Dat lijkt me ietswat overdreven, maar de Europeanen hebben getoond dat zij uit zelfbehoud grotere dingen kunnen verrichten dan welk volk of cultuur op aarde dan ook. Genocide op de islamieten in Europa is zeker niet uitgesloten, maar een gerichte poging de islam totaal te vernietigen is zo goed als ondenkbaar.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
....... Ik hoop dat ik het verkeerd heb, maar het zou allemaal wel eens uit kunnen draaien op een holocaust tegen de islamieten.
Wetenschap en pseudo-wetenschap in de politiek-correcte dialectiekquote:Op vrijdag 16 september 2005 03:28 schreef JAM het volgende:
God, het is zo'n zwakke tekst. Het verkondigt een volkomen verkeerd beeld van darwinisme in de hoop daarmee de xenofobische trekjes van de topicstarter en vele anderen op een pseudo-wetenschappelijke manier te verantwoorden. Een ware oratio pro domo. Zij die hun xenofobische trekjes op een pseudo-wetenschappelijke manier verantwoord willen zien, zullen het volledig onderstrepen. Zij die óf die behoefte niet hebben, of de pseudo-wetenschappelijkheid (lees: het geïntellectualiseerde hersenloze geraaskal) ervan inzien, zullen dit niet doen
[..]
Voortaan moet je goede betogen schrijven, anders ben je een nazi.
"It should be noted that 'Social Darwinism' is a term used by academics to describe a style or trend in social theory, rather than a coherent school of thought"quote:Op vrijdag 16 september 2005 03:18 schreef JAM het volgende:
De topicstarter mag zich verblijden nu óók tot de al zeer grote en steeds verder uitdijende groep van mensen die geen fuck van Darwinisme hebben begrepen te behoren. Gefeliciteerd.
.
De dag dat jij hier goede teksten gaat schrijven lopen olifanten met roze puntmutsjes door de Kalverstraat.quote:Op vrijdag 16 september 2005 03:28 schreef JAM het volgende:
God, het is zo'n zwakke tekst. Het verkondigt een volkomen verkeerd beeld van darwinisme in de hoop daarmee de xenofobische trekjes van de topicstarter en vele anderen op een pseudo-wetenschappelijke manier te verantwoorden.
Prima, laten we het daar eens over hebben. De vraag: moeten we sociaal-darwinisme niet als gelul afdoen? Laten we eens nadenken of sociaal-darwinisme niet gewoon een grote hoop verbale stront is. Ik denk even na...quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:23 schreef Tybris het volgende:
[..]
"It should be noted that 'Social Darwinism' is a term used by academics to describe a style or trend in social theory, rather than a coherent school of thought"
[..]
Wat een postmodernistisch gezwam zegquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:57 schreef JAM het volgende:
Vier. Altijd vier posts op rij. Dat is een noodlot.
Het punt dat je wil maken is me volkomen onduidelijk. WIl je zeggen; 'JAM, keur je het nou af, omdat het naar xenofbie riekt? Dat zou je niet moeten doen, JAM!'quote:Op vrijdag 16 september 2005 09:15 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Wetenschap en pseudo-wetenschap in de politiek-correcte dialectiek
Van politiek-correct denken kan gesproken worden wanneer een bepaalde theorie verworpen wordt omdat zij niet binnen het denkraam van de een of andere stroming valt.
Dit verschijnsel valt waar te nemen over het gehele politieke spectrum, vaak het meest duidelijk aan de extremen.
In de Soviet-unie, met de uit haar dialectisch materialisme voortvloeiende maakbare mens, waren de theorieen van Pavlov en Lysenko natuurlijk van harte welkom. De gehele genetica, inclusief de ontdekking van het DNA, werd echter simpelweg verworpen.
Een zelfde, maar nu in nog veel extremere mate doorgevoerde, "dialectiek" werd in Nazi-Duitsland geintroduceerd. Met een onnavolgbare deductie werd als volgt geredeneerd:
1: Einstein is een jood.
2: Joden zijn fout
3: Einstein bedacht de relativiteitstheorie
1+2+3=4: Joden zijn fout dus de relativiteitstheorie ook. Dat is pseudo-wetenschap.
De theoriën van Hörbiger, met zijn Welteislehre en Hohlwelt-theorie, werden analoog hieraan wel tot waarheid verklaard. Want Hörbiger = arier, ariers zijn goed dus Welteislehre is goed.
Ondanks het falen van iedere staat die de waarde van een wetenschappelijke theorie naast haar eigen politieke meetlat legt, is dit verschijnsel ook weer in onze maatschappij waar te nemen.
Dat zaken als ras alleen skin-deep zouden zijn heeft ertoe geleid dat het als een taboe beschouwd wordt om medicijnen die specifiek gericht zijn op een bepaalde bevolkingsgroep te ontwikkelen.
Eppure si muove, ofwel houd wetenschap en politiek strikt gescheiden. Anders ben je een nazi.
Andre
PS Uiteraard heb je helemaal gelijk met je vermoeden dat ik latent facistoïde ben. Maar om dat hard te kunnen maken vanuit de OT lijkt me lastig.
Mij is het nochthans duidelijk:quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:00 schreef JAM het volgende:
Het punt dat je wil maken is me volkomen onduidelijk. WIl je zeggen; 'JAM, keur je het nou af, omdat het naar xenofbie riekt? Dat zou je niet moeten doen, JAM!'
Dat is het enige dat ik er nog een beetje uit zou kunnen halen. Ik vind het bijzonder irritant als mensen onduidelijke teksten schrijven waarin het punt dat zei willen maken niet duidelijk naar voren laten komen. Als ik werkelijk behoefte heb aan draaikonterij, zet ik wel een mooie DVD op. Tight and Asian #2 is erg leuk.
Laat hier even eerst duidelijkheid over ontstaan.
Het waarom hiervan wordt daarboven uitgelegd.quote:Andre schreef:
[..]
Eppure si muove, ofwel houd wetenschap en politiek strikt gescheiden. Anders ben je een nazi.
Daarom moet je jezelf ook geen angstverhaaltjes laten aanpraten. God heeft er gelukkig voor gezorgd dat niemand in de toekomst kan kijken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:04 schreef Andre70 het volgende:
Hmmm.
Had nooit verwacht dat ze zich al zo vroeg in de kaarten zouden laten kijken (Parijs nov 05)
André
Waarom een aanpassing van onze normen, denk je niet dat (om maar in het hunne en onze te blijven praten) wij en zij onze normen gaan aanpassen? Denk je niet dat we gewoon gaan fuseren in een gemeenschappelijke cultuur?quote:Op zondag 11 september 2005 23:21 schreef Andre70 het volgende:
Zoals gezegd: OT is geen waardeoordeel. Wat ik graag wil weten is of de FOK-er (of wat dat betreft de gemiddelde Nederlander) denkt dat een aanpassing van onze normen nodig is!
\
Natuurlijk is dat ook mogelijk. Een Europese fusiecultuur van Westerse en Islamitische waarden. Het produkt hiervan is echter niet meer de islam zelf. En die zal op andere plaatsen wél in zuivere vorm blijven voortbestaan, en tenslotte prevaleren.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:10 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Waarom een aanpassing van onze normen, denk je niet dat (om maar in het hunne en onze te blijven praten) wij en zij onze normen gaan aanpassen? Denk je niet dat we gewoon gaan fuseren in een gemeenschappelijke cultuur?
Hoe kun je als religie nou sociaal darwinisme prediken ???quote:Op maandag 20 maart 2006 17:07 schreef Invictus_ het volgende:
Zelfs in de religies (die ongeveer a priori bloeddorstig zijn) is er geen te vinden die sociaal-darwinisme predikt.
Dat is de klassieke, foutieve en uiterst simplistische blik op evolutie die het sociaal-darwinisme eigen is.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:53 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Invictus, begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen aanhanger van Darwin en ook niet van Spencer's survival of the fittest.
Waar survival of the fittest eigenlijk op neer komt volgens Spencer is: wie niet mee kan komen heeft pech.
S.D. in de zin van "geen geboortebeperking" is zelfs de officiële plicht van elke fundi. Kinderen maken is een gift van God en een dienst aan de groep. Ik denk dat je met je verhaaltje vooral jezelf een goede nachtrust wil bezorgen dan het iets te maken heeft met de realiteit.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:07 schreef Invictus_ het volgende:
Soort van OT: De term 'sociaal-darwinisme' moet zo snel mogelijk met de grond gelijk gemaakt. Zelfs in de religies (die ongeveer a priori bloeddorstig zijn) is er geen te vinden die sociaal-darwinisme predikt. Als zelfs de meest bloeddorstige stomingen ter aarde iets niet durfen raken, dan mogen we toch wel verwachten dat een ieder die zich 'pro' sociaal-darwinisme uit een ban ontvangt?
Dat mag wel simplistisch zijn maar zo heeft Spencer het wel bedoeld.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:05 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat is de klassieke, foutieve en uiterst simplistische blik op evolutie die het sociaal-darwinisme eigen is.
Ongetwijfeld, maar dat zegt meer over de onkunde van Spencer en zijn volgelingen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:13 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
Dat mag wel simplistisch zijn maar zo heeft Spencer het wel bedoeld.
Ok dan, zijn we het over eensquote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:15 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat zegt meer over de onkunde van Spencer en zijn volgelingen.
De enige eer die aan SD gegeven mag worden, is de storthoop der vergetelheid. Het is je reinste flauwekul, slechts een smerig wetenschappelijk sausje over een racistische en eugenetische agenda.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:36 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
Ok dan, zijn we het over eens![]()
Maar welk voorbeeld moeten we eigenlijk nemen dan, om de S.D theorie wat humaner te interpreteren? Zoveel weet ik er zelf ook weer niet vanaf. Zijn er verschillende stromingen ofzo?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:24 schreef Slayage het volgende:
Dus die paar allochtone Moslims en een paar bekeerlingen zullen echt niet in no time het westen Islamiseren.
Ok... maar de evolutietheorie heeft ook niet bepaald een goede invloed gehad he.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
De enige eer die aan SD gegeven mag worden, is de storthoop der vergetelheid. Het is je reinste flauwekul, slechts een smerig wetenschappelijk sausje over een racistische en eugenetische agenda.
Je was overgekomen hoor. Ik beweer ook niets andersquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:17 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat die paar allochtonen zoals je ze noemt überhaupt het Westen willen Islamiseren. Als het Westen ooit in de meerderheid Islamitisch zal zijn dan zal het zijn omdat mensen uit zichzelf tot de Islam bekeerd zijn.
De evolutietheorie is gewoon een theorie, die een aspect van de werking van de natuur beschrijft en in een context plaatst. Dat sommige mensen daar politieke en/of sociale consequenties aan willen verbinden, is belachelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:22 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
Ok... maar de evolutietheorie heeft ook niet bepaald een goede invloed gehad he.
ok ik begrijp je standpuntquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:25 schreef Doffy het volgende:
[..]
De evolutietheorie is gewoon een theorie, die een aspect van de werking van de natuur beschrijft en in een context plaatst. Dat sommige mensen daar politieke en/of sociale consequenties aan willen verbinden, is belachelijk.
Dat mensen evolutie zien als een betere verklaring voor het ontstaan van biodiversiteit dan bijvoorbeeld de diverse heilige boeken, dát is logisch - want het is tenminste een verklaring.
Nee joh, men krijgt in het westen steeds meer afkeer tegen de islamquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:17 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat die paar allochtonen zoals je ze noemt überhaupt het Westen willen Islamiseren. Als het Westen ooit in de meerderheid Islamitisch zal zijn dan zal het zijn omdat mensen uit zichzelf tot de Islam bekeerd zijn.
Ik heb het ook niet over een periode van 10 jaartjes.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee joh, men krijgt in het westen steeds meer afkeer tegen de islam
Moslimpercentage in NL groeit juist hard door zoveel babies en niet door zoveel bekeringen enzo, daarnaast zijn er zonder twijfel nog altijd meer Christenen, geloof inderdaad zoals jij al beschreef dat het maar een kwestie van tijd is dat Moslims in de meerderheid komen, maar de komende 50 jaar zal de islam nog niet echt bepaald geliefd zijn in Europa, tenzij er een vers leider opstaat vanuit moslimwereld die ze kan leiden tot een stabiel, sterk , beschaafd en verenigd moslimstaat..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:50 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over een periode van 10 jaartjes.
Je moet je in zo'n geval afvragen wat dan sterker is. De waarde die Moslims hechten aan de Islam, of de afkeer van niet-Moslims ten opzichte van de Islam.
Je moet namelijk niet vergeten dat de afkeer van een ander een Moslim indirect sterker in zijn religie kan doen geloven. En dat is ook degelijk het geval geweest de afgelopen jaren.
Juist die afkeer ten opzichte van de Islam heeft de Moslims een nog sterkere waarde doen hechten aan hun religie.
De anti-Moslims waren juist beter af geweest zonder 11 september en zonder andere terroristische aanslagen. Natuurlijk hebben niet alleen die negatieve gebeurtenissen ervoor gezorgd dat Moslims zich nog beter gingen verdiepen in de Islam, want de digitale sateliet en het internet hebben ook een cruciale rol gespeeld.
Ik geloof dus niet dat het baren van kinderen zo' n grote invloed zal hebben op het wel of niet 'overheersen' van de Islam.
Ondanks dat het grootste deel van de wereldbevolking Christen/Katholiek zegt te zijn (volgens mij zelfs meer dan Moslims?), de meeste mensen zijn helemaal niet meer zo overtuigd van hun geloof.
Dus ondanks de hoeveelheid, het is uitgesloten dat het Christendom ooit nog eens zal overheersen.
Het zit hem dus in de sterkte van de overtuiging.
Helemaal mee eens, dat is wat Moslims nog missen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een stabiel, sterk , beschaafd en verenigd moslimstaat..
komt wel goedquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:12 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dat is wat Moslims nog missen.
No way dude. Das wishful thinkingquote:
Kwestie van voorspellingen etc, lijkt me het beste om het niet hier over te hebben, voor Mods weer boos wordenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:29 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Huh?? Hoe kan dat nou leiden tot een stabiel sterk en beschaafd verenigd Moslimstaat ???
Ik zal het ook nog meemaken? Inshallah! (wetende, dat het nooit zal gebeuren)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerste persoon die ik op ga zoeken wanneer het zo ver is ben jij
Open maar een nieuwe topic dan met een goed OP.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kwestie van voorspellingen etc, lijkt me het beste om het niet hier over te hebben, voor Mods weer boos worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |