abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31699627
framerate op 25

formaat op 800x600 (is tenslotte de opdracht)
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:05:16 #127
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_31700083
Maar wat ik niet precies begrijp... Als mijn scherm resolutie 800*600 is dan is wat ik zie in mijn browser toch minder? ik bedoel in een browser heb je nog je tool bar je adresbalk je statusbalk, dat gaat toch allemaal van die 800*600 af in wezen? vooral dan van de hoogte...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_31700341
meeste mensen hebben 1024 x 768 dus dat geeft geen problemen

bovendien staat Flash standaard op scale to fit: Je Flash movie vult het scherm.
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:20:28 #129
71614 BillyOcean
pi_31701698
Ok top... Ik blijf nog even vragen spammen hoor... Ik kan wel wat flashen maar niet super...
Ik heb hieronder een fla file even als voorbeeld... Hoe kan ik het nou zo maken dat als ik op een willekeurige menuknop druk dat hij dan naar die kleur overgaat.
Dus ik begin bij rood maar als ik op blauw druk dat dan de kleur langzaam van rood naar blauw verandert... en dus hetzelfde als ik op geel druk, dat dan de kleur van het grote vierkant van rood naar geel verandert...

[ Bericht 10% gewijzigd door Snakey op 17-02-2009 14:42:37 ]
  woensdag 26 oktober 2005 @ 19:04:43 #130
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_31707033
je hebt die drie knoppen al als button aangemaakt zie ik, als je daar dan dubbelklik op,

dan zie je dat de timeline vervangen is door 4 vakjes, up, down, over en hit.
up, daar zit al een keyframe is de knop in zn rusttoestand.
over, is als je je muis eroverheen beweegt.

Wil je bijv. dat je knop oplicht bij een mouseover, dan moet je bij over een nieuwe keyframe maken met de knop in die toestand...

down is hoe je knop eruit ziet als je hem ingedrukt hebt, hit weet ik niet.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:09:32 #131
71614 BillyOcean
pi_31725896
Bij hit kan je aangeven hoe groot de zogeheten "hit area" is dus een soort doorzichtige laag waarmee je de grootte van de knop kan aangeven... Maar wat ik nou wil is dat als ik op de blauwe knop klik, dat dan het grote rode vak eronder van rood naar blauw verandert dmv een kleurenovervloeing dus langzaam van rood een soort morph naar blauw...
pi_31726036
Kan je daar geen Movie Clip van maken die je een keer afspeelt (en later evt weer achterstevoren?) en de knop daar op zetten?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:20:12 #133
111387 Lukaso
pi_31726182
ik denk dat er veel mogelijkheden zijn, maar je kunt bijvoorbeeld op je hoofd-timeline 4 groepjes van 10 frames maken, dus 40 frames.

als je dan op button 1 klikt, geef je als actionscript mee: gotoAndPlay(1);
als je dan op button 2 klikt, geef je als actionscript mee: gotoAndPlay(11);
enz..

danz zet je bij elke 10e frame het stop(): command neer, dus 10, 20, 30 en 40.
Dan zijn dus de frames 10;20;30 en 40 je uiteindelijke pagina's
1-9 is de fade-in animatie van je eerste knop
11-19 is de fade-in animatie van je tweede knop

het kan wsslijk op een andere manier ook wel, op deze manier kun je nl geen verschillende overgangen hebben, dus als je bijvoorbeeld eerst bij pagina 2 zit, dan naar 4 dat je dan een bruin naar groen fade krijgt....
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:07:55 #134
71614 BillyOcean
pi_31727606
En dat is precies mijn prbleem Lukasko.. jouw oplossing had ik ook bedacht en zo doe ik dat soort dingen altijd, maar dan moet ik wel akelig veel opties van te voren maken... Het moet toch met een scriptje kunnen ofzo die "leest"? of "voelt" bij welke kleur ik op dat moment ben en dan naar e gewenste volgende kleur "morpht"...?
pi_31727948
Da's een stuk lastiger dan gewoon een MC maken met alle kleurwisselingen erin
Je kunt wel met actionscript kleurovergangen maken maar dan ga je al redelijk diep in de materie.
Calm down, please!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:28:47 #136
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_31728144
Je kan een variabele wegschrijven (laten onthouden), ik zet wel eens gewoon een textvak dat ik uitlees. Kun je bij elke kleur de variabele (textvak) uitlezen en dan weet ie bij welke kleur je bent (en dan stel je in dat ie er iets mee doet.. 'if..')

Bijvoorbeeld naar welke keyframe ie moet om die bepaalde kleurovergang af te spelen...
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_31728390
Ik heb twee jaar terug dit veel gedaan, alle mooie dingen hieruit staan hier:

http://www.freewebs.com/frenky/flash.htm

De laatste tijd doe ik het niet meer zoveel helaas
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_31858876
Vraagje.

Kun je met flash variabele inlezen, zonder dat deze zichtbaar zijn (inputfield of dynamic field etc).

En hoe kun je de waardes uitlezen om te vergelijken? Het blijkt wel mogelijk om te testen op undefined, maar niet om de inhoud te vergelijken met een string.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:46:01 #139
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_31859365
Onzichtbaar kan ja... als je een variabele definieert hoef je em niet te 'zien'.
Zolang je em maar ergens definieert. var1=12 of var2="string"

Misschien eens zoeken op 'global' variabele trouwens... weet niet of dat nog van deze tijd is. Maar dat was idee dat je een variabele beschikbaar maakt op alle levels.

Inhoud vergelijken met string moet ook wel kunnen...
met if en letten op " -> quotes.

if (aap == "een string")
gotoAndStop(12)
En dan nog ergens { en} maar die vergeet ik altijd...
pi_31861219
Met normale variabelen heb ik geen problemen.

Echter, LoadVariables of LoadVariablesNum zijn volgens mij enkel in staat om een inputfield/dynamic field te vullen vanuit een extern textbestand. Een variabele die ik zelf aanmaak heb ik nog niet weten te vullen op die manier.

Heb ik een dergelijke inputfield/dynamic field variabele gevuld, dan kan ik die waarde die het bevat niet gebruiken in een if statement. Ik ben zelfs niet in staat om te zeggen veld1 = veld1 + "blaat". Het laat dan nog steeds enkel veld1 zien zoals ik het in mijn extern textbestand een waarde gegeven heb, die via LoadVariablesNum ingelezen wordt.
pi_31861699
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:03 schreef Brad het volgende:
Met normale variabelen heb ik geen problemen.

Echter, LoadVariables of LoadVariablesNum zijn volgens mij enkel in staat om een inputfield/dynamic field te vullen vanuit een extern textbestand. Een variabele die ik zelf aanmaak heb ik nog niet weten te vullen op die manier.

Heb ik een dergelijke inputfield/dynamic field variabele gevuld, dan kan ik die waarde die het bevat niet gebruiken in een if statement. Ik ben zelfs niet in staat om te zeggen veld1 = veld1 + "blaat". Het laat dan nog steeds enkel veld1 zien zoals ik het in mijn extern textbestand een waarde gegeven heb, die via LoadVariablesNum ingelezen wordt.
nope ... met LoadVariables kun je variabelen in een symbol, in de _root of in een _level laden. De variabelen worden dan in het werkgeheugen gezet.
quote:
on(release) {
loadVariables("data.txt", "_root.varTarget");
}
verder moet je ook zorgen dat Flash weer een voorbij een keyframe komt waar de variabelen in de tekstvelden worden gestopt. Gebruik daarvoor Targets.
Calm down, please!
  woensdag 2 november 2005 @ 19:39:10 #142
111387 Lukaso
pi_31906074
even een vraagje over beweging in flash.

Ik wil een button/movieclip over het scherm laten bewegen met actionscript.

ik had zelf zoiets bedacht:

2 frames, op de 2e frame: gotoAndPlay(1);

op de 1e frame:

die X postitie van de frame +1 oid

nu heb ik de preciese syntax proberen op te zoeken maar stuit ik enkel op zoiets:
quote:
onClipEvent (load) {
function reset () {
this._y = 550;
this._x = random (550);
itemSpeed = random(9)+2;
}
reset();
}
onClipEvent (enterFrame) {

this._y -= itemSpeed;

if (this._y<-10) {
reset();
}
}
waar ik bitter weinig van snap.

waar zit de loop?
hoe weet je welke movieclip het betreft?
wat is 'this."?
wat is er mis met mijn methode?

ik vind de aanpak nogal vreemd terwijl je dit overal tegenkomt,
kan iemand het enigzins uitleggen? bvd
pi_31908196
Ik gebruik geen flash maar ben Flex ontwikkelaar, daarnaast werk ik veel met Openlaszlo. Flex is een Macromedia product waarmee je niet direct Flash progt, maar wel actionscript/javascript gebruikt om Flash te genereren, dus kortom een soort serverside Flash, Laszlo heeft zelfde principe maar is iets meer gelimiteerd. Voor een klant heb ik een prototype voor een product vergelijker gemaakt: http://213.193.236.53/flex/cb/main.mxml?versionChecked=true
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 3 november 2005 @ 09:36:26 #144
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_31920473
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:39 schreef Lukaso het volgende:

op de 1e frame:

nu heb ik de preciese syntax proberen op te zoeken maar stuit ik enkel op zoiets:
[..]

waar zit de loop?
wat is 'this."?

De loop zit em in de 'enterframe' die word continu doorlopen geloof ik.
De reset functie zet een vaste Y waarde (verticale plaatsing) + een willekeurige X waarde (horizontale plaatsing) + een 'snelheid'.

'This' heeft betrekking op de MC waar dit script aanhangt, en zegt dus eigenlijk 'mijn y waarde moet telkens met 'itemSpeed' afnemen. Indien mijn ywaarde (positie) kleiner dan -10 is dan moet de reset functie op nieuw doorlopen worden.
(en die zet de MC weer op 550y en randomx en komt weer snelheid uit en MC begint weer te lopen)

Je kan scripts aan frames verbinden maar ook aan MC's. Dat is het verschil tussen de scripts hier.

Zoals jij het zegt kan het ook.. is simpeler, met 2 frames/ gotoAndPlay(1) etc...

Wordt dan zoiets in je frame:
_root.(naam MC)._x = _root.(naam MC)._x + (getal);
(of y ipv x als ie omhoog moet)

[ Bericht 8% gewijzigd door kaassouffle op 03-11-2005 09:43:22 ]
pi_31967456
<spamt/trots is>
|||
|||
V
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:12:53 #146
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_31970764
Ik heb het maari k kan er geen ene fuck mee :S . Ik heb namelijk ook geen zin in die stomme tuts, ik vogel dingen liever zelf uit
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_31981090
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:39 schreef Lukaso het volgende:

op de 1e frame:

[..]

waar zit de loop?
wat is 'this."?

Ik ga het proberen:

1) Je kunt actionscript op verschillende manieren neerzetten: op de tijdlijn of op een symbol. Als actionscript op de tijdlijn staan werkt het anders en vice versa. Staat ActionScript op een movieClip dan kun je er bij door de MC te selecteren. Staat ActionScript op de tijdlijn dan kun je het betreffende frame selecteren.

2) Actionscript dat op een MC staat betreft altijd alleen de MC tenzij er naar iets anders getarget wordt. Een target begint meestal met _root. / _levelX / _this , etc.

3) _this. is dus een target en geeft aan het ActionScript aan dat het gericht is op een bepaald object .Kan zijn: tekstveld, MovieClip (MC dus), variabel ... alles wat kan wijzigen. Dus ook _this.x_pos; de x positie van THIS object. Als _this. niet in de hoofdtijdlijn staat kan het alleen maar op een MovieClip staan en betreft het dus die MC. _this. in de hoofdtijdlijn is gelijk aan _root.).

4) Loops zijn (doordat ActionScript op MC's kan staan) niet altijd "Goto's". OnEnterFrame kan ook een loop zijn (zeker met een stop erop).

5) Mis met jouw methode: Je hebt maar 2 frames. Dat betekent dat de GotoandPlay (of whatever) altijd moet verwijzen naar een nieuw keyframe. Zeker in het eerste keyframe wordt alles ververst. Je MC krijgt dus weer z'n oorspronkelijke coördinaten.
Probeer het eens met een extra keyframe:
frame 1: MC (maak een target naam aan);
frame 2: actionscript die MC (targetnaam gebruiken) moet laten bewegen op een aparte laag (ik maak meestal een aparte laag/tijdlijn voor actionscript aan) in een keyframe;
frame 3: in de actionscriptlaag > GotoAndPlay(2); zo komt de actionscript langs de nieuwe positie van de MC i.p.v. op frame 1 de MC weer te resetten.

nog effe een flaatje gemaakt voor verduidelijking: klikketieklik

Klik op de MovieClip (geen button of graphic dus) en zie linksonderin de targetnaam da's de key (in de actionscript)

[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 05-11-2005 02:16:31 ]
Calm down, please!
pi_32075236
Trailer

Ik heb een kort stukje film dat ik wil gebruiken als trailer. Het filmgedeelte moet gecombineerd worden met een animatie. Deze animatie moet transparant zijn zodat de filmbeelden op de achtergrond zichtbaar blijven.

Zijn er mensen die suggesties hebben wat betreft de programma’s die ik hier het beste voor kan gebruiken?
Oorspronkelijk was ik van plan de animatie in Flash te maken, vervolgens te exporteren en importeren in Première, maar ik heb het vermoeden dat dit niet gaat lukken, transpiratie etc.

En zijn er mensen die algemene tips hebben, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

De trailer moet als DVD afspeelbaar zijn.
pi_32120084
Hoe maak je 2 snappoints voor een guided layer ofzo?

Hier is het probleem:
Er moet een motor getekend worden.

Voorbeeld:

Het probleem is nu de drijfstang. Die zit in het echt op 2 punten bevestigd. Nu is het gelukt om een staaf rond te laten draaien met de krukas. Alleen nu moet de bovenkant steeds op hetzelfde punt in de zuiger vastzitten. Hoe dit op te lossen?
  zaterdag 19 november 2005 @ 02:24:39 #150
71614 BillyOcean
pi_32391170
Mmmm... Ik zit nu ook nog danig te flashen met flash MX en het is bijna af.. Alleen mijn link section doet het niet...
Als ik bij het mail gebeuren

on (release) {
getURL
}

gebruik werkt het wel maar als ik naar een site wil linken dmv:

on (release) {
getURL
}

Dan werkt het niet, maar in flash 5 wel! Help!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door Snakey op 17-02-2009 12:25:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')