abonnement Unibet Coolblue
pi_31875416
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik probeer nu in plaats van mijn hi- hat mijn ride te bruiken om 8den op te tikken je kent het wel denk ik? Maar nu wil ik dat afwisselen met 4e op die cup(?) van mijn ride, maar lukt me dit niet... ik kan niet verder spelen met de rest van mijn groove. weet iemand misschien een goeie oefening om dat te leren?
Al je wel 4e kan spelen op je hi-hat moet je het overal op kunnen.
Als je dit nog niet kan moet je dat leren, het is niet heel moeilijk maar ga al je standaart ritmes maar is met 4e oefenen en dan ook nog op snelheid...
(en daarna gaan blasten natuurlijk )

En nog een oude foto van me kitje

En nee deze opstelling speel ik niet meer (en heb ook meer leuke spulletjes erbij nu)
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:47:19 #152
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_31877520
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:48 schreef MarsX het volgende:

[..]

Al je wel 4e kan spelen op je hi-hat moet je het overal op kunnen.
Als je dit nog niet kan moet je dat leren, het is niet heel moeilijk maar ga al je standaart ritmes maar is met 4e oefenen en dan ook nog op snelheid...
(en daarna gaan blasten natuurlijk )

En nog een oude foto van me kitje
[afbeelding]
En nee deze opstelling speel ik niet meer (en heb ook meer leuke spulletjes erbij nu)
ha, je bent wel blij met je rechterhand of niet
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_31878295
een goede oefening om je onafhankelijkheid te verbeteren gaat alsvolgt:
rechterhand op ride
linkerhand op snare
en je voeten gewoon op de pedalen

sla alles 4 tellen per maat aan, en wissel steeds je linker/rechter hand/voet af om 8sten te doen.
maar de sleutel tot onafhankelijkheid is toch echt ervaring, helaas

[ Bericht 1% gewijzigd door crossover op 01-11-2005 21:18:53 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 2 november 2005 @ 12:28:21 #154
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_31893232
eeej jongens,, hebben jullie ook actiefoto's??? van optredens of lekker gek doen op je setje thuis???

bij deze de mijne

GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_31902324
Ja hoor:





  woensdag 2 november 2005 @ 19:03:11 #156
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_31904893
Even melden.. dat ik binnekort een trotste eigenaar ben van een John Bonham..

foto's post ik later wel
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_31905807
John Bonham

dus zo'n oranje doorzichtige Tama?
  woensdag 2 november 2005 @ 21:29:45 #158
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_31910219
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:31 schreef Nemephis het volgende:
John Bonham

dus zo'n oranje doorzichtige Tama?
ja.. die tama
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_31910925
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:47 schreef dazzled het volgende:

[..]

ha, je bent wel blij met je rechterhand of niet
I'm allright
  woensdag 2 november 2005 @ 21:52:08 #161
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_31911030
quote:
eej hebben wij hetzelfde setje? naja op de tom z'n grootte na dan?? ha
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  woensdag 2 november 2005 @ 21:53:21 #162
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_31911073
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:37 schreef Nemephis het volgende:
[afbeelding]

Lekkerrrrrrrr
Kun je je niet verstoppen voor het publiek met optreden,, ha
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_31912089
Leuk topic.
Ik zit erover te denken om zelf ook te beginnen met drummen , maar ik weet er echt niks van af. Ik heb vroeger wel al bij een soort slagwerkgroep gezeten bij een fanfare maar dat is al heel wat jaren geleden.

Kan iemand mij een beetje uitleggen waar ik op moet letten enzo of enkele internetsites geven met info want het grootste deel dat ik in dit topic heb gelezen over merken, vellen en bekkens is echt onbekend voor me. Als ik op marktplaats zoek naar een drumstel wat is dan een prijs waar ik toch wel op kan rekenen voor een beetje een drumstel (5 delig of hoeveel delen noem je dat lijkt me wel al meer genoeg om in het begin te oefenen, maar niet de meest afgeragde troep)

Misschien handig om te weten dat ik veel in mijn ogen wat ruigere rock leuk vind (Limp Bizkit, Linkin Park, P.O.D, Evanescence, Metallica en ga zo maar door en dus ook graag dit soort muziek zou willen drummen(ook jaren 70 muziek zoals Golden Earring en Dire Straits vind ik goed))
pi_31914085
quote:
Ik heb vroeger wel al bij een soort slagwerkgroep gezeten bij een fanfare maar dat is al heel wat jaren geleden.
Dan heb je toen al wat techniek geleerd? Tis net als met fietsen, dat verleer je nooit als je het eenmaal kunt.. de feel is snel genoeg terug.

Een vijfdelig drumstel is een standaard drumstel met 1 snaredrum, 1 bassdrum (de grote trommel), twee toms op de bassdrum en een floortom.
Je kan beter een tweedehands drumstel van een goed merk kopen dan een heel goedkoop drumstel nieuw. Je moet dan denken aan prijs vanaf de ¤ 500-.
Als je in een bandje wilt gaan spelen is zo'n drumstel van een merk beter bestand tegen het heen en weer slepen dan een goedkoop barrel en het klinkt ook gewoon beter.

Dan moet je er ook nog bekkens bij hebben: Je kan een paar goedkope op de kop tikken maar daarvoor kan je beter advies vragen aan iemand anders want ik heb hele dure en die heb ik al tien jaar dus van actuele prijzen ben ik niet echt op de hoogte.

Vergeet ook de hardware niet (de bekkenstandaards en hihat). Deze zijn ook niet bepaald gratis (helaas).

Wat je zou kunnen doen is gericht een advertentie opzoeken op Marktplaats, zoals je al aangaf, en als je iets vind waat je wel wat lijkt dan vraag je hier of we ff willen kijken of het wat is, dan moet je toch een eind kunnen komen dacht ik met het advies van de drummers hier (toch, drummers?)

Owja. A) heb je buren en B) wil je ze te vriend houden?
Je kan matten voor op de trommels kopen, als geluidsdemping, maar dat speelt K*T. Geluidsisolatie is wellicht iets om serieus te overwegen, of hele goede afspraken maken met je buren want drumstellen maken gewoon veel lawaai...

PS: gitaar schijnt ook heel leuk te zijn en dan heb je na optreden kans om dat mooie meisje alvast iets te drinken aan te bieden terwijl de drummer dat hele drumstel nog moet afbreken....

[ Bericht 11% gewijzigd door Nemephis op 02-11-2005 23:14:31 ]
pi_31916317
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dan heb je toen al wat techniek geleerd? Tis net als met fietsen, dat verleer je nooit als je het eenmaal kunt.. de feel is snel genoeg terug.

Een vijfdelig drumstel is een standaard drumstel met 1 snaredrum, 1 bassdrum (de grote trommel), twee toms op de bassdrum en een floortom.
Je kan beter een tweedehands drumstel van een goed merk kopen dan een heel goedkoop drumstel nieuw. Je moet dan denken aan prijs vanaf de ¤ 500-.
Als je in een bandje wilt gaan spelen is zo'n drumstel van een merk beter bestand tegen het heen en weer slepen dan een goedkoop barrel en het klinkt ook gewoon beter.

Dan moet je er ook nog bekkens bij hebben: Je kan een paar goedkope op de kop tikken maar daarvoor kan je beter advies vragen aan iemand anders want ik heb hele dure en die heb ik al tien jaar dus van actuele prijzen ben ik niet echt op de hoogte.

Vergeet ook de hardware niet (de bekkenstandaards en hihat). Deze zijn ook niet bepaald gratis (helaas).

Wat je zou kunnen doen is gericht een advertentie opzoeken op Marktplaats, zoals je al aangaf, en als je iets vind waat je wel wat lijkt dan vraag je hier of we ff willen kijken of het wat is, dan moet je toch een eind kunnen komen dacht ik met het advies van de drummers hier (toch, drummers?)

Owja. A) heb je buren en B) wil je ze te vriend houden?
Je kan matten voor op de trommels kopen, als geluidsdemping, maar dat speelt K*T. Geluidsisolatie is wellicht iets om serieus te overwegen, of hele goede afspraken maken met je buren want drumstellen maken gewoon veel lawaai...

PS: gitaar schijnt ook heel leuk te zijn en dan heb je na optreden kans om dat mooie meisje alvast iets te drinken aan te bieden terwijl de drummer dat hele drumstel nog moet afbreken....
Thnx dat je zo uitgebreid reageert.

Ik zit in eerste instantie eigenlijk nog niet te denken om in een bandje te gaan spelen, omdat ik gewoon niet weet hoe ik drum enzo. Uiteindelijk zou het wel leuk zijn om in een bandje te spelen.
Goeie merken waar zou ik dan aan moeten denken?
Hoe zit het met bekkens? Ik heb al gelezen dat de grootte ervan uitmaakt en dat ze ook verschillende namen hebben. Kan iemand mij dit uitleggen want dit snap ik ook niet helemaal. 2 Bekkens zijn toch wel al genoeg om mee te beginnen denk ik zo?

Als ik het drumstel op zolder zet dan ga ik weinig problemen krijgen met de buren.

Aan gitaar te gaan spelen heb ik ook al zitten denken, maar ik vind een drumstel toch iets aparts hebben en je kunt er ook beter je "agressie en stress" op kwijt lijkt mij Ook kun je volgens mij beter is een middagje voor jezelf drummen ofzo en dit gaat volgens mij toch minder op een gitaar. Volgens mij is gitaar spelen ook moeilijker (ik heb nog nooit een gitaar in mn klauwen gehad) Maar een gitaar kan inderdaad ook heel goed klinken ja
pi_31919390
Hehe, vergis je niet in de moeilijkheid van drummen!

Er zijn een aantal standaart merken die veel bespeeld worden:
Mapex, Pearl, DW enzovoorts. Deze hebben hele mooie beginnende drumstellen, ik hoor vaak dat er begonnen word op een pearl forum, of een tama rockstarr. maar die keus ligt bij jezelf!

Kwa bekkens: je hebt normaal een ride, dat is een grote (meestal) aan de rechterkant staat die die gebruik je om ritmes op de spelen. Je hebt dan ook het crash bekken, dat is voor noten meer power te geven, bijvoorbeeld na een break (staat meestal links boven).
En dan heb je nog de hi-hat dat ding dat je met je voet bedient, die staat ook links en daar ga je waarschijnlijk al je ritmes op leren.
Net als bij drumstellen heb je hier ook verschillende merken, zelf ben ik een beetje van van istanbul en zildijan.

Er zijn een aantal merken die je volgens vele beter kan vermijden: Stagg, Thunder enz.

Als je buren niet leuk vinden dat je gaat drummen kan je overwegen een electronische kit te kopen, deze zijn echter aardig prijzig!
pi_31919423
quote:
Op donderdag 3 november 2005 07:58 schreef MarsX het volgende:
Hehe, vergis je niet in de moeilijkheid van drummen!
Dat dacht ik dus ook, ik dachti k doe het wel ff maar het is stuk moeilijker dan het lijkt, sirieus!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  donderdag 3 november 2005 @ 12:58:45 #168
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_31925398
Jah, ik heb het mezelf aangeleerd, het drummen. En ik ben b egonnen op een drumsetje minder dan 200 gulden. En bekkens waren ook prut. Ik ben pas dure spullen aan gaan schaffen toen ik zeker was van mezelf dat dat het waard zou zijn.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  donderdag 3 november 2005 @ 13:39:55 #169
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_31926560
Ik zoek voor mijn band een goede metal drummer, stijl melodisch/death metal, omgeving leiden/ amsterdam. (hadden we eindelijk een zanger gevonden vertrekt de oude drummer )
pi_31931860
quote:
Als ik het drumstel op zolder zet dan ga ik weinig problemen krijgen met de buren.
Hehe dacht jij dat?! Dat geluid dreunt dus overal doorheen....
quote:
Hoe zit het met bekkens? Ik heb al gelezen dat de grootte ervan uitmaakt en dat ze ook verschillende namen hebben. Kan iemand mij dit uitleggen want dit snap ik ook niet helemaal. 2 Bekkens zijn toch wel al genoeg om mee te beginnen denk ik zo?
Je hebt minimaal een ride nodig, een crash en een hihat, zoals MarsX al schreef: De hihat zijn twee bekkens op elkaar die je met je linkervoet open/dicht doet en waarop je het ritme tikt.
Zo'n ding dus.

Ik zou je wel aanraden om tenminste een basiscursus te volgen om de techniek goed aan te leren; als je dat eenmaal verkeerd hebt aangeleerd is het heel moeilijk om jezelf te verbeteren, je kan het beter in één keer goed doen.
quote:
Ik zoek voor mijn band een goede metal drummer, stijl melodisch/death metal, omgeving leiden/ amsterdam
Als jullie naar het noorden verhuizen wil ik wel bij jullie drummen
pi_31931943
En nu ga ik een hapje eten en dan naar de oefenruimte hoi hoi!! drummen drummen!!
  donderdag 3 november 2005 @ 17:24:20 #172
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_31933284
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:53 schreef dazzled het volgende:

[..]

Kun je je niet verstoppen voor het publiek met optreden,, ha
mietje
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 3 november 2005 @ 17:46:05 #173
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_31933768
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:24 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

mietje
ha dus je bent nog nooit een stokje verloren of een x de mist in gegaan , dat je echt zoiets had, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgh,, haha..

Naja bij mijn kit valt er niet veel te verschuilen, naja ik kan wel in me blote tokiejokie zitten zonder dat ze alles zien, hehe
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  donderdag 3 november 2005 @ 18:03:26 #174
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_31934126
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:46 schreef dazzled het volgende:

[..]

ha dus je bent nog nooit een stokje verloren of een x de mist in gegaan , dat je echt zoiets had, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgh,, haha..

Naja bij mijn kit valt er niet veel te verschuilen, naja ik kan wel in me blote tokiejokie zitten zonder dat ze alles zien, hehe
Vaak zat.. alleen wat heeft verstoppen dan voor nut.. je maakt het dan alleen erger
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_31938524
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:52 schreef dazzled het volgende:

[..]

eej hebben wij hetzelfde setje? naja op de tom z'n grootte na dan?? ha
't zijn beide niet mijn setjes Maar ik heb er wel zo 1 ja.

pearl export, kleur charcoal.
22-10-12-14
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')