T: zal mij een zorg zijn of het een jongen of meisje wordt, ging om de verrassing.
M: niet echt over nagedacht, lijkt me wel spannend om het niet te weten.
M: vond je het feestje sowieso vervelend?
T: wilde sfeer niet verpesten.
M: vond je het niet erg dat de groep wel ging feesten?
T: nee, jullie zijn niet zwanger, ik ben zwanger, kan hier wel zitten, maar kon tranen niet inhouden, ga liever in mn eentje huilen.
T: als ik dit had geweten, dan had in niet meegedaan, dit vergeet ik nooit weer.
M: nog kwaad?
T: reden waarom ik meedeed is een beetje weg (verrassing).
T: maakt niet zo veel meer uit om te blijven.
T: ik denk dat als de kleine er is, dat alles wel anders wordt, laat maar komen, ik weet nu toch alles al
M: hoe lang nog?
T: hou het niet bij.
-begint toch te rekenen, doet ze snel-
T: benen zijn erg moe, beetje zoals ongesteldheidpijn, kun jij je niet voorstellen
M: nee
![]()
M: je groeit nog als kool, vooral eerste week, nu iets minder.
T: grote boodschap deed vanochtend zeer.
M: ben je bang voor de pijn die gaat komen?
T: beetje wel,de verrassing leidde af, nu dus niet meer.
M: en gym van vannochtend?
T: vind ik echt niet leuk, zie het dan wel, had ik al vanaf begin, heb volgens mij niet meegedaan, helemaal niet met mn benen wijd, dan al erg genoeg, als ik niet wil doe ik het echt niet.
M: zo ben jij ook wel weer.
T: beetje puffen ok, maar die hele houding enzo, zit ook wel een beetje bij dat je dat met je partner wilt doen, gaat nu niet, blijf je toch aandenken dat je dat vroeger anders had gewild.
T: gisteravond was echt erg (geluid? warmte?)
T: Ingrid en ik konden er allebei niet van slapen.
T: het irriteert me dat 's nachts mensen op zoek gaan naar cameramensen, ik denk dan ga toch metteen slapen ofzo, denk dat ik wel ga vragen of ik straks (paar week) apart mag slapen, heb straks mn rust wel nodig.
M: Ik probeer iedereen te begrijpen en irriteer me niet snel, soms is het lastig, kan jij het (vervelende zaken) makkelijk naast je leggen?
T: ga mn energie er niet insteken om ze te overtuigen, scheelt ook dat dit mensen zijn die ik in de buitenwereld niet zou kiezen, heb ik geen zin in, boeie
M: en als zo iemand naar jou komt, wil je dan praten.
T: op vragen geef ik wel antwoord
T: als ik denk dat het zinloos is dan denk ik laat maar, heb ik geen zin, als die ander mijn niet snapt, dan denk ik klaar toch
Menno probeert Tanja te volgen, maar heeft het steeds moeilijker.
T: andere dingen houden mij bezig.
M: wat dan?
T: weet ik niet, moederwereld ofzo?
T: ben niet zo'n tutteltutmoeder, vriendin en zus hebben kinderen, heb altijd al zoiets gewild.
M: lijkt het je wat om op een creche te werken?
T: Nee, maarheb wel es gedacht lijkt me leuk om creche te beginnen, voor bijstandsmoeders, in natura, beetje uitgezocht, maar dat werkt niet.
T: geld is niet mijn motief hier, pas op laatst gerealiseerd. Mooie meevaller.
M: ja zeker voor student, als ik er donderdag uitga heb ik mooi 6000 euro.
T: als ik geld vang, moet ik het gelijk inleveren.
M: belasting?
T: nee aan ... en GAK, schulden.