abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30628491
quote:
Op donderdag 15 september 2005 21:24 schreef daisy_ducky het volgende:

[..]

Humor!
Een Pgm 30 heb ik net weggedaan omdat ik die te onveelzijdig vond klinken!
Ook omdat ik dus nog een Jem 7PBK en een Universe 7BK heb. (en daar kan ik dus hetzelfde geluid uit krijgen als uit een pgm )
Ik wou er dus gewoon een gitaar bij met een vaste brug zodat ik lekker met allerlei stemmingen kan klooien.
Bij een gitaar met een tremelo is dat toch een stuk onhandiger.

Hier dus ook een Ibanez
100 % eens, de veelzijdigheid van een pgm 30 in idd minder. HIj klinkt me té allround, te rocky zeg maar. Maar ten tijde van de aankoop vond ik hem zo mooi dat ik daarlangs keek. Denk dat er 1 dezer dagen een Dimarzio PAFpro of een Emg 81 in de brug komt.Voorlopig wissel ik van settings op de versterker om er toch een goed metal geluid uit te krijgen.
Maar de 'looks' van de gitaar kun je eigenlijk weinig op aan te merken hebben gehad toch? Die gitaar springt tussen alle andere modellen uit. Is wel humor: genre waarin ik speel draait bijna alles om zwart en spits, sta ik daar met een vrij mellow gitaartje.
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:10:35 #52
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_30636393
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:06 schreef Cynic het volgende:
Heeft er iemand ervaring met zenders trouwens? Overweeg namelijk om er eentje aan te schaffen...
We hebben hier een sennheiser evolution G2, en dat ding is echt super! Hele kleine zender, heel licht, lange batterijduur en geen probleem op 80 meter van de reciever! Natuurlijk boet je met zenders een heel klein beetje in dan met spelen met goede kabels, maar voor live is dat verschil verwaarloosbaar zeker omdat je ontzettend veel vrijheid hebt en lekker rond kunt springen/in je nek kan spelen etc!
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:17:31 #53
106911 daisy_ducky
..............................
pi_30643860
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:

[..]

100 % eens, de veelzijdigheid van een pgm 30 in idd minder. HIj klinkt me té allround, te rocky zeg maar. Maar ten tijde van de aankoop vond ik hem zo mooi dat ik daarlangs keek.
Ik had jaren geleden een keer een blauwe pgm gezien met die roze f holes,en toen tegen mn vrienden gezegt:als ik die in het wit zie koop ik em meteen.
Loop ik een ½ jaar later een muziekwinkel binnen,hangt er dus 1. Die moest ik dus gewoon meteen kopen.
2 jaar later kon ik dus mn vingers om die JEM vouwen en toen hoorde ik eigenlijk pas hoe alround die pgm klonk.
Maar ik ben dus eigenlijk toch ook eerst voor de looks gevallen,blijft gewoon een enorm cool ding om te zien.
(nu heb ik dus 2 zwarte en 1 houtkleurige Ibanez )
pi_30644264
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:17 schreef daisy_ducky het volgende:

[..]

Ik had jaren geleden een keer een blauwe pgm gezien met die roze f holes,en toen tegen mn vrienden gezegt:als ik die in het wit zie koop ik em meteen.
Loop ik een ½ jaar later een muziekwinkel binnen,hangt er dus 1. Die moest ik dus gewoon meteen kopen.
2 jaar later kon ik dus mn vingers om die JEM vouwen en toen hoorde ik eigenlijk pas hoe alround die pgm klonk.
Maar ik ben dus eigenlijk toch ook eerst voor de looks gevallen,blijft gewoon een enorm cool ding om te zien.
(nu heb ik dus 2 zwarte en 1 houtkleurige Ibanez )
Ik heb er nu ook 3; een witte dus, een antraciet zwarte en een houtkleurige (zelf custimez zeg maar), maar als ik me nu nog ene erbij koop wordt het een geimporteerde Caparison, wat een machines zeg!
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:04:09 #55
106911 daisy_ducky
..............................
pi_30645082
Die Dellinger II heeft wel een aparte headstock.
Ziet er inderdaad wel stoer uit ja.
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:06:51 #56
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30647002
Met dat ding kan je nog meer ogen uitsteken dan een reversed jackson headstock
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30658096
tùvvvpp
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_30660751
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 20:04 schreef daisy_ducky het volgende:
Die Dellinger II heeft wel een aparte headstock.
Ziet er inderdaad wel stoer uit ja.
heb je dus ook gelijk het exemplaar te pakken waar ik *verliefd* op ben.....

Zoiets dussss, maar dan met een vaste brug en emg's.

Waar ik ook over zit te denken is; om eens een ontwerp te laten maken bij Bo~el gitaren en te kijken wat het kost (om te laten bouwen) wat ik hebben wil. Marcel Coenen heeft daar de Bo~el mc7 signature laten maken, en ze schijnen niet zo duur te zijn, onder ¤ 1.000 met specs die vergelijkbaar zijn met gitaren van ¤¤¤¤..... check maar eens:

Bo~el

en dan de MC 7:

[ Bericht 20% gewijzigd door Ibanez op 17-09-2005 13:40:38 ]
pi_30669550
* Gitarist meldt zich
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_30669964
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:20 schreef Ibanez het volgende:

[..]

heb je dus ook gelijk het exemplaar te pakken waar ik *verliefd* op ben.....

[afbeelding]

Zoiets dussss, maar dan met een vaste brug en emg's.

Waar ik ook over zit te denken is; om eens een ontwerp te laten maken bij Bo~el gitaren en te kijken wat het kost (om te laten bouwen) wat ik hebben wil. Marcel Coenen heeft daar de Bo~el mc7 signature laten maken, en ze schijnen niet zo duur te zijn, onder ¤ 1.000 met specs die vergelijkbaar zijn met gitaren van ¤¤¤¤..... check maar eens:

Bo~el

en dan de MC 7:

[afbeelding]
Lijkt me toch nog wel redelijk duur, die MC7 kost dus 1000 euro als jij hem wil kopen, om een hele nieuwe gitaar te laten maken ben je denk ik toch wel wat meer kwijt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_30675360
Ik heb vandaag een Epiphone Wildkat gekregen/gekocht (50/50)
Dat ding is echt super mooi
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:11:09 #62
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_30675440
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:09 schreef Agiath het volgende:
Ik heb vandaag een Epiphone Wildkat gekregen/gekocht (50/50)
Dat ding is echt super mooi
Te gek ding, heb ik ooit in een ver verleden ook nog gehad!
Veel plezier ermee!
pi_30677374
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:11 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Te gek ding, heb ik ooit in een ver verleden ook nog gehad!
Veel plezier ermee!
Hehe thx, de gitaar was toch meer voor erbij, ik blijf me concentreren op bass, maar ik ga ook zeker veel oefenen op dit ding Ik wou eerst een wat goedkopere, maar me vader had zo'n instelling van "als we iets kopen, kopen we ook meteen wat goeds"

.... ben nu de akkoorden G, C en D ff aan het leren, die D is echt een bitch
k kan je wel zeggen dat de overgang van alleen maar bas naar gitaar echt raar is, de frets zijn echt zoooo klein opeens, en je vingers gaan de heletijd over andere heen, vooral bij dat D akkoord is dat nog ff oefenen.

Gelukkig heb ik al een jaar basgitaarles bij een hele goeie leraar dus van theorie weet ik al heel veel af (solo's over jazz-blues schema's enz.)

Hij klinkt trouwens best goed in m'n basversterker (een gitaarversterker moet ik nog kopen). Die gast bij feedback zei ook dat jazz-gitaren best goed klinken op bass-versterkers en ik was inderdaad echt versteld van het goeie geluid.
Als ik maar niet vergeet nog bas te oefenen voor de les maandag hehe I

Ik kwam er ook pas net achter dat de B-snaar geen 2,5 maar 2 stappen verwijderd is van de G-snaar, ik dacht al het stemmen klopt niet echt, stond die B-snaar dus de heletijd in C te stemmen
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:53:54 #64
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30679506
Ik wou dat ik begonnen was met bas.

http://www.azchords.com/t(...)ute-tabs-116633.html

Liedje downloaden. Spelen. Rocken \m/! We are but men ROCK!!!!!!!!!!!!!
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30696655
Vet optreden gehad gisteren... alleen pijn aan mijn nek
pi_30701375
wat? bij gebrek aan groepies moest jij de band afwerken?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_30701619
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:11 schreef Ibanez het volgende:
Vet optreden gehad gisteren... alleen pijn aan mijn nek
hebben jullie geen mp3 van dat nummer op jullie site trouwens? Ik snap echt niks van al die rare plug-ins die ik de laatste tijd moet downloaden om gewoon een liedje op een site te kunnen luisteren...
It has to mean something
pi_30719764
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:49 schreef Fixxxer het volgende:
wat? bij gebrek aan groepies moest jij de band afwerken?
hellno! headbang!!!
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:55 schreef Cynic het volgende:

[..]

hebben jullie geen mp3 van dat nummer op jullie site trouwens? Ik snap echt niks van al die rare plug-ins die ik de laatste tijd moet downloaden om gewoon een liedje op een site te kunnen luisteren...
ik zal eens kijken of ik em kan uploaden op mijn eigen webspace, vanavond, dan kan ik je (jullie) alvast een vooproefje geven van een nieuw nummer dat we hebben opgenomen. (wederom zonder vocalen) ...
  maandag 19 september 2005 @ 11:08:05 #69
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30720942
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:14 schreef Ibanez het volgende:

[..]

hellno! headbang!!!
[..]

ik zal eens kijken of ik em kan uploaden op mijn eigen webspace, vanavond, dan kan ik je (jullie) alvast een vooproefje geven van een nieuw nummer dat we hebben opgenomen. (wederom zonder vocalen) ...
Jullie doen de drums met de Drumkit From Hell toch? In wat voor programma laad je die eigenlijk?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_30722439
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:08 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Jullie doen de drums met de Drumkit From Hell toch? In wat voor programma laad je die eigenlijk?
Logic...... maar is natuurlijk ook mogelijk met andere programma's.
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:55 schreef Cynic het volgende:

[..]

hmmmm.. probeer het hier eens:

myspace

ben nu bezig met het uploaden van het nieuwe nummer....

edit dit bericht straks wel voor de link.....

--edit--:

Link naar nieuwe Arise nummer

[ Bericht 26% gewijzigd door Ibanez op 19-09-2005 23:02:56 ]
pi_30766206
*ibanez schopt thread naar boven....

.....woord omhoog, uit van hier.......
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:23:30 #72
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30766383
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:18 schreef Ibanez het volgende:

Zo is het. Wederom een vet nummer, overigens Misschien moeten jullie maar gewoon instrumentale metal gaan maken
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_30766510
ik laat mijn D-snaar nu al voor de tweede keer deze week knappen. speel de laatste tijd weer wat vaker op mijn telecaster ivm nieuwe band etc. maar moet ik mijn gitaar beter laten afstellen of is mijn "dingetje" te scherp of zo?
pi_30767010
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Zo is het. Wederom een vet nummer, overigens Misschien moeten jullie maar gewoon instrumentale metal gaan maken
Vraagje over avatar? Komt dat uit de serie BECK ? Dat ben ik nu aan het kijken namelijk en ik dacht anime en gitaren?
pi_30768453
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:18 schreef Ibanez het volgende:

Klinkt goed, dat nummer!
It has to mean something