Waarom zit hier overal 2 min. verschil tussen met de dag er voor en er na, behalve op 13 september?quote:Zon
Datum op onder
11-9-05 07.08 20.04
12-9-05 07.10 20.02
13-9-05 07:11 19:59
14-9-05 07:13 19:57
15-9-05 07:15 19:55
Een aardig ritme van de maan is dat de tijd dat je de maan kan zien iedere dag ongeveer 50 minuten opschuift met de dag ervoor.quote:Op zondag 11 september 2005 18:39 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Waarom zit hier overal 2 min. verschil tussen met de dag er voor en er na, behalve op 13 september?
En in de maan tijden kan ik helemaal geen regelmaat vinden.
Bedoel niet waarom het 2 minuten zijn, maar waarom het verschil op 13 september ineens 1 en 3 minuten zijnquote:Op zondag 11 september 2005 18:55 schreef Mirage het volgende:
[..]
Een aardig ritme van de maan is dat de tijd dat je de maan kan zien iedere dag ongeveer 50 minuten opschuift met de dag ervoor.
Wat de zon betreft... waarom ?
dat weet ik niet![]()
Ik weet alleen dat de alles beweegt en verschuift, de zon haalt de sterren in in de loop van het jaar etc... daar zit natuurlijk een ritme in, maar waarom 2 minuten ongeveer ?
Wel een directe vraag hoor![]()
![]()
De zon draait om zichzelf en de aarde draait om de zon.quote:Op zondag 11 september 2005 20:27 schreef fee-tje het volgende:
De zon draait volgens de huidige wetenschap nergens om heen, dus die heeft geen cyclus. De Aarde heeft wel een cyclus, dat noemen ze nou een jaar. Andere planeten zullen dat ongetwijfeld ook hebben.
Afronding, denk ikquote:Op zondag 11 september 2005 19:50 schreef -calimero- het volgende:
Bedoel niet waarom het 2 minuten zijn, maar waarom het verschil op 13 september ineens 1 en 3 minuten zijn![]()
Volgens mij begrijp je niet waarom een forum is gemaaktquote:
52 Noorderbreedte en 5 Oosterlengtequote:Op zondag 11 september 2005 21:04 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Afronding, denk ik. Zon gaat niet altijd braaf precies op de minuut op of onder.
Leuk topic Mirage. Overigens verschilt de werkelijke tijd waarop de zon onder gaat nog wel een paar minuten in het westen of oosten van Nederland. Vanaf welke locatie zijn deze tijden, Mirage?
quote:Op zondag 11 september 2005 20:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Pffff.....het heelal is geprogrammeerd op een manier. En er zullen vast en zeker verschuivingen zitten en afwijkingen misschien? Ik bedoel dus ook, alles hangt samen en er zitten bepaalde structuren in. Ik vind het ook maar apart dusHoe dat allemaal berekend wordt en in elkaar steekt. Alsof het zo moet zijn, alsof je er niets aan kunt doen, en als je dan sterrenbeelden erbij neemt en de invloed van de sterren en plaats erbij neemt kom je al helemaal tot rare conclusie-trekkingen. Bij mij in ieder geval wel
![]()
Weet iemand wat op de kalender betekent wanneer er staat...." Eerste kwartier, tweede kwartier en laatste kwartier" ? Die aanduiding gebeurt dus niet iedere dag, af en toe op bepaalde dagen komt dat naar voren.
De indeling van de maanstanden is als volgt:
Nieuwe maan, eerste kwartier, volle maan, laatste kwartier.
Bij nieuwe maan zie je hem/haar onverlicht, zoals bij de zonsverduistering staat de maan tussen zon en aarde.
Eerste kwartier; hierbij is de linker helft van de maan verlicht, we noemen dit ook wassende maan, dit is te zien in de middag- avond.
Volle maan, de hele maan is verlicht.
Laatste kwartier, alleen het rechter gedeelte van de maan is vericht, dit noemen we afnemende maan, dit is te zien in de nanacht - morgen.
De hele cyclus duurt een maand.
quote:MAANFASEN:
Nieuwe Maan:
is een zeer krachtige periode waarin met hetgeen verwerkt is opnieuw gewerkt kan worden en nieuwe ideeën ontstaan.
De Maagd
Deze invloed is pas na enkele dagen merkbaar.
ONTWAKEN
Wassende Maan:
Tijdens Wassende Maan gaat men er daadwerkelijk mee aan de slag
ACTIE
Volle Maan:
Tijdens Volle Maan is de kracht op een hoogtepunt, maar het effect is pas enkele dagen later te merken.
De Moeder
VERVULLING
Afnemende Maan:
Tijdens Afnemende Maan worden processen weer langzaam afgebroken en losgelaten; meestal zie je aan het einde van deze fase en in het einde van in het begin van de Donkere Maanfase dat zaken tot een plotseling einde komen of dat er uitbarstingen zijn.
Wijze vrouw
AFLOPENDE ZAKEN/OVERDENKEN.
Donkere Maan:
Tijdens Donkere Maan is er een verstilling waarin dat wat is losgelaten wordt verwerkt. Vaak is er ook sprake van chaos, waarin alles wordt verwerkt tot iets nieuws.
LOSLATEN EN VERSTILLING
De zon heeft ook een cyclus... de zonnevlekken cyclus (Om de 11 jaar).quote:Op zondag 11 september 2005 20:27 schreef fee-tje het volgende:
De zon draait volgens de huidige wetenschap nergens om heen, dus die heeft geen cyclus. De Aarde heeft wel een cyclus, dat noemen ze nou een jaar. Andere planeten zullen dat ongetwijfeld ook hebben.
En dan is er nog "once in a blue moon" (2X volle maan in 1 maand)quote:Op maandag 12 september 2005 00:01 schreef sweetgirly het volgende:
tvp'tje, leuk!
Het is nu overigens wassende maan(google: maanstand).
Hier wat info over de maanfasen en zijn (al dan niet symbolische, alhoewel symbolische, zou zelf zeggen natuurlijke) betekenissen:
[..]
Foto's van de Maan vindt je al in het Plaats hier je maan foto's Topic...quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:18 schreef Mirage het volgende:
update komt eraan hoor!
Heb het papier thuis laten liggen.
Leuk dat jullie het leuk vinden.
Eventuele door jullie gemaakte foto's van zon/maan/sterren zijn hier welkom ! (hint hint)
Ik denk dat het een leuke interactieve aanvulling is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |