abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31398259
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:44 schreef LXIV het volgende:
Kijk eens aan...
[..]

Groot deel van de in de OT geschetste problematiek komt voort uit het feit dat de BB alles voor zichzelf zo lekker geregeld hebben. Vanuit de traditionele vakbonden...
Ik ben net lid geworden. Ben het er helemaal mee eens
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:06:38 #77
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_31972243
Koopkracht stijgt niet, rente kruipt langzaam op. Er begint licht te gloren op de huizenmarkt! :-)
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:41:48 #78
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_32374792
Ik ga me inschrijven bij de AVV.
Als meer jonge werkenden dit doen kunnen we misschien een vuist maken.

Dit is voor het eerst dat ik een georganiseerd verzet zie van jonge werkenden tegen de babyboom generatie en politiek.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_32392119
Yep Andre. Maar volgend jaar krijgen starters 6% van hun aankoop bedrag cadeau van de overheid, maar ik denk dat daardoor de starterswoningen nog meer in de buurt van de niet-starterswoningen qua prijsklasse komen te liggen, en dat er verder niks verandert...
pi_32393460
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:59 schreef Sessy het volgende:
Yep Andre. Maar volgend jaar krijgen starters 6% van hun aankoop bedrag cadeau van de overheid, maar ik denk dat daardoor de starterswoningen nog meer in de buurt van de niet-starterswoningen qua prijsklasse komen te liggen, en dat er verder niks verandert...
Dit is niet waar. Er zal geen overdrachtsbelasting worden geheven, dat is iets anders dan 6% cadeau krijgen op het aankoopbedrag. Overigens is die 6% overdrachtsbelasting sowieso belachelijk hoog (en selcht voor de woonmobiliteit van de Nederlanders; dus slecht voor de economie), wat mij betreft wordt dat zo snel mogelijk afgeschaft.
pi_32400183
Ja, het is een cadeau uit eigen zak, maar het blijft zo dat je die 6% niet hoeft te betalen dan. Ik blijf bij de rest van m'n post, ik denk niet dat het voor starters op de lange termijn enig effect heeft. Behalve wellicht als er daardoor meer starterswoningen worden gebouwd.
pi_32400982
Leuk stukje om te lezen. Hier en daar ben ik het niet echt eens met je weergave van de slavernij mja...
Ook ben ik het eigenlijk niet eens met voor welke groep wij 'slaven' werken...het zijn niet de ouderen waar wij voor werken, maar de staat! Waar denk je dat al die belastingen en premies naar toe gaan? De ouderen? Eerder politici die voor x duizend euro per jaar een dag in de week een of andere commissie bijwonen. Of mislukte plannetjes zoals de hsl, betuwelijn, jsf.
pi_32403956
Ik krijg eerlijk gezegd ook sterk het gevoel dat een groot deel van het geld wordt weggesluisd naar prive-personen - zo niet ambtenaren die wat geld jatten, dan toch zeker de bedrijven die de contracten krijgen. Niet alleen met de staat hoor, ook met bijv. woningbouwverenigingen.
Een kennis van ons had een tegeltje op de vensterbank gebroken, en mocht deze niet zelf vervangen. Toen hij een bedrijf belde, zeiden ze dat ze zulke kleine reparaties niet kwamen doen.
De woningbouwvereniging heeft vervolgens mensen van hetzelfde bedrijf erheen gestuurd, en toen kwamen ze wel en kregen... val niet van je stoel... 700 gulden om dat tegeltje te vervangen.
En zo gaat het in Nederland met alles...
Vervolgens wordt het geld naar Luxemburgse en Zwitserse bankrekeningen en vastgoed in 't buitenland weggesluisd et voila.
  maandag 21 november 2005 @ 10:23:47 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_32446725
Tsja veel dingen die ik hier lees vind ik gewoon klinken als verwend

De levensstandaard is anno 2005 een stuk hoger dan in 1970

Maar velen gaan er sinds de economische piek van de 90's kennelijk vanuit dat een eigen huis, 2 auto's, een dikke stereoset en tv, nieuwste computer, 2x per jaar op vakantie tot je basisbehoeften behoren. Dat je van je Jan Modaal salaris niet kunt rondkomen is nonsens. Zelfs van een uitkering kan dat. Het zal idd wel ieder dubbeltje omdraaien zijn maar dat is nu eenmaal zo. Er wordt toch enigzins van je verwacht dat je voor je eigen zaken werkt en zelf probeert het zo goed mogelijk te krijgen. De overheid probeert alleen te garanderen dat jij te eten hebt en een dak boven je hoofd. En de mogelijkheid om wellicht beter opgeleid te raken. Maar voor de rest moet je het toch echt zelf doen.

En als je 65 uur in de week moet werken voor een hongerloon zou ik maar eens naar een andere werkgever op zoek gaan. De meeste werkende mensen die ik ken doen dat dus echt niet. Dus generaliseer de zaken niet.
  maandag 5 december 2005 @ 17:03:23 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32839147
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:37 schreef rayteon het volgende:
Leuk stukje om te lezen. Hier en daar ben ik het niet echt eens met je weergave van de slavernij mja...
Ook ben ik het eigenlijk niet eens met voor welke groep wij 'slaven' werken...het zijn niet de ouderen waar wij voor werken, maar de staat! Waar denk je dat al die belastingen en premies naar toe gaan? De ouderen? Eerder politici die voor x duizend euro per jaar een dag in de week een of andere commissie bijwonen. Of mislukte plannetjes zoals de hsl, betuwelijn, jsf.
Er gaat echt wel veel geld ri de babyboomers. Natuurlijk proppen politici hun zakken ook goed vol, maar dat zijn er slechts enkelen tov de miljoenen BB'ers.
The End Times are wild
  donderdag 29 december 2005 @ 01:21:39 #86
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33493113
Brilliant stuk LXIV!!

Het verbaast mij overigens dat een topic als deze zo weinig reply's genereerd.

Sla je de spijker dan zo precies op de kop dat er geen wederwoord is of hangt er een taboe sfeer omtrent de werkelijke problemen van Nederland anno 2005.

Ik verbaas mij er telkens weer over dat Den Haag met geen woord over deze problematiek spreekt en dat de Nederlanders angstvallig hun mond dichthouden (waarschijnlijk uit onwetendheid)

Ik ben nu 23 en ik ben serieus aan het kijken wat de mogelijkheden in het buitenland zijn.

Als ik kijk hoe ik mijn leven wil inrichten, dan past nederland daar niet in. Helaas!
Ik pas ervoor om mijn kinderen in de kinderopvang te "dumpen" omdat anders de hypotheek van de rijtjes container niet betaald kan worden

Het word tijd dat er een politieke beweging opstaat die voor de belangen van de 20 - 30ers opkomt!!

[ Bericht 6% gewijzigd door Speed-Addicted op 29-12-2005 01:56:14 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  donderdag 29 december 2005 @ 01:43:50 #87
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33493774
Speelt deze problematiek overigens ook in andere EU landen.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33494031
Ik zie de toekomst niet zo somber in...

Er moet idd hard gewerkt worden.. er zullen lasten gedragen moeten worden.. door deze generatie..
Achteruit kijken mag.. maar de conclusie mag niet zijn dat we het probleem weer doorschuiven naar de volgende generatie...

En jah.. ik zit nu achter een PC dit berichtje te tikken in een warme kamer.. even lopen en ik vindt een gevulde koelkast... zo slecht hebben we het nog niet..

We hebben de mogelijkheid goede doelen te ondersteunen.. nah zo slecht gaat het niet..

Het kan wel beter maar we moeten niet te veel achterom kijken.. laten we eerlijk zijn, als er nu dergelijke regelingen zouden bestaan die ons het leven van de maandlasten makkelijk zou maken dan zouden we ze pakken...

Slavernij... tja.. hooguit van onze eigen drang naar meer en luxe...
We kunnen ook niet de pil van drion verplicht stellen voor een ieder dei 80+ is...

We moeten helaas vooruit.. en verder.. en nadenken over wat we willen...

Ik hoor hier dat investeren in grond een goede optie is...
Ah...dat was het...
  donderdag 29 december 2005 @ 01:58:11 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33494185
Het punt is ook niet zozeer dat het zo slecht is hier in Nederland. Maar wel dat de babyboomers, toen zij het eenmaal voor het zeggen kregen, het uitermate goed voor zichzelf geregeld hebben. Ten koste van de generatie die na hem kwam. Hoe en waarom staat uiteraard in de OP
Is dit nu die zogenaamde solidariteit van de jaren 60?
The End Times are wild
pi_33496013
Goed stuk, ik lees het nu pas. Ik heb een tijd lang hetzelfde hier lopen te verkondigen, maar de meesten interesseert het niks omdat ze A) nog thuis wonen en zijn en er nog niet mee te maken hebben B) wereldvreemd en naief zijn en het huidige beleid zelfs goed vinden. Ik ben me de moeite dan ook gaan besparen, ze bekijken het maar.

Men beseft ook niet dat het zo niet hoeft. Zoals je al aangeeft, men denkt "het zal wel zo horen."

Als iemand trouwens weg wil, dan raad ik ofwel Canada, de VS, Australie of Nieuw Zeeland aan. Mooie, vrije landen met een grotendeels identieke cultuur, een taal die iedereen redelijk beheerst en niet al die ellende die je als jonge werkende in NL tegemoet gaat. In de EU valt weinig eer te behalen behalve een goedkopere woning, maar verder is het kwa belasting en regelgeving eenzelfde pot nat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')