Ik vind wel dat je behoorlijk 'legaal' kan cheaten met dit spel met simpele slimme gameplay-tactieken. Als je helemaal in het begin van een gamesessie gelijk je verkenner en main-fighter (speel met NL) naar de enemy stuurt (als je met 1 tegenstander speelt, wat ik persoonlijk het pittigste vind), dan kun je met hen constant hun bouwers op afstand een beetje hun bouwsel laten onderbeken.
De A.I. gaat namenlijk altijd uit van een vaste plek waar ie zijn huizen bouwt (de eerste zaken die ie bouwt, daarna altijd markt of infantry building), en steeds komt dan zo iemand naar een vaste plek om een stuk of 3/4 huizen proberen te bouwen. Als je met je afstandsschot dan steeds die bouwer raakt kapt ie met bouwen en destroyed dat zijn bouwwerk omdat de A.I. hem dan terugtrekt en de towncentre instuurt. Stukje later komt zo iemand dan weer steeds terug proberen. Zijn eigen fighter stuurt ie niet eens op je af, die roamt wat over het veld. En infantry heeft ie natuurlijk nog niet. Het enige wat je moet doen is je eigen mensen op afstand houden van het towncentre omdat die op je units gaat knallen zodra je op een unit van hem schiet.
Je kunt hem dan a.h.w. steeds kort houden in zijn ontwikkeling en daarin uitlopen, want hij beperkt zich dan toch tot foodverzamelen en minen, en kan niet echt units en bouwsels uitbreiden zonder huizen.
Valt me trouwens sowieso op dat ie enorm veel settlers krijgt in het begin. Lijkt ook niet helemaal zuivere koffie als ik zie hoeveel moeite ikzelf heb om de settlers langzaam uit te breiden. Ik speel op level 'hard' btw.
Het is me ook al meerdere malen opgevallen dat ie niet alle setllers beschemd en naar binnen laat gaan zodra ik ze aanval. Heb al vaker bijna zijn complete setllers kunnen uitmoorden die eten aan het verzamelen waren met hunting animals. Kan een bug zijn, want soms trekken ze zich wel terug. Matige A.I. en rare bugs dus.
Het is wel een aardig spel, en het kopen van kaarten blijft boeien want je bent altijd benieuwd naar de nieuwe R&D optie's die het geeft, maar het beperkt builden van decks met die 20 kaarten zuigt, want zo kan ik maar beperkt gebruiken wat ik allemaal ontwikkeld en gekocht heb. Zal wel de bedoeling zijn om per game je custom deck te bouwen dat voor elk type game anders kan zijn (afhankelijk van landschap en tegenstander tactiek enzo), maar ik vind dat toch klote om te doen. Ik wil gewoon alles kunnen kiezen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Edenoniphobic op 27-10-2005 06:36:21 ]