Klopt... is idd een nadeel in dit geval.quote:Nadeel hiervan is dat als je met je muis over een knop komt die nog bezig is met de fade-out animatie, deze niet meer ziet dat de muis erover staat en dus niet meer oplicht. Beweeg maar eens op, van en meteen weer op een knop.
Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijnquote:De enige manier om het goed te omzeilen is listeners activeren. Code snippets in de hoofdtijdlijn die bepaalde acties in de gaten houden.
Zelf heb ik dat nog niet echt veel nodig gehad (ik gebruik dan maar niet-geanimeerde buttonsquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Klopt... is idd een nadeel in dit geval.
[..]
Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijn
Nou, het is gewoon een movieclip die ik als button ga gebruikenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Als ik je goed begrijp... : Je hebt een standaard Button-Symbol (4 frames/states) en in één van de frames van de Button zit een MovieClip? Gewoon tweenen lukt niet in buttonstates. Een screenshot / fla zou handig zijn
Als het de gewone Flashbuttons betreft (zonder animatie) kan het wel een kwaaltje van Flash zijn. Als de muis te snel over een button heen gaat dan "ziet" Flash niet dat de MouseOver al voorbij is. Vaak gebeurt dit als knoppen heel dicht bij elkaar staan (dat Flash al bezig is met de actie van de volgende knop terwijl de vorige knop nog omlaag staat).
edit: Je ziet dit vaak bij sites met Flashbanners. Zo'n banner klapt vaak open als je eroverheen gaat met de muis maar soms gebeurt dit per ongeluk en gaat het zo snel dat de banner gewoon open blijft (bijna schermvullend). Er nog een keer overheen met de muis lost het dan op.
Hmm, nu blijft ie constant omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag aan het gaan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:53 schreef Ro�a� het volgende:
Is de tween symetrisch? Dan kan je gewoon onmouseout=function() {
var tweencenterframe = 20; //veranderen naar het middelste frame
var diff = tweenCenterFrame-instanceName.currentFrame;
if(diff > 0) {
instanceName.gotoAndPlay(instanceName.currentFrame + diff);
}
}
-r-
Zo jaquote:Op zondag 23 oktober 2005 00:16 schreef Ro�a� het volgende:
Hmm.. das niet goed dus.
Zelf ben ik meer iemand die geen tweens gebruikt en alleen action script. ik kan ook geen flash, maar alleen maar coden
.
Hoe ziet je movieclip eruit opgedeeld in tweens. Frame 0 staat een stop() met dan onmouseover gotoAndPlay(1) oid? vervolgens op frame 10 oid staat nog een stop() met een onmouseout gotoAndPlay(11) en bij 20 een gotoAndStop(0); ?
-r-
Ik ga het straks eens proberenquote:Op zondag 23 oktober 2005 00:40 schreef Ro�a� het volgende:
Goed, ik heb nu de volgende opzet:Een movieclip die getweend kan worden Een movieclip met een bovenstaande timeline. Keyframes: (met niets geselecteerd) die de tweens bevat op de 'tweenable' movieclip. Deze clip met tweens heeft de volgende keyframes: 1: stop()
10: stop();
20: gotoAndStop(1);
De eerste tween loopt van 2 naar 10, en de tweede van 11 naar 20.
Nu, moeten we de on(rollOver) en on(rollOut) van de getweende movieclip instellen.1: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(2);}
2: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(20 - _parent._currentFrame);
10: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(11);
11: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(20-_parent._currentFrame);
Zo zou die moeten werken ongeveer.
-r-
Hij doet helemaal niks meerquote:
Omdat dat dus de knop is.quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:02 schreef Googolplexian het volgende:Ik snap de bedoeling niet eens
Waarom veschuift het geheel?
Het werktquote:Op zondag 23 oktober 2005 13:58 schreef Googolplexian het volgende:
probeer deze eens...
sommige on handlers werken alleen maar op buttons ... heb dus een transparante button eroverheen gelegd waar alle actionscript op staat
Heb ook wat labels ingevoegd i,p,v, framenummers in de Gotoand.... acties
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |