Ik vind niks mis met gezonde voorzichtigheid en verstand gebruiken. Dat heeft even niets van doen met het kerkelijke introcdinatie gevoel hoor.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:48 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het meeste wat je zegt vind ik top, maar hier klinkt weer de angstkwelgeest in door. Ik hoor de kerkvorsten preken als ik deze alinea lees. Maak je los, E., iemand kan je alleen straf geven als jij dat toe laat. Leer mensen nu eens in positiviteit te kiezen, en niet met het wijsvingertje, ook al zit er misschien een kern van jawel waarheid in. De werkelijkheid laat zich niet vangen en iets wat heel slecht lijkt te zijn, kan het meest positieve opleveren.
Zoals ze zijn? Zoals ze voor jou zijn!quote:Op woensdag 21 september 2005 21:51 schreef Enyalius het volgende:
niks kwelgeest. spreek uit ervaring :S
ik zeg gewoon zoals dingen zijn. ik waarschuw mensen alleen dat elke actie een reactie heeft. en veel wordt geromantiseerd terwijl er toch enige voorzichtigheid geboden is. net zoals sterke drank...doe het met mate. wat die mate is verschilt per persoon en iedereen moet zelf kiezen wat voor zichzelf goed is.
Dat ben ik met je eens. Maar daar had ik het niet specifiek over.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:00 schreef Enyalius het volgende:
veel staat open voor perceptie en interpetatie, niet alles.
Je hebt nog wat toegvoegd, ik reageer maar even los. Ik plak je nergens aan vast, maar ik bespeur een wijsvinger, en die komt bijna altijd van kerkse invloeden, denk ik althans. Dit hoef je zelf niet eens in de gaten te hebben. Jawel, ik denk dat het geloof en angst de meeste mensen blokkeert als ze op het punt staan bewust uit te treden. Natuurlijk is dit niet het enige belangrijke, maar ik begin meer en meer te denken dat je spontaan, ontvankelijk en open als een kind moet zijn, wil je regelmatig bewuste uittredingen ervaren. En ik ben dan ook een heel groot kind, ik slaap met knuffelbeesten en mij maak je blij met grijpmachines op de kermis.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:00 schreef Enyalius het volgende:
veel staat open voor perceptie en interpetatie, niet alles.
iemand bracht karma op in zijn vraag. zelf let ik er nooit op. mij boeit het niks als het omhoog, naar beneden, links, rechts of wat dan ook gaat. en om te zeggen dat je alleen bewust kunt uittreden als je geloofsbeperkingen loslaat...hmm daar klopt iets niet.
snap ook niet waarom je mij steeds aan het christendom vastplakt aangezien ik daar niks mee heb. ben paganist/boedhist for the record en alleen om daar veel van mijn eigen visies in te herleiden zijn.
Natuurlijk, dit merk ik ook. Ik heb ook mijn rugzak te dragen zoals iedereen. Maar er is meer! Aards en astraal hoort bij elkaar als gevoel en verstand, alles moet in evenwicht zijn, en is het dat niet, dan zal de weegschaal net zo lang op en neer gaan, tot er balans in je leven is.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:06 schreef Bastard het volgende:
Ik bedoelde met Karma, dat je hier bent voor een reden. Onderandere omgaan met je Karma, en nieuwe opbouwen. Lijkt mij dus dat je niet te ver moet doorslaan in de astrale wereld.. blijf ook met je voeten op aarde en doe je ding. Het astrale zie je snel genoeg weer terug toch?
het is inderdaad belangrijk om vrij in geest te zijn. in de zin bepaalde gedachte gangen en automatismes los te laten. bewuster te leven en open te staan voor meerdere opties. ook om bepaalde aardse activiteiten en gedragingen los te laten op het astrale.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:03 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar daar had ik het niet specifiek over.
De grootste voorwaarde om vrij in geest te kunnen rondreizen is...vrij in geest te zijn. Geweldige slang-bijt-in-eigen-staart redenering, maar o zo waar. Liefde te zien, is liefde te zijn enzovoort.
Doe dan ook maar je fluwelen handschoentjes aan, want ik wil idd nog wel eens mijn klauwtjes uitslaan.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:12 schreef Bastard het volgende:
Vind je wel erg kattig overkomen inderdaad.
Precies, ik heb het zo ook ervaren en nog steeds. Het astrale biedt je een confronterende spiegel aan, maar desondanks ben ik blij alle kanten van de astrale wereld te kennen.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:17 schreef Enyalius het volgende:
[..]
het is inderdaad belangrijk om vrij in geest te zijn. in de zin bepaalde gedachte gangen en automatismes los te laten. bewuster te leven en open te staan voor meerdere opties. ook om bepaalde aardse activiteiten en gedragingen los te laten op het astrale.
voorbeeld: iemand ging astraal maar kon zijn huis niet uitkomen. waarom niet? omdat zijn hersenen hem vertelden dat hij niet door muren heen kon gaan. eindelijk dat geleerd te hebben staat ie buiten en komt een ravijn tegen. hij kan er niet over heen omdat hij denkt dat hij niet zo ver kan springen, zweven, vliegen in astrale vorm. snap ie?
je leert veel over jezelf en de maatschappij op die manier
Wezens..quote:Op donderdag 22 september 2005 10:59 schreef bighit het volgende:
bastard wat zie je dan in je kamer als ik vragen mag?
Genoeg, maar uiteindelijk moeten ze altijd de aftocht blazen, sommige kunnen echter heel hardnekkig blijven proberen.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:06 schreef Pihkal het volgende:
en toen had ik nog een vraag:
Kom je welleens nare entiteiten tegen? die niet weg gaan? ook niet als je "ook hun bestaan accepteerd" en jezelf probeerd te openen voor liefde en dergelijke?
Dat laatste heb ik ook, en dan kijk je eens goed...en fade het zo outquote:Op donderdag 22 september 2005 10:49 schreef Bastard het volgende:
Nou ik heb bestand van week 1 doorgelezen
Het ontspannen gaat me altijd goed af, zo goed zelfs dat ik echt in no-time dan in slaap val.
Aangezien ik verschillende keren per nacht wakker word, en zo ook afgelopen nacht, was het makkelijk om te denken "Oh ja, herriner je droom" . Wat alleen erg klote was, iedere keer als ik wakker werd, bewoog ik mijzelf.. dus was het meer "Kut ik heb bewogen" .
Wat ik overigs wel vaak heb, is dat ik wakker word en dingen zie in mijn kamer, dat zou dus inhouden dat ik al enigsins astraal bezig ben uit mijn eigen? Want inderdaad, zodra ik beweeg (lees= van schrik op zit) trekt het langzaam weg.
De kat dankt je hartelijk (denk ik, ik ken hem verder niet).quote:Op donderdag 22 september 2005 11:42 schreef bighit het volgende:
mooie kat trouwens
Ja inderdaad.. het fade out!quote:Op donderdag 22 september 2005 12:22 schreef Pihkal het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook, en dan kijk je eens goed...en fade het zo out
maar bij mij zijn het meestal vage insectachtige vormen
Uittreden is niet gevaarlijk. Iedereen doet het 's nachts, maar niet iedereen doet het bewust. Je zit aan je fysieke lichaam vast met een zilveren koord, zo zul je altijd kunnen terugkomen. Wel kun je het stevig te verduren krijgen met 'moeilijk' astraal bezoek, maar met een beetje know how stuur je die de laan uit en verwelkom je bijna alleen nog maar de fijne geesten.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:12 schreef Netflier het volgende:
Is dat uittreden niet gevaarlijk? Kan je altijd terug als je dat wilt of kan het voorkomen dat je 'verdwaalt', wat dus voor de buitenwereld betekent dat je geheel apatisch bent zolang je astrale lichaam je fysieke lichaam niet heeft gevonden?
Ik denk dat ik er maar niet aan begin. Dat gedoe over die demonen heeft me nog helemaal in de ban. Ik heb de angst dat ze mij kunnen lastigvallen en dat ik me er niet tegen kan verzetten. In mijn ongezonde nieuwsgierigheid heb ik het hele internet afgespeurd naar informatie. Overal wordt gewaarschuwd voor de gevaren van glaasje draaien, niet alleen sites over het paranormale maar ook sites van kerken. Als je contact krijgt met een geest is dat per definitie al een demon omdat goede geesten niet op die manier met je in contact zullen komen. Het komt weleens voor dat goede geesten contact zoeken met mensen, maar in dat geval nemen zij zelf het initiatief. En ze hoeven je niet te bewijzen dat ze goede bedoelingen hebben; dat voel je gewoon aan omdat bij hun aanwezigheid geen angst gepaard gaat. Andersom kan je contact maken met hun door gewoon te bidden. Het zal echter niet tot leiden spektaculaire bovennatuurlijke gebeurtenissen, maar het is de veiligste manier. Tja, dit stond in een website van de katholieke kerk, maar er zit wat in. Het is niet minder geloofwaardig dan een verhaal dat ze als parasieten aan je aura blijven kleven en niet weg kunnen komen tot je doodgaat.
By the way, je ziet er trouwens nog jong uit voor je leeftijd Sten. Men zou niet zeggen dat je al bijna 38 bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |