quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:06 schreef Shark.Bait het volgende:Mijn Zwitserse mening (ik ben neutraal, ik ben alleen voor mezelf
) Re wil uiteindelijk per model vier emoties laten zien in vier foto's. Dat hij hierbij linkjes geeft naar de hele serie kan je opvatten als een fotospam, maar je kan het ook zien als een glimp in zijn foto-keuken, hoe hij komt tot wat uiteindelijk een serie van vier foto's van een x aantal personen zal zijn. Naar andere fotografen kijken, daar leer je van, als je hem of haar een fotogod vind, en ook al vind je er niets aan, ook vind je hem of haar een prutser).
Als je niet in de keuken wil kijken, klik je niet op de linkjes, en wacht je op de showcase.
fotospammer klinkt leuk en zit ook wel een kern van waarheid in idd, het process is in ieder geval dat ik een set fotos neerzet, voornamelijk voor degene die op de foto staat natuurlijk en ook om meer mensen bij het project te betrekken, wat op zich aardig aan het lukken is, het is een redelijk groot project waarbij verschillende mensen nodig zijn die hopelijk niet allemaal dezelfde mening hebben
quote:
Dat die vier emoties overal hetzelfde lijken, tja, wat wil je? Er zijn er maar 4. Huilen bij de een zal heel erg lijken op die bij de ander gegeven de parameters van de shoot. Dan is het logisch dat je 4 keer hetzelfde zal krijgen, keer op keer. Ik neem aan dat het model zich toch wel (onder)bewust is van het feit dat er een camera op hem of haar gericht is, en dan gedraagt men zich wat ingetogener. Ik denk dat overdreven emotie te amerikaans is.
de mate van bewustzijn verschilt toch wel per model, de ene kan zich compleet in zijn/haar eigen wereld verstoppen de ander blijft de omgeving zien maar de emotie is er wel, subtiel soms maar altijd aanwezig.
quote:
Re, de ipod generatie is misschien in jouw mind iets van nu, de walkman bestaat al ongeveer 26 jaar, dus er zullen heus wel oudere mensen zijn die met earphones rondlopen. En ik meen gelezen te hebben in de FP dat het niet per se ipod hoefde te zijn (ik ben er zelf iig niet echt fan van) , dus ik neem aan dat een ander merk, of walkman of discman ook tot de mogelijkheden behoort. Hoewel de oordingskes van oudsher dan zwart zijn ipv wit, en minder op zullen vallen. Dus Pea haar suggestie is zeker iets om over na te denken, imo.
ja als een boek, de iPod is een motto, de emotie het thema, de iPod zelf komt nauwelijks in beeld, de draadjes zelf zijn de enige referentie daar naar toe, en idd de meeste modellen komen gewoon via fok maar die kennen weer mensen die mensen kennen die ook interesse hebben en dat gaat over alle leeftijden, de leeftijd is inderdaad niet een thema of motto
quote:
Ik vind dat het grauwe in je foto's toch wat afdoet aan de blije foto's, terwijl het de 'verdrietige' foto's versterkt.
ik denk dat je ongeveer wel gelijk hebt,ik heb gekozen dat de modellen gewoon in hun kloffie alle 4 emoties doorlopen in dezelfde setting (zwart en weinig licht) zonder de omgeving te veranderen omdat dat alleen maar verstoort vind ik, ik kan voor de blije emoties (waarvan bezinning er ook een kan zijn) de toning veranderen, misschien dat dat wat sterker zal overkomen
[ Bericht 1% gewijzigd door Re op 31-05-2006 02:44:50 ]