die eigenlijk?
Logic...... maar is natuurlijk ook mogelijk met andere programma's.
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:55 schreef Cynic het volgende:

[..]

hmmmm.. probeer het hier eens:

myspace

ben nu bezig met het uploaden van het nieuwe nummer....

edit dit bericht straks wel voor de link.....

--edit--:

Link naar nieuwe Arise nummer

[ Bericht 26% gewijzigd door Ibanez op 19-09-2005 23:02:56 ]
pi_30766206
*ibanez schopt thread naar boven....

.....woord omhoog, uit van hier.......
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:23:30 #72
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30766383
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:18 schreef Ibanez het volgende:

Zo is het. Wederom een vet nummer, overigens Misschien moeten jullie maar gewoon instrumentale metal gaan maken
Check mijn band Glorybox
pi_30766510
ik laat mijn D-snaar nu al voor de tweede keer deze week knappen. speel de laatste tijd weer wat vaker op mijn telecaster ivm nieuwe band etc. maar moet ik mijn gitaar beter laten afstellen of is mijn "dingetje" te scherp of zo?
pi_30767010
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Zo is het. Wederom een vet nummer, overigens Misschien moeten jullie maar gewoon instrumentale metal gaan maken
Vraagje over avatar? Komt dat uit de serie BECK ? Dat ben ik nu aan het kijken namelijk en ik dacht anime en gitaren?
pi_30768453
quote:

Klinkt goed, dat nummer!
It has to mean something
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:46:35 #76
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30769636
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:39 schreef Agiath het volgende:

[..]

Vraagje over avatar? Komt dat uit de serie BECK ? Dat ben ik nu aan het kijken namelijk en ik dacht anime en gitaren?
Ik weet het niet om eerlijk te zijn
Ik heb hem *ahem* gejat van iemand op een of ander Frans gitaristenforum
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:02:08 #77
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_30770200
quote:

vette shit dat nummer \m/
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30771827
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:09 schreef Agiath het volgende:
Ja ik heb er wat vraagjes over... Ik heb em bij feedback gekocht en zeg maar gewoon degene die er hing want ze hadden hem niet op voorraad, alleen ik zie wat kleine markementjes eraan...1 volume knop zit zeg maar niet goed ivm de andere, als ie helemaal uit staat zie ik het getal 5 terwijl bij de andere gewoon de 0 staat...maar dit lijkt me niet zo'n probleem... Ik wil er wel wat aan doen enzo maar weet allemaal niet hoe dat moet... ook moet de input wat strakker aangedraait worden en de Bigsby die er op zit rammelt een beetje en moet ook denk ik ietsjes aangedraait worden... Alleen ben bang dat als ik het eraf haal het er nevernooit meer op krijg...

Voorderest is het echt een super ding, speelt echt lekker en klinkt mooi
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:10:48 #79
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30772794
Die volumeknop kan je er gewoon aftrekken en hem er weer opzetten, ik neem aan dat dat bij zo'n gitaar hetzelfde werkt
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30773443
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Die volumeknop kan je er gewoon aftrekken en hem er weer opzetten, ik neem aan dat dat bij zo'n gitaar hetzelfde werkt
ah oke, ik wou dit even zeker weten voordat ik iets sloop hehe
pi_30782228
Heb ook recent een nieuwe gitaar aangeschaft. Ik heb jarenlang in een metalband gespeeld, maar speel sinds een jaar in een American Rock band en daar passen puntige warlock idealen niet echt bij.

Ik had echter het probleem dat ik, ook binnen deze band, erg veel leads speel met tremolo werk erin.
Bijna elke 'non metal' gitaar mist dus een degelijke floyd... Ik heb van alles bekeken, maar er is gewoonweg bijna niets te krijgen. Je komt altijd weer uit op Ibanez, Jackson, Hamer etc...

Er bleven 3 opties over:

Een Peavy EVH signature
Een Musicman JP signature
Een ESP/LTD Kirk Hammet Signature

Van deze drie vond ik de ESP het lekkerste in de hand liggen en de hardware was ook prima. Tevens waren de tremolo systemen van de Peavy en MM gelocked, dus je kon alleen maar diven met de brug

Het is dus de LTD variant geworden van de ESP, aangezien ik de spider inlays nog wel aardig vond, maar een enorme metallica spin op mijn body kon ik niet mee leven.

Het is tevens een model wat je niet vaak ziet. Een Les Paul body met een Floyd!

Pic:

details:

neck-thru-body construction; 24.75” scale; maple body; 3-piece maple neck; rosewood fingerboard; spider/skull & bones inlays w/model name at 24th fret; EMG 81 active pickups; 2 volume & 1 tone control w/3-way slotted switch; black hardware; Original Floyd Rose bridge; 24 XJ frets

Hij speelt heerlijk, en die EMG 81's zijn erg vet!

Pic in actie:

Een echte aanrader voor als je lekker wilt rocken, maar af en toe nog een scherpe rand nodig hebt!
<<Hier kan uw advertentie staan>>
  woensdag 21 september 2005 @ 09:48:45 #82
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_30783097
Zeker vette foto!!! En zo'n LTD-les paul model met tremelo is ook nooit weg natuurlijk....
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_30787994
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:06 schreef Plaguebearer het volgende:
Een ESP/LTD Kirk Hammet Signature
K'heb er vrij lang mee rondgelopen om ook zo'n LTD KH aan te schaffen, om de een of andere reden toen niet gedaan. Weet overigens niet waarom want ik vind het een bruute gitaar...
(meen me te herinneren dat ik het geluid te droog vond, ofzoiets.. ,nevermind..)
pi_30788661
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:46 schreef Ibanez het volgende:

[..]

K'heb er vrij lang mee rondgelopen om ook zo'n LTD KH aan te schaffen, om de een of andere reden toen niet gedaan. Weet overigens niet waarom want ik vind het een bruute gitaar...
(meen me te herinneren dat ik het geluid te droog vond, ofzoiets.. ,nevermind..)
Vreemd.. Het is allesbehalve droog. Het is wel een vrij kleurloos geluid, maar dat vind ik juist prettig, omdat je de klank via je amp dus rijkelijk naar eigen hand kan zetten.
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_30789545
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:26 schreef googoodoll het volgende:
ik laat mijn D-snaar nu al voor de tweede keer deze week knappen. speel de laatste tijd weer wat vaker op mijn telecaster ivm nieuwe band etc. maar moet ik mijn gitaar beter laten afstellen of is mijn "dingetje" te scherp of zo?
Ik heb mijn dunne e snaar 3 keer in 3 weken laten knappen. Gister gitaarles en toen liet hij zen eigenste ook knappen En toen zei ik dat, zei hij dat ik moest kijken naar waar die knapte, en als da telkens op de zelfde plek was kon daar wel eens een scherp stukje zijn, en dat moes je dan een beetje bij vijlen.
pi_30792285
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:38 schreef DuranK het volgende:

[..]

Ik heb mijn dunne e snaar 3 keer in 3 weken laten knappen. Gister gitaarles en toen liet hij zen eigenste ook knappen En toen zei ik dat, zei hij dat ik moest kijken naar waar die knapte, en als da telkens op de zelfde plek was kon daar wel eens een scherp stukje zijn, en dat moes je dan een beetje bij vijlen.
It's all about controll, baby!

Cynic heeft het ooit eens gepost... Ik heb ben er eens op gaan letten, en moet zeggen; ik heb de techniek van mijn rechterhand aangepast en nu gebeurt het me nagenoeg niet meer. Ik moest het sowieso al niet hebben van het knappen, mijne zijn meestal na 2 a 3 weken opgeragd.

misschien een tip? Je rechter hand.... (en ben je links, je linkerhand natuurlijk)

pi_30792303
Haha
It has to mean something
  woensdag 21 september 2005 @ 15:49:30 #88
47781 Jorikjet
pi_30793487
welke feedback is trouwns groter? utrecht of apeldoorn, ik wil vrijdag wel eens naar zo'n winkel toe
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30794000
Groot, groter, grootst: ga eens naar Musik-Produktiv
It has to mean something
  woensdag 21 september 2005 @ 16:45:11 #90
47781 Jorikjet
pi_30795015
Dat vroeg ik niet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo