America Is Bankrupt: "A recent trip to the United States – after a three-year absence – showed me how far the country and its people have deteriorated in a short period of time. Americans are bankrupt. They are bankrupt at every possible level: spiritually, morally, educationally. The country’s economy has deteriorated to the level of a Philippines or a Thailand (and I mean no disrespect to the Philippines or Thailand – I love those places)."
Zonder voorop te lopen wat de reden is voor deze power break down.
Mijn reaktie is in de sfeer van het artikel hierboven.
De zenuwachtigheid van de Amerikanen is terecht.
Vele experts hebben al gewezen op de verouderde infrastructuur van Amerika met name de electriciteitsvoorziening. De grote powerbreakdown van enkele jaren geleden die miljoenen Amerikanen zonder electriciteit zette was daar een mooi voorbeeld van.
Als ik het goed begrijp leven 'rijke' Amerikanen in een land met een energie-infrastructuur van een derde wereldland. Privatisering is daar niet vreemd aan maar veel heeft te maken met de historische ontwikkeling van het land.
Stilaan komen pijnpunten boven en worden duidelijk zichtbaar ( in dit geval omgekeerd
![]()
)
Wat de reden voor deze powersurge moge zijn. Het is een teken aan de wand. Het huidige olie klimaat en Katrina tonen aan hoe Amerika aan een zijde draadje hangt.
Amerikaanse soldaten verspreid over de globe tonen aan hoe afhankelijk en sinds Bush wanhopig ze zijn geworden.
Bereid u voor op meer ongeloof uit Ameika. Het land, de bevolking, de infrastructuur is over decennia ontmanteld. Of moet ik zeggen opzettelijk afgebroken?
Het ziet er naar uit dat we aan het tipping point zijn gekomen. Het is nog een kwestie van tijd dan zien we het nieuwe gelaat van de VS.
Als ik een gokje doe. Een langverwachte aardbeving zal de final push zijn.