slimmer is om de video in Flash te importeren en de animatie er daarin overheen te maken. Flash 8 biedt uitstekende mogelijkheden voor video-editing.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:13 schreef moesley het volgende:
Trailer
Ik heb een kort stukje film dat ik wil gebruiken als trailer. Het filmgedeelte moet gecombineerd worden met een animatie. Deze animatie moet transparant zijn zodat de filmbeelden op de achtergrond zichtbaar blijven.
Zijn er mensen die suggesties hebben wat betreft de programma’s die ik hier het beste voor kan gebruiken?
Oorspronkelijk was ik van plan de animatie in Flash te maken, vervolgens te exporteren en importeren in Première, maar ik heb het vermoeden dat dit niet gaat lukken, transpiratie etc.
En zijn er mensen die algemene tips hebben, hoe ik dit het beste kan aanpakken?
De trailer moet als DVD afspeelbaar zijn.
Dat vraag ik me ook nog steeds afquote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef Poerkie het volgende:
Hoe maak je 2 snappoints voor een guided layer ofzo?
Hier is het probleem:
Er moet een motor getekend worden.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Het probleem is nu de drijfstang. Die zit in het echt op 2 punten bevestigd. Nu is het gelukt om een staaf rond te laten draaien met de krukas. Alleen nu moet de bovenkant steeds op hetzelfde punt in de zuiger vastzitten. Hoe dit op te lossen?
probeer de actionscript eens toe te voegen via het Button Behaviour paneelquote:Op zaterdag 19 november 2005 02:46 schreef BillyOcean het volgende:
mmm ik ben weer een klein stapje verder... de links doen het wel als ik de flash (swf) los opstart maar aangeroepen in een html doet ie het niet...
ik heb een sterk gevoel dat de basis van de door jouw aangegeven sites hoofdzakelijk hun framestructuur uit DreamWeaver halen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:19 schreef Lukaso het volgende:
wederom een vraagje, heeft iemand enig idee hoe je een website in flash maakt zoals:
deze of deze
Ik bedoel dus het feit dat hij gewoon fullscreen is, en bij resizen er ook netjes uit blijft zien. Sommige elementen lijken gealigned te zijn met de zijkanten van je scherm...
mvg en bvd
bijna goed ... je kunt idd de grootte van de browser opvragen maar verder laad je de MC's in op centerquote:Op zaterdag 17 december 2005 20:47 schreef Lukaso het volgende:
precies dat bedoel ik.
mischien dat je de groote van het uitvoergedeelte van je browser op kunt vragen en dan onResize de plaatsen van verschillende movieclips kunt veranderen.
ik zal eens kijken of ik een swf decompiler kan vinden om de code te achterhalen.
stopandgoquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:27 schreef Citroentje het volgende:
Ik ben nu voor een project voor mn opleiding bezig om een productpresentatie in flash te maken. Het leuke is dat iedereen er zo'n beetje de ballen verstand van heeft en dat we totaal niet begeleid zijn met wat basisfuncties in flash.
Maar goed, ik ben meer het type van lekker aankloten en we zien wel hoe ver we komen. Ik heb al voor mijn gevoel redelijk wat gedaan, maar ik loop nu dus vast met knoppen. Simpelweg bestaat mn flash uit een openingsslide, een menuslide en 4 verschillende slides die bereikt kunnen worden via de knoppen uit de menuslide.
Nu lukt het mij niet om die knoppen daadwerkelijk te linken naar de andere slides. Volgens mij moet ik met dat "stopandgo" aan de gang, maar weet niet zo goed hoe ik de getalletjes in moet vullen.
Ik wil bijvoorbeeld een groene knop uit scène 2 doorlinken naar de eerste frame van scène 3 en gelijk af laten spelen. Hoe moet ik dit doen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Flash Actionscript Dictionairyquote:gotoAndPlay( scene, frame )
Parameters
scene The scene name to which the playhead is sent.
frame The frame number or label to which the playhead is sent.
Returns
Nothing.
Description
Action; sends the playhead to the specified frame in a scene and plays from that frame. If no scene is specified, the playhead goes to the specified frame in the current scene.
Example
When the user clicks a button to which the gotoAndPlay action is assigned, the playhead is sent to Frame 16 and starts to play.
on(release) {
gotoAndPlay(16);
}
hehe, toevallig wel een F1-fan ja...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
stopandgoF1 fan, zeker?
Hangt een beetje af van welke Flash versie je hebt.
Flash 7 : Maak van je tekening een button symbol (F8 > Button), selecteer 'm, Open rechts het "Behaviour" Pane en selecteer (uit m'n hoofd) "Timeline" > "GotoAndPlay". Als het goed is krijg je nu een dialoogvenster met de opties.
Hieronder de syntax voor handmatig invoeren:
[..]
Flash Actionscript Dictionairy
on(release) {quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:22 schreef Citroentje het volgende:
[..]
hehe, toevallig wel een F1-fan ja...![]()
Dank je wel voor je hulp, ik snap alleen nog niet hoe ik mn kan linken naar een andere scene...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |