abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30468576
Mijn fototoestel heeft een probleem, er komt namelijk ergens licht op de film. Dus ergens sluit de kast niet goed'??? Nu is het toestel niet meer in garantie en wil ik het wel laten checken bij de fotozaak. Ten eerste weet ik niet hoe duur dat is, zou ik me kunnen beroepen op coulance? Het toestel is weliswaar al wat ouder (1976) maar op zich zou zoiets nooit mogen gebeuren bij normaal gebruik, het is namelijk wel een merk dat een reputaie heeft hoog te houden (canon) . Wie heeft tips? (ben al even een briefje in elkaar aant zetten)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30469311
"zou zoiets nooit mogen gebeuren bij normaal gebruik"

Niet waar, dat heet gewoon slijtage. Je mag blij zijn als je fototoestel zo lang meegaat als dat van jou gedaan heeft. Coulance kun je dus iig vergeten.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  Milf zaterdag 10 september 2005 @ 23:03:11 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_30469464
1976? Dan issie gewoon op.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_30469536
het mechaniek i prima. Alleen een lichtlek ergens, dat heeft niks met op te maken. van een fototoestel mag je imho verwachten dat die minstens 50 jaar probleemloos mee gaat. Het doek is prima, heb ik gechecked, ik zal eerst eens polsen of ze me tegemoet willen komen. Zeker van een merk dat zich affichieert met kwaliteit mag je meer verwachten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Milf zaterdag 10 september 2005 @ 23:06:39 #5
16000 nikky
pi_30469588
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het mechaniek i prima. Alleen een lichtlek ergens, dat heeft niks met op te maken. van een fototoestel mag je imho verwachten dat die minstens 50 jaar probleemloos mee gaat.
Nou nee. Zo zit dat niet helemaal in elkaar. Er is een bepaalde levensduur. En er zal nooit coulance worden gedaan op zulke oude artikelen.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:07:04 #6
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30469603
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het mechaniek i prima. Alleen een lichtlek ergens, dat heeft niks met op te maken. van een fototoestel mag je imho verwachten dat die minstens 50 jaar probleemloos mee gaat.
nou ga naar de winkel toe waar je hem gekocht hebt (als die nog bestaat), en leg je verhaal uit. eens zien wat ze antwoorden
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:07:51 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_30469616
Ik zou een briefje schrijven en zeker een beroep doen op de coulance van Canon. Per slot van rekening heeft de camera genoeg gekost. Morgen gelijk ff doen BH!

Ow, post 'm hier nog even, dan kunnen we 'm checken op spellingsfoutjes.

Toppie topic weer FH
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_30469644
het is destijds een camera geweest van zeker 500 gulden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:09:40 #9
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30469670
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:07 schreef ElisaB het volgende:
ElisaB
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  Milf zaterdag 10 september 2005 @ 23:11:41 #10
16000 nikky
pi_30469728
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is destijds een camera geweest van zeker 500 gulden.
Heb jij de zwart wit tv van je ouders nog? Ik bedoel.. die kostte vroeger ook een vermogen. Dan zou je toch denken dat er ook coulance mag worden gegeven als hij nu stuk gaat.
pi_30469741
Wou je foto's van je nieuwe kleden maken?
Of van een prachtig meisje?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:12:38 #12
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30469768
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:11 schreef nikky het volgende:
nikky
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:20:59 #13
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_30470059
Mijn auto heeft een probleem, er komt namelijk ergens roest op de lak. Nu is het auto niet meer in garantie en wil ik het wel laten checken bij de dealer. Ten eerste weet ik niet hoe duur dat is, zou ik me kunnen beroepen op coulance? De auto is weliswaar al wat ouder (1976) maar op zich zou zoiets nooit mogen gebeuren bij normaal gebruik, het is namelijk wel een merk dat een reputaie heeft hoog te houden (Ford) . Wie heeft tips? (ben al even een briefje in elkaar aant zetten)
pi_30471071
Het poreus worden van schuim/rubber is normaal bij fototoestellen van die leeftijd even laten vervangen bij een goede fotowinkel en je bent weer klaar Kost niet zo heel veel hoor
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_30471501
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:55 schreef Vava het volgende:
Het poreus worden van schuim/rubber is normaal bij fototoestellen van die leeftijd even laten vervangen bij een goede fotowinkel en je bent weer klaar Kost niet zo heel veel hoor
Het is van de zotte dat zoiets kan slijten! En dat al na 29 jaar!

zondag 11 september 2005 @ 00:10:55 #16
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30471589
dit vraagt om een lemming over een paar dagen van een winkelier die een brief heeft gekregen van een domme belg die 29 jaar geleden in zijn winkel een fototoestel heeft gekocht, en er toen zelfs ook nog 100 gulden af probeerde te krijgen
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  zondag 11 september 2005 @ 00:13:34 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30471682
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:10 schreef -erwin- het volgende:
dit vraagt om een lemming over een paar dagen van een winkelier die een brief heeft gekregen van een domme belg die 29 jaar geleden in zijn winkel een fototoestel heeft gekocht, en er toen zelfs ook nog 100 gulden af probeerde te krijgen
idd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30471695
Als je die andere rubbers (condooms) maar geen 29 jaar bewaart en dan gaat klagen dat er een lek in zat
Let's plant a tree
  zondag 11 september 2005 @ 00:16:51 #19
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30471787
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:13 schreef Yildiz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aan jou de eer
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  zondag 11 september 2005 @ 00:17:07 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30471793
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:13 schreef Vava het volgende:
Als je die andere rubbers (condooms) maar geen 29 jaar bewaart en dan gaat klagen dat er een lek in zat
Het merk (durex) heeft immers wel een naam hoog te houden, zouden zij voor het kind betlaen als coulance?
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:16 schreef -erwin- het volgende:

[..]

aan jou de eer
SPOILER
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30471900
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:17 schreef Yildiz het volgende:Het merk (durex) heeft immers wel een naam hoog te houden, zouden zij voor het kind betlaen als coulance?
Een goede klachtenbrief doet wonderen in zulke situaties
Let's plant a tree
  zondag 11 september 2005 @ 00:26:44 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30472093
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:55 schreef Vava het volgende:
Idd, en dat is gewone slijtage. Net als de banden van een auto slijten. Daar zal je gewoon voor moeten betalen. Zeker als je camera al bijna 30 jaar oud is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 11 september 2005 @ 00:28:13 #23
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_30472140
Waarschijnlijk een FTb? of een FTb-QL?

Zit de lensbajonet mount nog wel goed vast?
De pakkingen van de achterwand geven het ook wel vaker op, 30 is niet nix...

Voor jouw informatie; zelfs een leica van die leeftijd gaat licht lekken op de plaatsten waar afdichtingen zitten, is niets raars, de leeftijd van afdichtingen en ander kunstof is nu eenmaal beperkt.
Of een reparatie de moeite is?
ik denk het niet, buiten de lichtlekkage die je nu hebt zijn er nog wel wat meer problemen die je kant op komen zoals afbrokkelend rubber van de spiegeldemper, dat is een dun randje foam waar tegen de speigel klapt, stukjes die er vanaf brokkelen komen op je film en leveren prachtige spikkels in je foto's.
Verder kun je er op rekenen dat de lichtmeter ondertussen niet meer accuraat is omdat de opname cel (ondaks dat het geen seleen is) veroudert.
Het vet in alle draaiende en bewegende delen is verhard en binnekort stopt er iets in het transport enz enz enz.
Mijn vader had een x-aantal FTb's en QL......
pi_30472165
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:20 schreef Vava het volgende:

[..]

Een goede klachtenbrief doet wonderen in zulke situaties
Ik denk dat zo'n service-klachten afdeling dan in hun broek piesen bij het lezen van een dergelijke brief.

Ik zou dat in elk geval wel doen EN natuurlijk een even zo lachwekkend antwoord terug schrijven (wel binnen de bedrijfspolicy).

Zo van in de trend van: "Om u van dienst te kunnen zijn zullen wij uw probleem proberen te reproduceren, echter u snapt natuurlijk dat dit enige tijd zal gaan duren. Daarom zullen wij u over 29jaar weer contacteren nadat wij uw probleem hebben geanalyseerd".

pi_30472245
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:29 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n service-klachten afdeling dan in hun broek piesen bij het lezen van een dergelijke brief.

Ik zou dat in elk geval wel doen EN natuurlijk een even zo lachwekkend antwoord terug schrijven (wel binnen de bedrijfspolicy).

Zo van in de trend van: "Om u van dienst te kunnen zijn zullen wij uw probleem proberen te reproduceren, echter u snapt natuurlijk dat dit enige tijd zal gaan duren. Daarom zullen wij u over 29jaar weer contacteren nadat wij uw probleem hebben geanalyseerd".

Ik werk op een service-klachtenafdeling en daar krijgen we idd de vreemdste lachwekkendste vragen binnen en daar geef ik vaak ook en even zo lachwekkend antwoord op (wel binnen de regels uiteraard )

Ik zou idd ook proberen wat te regelen in zo'n geval
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')