abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31627468
quote:
Nadeel hiervan is dat als je met je muis over een knop komt die nog bezig is met de fade-out animatie, deze niet meer ziet dat de muis erover staat en dus niet meer oplicht. Beweeg maar eens op, van en meteen weer op een knop.
Klopt... is idd een nadeel in dit geval.
quote:
De enige manier om het goed te omzeilen is listeners activeren. Code snippets in de hoofdtijdlijn die bepaalde acties in de gaten houden.
Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijn
pi_31633375
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Klopt... is idd een nadeel in dit geval.
[..]

Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijn
Zelf heb ik dat nog niet echt veel nodig gehad (ik gebruik dan maar niet-geanimeerde buttons ).

Wel heb ik hier de MX Bible en de MX Actionscript Bible. Die laatste heb ik even geraadpleegd voor je maar da's veel teveel typen voor mij dus klik hier even om 4 foto's uit de betreffende Bible te downen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Calm down, please!
pi_31634589
Thnx voor de moeite! Ik zal er zeker naar gaan kijken binnenkort
pi_31640764
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Als ik je goed begrijp... : Je hebt een standaard Button-Symbol (4 frames/states) en in één van de frames van de Button zit een MovieClip? Gewoon tweenen lukt niet in buttonstates. Een screenshot / fla zou handig zijn

Als het de gewone Flashbuttons betreft (zonder animatie) kan het wel een kwaaltje van Flash zijn. Als de muis te snel over een button heen gaat dan "ziet" Flash niet dat de MouseOver al voorbij is. Vaak gebeurt dit als knoppen heel dicht bij elkaar staan (dat Flash al bezig is met de actie van de volgende knop terwijl de vorige knop nog omlaag staat).

edit: Je ziet dit vaak bij sites met Flashbanners. Zo'n banner klapt vaak open als je eroverheen gaat met de muis maar soms gebeurt dit per ongeluk en gaat het zo snel dat de banner gewoon open blijft (bijna schermvullend ). Er nog een keer overheen met de muis lost het dan op.
Nou, het is gewoon een movieclip die ik als button ga gebruiken .
Maar ik denk dat jouw laatste post voor mij geldt (helaas want dat gedeelte ken ik nog niet)

Maar het werkt dus precies hetzelfde als die banner.
De button gaat omlaag als je er overheen gaat, maar als je met je muis te vroeg weg gaat blijft ie staan.
En er dan een keertje overheen gaan helpt wel, maar ik vind het gewoonweg niet netjes.
pi_31641472
Is de tween symetrisch? Dan kan je gewoon onmouseout=function() {
var tweencenterframe = 20; //veranderen naar het middelste frame
var diff = tweenCenterFrame-instanceName.currentFrame;
if(diff > 0) {
instanceName.gotoAndPlay(instanceName.currentFrame + diff);
}
}

-r-
pi_31641944
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:53 schreef Ro�a� het volgende:
Is de tween symetrisch? Dan kan je gewoon onmouseout=function() {
var tweencenterframe = 20; //veranderen naar het middelste frame
var diff = tweenCenterFrame-instanceName.currentFrame;
if(diff > 0) {
instanceName.gotoAndPlay(instanceName.currentFrame + diff);
}
}

-r-
Hmm, nu blijft ie constant omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag aan het gaan.

(sorry, ik ben een noobie betreft actionscript )
pi_31642048
Hmm.. das niet goed dus.

Zelf ben ik meer iemand die geen tweens gebruikt en alleen action script . ik kan ook geen flash, maar alleen maar coden .

Hoe ziet je movieclip eruit opgedeeld in tweens. Frame 0 staat een stop() met dan onmouseover gotoAndPlay(1) oid? vervolgens op frame 10 oid staat nog een stop() met een onmouseout gotoAndPlay(11) en bij 20 een gotoAndStop(0); ?

-r-
pi_31642091
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 00:16 schreef Ro�a� het volgende:
Hmm.. das niet goed dus.

Zelf ben ik meer iemand die geen tweens gebruikt en alleen action script . ik kan ook geen flash, maar alleen maar coden .

Hoe ziet je movieclip eruit opgedeeld in tweens. Frame 0 staat een stop() met dan onmouseover gotoAndPlay(1) oid? vervolgens op frame 10 oid staat nog een stop() met een onmouseout gotoAndPlay(11) en bij 20 een gotoAndStop(0); ?

-r-
Zo ja !

Bedankt voor helpen in ieder geval !
pi_31642809
Goed, ik heb nu de volgende opzet:
  • Een movieclip die getweend kan worden
  • Een movieclip met een bovenstaande timeline. Keyframes: (met niets geselecteerd) die de tweens bevat op de 'tweenable' movieclip. Deze clip met tweens heeft de volgende keyframes:
    1: stop()
    10: stop();
    20: gotoAndStop(1);
    De eerste tween loopt van 2 naar 10, en de tweede van 11 naar 20.
    Nu, moeten we de on(rollOver) en on(rollOut) van de getweende movieclip instellen.
    1: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(2);}
    2: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(20 - _parent._currentFrame);
    10: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(11);
    11: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(20-_parent._currentFrame);

Zo zou die moeten werken ongeveer.

-r-
  • pi_31648324
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 00:40 schreef Ro�a� het volgende:
    Goed, ik heb nu de volgende opzet:
  • Een movieclip die getweend kan worden
  • Een movieclip met een bovenstaande timeline. Keyframes: (met niets geselecteerd) die de tweens bevat op de 'tweenable' movieclip. Deze clip met tweens heeft de volgende keyframes:
    1: stop()
    10: stop();
    20: gotoAndStop(1);
    De eerste tween loopt van 2 naar 10, en de tweede van 11 naar 20.
    Nu, moeten we de on(rollOver) en on(rollOut) van de getweende movieclip instellen.
    1: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(2);}
    2: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(20 - _parent._currentFrame);
    10: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(11);
    11: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(20-_parent._currentFrame);

Zo zou die moeten werken ongeveer.

-r-
  • Ik ga het straks eens proberen ! Bedankt in ieder geval !
    pi_31648338
    okidoki. We horen het wel.
    pi_31649119
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 10:48 schreef Ro�a� het volgende:
    okidoki. We horen het wel.
    Hij doet helemaal niks meer .

Ik heb hem even online gepleurd, want het zal vast aan mij liggen :

http://members.home.nl/gbvandenberg/test.fla
    pi_31650748
    Ik snap de bedoeling niet eens... zoals het nu gebouwd is klopt het dat er niets gebeurd iig.

Waarom veschuift het geheel?
    Calm down, please!
    pi_31650781
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 13:02 schreef Googolplexian het volgende:
    Ik snap de bedoeling niet eens

Waarom veschuift het geheel?
    Omdat dat dus de knop is.
    Het bovenste gedeelte zie je in mijn flash menu niet.
    Dus het schuift naar onderen waarna je dus home ziet staan.

Ik heb het nu even in het midden geplant, want anders moest ik alles gaan verschuiven .
    pi_31650798
    home.fla

Je moet alleen nog ffkes de library opschonen, na mijn geklooi :-D
    pi_31650927
    nu werkt ie idd wel (en snap ik het nut nog steeds niet) maar heb je nog steeds het probleem dat íe niet terugspringt na een snelle MouseOver
    Calm down, please!
    pi_31651100
    Beter zou inderdaad zijn om een var bij te houden, maar goed dat wordt ook weer zo wat. Kán wel natuurlijk.
    pi_31651271
    beter zou zijn om alle actionscript in de main-timeline te gooien op één frame. Alleen de stops in de timeline van de movieclip, dus.

Wat er nu namelijk gebeurd: Als de muis de knop verlaat terwijl de movieclip nog aan het spelen is dan is de movieclip dus nog niet bij het frame: onRollOut.

Staat onRollOver en OnRollOut allebei in hetzelfde keyframe op de main-timeline (met een target naar de movieclip) dan moet het wel werken.
    Calm down, please!
    pi_31651327
    Eenvoudigste zou zijn om er een externe as file met #initclip van te maken denk ik.
    pi_31651827
    knip: dubbel

Fok is beetje traag geloof ik

[ Bericht 66% gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2005 14:00:54 ]
    Calm down, please!
    pi_31651835
    probeer deze eens...

sommige on handlers werken alleen maar op buttons ... heb dus een transparante button eroverheen gelegd waar alle actionscript op staat

Heb ook wat labels ingevoegd i,p,v, framenummers in de Gotoand.... acties
    Calm down, please!
    pi_31653730
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 13:58 schreef Googolplexian het volgende:
    probeer deze eens...

sommige on handlers werken alleen maar op buttons ... heb dus een transparante button eroverheen gelegd waar alle actionscript op staat

Heb ook wat labels ingevoegd i,p,v, framenummers in de Gotoand.... acties
    Het werkt !

Mijn dank is groot !
    pi_31654407
    kan zijn dat je later probleempjes krijgt omdat ik vergeten ben de RollOver actie van de transparante button naar een label te verwijzen (d'r staat "2" i.p.v. "second") ... kweet niet of dit al gewijzigd is in de laatste versie die ik had geupload.

Anyway your welcome
    Calm down, please!
      woensdag 26 oktober 2005 @ 12:24:44 #124
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_31697805
    Oi.. Ik moet voor mijn school een website maken over mezelf (natuurlijk hoe origineel) Welke afmetingen kan ik het beste gebruiken? Flash staat standaard op 550x400. Het moet voor een 800x600 resolutie gemaakt worden... En hoe zit het met de framerate? Als ik doe omhoog gooi van 12 naar 24 krijg ik dan mooiere animaties ofzo?
    Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
    pi_31699577
    Wel als je al die extra frames (per seconde) opvult met een vloeiendere animatie. Maar voor zo'n idee wat jij moet doen denk ik niet dat dat nodig is omdat het waarschijnlijk veel tekst is en evt wat verschijnende plaatjes.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')