abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30548328
Ik probeer mijn sansui tuner op de kabel aan te sluiten. Maar een helder ongestoort signaal krijg ik niet.
Aansluiting zoals het volgens mij zou horen, kern op grnd, alu en koper op 75 ohm. Ik gebruik goede kabel en metalen stekkers.
Waar kan ik nog meer naar kijken.
Want de beste ontvangst krijg ik nu als de stekker uit de wandcontactdoos ligt en dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_30548566
zit ie wel goed aangesloten in de muur?

weet je zeker dat je nergens sluiting maakt?
  dinsdag 13 september 2005 @ 19:09:24 #3
118667 370HSSV-0773H
nederland wordt wakker
pi_30548642
gebruik je een nieuwe of een oude bestaande kabel.
meestal zijn oude kabels al beschadigt en of zit er een knik in.

probeer het eens met een nieuwe kabel.

good luck
Quit Pro Quo
pi_30548887
Kern op ground??????
De mantel moet op ground, niet de kern, dat zal bijna zeker de oorzaak zijn.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_30549096
goed topic, k'heb ook zo'n vraag:
een oud torentje heeft alleen een ether antenne aansluiting. twee losse kabeltjes. geen coax.

kan ik hierop ook de kabel aansluiten?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_30549373
nope, kan niet, die losse kabeltjes zijn meestal lint kabel van 300 Ohm, terwijl coax 75 Ohm is.
Je kan het wel gewoon proberen, man (meestal) geen kwaad.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_30550149
Je kan ook nog proberen de antene om de coax te wikkelen wil ook nog wel eens een goed resultaat opleveren.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
pi_30551506
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:17 schreef Sakura het volgende:
Kern op ground??????
De mantel moet op ground, niet de kern, dat zal bijna zeker de oorzaak zijn.
Precies

Ik dacht dat daar ook niet echt verwarring over kan ontstaan door de positie van de klemmen binnen in de connector
Maar sommige mensen weten hem nog verkeerd aan te sluiten
pi_30553514
Ik zal er wel niets van snappen maar een harde kern stop ik niet snel in een klik systeem.Maar wel onder een schroefje
Maar ik zal echt het zooitje omgooien en morgen het resultaat melden.
pi_30555375
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:41 schreef Hugster het volgende:

[..]

Precies

Ik dacht dat daar ook niet echt verwarring over kan ontstaan door de positie van de klemmen binnen in de connector
Maar sommige mensen weten hem nog verkeerd aan te sluiten
Ut blijkt dus van wel, bij mijn oude Technics receiver was er een haakje(waar precies een coax kabel tussen paste) en daarboven een schroefje grnd wat voor mij dus normaal leek
pi_30555717
Het lijkt er op dat het werkt.
Met de kern naar signaal en de mantel naar ground.
pi_30558158
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:24 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ut blijkt dus van wel, bij mijn oude Technics receiver was er een haakje(waar precies een coax kabel tussen paste) en daarboven een schroefje grnd wat voor mij dus normaal leek
Heb je toch niet goed gekeken op je Technics, dat GND symbooltje stond dus bij dat haakje. Het schroefje was dus voor je kern.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')