abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30671250
Zat eigenlijk meer te denken aan server communicatie, streaming video en zo, maar menuutjes kan ook..
pi_30671865
streaming media komt bij mij (nog) niet echt voor.. maar je hebt wel gelijk. Ik zat even puur aan wat je op de monitor ziet te denken
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:26:06 #28
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_30675955
Hier staan ook nog een paar tutorials in het Nederlands:
http://www.sintjozefbrugge.be/flash/index2.htm
O)))
pi_30759349
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:48 schreef menesis het volgende:

[..]

Je meot een scrollpane neerzetten en daar kun je dan weer een movie in laden. Zoek maar even op scrollplane...
Kun je de scrollpane ook aanpassen naar wens (omlijning weghalen, buttons veranderen etc)?
Van de help file word ik niet veel wijzer hierover...
pi_30766617
niet helemaal wat ik bedoelde, ik wil het uiterlijk van de scrollbar aanpassen, de scrollpane zelf was geen probleem, maar hij is gewoon te lelijk.
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:51:47 #32
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_30777236
kheb even zomaar wat gemaakt.. en wou dus van blauw naar transparant gaan.. opzich geen probleem maar hoe krijg ik die hoekjes (die ik ook rond heb gemaakt) nou mooi in 1 strakke lijn?

Gebruik Flash 8 Pro
ik maak dus eerst de balkjes.. 10pixels breed.. (linear van blauw naar 100% alpha)
Dan maak ik een cirkel.. 20x20 pixels.. (met een radial blauw naar 100% alpha)
(heb grid op 10) dus snij hem in 4 stukken en gebruik de grid als lineaal..
dus elk hoekje is 10x10... maarrrrrrrrrrrr.. als je goed kijk naar de hoeken zie dat het niet 100% smooth verloopt..

en ook is de achtergrond niet echt transparant zoals je ziet
  zaterdag 24 september 2005 @ 16:55:47 #33
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_30890688
*bump*
Is mijn vraag nu direct zooo moeilijk dat er niemand meer durft te reply-en?
*/bump*
pi_30893627
wijs eens in het plaatje aan wat nu het probleem is...
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:35:27 #35
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_30893677
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:38 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ja idd... Flash is leuk voor multimedia-zooi. Gebruik zelf meestal alleen Flash voor leuke menuutjes. Voor de rest gewoon HTML/PHP.
Ik ook.

Al kun je er ook leuk mee tekenen en tekenfilmpjes maken
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:09:11 #36
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_30896261
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:33 schreef menesis het volgende:
wijs eens in het plaatje aan wat nu het probleem is...
Nou de hoeken .. rechts boven zie je bv dat de kwart cirkel donkerder is dan de andere borders.
en de achtergrond is niet 100% transparant.

weet iemand of er nog een manier is om borders temaken met een verloop van kleur? (kleur > transparant)
en ronde hoeken?
pi_30973911
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:09 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Nou de hoeken .. rechts boven zie je bv dat de kwart cirkel donkerder is dan de andere borders.
en de achtergrond is niet 100% transparant.

weet iemand of er nog een manier is om borders temaken met een verloop van kleur? (kleur > transparant)
en ronde hoeken?
Sorry.. ik zie het niet..?

Om even op de startpost te reageren:
Ik gebruik Flash om eenvoudige tekeningetjes te maken, maar heb er ook websites in gemaakt. De mogelijkheden van Flash zijn eindeloos. Daarnaast is het ook heel snel te leren, echt een mooi programma.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:31:53 #38
79291 jeroenJJ
huh....no ? musician ?
pi_30973997
mm flash...

moet ik me maar weer eens een keer in gaan verdiepen
[The less you know][the more you believe]
pi_31000349
tvp, ik heb iets waar ik niet uitkom.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:53:17 #40
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_31183957
ik heb een swfje gemaakt met 2 layers, elk 6 frames(allemaal keyframes)
nu wil ik dat ie bij het laden naar een bepaald punt op de timeline springt.
Ik heb op de eerste frame:

gotoAndStop(3);

toegevoegd, maar dan gebeurt er niets, hij blijft zelfs gewoon bij de eerste frame hangen.
Als ik die regel laat uitvoeren bij het indrukken van een knop doet hij het wel gewoon, wat doe ik fout?
pi_31184008
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:53 schreef Lukaso het volgende:
ik heb een swfje gemaakt met 2 layers, elk 6 frames(allemaal keyframes)
nu wil ik dat ie bij het laden naar een bepaald punt op de timeline springt.
Ik heb op de eerste frame:

gotoAndStop(3);

toegevoegd, maar dan gebeurt er niets, hij blijft zelfs gewoon bij de eerste frame hangen.
Als ik die regel laat uitvoeren bij het indrukken van een knop doet hij het wel gewoon, wat doe ik fout?
Je hebt hem een stop-teken gegeven. Als je hem wil laten 'afspelen' moet het Play zijn, cq. gotoAndPlay.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:02:42 #42
111387 Lukaso
pi_31184247
ik wil ook dat hij stopt. Die keyframes zijn allemaal verschillende plaatjes(fotos)
ik wil dus dat hij er eentje laat zien, en dat in het stukje code in de eerste frame zetten.
Vreemdgenoeg gaat hij bij gotoAndStop(3); niet naar frame 3 toe, maar hij blijft gewoon hangen bij het eerste frame.

als ik hem uitvoer (en hij dus niks doet), rechtermuisknop>play loopt ie eerst heel snel langs alle foto's(frames dus) en stopt dan wel bij drie, alsof hij de eerste keer de code in frame 1 gewoon over heeft geslagen...
pi_31184370
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:02 schreef Lukaso het volgende:
ik wil ook dat hij stopt. Die keyframes zijn allemaal verschillende plaatjes(fotos)
ik wil dus dat hij er eentje laat zien, en dat in het stukje code in de eerste frame zetten.
Vreemdgenoeg gaat hij bij gotoAndStop(3); niet naar frame 3 toe, maar hij blijft gewoon hangen bij het eerste frame.
Excuses, verkeerd gelezen .

Eigenlijk zou het moeten werken (ik heb zelf net ook even een filmpje gemaakt)
Heb je in de eerste frame toevallig "stop;" staan?
pi_31184887
Of is de swf nog bezig met variabelen inlezen op het moment dat het commando GotoAndStop komt?

Daar wil Flash ook nog wel eens van in de war raken.

Wat ook kan is dat er in een MovieClip een Stop(); staat.
Calm down, please!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:26:54 #45
111387 Lukaso
pi_31184988
je bedoelt stop(); ?
neen
Ik heb het ook ff geprobeerd en je hebt gelijk, de fout ligt dus ergens anders.

Ik heb nu de actionscript in layer 1 staan(samen met een textfield(elke keyframe andere plaats)) en de plaatjes in layer 2.

Als ik layer 2(met de foto's) weggooi doet ie het wel... :S

Ik ga maar eens ff zoeken dan
pi_31185230
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:26 schreef Lukaso het volgende:
je bedoelt stop(); ?
neen

Ik heb nu de actionscript in layer 1 staan(samen met een textfield(elke keyframe andere plaats)) en de plaatjes in layer 2.

Het is zowiezo beter om met labels te werken ipv met frame-nummers je TimeLine Control Actionscript.
Calm down, please!
pi_31185301
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:26 schreef Lukaso het volgende:
je bedoelt stop(); ?
neen

Ik heb het even nagemaakt en bij mij slaat hij ook het eerste gedeelte over door de Textfields.

Misschien een idee om een aparte movie te maken met de textfields en die laten inladen in het andere filmpje met alleen de plaatjes? !
pi_31185547
quote:
Of is de swf nog bezig met variabelen inlezen op het moment dat het commando GotoAndStop komt?
Calm down, please!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:56:24 #49
111387 Lukaso
pi_31185942
ik zal even wat meer info geven:

ik had gedacht dat ik dit wel zo ff in elkaar kon knutselen, maar dat viel dus tegen

2 layers, elk 6 keyframes

1e layer, een textfield(dynamic) met in alle 6 frames dezelfde naam(instance name) maar in elke keyframe op een andere plek

2e layer, elke keyframe een andere foto, (persoon met spreekballonnetje, niet allemaal hetzelfde dus vandaar textfield in layer1 telkens op een andere plek)

het idee was, in de eerste frame variabelen ophalen uit html(gelukt), eentje voor welke frame het moet zijn(welke persoon het dus zegt )
gotoAndStop(variabele);

en eentje voor de inhoud van de textballon:

zegt.textfield = variabele;

Wat mij opviel is dat als je uit de 2e layer(met de fotos) de 2e tm laatste frame weghaalt hij het wel doet.

nogmaals, ik ben een flashnoob, het zal wsslijk wel ergens een domme fout zijn, maar vreemd vind ik het wel...
pi_31187273
Oplossing is denk ik om de variabelen vooraf in te lezen en niet real-time

Of een IfLoaded (heette dat zo?) routine inbouwen en daarna pas je GotoAndStop uit laten voeren.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')