abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2005 @ 02:46:05 #151
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_32391465
mmm ik ben weer een klein stapje verder... de links doen het wel als ik de flash (swf) los opstart maar aangeroepen in een html doet ie het niet...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_32391471
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:13 schreef moesley het volgende:
Trailer

Ik heb een kort stukje film dat ik wil gebruiken als trailer. Het filmgedeelte moet gecombineerd worden met een animatie. Deze animatie moet transparant zijn zodat de filmbeelden op de achtergrond zichtbaar blijven.

Zijn er mensen die suggesties hebben wat betreft de programma’s die ik hier het beste voor kan gebruiken?
Oorspronkelijk was ik van plan de animatie in Flash te maken, vervolgens te exporteren en importeren in Première, maar ik heb het vermoeden dat dit niet gaat lukken, transpiratie etc.

En zijn er mensen die algemene tips hebben, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

De trailer moet als DVD afspeelbaar zijn.
slimmer is om de video in Flash te importeren en de animatie er daarin overheen te maken. Flash 8 biedt uitstekende mogelijkheden voor video-editing.
Calm down, please!
pi_32391506
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef Poerkie het volgende:
Hoe maak je 2 snappoints voor een guided layer ofzo?

Hier is het probleem:
Er moet een motor getekend worden.

Voorbeeld:
[afbeelding]

Het probleem is nu de drijfstang. Die zit in het echt op 2 punten bevestigd. Nu is het gelukt om een staaf rond te laten draaien met de krukas. Alleen nu moet de bovenkant steeds op hetzelfde punt in de zuiger vastzitten. Hoe dit op te lossen?
Dat vraag ik me ook nog steeds af

het makkelijkst is (omdat het in jouw geval een simpele structuur betreft) het rotatiepunt van de drijfstang onderaan te zetten (evenals reference point), een MC ervan te maken waarin hij in evenveel frames een cirkelvormige guide-path volgt (op het rotatie-punt) en de zuiger er overheen te tekenen.

Een voorbeeld van eenzelfde probleem (op die manier dus opgelost):
http://www.wacha.nl/client/rab/RAB%20Walk.swf

een stuk lastiger dus een zuiger en zuigerstang moet wel lukken

-edit: voor perfectie: model het geheel in 3DS en gebruik Swift 3D met de 3DS plugin om het in echt 3D weer te geven.

-edit2 : flaatje gemaakt (niet superstrak maar geeft idee weer)
fla & swf

[ Bericht 6% gewijzigd door Googolplexian op 19-11-2005 03:55:01 ]
Calm down, please!
pi_32391571
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 02:46 schreef BillyOcean het volgende:
mmm ik ben weer een klein stapje verder... de links doen het wel als ik de flash (swf) los opstart maar aangeroepen in een html doet ie het niet...
probeer de actionscript eens toe te voegen via het Button Behaviour paneel

(flash MX +)
Calm down, please!
  zaterdag 17 december 2005 @ 14:19:36 #155
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_33160476
wederom een vraagje, heeft iemand enig idee hoe je een website in flash maakt zoals:
deze of deze

Ik bedoel dus het feit dat hij gewoon fullscreen is, en bij resizen er ook netjes uit blijft zien. Sommige elementen lijken gealigned te zijn met de zijkanten van je scherm...

mvg en bvd
pi_33165586
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:19 schreef Lukaso het volgende:
wederom een vraagje, heeft iemand enig idee hoe je een website in flash maakt zoals:
deze of deze

Ik bedoel dus het feit dat hij gewoon fullscreen is, en bij resizen er ook netjes uit blijft zien. Sommige elementen lijken gealigned te zijn met de zijkanten van je scherm...

mvg en bvd
ik heb een sterk gevoel dat de basis van de door jouw aangegeven sites hoofdzakelijk hun framestructuur uit DreamWeaver halen.
Calm down, please!
pi_33165869
eehm, misschien handig als je eerst in de source kijkt!?!?
Dan zie je dus dat het één flash object is.

---
Ik heb inderdaad dit effect wel vaker gezien, maar ook ik ben benieuwd hoe je dit voorelkaar kan krijgen...
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:47:11 #158
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_33170789
precies dat bedoel ik.

mischien dat je de groote van het uitvoergedeelte van je browser op kunt vragen en dan onResize de plaatsen van verschillende movieclips kunt veranderen.

ik zal eens kijken of ik een swf decompiler kan vinden om de code te achterhalen.
pi_33171959
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:47 schreef Lukaso het volgende:
precies dat bedoel ik.

mischien dat je de groote van het uitvoergedeelte van je browser op kunt vragen en dan onResize de plaatsen van verschillende movieclips kunt veranderen.

ik zal eens kijken of ik een swf decompiler kan vinden om de code te achterhalen.
bijna goed ... je kunt idd de grootte van de browser opvragen maar verder laad je de MC's in op center gewoon uitgaan van een minimale res van 750 x 540 ofzo.

vraag me niet hoe
Calm down, please!
pi_33172076
www.kane.nl is een puike Flash site.
  zondag 18 december 2005 @ 12:07:25 #161
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_33186015
Dude Kane is niks vergeleken met www.2advanced.com
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_33186098
Die is mooi ja, maar Kane is ook wel aardig
pi_33190825
Ik hoop dat iemand me zo snel mogelijk kan helpen want dit moet morgen af zijn..

Ik heb verschillende flash documenten, met hierin een movieclip. Nu wil ik dus alles importeren naar premiere om daar de complete video te maken, maar als ik mijn flash bestanden exporteer als avi, dan doen ze het niet. Dit komt omdat ik met movieclips werk en niet alles in de hoofdtijdlijn zet. Hoe los ik dit op?? Ik kan wel alle frames in de movieclip naar de hoofdtijdlijn zetten, maar het probleem is, is dat als ik de frames plak ze voor 3/4 buiten mijn werkzone staan, en ik ze frame voor frame moet gaan verslepen tot ze goed in het midden staan. Of is er een manier waarop ik alles tegelijk goed kan slepen? Als ik ze allemaal selecteer en versleep pakt ie nog steeds alleen de laatste.
pi_33191319
je kan wel een hele rits keyframes die ná elkaar staan tegelijk verslepen: linksonderin de timeline staan een paar hele kleine icoontjes. Moet je even eentje aanklikken en dan krijg je bovenaan de timelime een grijze lijn zeg maar die je over de gehele timeline kan instellen. Dan krijg je allee keyframes in één frame te zien en als je ze dan allemaal selecteerd kan je ze allemaal tegelijk verslepen.
pi_33191825
hmm dat wil niet lukken :S
pi_33192826
ik heb nog even gekeken: je moet dat knopje hebben met twee ingekleurde vakjes; met als tag 'edit multiple frames'. Dan zie je dus alle frames in één frame weergegegeven en dan kun je gewoon alles aanklikkebn en verslepen... Of is dat niet wat je zoekt?
pi_33747127
Ik heb een vraag, ik heb Flash 8 en wil een video laten zien op m'n website (html site). Ik importeer een Quicktime filmpje via Flash en vervolgens publiceer ik 'm als swf. Via html laat ik dan die swf zien. Op de HD werkt alles prima en is alles in 1 seconde geladen, maar via internet natuurlijk niet. Hoe kan ik nu een streaming video maken, zodat de flash video wel sneller tevoorschijn komt? Ik ben er nog niet uit..

Dus van een quicktime mov wil ik een flash streaming video maken die ik in m'n html site kan zetten. Wie helpt mij?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:28:59 #168
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_33759166
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_33759764
Bedankt, zal het eens doornemen
pi_33900639
Ik ben nu voor een project voor mn opleiding bezig om een productpresentatie in flash te maken. Het leuke is dat iedereen er zo'n beetje de ballen verstand van heeft en dat we totaal niet begeleid zijn met wat basisfuncties in flash.

Maar goed, ik ben meer het type van lekker aankloten en we zien wel hoe ver we komen. Ik heb al voor mijn gevoel redelijk wat gedaan, maar ik loop nu dus vast met knoppen. Simpelweg bestaat mn flash uit een openingsslide, een menuslide en 4 verschillende slides die bereikt kunnen worden via de knoppen uit de menuslide.
Nu lukt het mij niet om die knoppen daadwerkelijk te linken naar de andere slides. Volgens mij moet ik met dat "stopandgo" aan de gang, maar weet niet zo goed hoe ik de getalletjes in moet vullen.

Ik wil bijvoorbeeld een groene knop uit scène 2 doorlinken naar de eerste frame van scène 3 en gelijk af laten spelen. Hoe moet ik dit doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
pi_33902111
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:27 schreef Citroentje het volgende:
Ik ben nu voor een project voor mn opleiding bezig om een productpresentatie in flash te maken. Het leuke is dat iedereen er zo'n beetje de ballen verstand van heeft en dat we totaal niet begeleid zijn met wat basisfuncties in flash.

Maar goed, ik ben meer het type van lekker aankloten en we zien wel hoe ver we komen. Ik heb al voor mijn gevoel redelijk wat gedaan, maar ik loop nu dus vast met knoppen. Simpelweg bestaat mn flash uit een openingsslide, een menuslide en 4 verschillende slides die bereikt kunnen worden via de knoppen uit de menuslide.
Nu lukt het mij niet om die knoppen daadwerkelijk te linken naar de andere slides. Volgens mij moet ik met dat "stopandgo" aan de gang, maar weet niet zo goed hoe ik de getalletjes in moet vullen.

Ik wil bijvoorbeeld een groene knop uit scène 2 doorlinken naar de eerste frame van scène 3 en gelijk af laten spelen. Hoe moet ik dit doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
stopandgo F1 fan, zeker?

Hangt een beetje af van welke Flash versie je hebt.

Flash 7 : Maak van je tekening een button symbol (F8 > Button), selecteer 'm, Open rechts het "Behaviour" Pane en selecteer (uit m'n hoofd) "Timeline" > "GotoAndPlay". Als het goed is krijg je nu een dialoogvenster met de opties.

Hieronder de syntax voor handmatig invoeren:
quote:
gotoAndPlay( scene, frame )

Parameters
scene The scene name to which the playhead is sent.

frame The frame number or label to which the playhead is sent.

Returns
Nothing.

Description
Action; sends the playhead to the specified frame in a scene and plays from that frame. If no scene is specified, the playhead goes to the specified frame in the current scene.

Example
When the user clicks a button to which the gotoAndPlay action is assigned, the playhead is sent to Frame 16 and starts to play.

on(release) {
gotoAndPlay(16);
}
Flash Actionscript Dictionairy
Calm down, please!
pi_33902581
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:11 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

stopandgo F1 fan, zeker?

Hangt een beetje af van welke Flash versie je hebt.

Flash 7 : Maak van je tekening een button symbol (F8 > Button), selecteer 'm, Open rechts het "Behaviour" Pane en selecteer (uit m'n hoofd) "Timeline" > "GotoAndPlay". Als het goed is krijg je nu een dialoogvenster met de opties.

Hieronder de syntax voor handmatig invoeren:
[..]

Flash Actionscript Dictionairy
hehe, toevallig wel een F1-fan ja...

Dank je wel voor je hulp, ik snap alleen nog niet hoe ik mn kan linken naar een andere scene...
pi_33902604
Vergeet niet een stop() erin te doen, dat vergeet ik altijd.
pi_33902754
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:22 schreef Citroentje het volgende:

[..]

hehe, toevallig wel een F1-fan ja...

Dank je wel voor je hulp, ik snap alleen nog niet hoe ik mn kan linken naar een andere scene...
on(release) {
gotoAndPlay("Scene2", 1);
}

Of hoe je scene ook heet.

[grapje]hoef je nog niet meteen een scene te maken![/grapje]
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')