abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30459061
Ik wil muziek van mijn mengpaneel naar mijn versterker doorsluizen, en daarvoor moet ik een kabel hebben met aan de ene kant een Tulp en aan de andere kant een XLR-stekker, nou ben ik niet zo technisch onderlegd, en vraag ik me af welk kabeltje van de Tulp ik aan welk pinnetje op de XLR-stekker moet solderen, achter op mijn versterker staat heel mooi aangegeven welk pinnetje wat moet hebben:

Iemand die mij helpen kan?
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 18:41:50 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_30459900
Het gaat niet zozeer om de XLR stekker maar meer om de dubbele VYT-module. Die moet met blauw in groen en vice verca. Heb je een tulp met een Amerikaanse spin-off mag ie ook van zwart in wit. Het ligt er ook aan wat voor versterker je hebt ? Het klinkt als een oude subprofileerder. Dan moet je uitkijken. Heb het ook gehad en heelm'n 120-blaastracer naar de klote geholpen. Ik zou het gewoon ouderwets doen. Dus je kabel in expantie zetten, Glidepromoter gebruiken zoals je waarschijnlijk met je trime-secundale begrenzer deed vroeger. Dan kan het niet fout gaan. Succes.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30459944
Neutrik heeft verloopjes van XLR naar tulp male... Zijn wel duur (+/- 10 euro per stuk geloof ik).
Wellicht makkelijker?.
Ik snap overigens geen zak van het stukje hierboven .
pi_30460587
Er vanuitgaande dat het mono is moet je 2 en 3 aan je tulpstekker hangen hot is de pen en cold zit eromheen
En moet je 1 en 3 doorverbinden

bij balanced XLR is 3links en 2rechts 1 is de ground voor beide kanalen
pi_30463546
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:02 schreef Jonathon het volgende:
Gebalanceerde XLR verbindingen gebruiken 3 aders per kanaal, dus 1 XLR voor een gebalanceerd mono signaal dus. Dus dit klopt niet

pi_30481533
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:02 schreef Jonathon het volgende:
Er vanuitgaande dat het mono is moet je 2 en 3 aan je tulpstekker hangen hot is de pen en cold zit eromheen
En moet je 1 en 3 doorverbinden

mijn dank is groot
  zondag 11 september 2005 @ 19:12:15 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30492027
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:41 schreef tong80 het volgende:
Het gaat niet zozeer om de XLR stekker maar meer om de dubbele VYT-module. Die moet met blauw in groen en vice verca. Heb je een tulp met een Amerikaanse spin-off mag ie ook van zwart in wit. Het ligt er ook aan wat voor versterker je hebt ? Het klinkt als een oude subprofileerder. Dan moet je uitkijken. Heb het ook gehad en heelm'n 120-blaastracer naar de klote geholpen. Ik zou het gewoon ouderwets doen. Dus je kabel in expantie zetten, Glidepromoter gebruiken zoals je waarschijnlijk met je trime-secundale begrenzer deed vroeger. Dan kan het niet fout gaan. Succes.

Log eens in op je eigen account.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')