abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 21:57:24 #176
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30805324
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:48 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het meeste wat je zegt vind ik top, maar hier klinkt weer de angstkwelgeest in door. Ik hoor de kerkvorsten preken als ik deze alinea lees. Maak je los, E., iemand kan je alleen straf geven als jij dat toe laat. Leer mensen nu eens in positiviteit te kiezen, en niet met het wijsvingertje, ook al zit er misschien een kern van jawel waarheid in. De werkelijkheid laat zich niet vangen en iets wat heel slecht lijkt te zijn, kan het meest positieve opleveren.
Ik vind niks mis met gezonde voorzichtigheid en verstand gebruiken. Dat heeft even niets van doen met het kerkelijke introcdinatie gevoel hoor.
The truth was in here.
pi_30805416
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:51 schreef Enyalius het volgende:
niks kwelgeest. spreek uit ervaring :S

ik zeg gewoon zoals dingen zijn. ik waarschuw mensen alleen dat elke actie een reactie heeft. en veel wordt geromantiseerd terwijl er toch enige voorzichtigheid geboden is. net zoals sterke drank...doe het met mate. wat die mate is verschilt per persoon en iedereen moet zelf kiezen wat voor zichzelf goed is.
Zoals ze zijn? Zoals ze voor jou zijn!
Het is misschien best heel goed dat je waarschuwt, als goed tegengewicht voor mij, maar haal er niet karma en dergelijke bij, dan zit je zelf ook vast in een geloofssysteem, en elk geloofssysteem is beperkend. Misschien is dat nu wel de reden dat ik zo frequent bewuste uittredingen ervaar, omdat mijn hoofd vrij is. Robert Monroe had het hier ook over, die was ook anti geloof. Om de werkelijkheid, ook de astrale, te kunnen zien, moet je je oogkleppen afdoen.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:00:51 #178
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30805471
veel staat open voor perceptie en interpetatie, niet alles.

iemand bracht karma op in zijn vraag. zelf let ik er nooit op. mij boeit het niks als het omhoog, naar beneden, links, rechts of wat dan ook gaat. en om te zeggen dat je alleen bewust kunt uittreden als je geloofsbeperkingen loslaat...hmm daar klopt iets niet.

snap ook niet waarom je mij steeds aan het christendom vastplakt aangezien ik daar niks mee heb. ben paganist/boedhist for the record en alleen om daar veel van mijn eigen visies in te herleiden zijn.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_30805593
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:00 schreef Enyalius het volgende:
Dat ben ik met je eens. Maar daar had ik het niet specifiek over.
De grootste voorwaarde om vrij in geest te kunnen rondreizen is...vrij in geest te zijn. Geweldige slang-bijt-in-eigen-staart redenering, maar o zo waar. Liefde te zien, is liefde te zijn enzovoort.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:06:35 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30805685
Ik bedoelde met Karma, dat je hier bent voor een reden. Onderandere omgaan met je Karma, en nieuwe opbouwen. Lijkt mij dus dat je niet te ver moet doorslaan in de astrale wereld.. blijf ook met je voeten op aarde en doe je ding. Het astrale zie je snel genoeg weer terug toch?
The truth was in here.
pi_30805924
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:00 schreef Enyalius het volgende:

iemand bracht karma op in zijn vraag. zelf let ik er nooit op. mij boeit het niks als het omhoog, naar beneden, links, rechts of wat dan ook gaat. en om te zeggen dat je alleen bewust kunt uittreden als je geloofsbeperkingen loslaat...hmm daar klopt iets niet.

snap ook niet waarom je mij steeds aan het christendom vastplakt aangezien ik daar niks mee heb. ben paganist/boedhist for the record en alleen om daar veel van mijn eigen visies in te herleiden zijn.
Je hebt nog wat toegvoegd, ik reageer maar even los. Ik plak je nergens aan vast, maar ik bespeur een wijsvinger, en die komt bijna altijd van kerkse invloeden, denk ik althans. Dit hoef je zelf niet eens in de gaten te hebben. Jawel, ik denk dat het geloof en angst de meeste mensen blokkeert als ze op het punt staan bewust uit te treden. Natuurlijk is dit niet het enige belangrijke, maar ik begin meer en meer te denken dat je spontaan, ontvankelijk en open als een kind moet zijn, wil je regelmatig bewuste uittredingen ervaren. En ik ben dan ook een heel groot kind, ik slaap met knuffelbeesten en mij maak je blij met grijpmachines op de kermis.
Misschien dat velen zich afvragen waarom juist ik (en ik heb vijanden en genoeg mensen die de pé in mijn gedrag hebben) vanaf mijn achttiende zoveel uittredingen en verwante toestanden ervaar, iets waar misschien vele andere mensen naar streven. Nee, het is niet omdat ik heilig ben, nee, het is niet omdat ik zo perfect ben en zo aardig, want dat ben ik niet, ik ben een kreng en een bitch ,maar het is misschien wel omdat ik een kind gebleven ben. Misschien, want ik ben tegenwoordig wat voorzichtiger in boute uitspraken.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:12:45 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30805995
Vind je wel erg kattig overkomen inderdaad.
The truth was in here.
pi_30806071
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:06 schreef Bastard het volgende:
Ik bedoelde met Karma, dat je hier bent voor een reden. Onderandere omgaan met je Karma, en nieuwe opbouwen. Lijkt mij dus dat je niet te ver moet doorslaan in de astrale wereld.. blijf ook met je voeten op aarde en doe je ding. Het astrale zie je snel genoeg weer terug toch?
Natuurlijk, dit merk ik ook. Ik heb ook mijn rugzak te dragen zoals iedereen. Maar er is meer! Aards en astraal hoort bij elkaar als gevoel en verstand, alles moet in evenwicht zijn, en is het dat niet, dan zal de weegschaal net zo lang op en neer gaan, tot er balans in je leven is.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:17:58 #184
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30806220
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:03 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar daar had ik het niet specifiek over.
De grootste voorwaarde om vrij in geest te kunnen rondreizen is...vrij in geest te zijn. Geweldige slang-bijt-in-eigen-staart redenering, maar o zo waar. Liefde te zien, is liefde te zijn enzovoort.
het is inderdaad belangrijk om vrij in geest te zijn. in de zin bepaalde gedachte gangen en automatismes los te laten. bewuster te leven en open te staan voor meerdere opties. ook om bepaalde aardse activiteiten en gedragingen los te laten op het astrale.

voorbeeld: iemand ging astraal maar kon zijn huis niet uitkomen. waarom niet? omdat zijn hersenen hem vertelden dat hij niet door muren heen kon gaan. eindelijk dat geleerd te hebben staat ie buiten en komt een ravijn tegen. hij kan er niet over heen omdat hij denkt dat hij niet zo ver kan springen, zweven, vliegen in astrale vorm. snap ie?

je leert veel over jezelf en de maatschappij op die manier
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_30806252
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:12 schreef Bastard het volgende:
Vind je wel erg kattig overkomen inderdaad.
Doe dan ook maar je fluwelen handschoentjes aan, want ik wil idd nog wel eens mijn klauwtjes uitslaan.
pi_30806396
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:17 schreef Enyalius het volgende:

[..]

het is inderdaad belangrijk om vrij in geest te zijn. in de zin bepaalde gedachte gangen en automatismes los te laten. bewuster te leven en open te staan voor meerdere opties. ook om bepaalde aardse activiteiten en gedragingen los te laten op het astrale.

voorbeeld: iemand ging astraal maar kon zijn huis niet uitkomen. waarom niet? omdat zijn hersenen hem vertelden dat hij niet door muren heen kon gaan. eindelijk dat geleerd te hebben staat ie buiten en komt een ravijn tegen. hij kan er niet over heen omdat hij denkt dat hij niet zo ver kan springen, zweven, vliegen in astrale vorm. snap ie?

je leert veel over jezelf en de maatschappij op die manier
Precies, ik heb het zo ook ervaren en nog steeds. Het astrale biedt je een confronterende spiegel aan, maar desondanks ben ik blij alle kanten van de astrale wereld te kennen.
pi_30808237
en toen had ik nog een vraag:

Kom je welleens nare entiteiten tegen? die niet weg gaan? ook niet als je "ook hun bestaan accepteerd" en jezelf probeerd te openen voor liefde en dergelijke?
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
  donderdag 22 september 2005 @ 06:22:39 #188
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30813930
heb er nog geen 1 gehad die niet weg ging nadat ik het op een zekere toon had "gevraagd". het is soms wel zo dat ik een specifiek iets tegenkom dat anders aangepakt moet worden om er vanaf te komen. dus dan zit je weer even een tijdje een oplossing te zoeken.

voorbeeld: me ouders hadden 2 beeldjes uit egypte meegenomen. in 1 daarvan bleek iets te zitten wat ik niet in dit huis wil hebben. was niet echt een nare entiteit, meer een grijsgebied, maar ik voelde me er niet prettig bij. was de bedoeling dat ik het een alternatief huis zou gaan aanbieden, maar me ouders hebben het beeldje al weggegeven aan iemand anders die zegt niet in dit soort zaken te geloven. terwijl ik nog zoekende was naar een nieuw "huis".

tot nu toe heb ik pas 1 situatie gehad met een hele nare geest die niet weg wilde. en ik mocht hem ook niet weghalen omdat het een les was voor iemand anders. maar das een verhaal apart.

[ Bericht 21% gewijzigd door Enyalius op 22-09-2005 06:30:39 ]
  donderdag 22 september 2005 @ 09:43:59 #189
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_30815869
nou mensen ik denk dat we iets bereikt hebben gister avond maar het was niet echt prettig om eerlijk te zijn.

gisteravond maar weer eens een poging gedaan om uit te treden. had nu mijn focus gericht op mijn wekker en na een tijdje daarop geconcentreerd te hebben kwam de bekende dubbele tik van mijn wekker, dit zal na ongeveer een kwartier zijn geweest, en op een gegeven moment kon ik zeg maar door mijn oogleden heen kijken, ik zie dan mijn kamer in het donker met een rode gloed eroverheen, ik zie geen details dan maar wel de silhouetten van mijn klerenkast en kast waar tv en radio in staat enzovoort.

het viel me ook op dat de hoek van de kamer aan de overkant van waar ik lig helemaal zwart was ( ik zag de hoek niet meer) alles leuk en aardig verder en eens gewoon laten gebeuren... op een gegeven moment zie ik hoe moet je t zeggen silhouetten van dingen, heb enkele trofeen en prijzen op een kast staan en ik zag een silhouet van zon beker op een hele ander plek als waar die staat, dat soort dingen ik vond het wel grappig ( was bewust van t feit dat ikverder helemaal bij kennis was ) zo nog enkele van die dingen die het noemen niet echt waard zijn.

ik dacht zelf dat het mijn hersens waren die op hol sloegen of bepaalde dingen aan het verwerken waren. totdat ik 2 mensen zag staan ( wederom silhouetten) waar ik behoorlijk van schrok want het leek zo echt en toen werd het allemaal een beetje teveel en kreeg t een beetje benauwd en trok mijn ogen los, wat gewoon ging en ik keek in een donkere kamer verlicht door het schijnsel van de wekker. het eerste wat ik herrinerde is dat dit niet de eerste keer was dat ik mensen ( silhouetten) heb gezien maar die andere keer was ik aardig van het pad af door bepaalde genots middelen, heb toen ook 3 of 4 mensen gezien en die bleven ook wat langer in de buurt van mijn bed aanwezig /eromheen lopen maar omdat je dan weet dat je van de kaart bent denk je dat je hersens een beetje kortsluiten en bleef ik redelijk relaxed. maar deze keer niet....

heb me zelf maar wijs gemaakt dat het mijn hersens waren die me voor de gek hielden en na 5 minuten was ik rustig genoeg om op mijn zij te gaan liggen en te gaan slapen.. heb overigens niet echt een gewelfige droom gehad die nacht..

ben eigenlijk benieuwd of we op de goede weg waren of dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben, is natuurlijk lastig om er iets over te zeggen maar wie weet klinkt het iemand bekend in de oren...
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
  donderdag 22 september 2005 @ 10:49:40 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30817479
Nou ik heb bestand van week 1 doorgelezen
Het ontspannen gaat me altijd goed af, zo goed zelfs dat ik echt in no-time dan in slaap val.
Aangezien ik verschillende keren per nacht wakker word, en zo ook afgelopen nacht, was het makkelijk om te denken "Oh ja, herriner je droom" . Wat alleen erg klote was, iedere keer als ik wakker werd, bewoog ik mijzelf.. dus was het meer "Kut ik heb bewogen" .
Wat ik overigs wel vaak heb, is dat ik wakker word en dingen zie in mijn kamer, dat zou dus inhouden dat ik al enigsins astraal bezig ben uit mijn eigen? Want inderdaad, zodra ik beweeg (lees= van schrik op zit) trekt het langzaam weg.
The truth was in here.
  donderdag 22 september 2005 @ 10:59:06 #191
121997 bighit
pi_30817727
bastard wat zie je dan in je kamer als ik vragen mag?
  donderdag 22 september 2005 @ 11:03:52 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30817858
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:59 schreef bighit het volgende:
bastard wat zie je dan in je kamer als ik vragen mag?
Wezens..
Sommige staan stil, andere duiken weg als ik ze zie, andere lijken bezig met iets. Kinderen, volwassenen.
Soms ben ik er mij niet van bewust, dan zegt mijn vrouw dat ik weer dingen zag. Zit ik rechtop, ogen open, .. maar weet het volgende dag niet.
The truth was in here.
pi_30817953
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:06 schreef Pihkal het volgende:
en toen had ik nog een vraag:

Kom je welleens nare entiteiten tegen? die niet weg gaan? ook niet als je "ook hun bestaan accepteerd" en jezelf probeerd te openen voor liefde en dergelijke?
Genoeg, maar uiteindelijk moeten ze altijd de aftocht blazen, sommige kunnen echter heel hardnekkig blijven proberen.
  donderdag 22 september 2005 @ 11:42:04 #194
121997 bighit
pi_30818823
mooie kat trouwens
pi_30820145
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:49 schreef Bastard het volgende:
Nou ik heb bestand van week 1 doorgelezen
Het ontspannen gaat me altijd goed af, zo goed zelfs dat ik echt in no-time dan in slaap val.
Aangezien ik verschillende keren per nacht wakker word, en zo ook afgelopen nacht, was het makkelijk om te denken "Oh ja, herriner je droom" . Wat alleen erg klote was, iedere keer als ik wakker werd, bewoog ik mijzelf.. dus was het meer "Kut ik heb bewogen" .
Wat ik overigs wel vaak heb, is dat ik wakker word en dingen zie in mijn kamer, dat zou dus inhouden dat ik al enigsins astraal bezig ben uit mijn eigen? Want inderdaad, zodra ik beweeg (lees= van schrik op zit) trekt het langzaam weg.
Dat laatste heb ik ook, en dan kijk je eens goed...en fade het zo out

maar bij mij zijn het meestal vage insectachtige vormen
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
pi_30820450
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:42 schreef bighit het volgende:
mooie kat trouwens
De kat dankt je hartelijk (denk ik, ik ken hem verder niet).
  donderdag 22 september 2005 @ 13:32:23 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30822126
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:22 schreef Pihkal het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik ook, en dan kijk je eens goed...en fade het zo out

maar bij mij zijn het meestal vage insectachtige vormen
Ja inderdaad.. het fade out!
The truth was in here.
pi_30830754
Volgens de auteur van die pdf's zijn alle drugsgerelateerde obe' perse slecht, wat een onzin is dit zeg. Shamanen gebruiken al tienduizenden jaren entheogene middelen...het is het oudste geloof ter wereld. En dat komt deze meneer ff vertellen dat ze het slecht bezig zijn

En geloof me, obe's door die door ayahuasca zijn opgewekt zijn echter dan echt
pi_30831282
Is dat uittreden niet gevaarlijk? Kan je altijd terug als je dat wilt of kan het voorkomen dat je 'verdwaalt', wat dus voor de buitenwereld betekent dat je geheel apatisch bent zolang je astrale lichaam je fysieke lichaam niet heeft gevonden?

By the way, je ziet er trouwens nog jong uit voor je leeftijd Sten. Men zou niet zeggen dat je al bijna 38 bent.

[ Bericht 62% gewijzigd door Netflier op 22-09-2005 18:29:30 ]
pi_30831706
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:12 schreef Netflier het volgende:
Is dat uittreden niet gevaarlijk? Kan je altijd terug als je dat wilt of kan het voorkomen dat je 'verdwaalt', wat dus voor de buitenwereld betekent dat je geheel apatisch bent zolang je astrale lichaam je fysieke lichaam niet heeft gevonden?

Ik denk dat ik er maar niet aan begin. Dat gedoe over die demonen heeft me nog helemaal in de ban. Ik heb de angst dat ze mij kunnen lastigvallen en dat ik me er niet tegen kan verzetten. In mijn ongezonde nieuwsgierigheid heb ik het hele internet afgespeurd naar informatie. Overal wordt gewaarschuwd voor de gevaren van glaasje draaien, niet alleen sites over het paranormale maar ook sites van kerken. Als je contact krijgt met een geest is dat per definitie al een demon omdat goede geesten niet op die manier met je in contact zullen komen. Het komt weleens voor dat goede geesten contact zoeken met mensen, maar in dat geval nemen zij zelf het initiatief. En ze hoeven je niet te bewijzen dat ze goede bedoelingen hebben; dat voel je gewoon aan omdat bij hun aanwezigheid geen angst gepaard gaat. Andersom kan je contact maken met hun door gewoon te bidden. Het zal echter niet tot leiden spektaculaire bovennatuurlijke gebeurtenissen, maar het is de veiligste manier. Tja, dit stond in een website van de katholieke kerk, maar er zit wat in. Het is niet minder geloofwaardig dan een verhaal dat ze als parasieten aan je aura blijven kleven en niet weg kunnen komen tot je doodgaat.

By the way, je ziet er trouwens nog jong uit voor je leeftijd Sten. Men zou niet zeggen dat je al bijna 38 bent.
Uittreden is niet gevaarlijk. Iedereen doet het 's nachts, maar niet iedereen doet het bewust. Je zit aan je fysieke lichaam vast met een zilveren koord, zo zul je altijd kunnen terugkomen. Wel kun je het stevig te verduren krijgen met 'moeilijk' astraal bezoek, maar met een beetje know how stuur je die de laan uit en verwelkom je bijna alleen nog maar de fijne geesten.
Ja, ik zie er jong uit, komt omdat ik altijd een kind gebleven ben (en niet roken en niet in kroegen uithangen en dna doet ook wat ). Bijna 38 ja, hmm, 2 december is het zover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')