die bliksem viel me hier gisteren ook op. Als er bliksem was, duurde het een seconde i.p.v. 1 kort flitsje.quote:Op zondag 11 september 2005 10:06 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier heeft het 1,5 uur geonweerd, 50 ontladingen per minuut. Ik kon in het donker een boek lezen, het bleef bliksemen. Het was zo'n onweer wat je wel eens in die films ziet, sommige bliksemstralen knipperden 3 seconden lang. Alsof er een TL balk aan werdt gezet. Lang geleden dat er weer eens zo'n bui overtrok.
Zelfde verhaal in Arnhem.quote:Op zondag 11 september 2005 10:06 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier heeft het 1,5 uur geonweerd, 50 ontladingen per minuut. Ik kon in het donker een boek lezen, het bleef bliksemen. Het was zo'n onweer wat je wel eens in die films ziet, sommige bliksemstralen knipperden 3 seconden lang. Alsof er een TL balk aan werdt gezet. Lang geleden dat er weer eens zo'n bui overtrok.
juppie.quote:Op zondag 11 september 2005 10:27 schreef Oom_Agent het volgende:
Er ontstaan weer buien. 1 ten westen van Eindhoven en weer 1 ten noorden van Bergen op Zoom (waar gisteren de eerste bui van de middag ontstond)
Dit neem ik terugquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:37 schreef tralalala het volgende:
De veluwe heeft ook geen geluk vandaag![]()
ik ga emigreren naar amerikaquote:Op zondag 11 september 2005 04:58 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Let niet op de naam, dit zijn foto's van tornado's. Een of andere dodo dacht dat het Katrina was.
Site van de fotograaf: http://extremeinstability.com/2004photos.htm
Ik was er al een paar keer geweest, maar op de site staan alleen wat thumbnails. De higher res versies moet je kopen. Iemand heeft er echter de bovenstaande online gezet
whehe.. ik heb een rolluik, en dat laat ik altijd op de kiertjes open staan.. dus ik zie alles, helaas was er niet echt veel.quote:Op zondag 11 september 2005 11:39 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dit neem ik terugvanaf 2 uur vannacht heeft het stevig geonweerd hier, ook een inslag dichtbij...ik schok me dood
Ik had me verduisteringsgordijn net dichtgedaan en daar zie je de flitsen niet doorheen, dus in ene keer KABOEM
Overal gingen autoalarmen af![]()
Inderdaad, 1 flits was zo erg dat het wel dag leek.. vond het mooi om te zienquote:Op zondag 11 september 2005 10:33 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Zelfde verhaal in Arnhem.
Je kon de lucht ook helemaal zien draaien tijdens de flitsen.
3 inslagen in totaal getelt.
Hield uurtje of 2 aan, en zelfs daarna af en toe nog enorme flitsen.
Doet me denken aan Independance Day wanneer die UFO de wolk uitkomt zeg maarquote:
Klopt het gaat daar zeer hevig aan toe.quote:Op zondag 11 september 2005 19:17 schreef Oom_Agent het volgende:
Noodweer in Gent (Belgie) daar hangt al een lange tijd een fikse onweersbui stil boven de stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |