Sansui is niet echt te vergelijken met Denon, het is eerder te vergelijken met LG of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:07 schreef Thorical het volgende:
Ik kan een Sansui versterker kopen maar is het wel een goed merk?
Kan ik het in het rijtje denon,onkyo en Yamaha plaatsen of is het een heel andere klasse?
Sansui heeft wel aardig spul gemaakt, maar een de kwaliteit van het loopwerk en de kwaliteit van een versterker zijn twee dingen die je niet echt met elkaar mag vergelijken. In een versterker zitten immers geen mechanische delen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:16 schreef Hugster het volgende:
Ik weet iig dat Sansui cd spelers in hun tijd echt regelrechte toppers waren, heel mooi loopwerk erin
Dus ik denk dat hun versterkers ook wel te doen zijn
Okee, waar.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:52 schreef Sjoewe het volgende:
Mja wel van Krell, Vincent, Rotel, Parasound of Tjoeb dan? Om maar wat topmerken te noemen...
Er is toch maar een echt optie en dat is luisteren
Je baseerd de technische en klank kwaliteit op een plastic fontje?quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:58 schreef Mac11 het volgende:
Hey,
Tegenwoordig is Sansui plastic en dus troep volgens menig Sansui kenner, sinds de begin jaren tachtig ging de kwaliteit achteruit.
Weet niet of het allemaal klopt, heb het ergens op een russische site gelezen (natuurlijk vertaalt nara engels).
Ik heb zelf ook Sansui spul en ben er zeker niet ontevreden over.
Zitten geen bijzondere luidsprekers op maar het klinkt goed.
http://members.home.nl/rflodewijk/Afbeelding%20010.jpg
Sansui draaitafel SR-525
Sansui tuner TU717
Tapedeck SC-3110
Versterker AU-517 (op diezelfde russichse site blijkt dat het 4x85 RMS heeft op 8 ohm)
Ik heb er ook een cd speler bij maar helaas die is er later bijgekocht en dus al van plastic, niet de moeite waard om er onder te zetten iig.
Komt dus uit 1977
http://www.sansui.us/PGMP_AU517.htm
Ik denk meer de kwaliteit van het gehele product, zeker als je ziet welke externe en interne kwaliteit er eerst geleverd werd.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:41 schreef baquelappe het volgende:
[..]
Je baseerd de technische en klank kwaliteit op een plastic fontje?![]()
hmm wij hebben hier de d9 staan paar jaar geleden 2de hands gekochtquote:Op dinsdag 13 september 2005 19:46 schreef Sjoewe het volgende:
Het is ergens halverwege de jaren 80 opgekocht geloof ik en is de naam gebruikt voor budget audio, dat moet je echt mijden. Tegenwoordig is het weer van Bose geloof ik.
Als ik ooit zo'n beest tegen kom, koop ik 'm wel hoor
[afbeelding]
Coolquote:Op dinsdag 13 september 2005 22:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm wij hebben hier de d9 staan paar jaar geleden 2de hands gekocht![]()
maar wat ik gehoord zijn de nieuwe series regelrechte rommel
Hee Bos beetle mooi spul, ik heb exact dezelfde set als jou op zolder staan.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[afbeelding]
ik heb zoiets .. is echt prima spul vooral deze soort van rond 1979
ik heb er dan nog een direct drive platenspeler bij en ipv die analoge tuner een type hoger die is digitaal (hehe dat is heel wat voor die tijd)
Erg jammer dat er van dit soort geen cd spelers zijn
ik heb geen foto maar wel een plaatje op internetquote:Op woensdag 14 september 2005 12:41 schreef Mac11 het volgende:
[..]
Hee Bos beetle mooi spul, ik heb exact dezelfde set als jou op zolder staan.
Behalve die analoge tuner, ik heb dus ook die digitale.
Gaan 1 of 2 batterijen in om de zender te onthouden, vind dit zo'n mooi setje.
Heb het gekocht voor 70 gulden van een vriend, geen slechte deal
Kan mij van pas komen als ik straks op kamers ga, veel beter dan zo'n poep minisetje.
Zou je een foto kunnen maken van je platenspeler, ben erg benieuwd hoe die eruit ziet.
Het design is echt geweldig, en inderdaad jammer had nog een cd speler bij gemoeten.
Ik heb hem gekregen mijn broer heeft zelf ipv de B-55 de B-77 dat is het sterkere broertje van de eindversterker .. ook heeft hij er dan van hetzelfde type nog een equalizer bijquote:Op woensdag 14 september 2005 12:41 schreef Mac11 het volgende:
Zou je een foto kunnen maken van je platenspeler, ben erg benieuwd hoe die eruit ziet.
Het design is echt geweldig, en inderdaad jammer had nog een cd speler bij gemoeten.
jup zit een stroboscoop opquote:Op woensdag 14 september 2005 18:13 schreef Mac11 het volgende:
Ziet er mooi uit.
Zo te zien zit er ook een stroboscoop op, heb ik ook op mijn platenspeler.
Helaas heb ik geen platenspeler bij de zilveren Sansui set.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |