abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:33:07 #26
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30540860
Roel: "Zou jij het doen in het huis"
Dido, na lang nadenken: "Nee, ik zou het alleen doen als ik verliefd zou worden".
Roel: "Is dat een mogelijkheid?"
Dido: "Tuurlijk, dat is er toch altijd. Maardan nog zou ik het in twijfel trekken. Of het niet komt omdat je hier zit. Jij?"
Roel: "Ik ook. Ik denk niet dat ik verliefd kan worden."
Dido: "Jij bent nog veel te veel met je ex bezig!"
Roel: "Ik denk ook dat dat gekroel niks is. Dan lig ik weer met die te stoeien... dan weer met die te kroelen. Je bent hier wel eerder geneigd om te kroelen dan in een normale situatie. Een beetje flirten voor de grap... een beetje lalalala"
Dido, opeens meer timide: "Ja"
Linda vraagt of Roel nog wel gevoelens voor zijn ex heeft. Dido denkt dat het over haar gaat. Roel zegt dat hij nog wel wat voelt voor zijn ex.
Roel: "Het is nog niet over. Ik maak me ook zorgen. Als ze op vakantie gaat enzo".
Dido: "Ik denk wat jij nu doet erger is".
Roel: "Dat weet ik wel zeker, maar toch...."
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:44:46 #27
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30541233
Lieske is inmiddels aan het lopen op de loopbank.

My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:17:22 #28
129907 mamapan
alles met een knipoog....
pi_30542156
Rikkert speelt Tanja. Hij ligt onderuit gezakt, te aaien over zijn buik en kijkt naar Lieske.
er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan waar jij je nù druk over maakt.
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:11:14 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30545249
Chantal op de loopband. Ze zingt met Rob samen allemaal mooie Nederlandse deuntjes: "Malle babe, Het is een nacht, De glimlach van een kind." Het klinkt nog best oke eerlijk gezegd. Buiten zitten Ingrid, Dido en Roel een beetje te praten. Dido vindt het wel een leuke opdracht op zich.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator dinsdag 13 september 2005 @ 17:42:14 #30
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30546172
Dido zegt dat ze totaal niet snapt wat Tanja nou beweegt.
Ze wil aandacht, maar dat van vanmorgen vond ze dan weer niet leuk.
Dido maakt zich zorgen, zegt ze, over hoe het na de bevalling moet.
"Kan iemand mij uitleggen hoe het zit? Waarom doet ze zoals ze doet?"

Ingrid zegt dat ze boos en gefrustreerd wordt als ze er aan moet denken, en dat ze daarom "accepteert dat Tanja zo kwaad is over het verklappen van het geslacht. Ze laat Tanja verder in haar waarde en begint er niet over tegen haar, zegt ze.

Chantal: het allermoeilijkste vind ik: begrijpen waarom ze zó'n punt maakt van dat ze weet dat het een meisje is. Ik snap het gewoon niet. Maar dan zegt Tanja: jullie zijn nog nooit zwanger geweest, jullie weten niet wat het betekent."

Chantal zegt dat het misschien een idee is om er een keer een groepsgesprek van te maken, met Tanja. "Alleen moet het dan geen massale aanval worden."

Ingrid vermoedt dat er misschien iets aan de hand is wat "niemand van ons verder weet."

Chantal zegt dat ze gevraagd heeft aan Tanja waarom ze zich opgegeven heeft. "Voor de rust, en om de zwangerschap te delen" was het antwoord.
Nou, zegt Chantal, ik word hier nogal onrustig van, van dit gebeuren.

Dido: "Allemaal hadden we het leuk gevonden, als we in haar schoenen hadden gestaan, vanochtend. Allemaal! Zo frustrerend."
Dido zegt dat ze het gevoel heeft dat Tanja de boel een beetje aan het verpesten is met haar gedrag. Niet alleen voor haarzelf, maar voor iedereen.

Dido: ik had vanochtend zó'n zin om tegen haar te roepen: Joh , je kunt toch wel even meedoen, doe niet zo kinderachtig!"
Chanta: "Waarom doe je dat niet?"
Dido: "Om dat ik haar niet snap. Misschien voelt ze zich wel heel ellendig. Ik vind het zo hard om te zeggen tegen iemand dat ze normaal moet doen als ze zich zo rot voelt. Ik wil het gewoon begrijpen en ik begrijp het niet."

Iedereen roep nu door elkaar de redenen waarom zij persoonlijk nog niet Tanja hebben aangesproken op haar gedrag.
Chantal oppert nogmaals dat ze het misschien toch met de hele groep moeten doen.
De rest lijkt daarmee in te stemmen.
Men is het duidelijk heel erg beu.
(maar ja, wie durft het initiatief te nemen)

Joost komt erbij: "Ik ben geen vrouw, niet zwanger. Ik viond het moeilijk om iets te zeggen."
Chantal: "Niemand doet iets. Niemand zegt iets"
Joost: "Ik vond het zó leuk vanochtend! En zij.. "
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_30546281
17:38

Gesprek over Tanja.

Chantal stelt een groepsgesprek voor, met Tanja erbij dus. Dat de rest echt moeite heeft om te gaan met haar negativiteit.

Dido snapt Tanja niet.
Volgens Chantal zat Tanja te stralen vanochtend bij het gymnastieken.
Linda zegt: "ze had van te voren al gezegd, ik doe niet mee aan zwangerschapsgym ook al bieden ze het aan en kijk, ze deed het ook niet, zo'n persoon is het".
Dido vind het moeilijk. Chantal en Linda denken dat ze iets kunnen doorbreken bij Tanja. Moet wel met de groep denken ze, want 1 op 1 lukt het niet.
Chantal zegt: "er is geen 1 shot geweest vanmorgen dat tanja meedeed met de gym. Ik vind d'r wel aardig, maar ik weet niet meer wat ik met d'r aanmoet".
Joost: "het was zo leuk vanmorgen en zij zit er chagerijnig bij".

Roel (dacht ik): "Je hebt je benen toen wijd gedaan , moet je het nu ook doen" (iedereen lachen)
Linda: wel grof, maar wel waar".
Chantal: "Ja, als je volwassen genoeg bent om het te doen, moet je ook het leed dragen. Maar er is geen leed, want er komt gewoon een gezond kind"

Roel: "misschien is ze gewoon zo van haarzelf".

Ingrid en Chantal vinden het jammer dat het zo loopt. Linda vind het erg dat Tanja het erg vindt dat ze een meisje krijgt.

Dido snapt niet en kan er niet inkomen dat Tanja in BB is gegaan.

Joost: "ik vind het erg dat er vrouwen zitten te kijken die al jaren proberen om zwanger te worden, collega's van mij, en die zien Tanja boos zijn omdat het een meisje is..... (beamen alom van anderen). Maar ja, dat zeg je weer niet tegen Tanja, want ja .. hormonen, ik weet toch al niet hoe ik met vrouwen moet omgaan, laat staan een zwangere".

Joost: "ik zou gewoon een gezond kind willen, punt".
pi_30546444
Chantal: "Waarom sikkeneurt ze dagen lang? Ze blijft maar in het negatieve zitten".

Dido:"ze heeft gewoon slaap nodig, overdag slaapt ze veel en 's nachts zit ze uren op"

"Met ontbijt zit ze alleen buiten als wij binnen zitten", zegt iemand.

Dido: als ze nu alleen zou zeggen: sorry dat ik me zo raar gedraag, laat me maar ff, gaat wel weer over, maar dat doet ze niet, volgens mij zit ze zwaar in een..." (depressie wilde ze gaan zeggen, denk ik)

Ze vonden het allemaal raar van vanochtend, dat ze niet meedeed. Ze vinden het allemaal lastig mee om te gaan.

(sorry mijn telefoon gaat, stuk gemist dus)

[ Bericht 13% gewijzigd door Tinkerbell op 13-09-2005 17:59:49 ]
  Moderator dinsdag 13 september 2005 @ 17:58:59 #33
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30546667
Roel: "Misschien is Tanja al jarenlang zo. En zeggen haar vrienden: dit is Tanja. Ze is er ook wel op geselecteerd denk ik. Ze hadden ook een hele flitsende, stabiele vrouw neer kunnen zetten."

Ingrid vindt het oneerlijk. "Wij zitten te vechten om een plekkie hier. En zij hoeft helemaal geen moeite te doen om te socializen."

Chantal: "Ik heb zoiets van: is het ook onze Big Brother, of is het alleen jouw Big Brother."

Linda: "ik vind het te bezopen voor woorden. Het lijkt wel alsof we met z'n allen zitten te rouwen omdat Tanja een meisje krijgt."

Ingrid: "Ik ken iemand die is er voor geboren om moeder te worden. Die is al tien jaar bezig. Als die dit ziet... die zou het kind het liefst uit d'r buik willen rukken en meenemen."

Dido: "Als ze nou alleen maar een keertje laat merken: ik vond het een kut-moment, maar ik ben toch blij dat ik zwanger ben."

Chantal: "Ze moet het heft ook in eigen handen nemen. Ze moet daar naar binnen gaan (in de DBK) en vragen: OK hoe gaan we het doen straks, hoe gaan we het filmen."

Joost: "zij gaat eruit als wij er in gaan. Ze komt nooit meer bij ons zitten, ook niet met het eten."

Dido: "Als ze nu alleen maar zou zeggen: sorry dat ik me zo rottig gedraag, laat me maar even, ik heb het even zwaar"

Roel: "Volgens mij is het ook allemaal een beetje nep hoor."

Joost: "Ik vond het zó erg, vanochtend."

Linda: "ik heb al twee keer goedemorgen gezegd en niets teruggekregen, morgen zeg ik het niet meer hoor."

Ingrid: "maar als niemand dat meer zegt..."
Roel: " Dat afzonderen van haar ook, de hele tijd" Hij vindt dat een maniertje.
Chantal: "Ze heeft er gewoon geen zin meer in."

Dido: "Die bevalling loopt op stront uit, als het zo doorgaat. Dat kan ik je nu al wel vertellen."
Volgens haar wordt de wig steeds groter. Die hele bevalling wordt voor haar op deze manier "een ver van mijn bed-show"

Weer wordt er in de groep geopperd om met z'n allen het gesprek met haar aan te gaan.
Dido: "Hadden jullie het stom gevonden als ik vanochtend tegen haar had gezegd dat ze gewoon mee moest doen en niet zeuren?"
Linda: "Nee dan had ik gedacht: eindelijk."

Nu wordt erover gepraat wie het initiatief moet gaan nemen om Tanja tot de orde te roepen.
Men vindt Joost wel een goede kandidaat, hij voelt er zelf ook wel voor.
Linda: "Degene die het tegen haar zegt, die erover begint, die krijgt dus een extra stem. Van haar."

Joost: "Denk je? Da's wat minder,"
Toch wil hij er wel tegen haar over beginnen. "Ze is nu een soort ijskoningin. De ene week haar vriend, de andere week een echo."

Nu gaan de dames Joost tips geven hoe hij het gesprek zou moeten aangaan.
"altijd vanuit je eigen gevoel praten"
enz..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_30546693
Ze besluiten vanavond met Tanja hier over te praten.

Ze vinden dat er 1 persoon het woord moet voeren. Volgens Linda zou degene die het zegt het een stem kosten. De rest denkt dat niet. Joost gaat het wel zeggen. Hij zegt wel dat hij niet diplomatiek is, maar kan het wel voorzichtig zeggen, denkt ie, tegen de 'ijskoningin op haar troon' (zijn woorden).

Hij gaat aan Tanja vertellen dat zij het jammer vinden hoe het gaat. "Altijd vanuit de ik-vorm praten", roept Dido. En Dido vindt dat ze ook geconfronteerd kan worden met de grote hoeveelheid mensen die niet zwanger kunnen worden en naar haar zitten te kijken.
  Moderator dinsdag 13 september 2005 @ 18:01:43 #35
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30546749
dit is al de viérde keer dat ik ga streamen nadat er een hele tijd niets meer was gebeurd, en dat dan ineens nóg iemand precies hetzelfde blijkt te hebben meegetypt.

Zullen we het stream-afspraken-topic maar weer gaan gebruiken?
Het is wel meer burocratie terwijl het streamen toch al niet populair is, maar het is leuker om het een beetje te verdelen, toch?

Ik zal het topic even opzoeken en een kick geven.

-edit- ah, hier is ie: Streamafspraken
pi_30548230
18:40, Ingrid, Menno en Chantal bespreken Tanja in de tuin

Chantal heeft geen moeite met de houding van Big Brother tegenover Tanja (dat ze haar op handen dragen), maar wel met het gedrag dat Tanja vervolgens vertoont. Anderen merkten het net ook op en Chantal benadrukt nu nogmaals dat het voor mensen die problemen hebben met zwanger worden tenenkrommend moet zijn hoe Tanja zich gedraagt.

Menno ziet het niet zo zitten dat de confrontatie vanavond in bijzijn van de hele groep plaatsvindt. Chantal vindt dat juist noodzakelijk omdat het een groepsgevoel betreft. Zij wil weten of de groep iets kan doen zodat Tanja zich beter voelt. Menno vraagt zich nogmaals wie er bij gaan zitten, hij vindt het vooral niet nodig dat hij er zelf bij is: “Het is haar ding. Als zij zo wil doen, dan doet ze dat lekker zo.”

Joost en Dido zijn 10 minuten geleden de confrontatie van vanavond gaan oefenen en verdwenen uit beeld, inmiddels zijn ze terug. Juist nu de oefening ten einde is. Dido wil van Joost weten of hij vindt dat ze het goed gedaan heeft.

Terug naar Chantal, Ingrid en Menno:

Chantal: “En je zegt gewoon: luister we willen gewoon een leuke sfeer. Want je moet in ieder geval, dat blijkt wel, minstens nog zes weken hier zitten, tot na de bevalling.”

Menno begrijpt wel dat Tanja niet met de pufclub meedeed. “Zij vindt het niet prettig om iets in een groep te doen, op de voorgrond.” Chantal: “Geef je dan niet op!”

Ingrid: “Denk je nog dat mensen positief over haar denken buiten?”
Menno: “Ze zal wel positief worden neergezet.”
Ingrid: “Ze kan niet positief worden neergezet! Zoek jij maar iets positiefs.”
Chantal: “Ik denk dat het feit dat ze rookt en na zo’n korte relatie zwanger is er toe leidt dat niet iedereen om haar staan te juichen.”

Hoe verslavend dit ook is, ik ga even rustig eten…
  dinsdag 13 september 2005 @ 19:10:17 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30548674
Commentaren verwijderd.

Dit topic is er voor de streamverslagen.

Commentaar opr de streams kun je kwijt in: Commentaren op de live streams - deel 194 en de vervolgen erop.
Commentaar op de streamverslagen graag hier: Vragen/opmerkingen op de streamverslagen
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:10:36 #38
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30550521
Er zit een groep te eten. Nathalie en Dido zitten buiten. Ze zitten knus samen onder een dekentje zwanger te wezen.

Tanja's moeder vond dat Tanja dik leek op tv. Maar dat viel in het echt wel mee.

Tanja ligt op de bank. Ingrid zit, zelfs aan tafel bij haar toetje, met haar duim in haar mond.

Linda loopt op de loopband.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sanne op 13-09-2005 20:30:56 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:21:07 #39
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30550882
Roel ging naar de dagboekkamer om te zeggen dat ze zich zorgen maken dat de extra opdracht voor Tanja niet vergeten wordt. Big Brother heeft hem gerustgesteld: "Big Brother vergeet niets."
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:31:56 #40
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30551239
Roel krijgt het voor elkaar om Tanja van de bank te krijgen.
En hoe!

dinsdag 13 september 2005 @ 20:36:06 #41
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30551359
Op de andere stream zitten Menno en Ingid. Eerst klef te wezen. Menno vertelt dat hij Dido een klap had gegeven en dat ze helemaal verbaasd was van hoe hard dat was. "Terwijl ik haar toch veel minder hard sloeg dan ik jou sla." Van het een komt het ander. Dit wordt een spelletje wie het hardst elkaar een beuk kan geven. Ingrid wint.

Dido komt langs: "Wat doen jullie toch vreselijke dingen met elkaar."
Het is weer voorbij.
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:37:52 #42
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30551400
In de tuin doen Joost en Dido een toneelstukje. Rob mag het bekijken. Het is nogal melig. Daarna Dido en Joost naast elkaar. Dido wil dat Joost zijn ogen dicht doet zodat ze hem een kusje kan geven. Joost gilt als een keukenmeid, vertrouwt de boel niet en terecht. Ze doet alsof ze hem een kusje geeft, maar waarmee kan ik net niet zien.
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:41:14 #43
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30551497
Ingrid inmiddels op de loopband, Menno ernaast. Tanja loopt langs. Menno: Ik sta hier net heel toevallig.... Ja, daar krijg je praatjes van.
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:42:33 #44
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30551527
Linda schreeuwt tegen Ralph. Hij heeft iets gebroken met de afwas. Ze mekkert. "Hoe kan dat nou gebeuren?" Ralph: "Dat kan toch gewoon gebeuren."
Maar het is al eerder gebeurd dus Linda zucht heel diep. En gaat weer verder met haar gesprek met Nathalie en Roel. Ralph gaat verder met de afwas.
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:52:09 #45
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30551861
Linda: "Die thee is zo koud dat je er wel een pilletje mee kan innemen."
Nathaliee: "Jij drinkt je thee echt langzaam, ik heb er al twee op."
Linda: "Jij hep een loojuh pijp."
Roel: "Een wat?"
Linda: "Sij hep een loojuh pijp."
Roel: "van lood bedoel je?"

dinsdag 13 september 2005 @ 21:03:23 #46
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30552261
Rob en Dido over hoeveel geld er in de prijzenpot is/blifjt.
Dido: "Als je nu de inhoud van die kluis zou hebben en zou kunnen weggaan ermee, wat deed je dan?"(of iets in die strekking)
Rob: "ik blijf."
Dido: Echt?
Rob: "Ik blijf. Ik blijf tot de laatste vijf over."

Dido vertelt dat de taxichauffeur die haar wegbracht dacht dat zij er niet lang in zou zitten.
Dat ligt dan aan het publiek en niet aan de bewoners denkt Rob.
Dido zou niet graag met Rob op de bank willen zitten. Dido: "Dan ben ik exit."
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:10:41 #47
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30552541
Lieske staat op de loopband. Rob geeft haar quizvraagjes.
"nu even niet, we zijn met een uitzending bezig."
...
"5-2 Lieske, de auto staat nog steeds voor je klaar."
pi_30552623
Lieske loopt op de band, met de buik leunend (mag deze smokkel?) op het apparaat. Rob hangt weer de quizzzzmaster uit.
"kauw, kraai en raaf, hoe onderscheid je die?"
antwoord: grootte

"wat zei de heks in Hans & Grietje?"
knibbel knabbel knuisje, wie... etc

"wat is het vandaag"
dinsdag
"hoeveel?"
....13 (voorgezegd)

"6 * 6 + 34 - 99"
- 29

Rob praat af en toe tegen publiek of jury...

"noem drie dwergen van Sneeuwwitje"
mopperkont?
jammerrrr...
pi_30553021
Tanja zet koffie.
Sjaan en Ingrid zitten in de tuin te beppen.
Rikkert droogt af met zijn 'fraaie' oranje muts. (staat 'm slecht)
S & I roddelen lekker, ze hebben het over vertrek uit huis.
Vetrek is voor iedereen zielig.
Het blijft een spel.
We zijn wel heel hard he Ing?
pi_30553388
Sj: wordt buiten wel goed opgevangen
I: intens gevoel
Sj over Menno: tis gewoon een leuk ventje
I: jammer dat ie zo vaak in zn neus zit, dat haat ik
bla bla over snot
Roddelen over Rob... Sjaan: je weet wat hoogvleigers zijn he?

Menno praat leuk met Tanja. Hoe ist met je bed, nu beter?
T: ja echt wel. 100 keer beter, kan nu tenminste slapen.
Krijg weinig nachtrust. Ik wordt snel wakker, duurt lang voordat ik in slaap val. Overdag maar een beetje bij slapen. Maar wordt ik toch sjacherijnig van. Kijk maar eens 's ochtends.
M: vind jezelf dat je sjach bent? Beetje sleur ofzo?
Puur omdat je slecht slaapt, of ook van de groep?
T: je vangt wel eens wat op.
M: bespreek je dat?
T: ik onthoud het.
M: praat je het niet uit?
T: kan ik toch niet veranderen wat ze van me vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')