abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2056365
...is ver onder de maat, en met wachtlijsten van 6 maanden of langer is het gewoon niet of nauwelijks te doen.

Jullie moesten eens weten hoe slecht de gezondheidszorg in nederland is geregeld
Net als in (b.v.) de USA kan alles, zolang je maar geld hebt.

Ben je afhankelijk van de "gratis" gezondheidszorg die geleverd wordt door de nederlands staat, dan heb je een probleem met de wachtlijsten van 6 maanden of meer.

Alhoewel ik denk dat de meeste mensen die er regelmatig mee in aanraking komen of zijn geweest dat wel kunnen beamen.

Wat zegt men in het ziekenhuis "zorg dat je bezig blijft en ga anders in de tussentijd een paar dagen per week werken" en dan red je het wel met het overbruggen van de wachttijd

En wat als je nou net om die reden thuis zit, omdat het werken niet meer gaat door problemen?

, dat doe ik op het nederlands gezondheidszorgbeleid.

En dat het in sommige landen slechter is, dat zal wel.
Maar ik woon in nederland en betaal voor de gezondheidszorg dus mag ik verwachten dat men ook iets zinnigs doet met het geld en niet een hele zooi over de balk gooit zoals men wel eens leest c.q. ziet in het nieuws.

Ik ben diep teleurgesteld en kwaad

pi_2056398
Ben je dan bereid 10 keer meer premie te betalen als je dan snel geholpen kunt worden ? Of ga in de zorg werken, daar komen ze nog wat mensen te kort.
pi_2056407
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:04 schreef Juup© het volgende:
...is ver onder de maat, en met wachtlijsten van 6 maanden of langer is het gewoon niet of nauwelijks te doen.

Jullie moesten eens weten hoe slecht de gezondheidszorg in nederland is geregeld
Net als in (b.v.) de USA kan alles, zolang je maar geld hebt.

Ben je afhankelijk van de "gratis" gezondheidszorg die geleverd wordt door de nederlands staat, dan heb je een probleem met de wachtlijsten van 6 maanden of meer.

Alhoewel ik denk dat de meeste mensen die er regelmatig mee in aanraking komen of zijn geweest dat wel kunnen beamen.

Wat zegt men in het ziekenhuis "zorg dat je bezig blijft en ga anders in de tussentijd een paar dagen per week werken" en dan red je het wel met het overbruggen van de wachttijd

En wat als je nou net om die reden thuis zit, omdat het werken niet meer gaat door problemen?

, dat doe ik op het nederlands gezondheidszorgbeleid.

En dat het in sommige landen slechter is, dat zal wel.
Maar ik woon in nederland en betaal voor de gezondheidszorg dus mag ik verwachten dat men ook iets zinnigs doet met het geld en niet een hele zooi over de balk gooit zoals men wel eens leest c.q. ziet in het nieuws.

Ik ben diep teleurgesteld en kwaad

Ik snap jullie, of jou frustraties heel goed en ik kan er verder ook weinig over zeggen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2056426
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:07 schreef gelly het volgende:
Ben je dan bereid 10 keer meer premie te betalen als je dan snel geholpen kunt worden ? Of ga in de zorg werken, daar komen ze nog wat mensen te kort.
Fatsoenlijke antwoorden zijn ver te zoeken heden ten dage.

JA, ik ben bereid meer premie te betalen, dat doe ik al daarom ook al sinds een half jaar.
Ik heb de premie verdubbeld om meer zorg te kunnen krijgen vanaf 1 januari 2002.

Maar dan nog krijg je te weinig hulp.

En ja, als ik tot in het redelijke de premie zou moeten verhogen dan zou ik dat doen.

Gaarne verder geen onzinnige antwoorden meer.

pi_2056465
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:11 schreef Juup© het volgende:

[..]

JA, ik ben bereid meer premie te betalen, dat doe ik al daarom ook al sinds een half jaar.
Ik heb de premie verdubbeld om meer zorg te kunnen krijgen vanaf 1 januari 2002.

En ja, als ik tot in het redelijke de premie zou moeten verhogen dan zou ik dat doen.

Als jij me uit kunt leggen welk gedeelte onzinnig was, doe ik het nooooit weer.
pi_2056525
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Als jij me uit kunt leggen welk gedeelte onzinnig was, doe ik het nooooit weer.

Het deel van in de zorg gaan werken.
Ik zit natuurlijk niet voor niets thuis (net als mijn vriendin ), dus van werken is er zowieso geen sprake helaas
pi_2056526
De kwaliteit van de zorg die wordt verricht is in beginsel goed, maar het aanbod is te beperkt. Niet zozeer door een gebrek aan artsen, maar door een gebrek aan medisch ondersteunend personeel. Als er een gebrek is aan operatie-assistenten dan krijg je de situatie dat opratiekamers maar halve dagen gebruikt kunnen worden.
pi_2056554
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:20 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het deel van in de zorg gaan werken.
Ik zit natuurlijk niet voor niets thuis (net als mijn vriendin ), dus van werken is er zowieso geen sprake helaas

Ik bedoelde jou persoonlijk ook niet, ik bedoelde als meer mensen in de zorg gaan werken is het probleem grotendeels opgelost. Maar mensen vinden het werk niks, maar ze willen wel zelf graag snel geholpen worden.
pi_2056599
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik bedoelde jou persoonlijk ook niet, ik bedoelde als meer mensen in de zorg gaan werken is het probleem grotendeels opgelost. Maar mensen vinden het werk niks, maar ze willen wel zelf graag snel geholpen worden.

Maar nu komt onherroepelijk de vraag, moet het werken of een roeping zijn?
pi_2056602
Tenzij je natuurlijk Prins Bernhard heet. Of zoveel geld hebt je je paticuliere hulp kan betalen
pi_2056610
Mogelijke oplossing tegen wachtlijsten: verpleegkundigen uit Polen hier laten werken. Politiek zeer omstreden.
Kan het vinden jullie?
pi_2056620
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar nu komt onherroepelijk de vraag, moet het werken of een roeping zijn?

Zodra je genoeg betaald trek je een hoop mensen over de streep denk ik.
  donderdag 1 november 2001 @ 10:30:10 #13
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_2056622
je kan ook zelf actief op zoek gaan naar het ziekenhuis met de kortste wachtlijst. het AD (Algemeen Dagblad) heeft geloof ik op zijn site en anders zoveel keer per maand een lijst van zieken huizen met de wachtlijst voor verschillende soorten operaties.
Er zijn gewoon enorm grote verschillen, in het ene ziekenhuis moet je 9 maanden wachten, in een ander ziekenhuis, voor dezelfde operatie 4 weken.

Alleen kankeren op de zorg heeft geen nut, er is nou eenmaal een personeels en geldgebrek, en ik weet nou niet of amerika een goed voorbeeld is, mensen met een laag inkomen hebben het geld niet om zich te verzekeren, dus zijn zij en hun kinderen niet verzekerd, nou dat is lekker als je op straat wordt aangereden en half dood ligt: "meneer, bent u verzekerd?"
"euh, nee."
"nou, dan neem ik u mee naar een slecht ziekenhuis, een halfuur verder dan het dichstbijzijnde."
tegen de tijd dat je daar aankomt ben je of dood, of je krijgt een verbandje en wordt naar huis gestuurd.

ik vindt het een fijner idee dat ook al zit je in de ww, je toch medische hulp krijgt.

zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_2056653
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Juistem, dat is de goeie vinger op de zere plek.
pi_2056667
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Juistem, dat is de goeie vinger op de zere plek.

Daarom zei ik al, ben je bereid een hoop meer premie te betalen voor snellere zorg.
  donderdag 1 november 2001 @ 10:38:30 #16
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2056718
Juup ik snap dat je er niet vrolijk van wordt in jou situatie maar het is niet anders. We mogen echt in onze handjes wrijven over sommige zaken. Ik kom regelmatig voor mijn werk in buitelandse ziekenhuizen en elke keer opnieuw prijs ik me gelukkig dat ik in Nederland woon en leef. Wat een puinhoop daar. Vaak vies, met veel man op een zaal, geen airco in toch warme oorden, slechte apparatuur, stankoverlast, gaten in de vloer en plafond, aftanse gebouwen etc.....

Ik zou in sommige van die ziekenhuizen niet eens behandeld willen worden al moest ik in Nederland een jaar wachten.

Sterkte iig de komende tijd en hopelijk vind je wel eerder hulp dan pas over een half jaar.

Hard, gemeen en snel
pi_2056739
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Daarom zei ik al, ben je bereid een hoop meer premie te betalen voor snellere zorg.

De loonkosten van het lager personeel zijn niet helemaal alleen de oorzaak van het tekort.
De premies die huidig betaald worden dekken de ruimschoots de medische verzorging.
pi_2056761
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De loonkosten van het lager personeel zijn niet helemaal alleen de oorzaak van het tekort.
De premies die huidig betaald worden dekken de ruimschoots de medische verzorging.

Voor het peil waar de gezondheidszorg nu op staat ja.
pi_2056802
ben het gedeeltelijk met je eens , werk zelf bij een ziektekostenverzekeraar dus maak die wachtlijsten van dichtbij mee.

Het is niet goed op de gehele gezondheidszorg over 1 kam te scheren. de gezondheidszorg bestaat uit meerdere disciplines.

een aantal van deze diciplines hebben een langere wachttijd , Onze werkmaatschappijen hebben net een prijs ontvangen voor het bemiddelen van clienten op de wachtlijst. Op dit moment is het zo dat als je het niet erg vind om het land door te gaan om geholpen te worden dat je binnen een vaste termijn geholpen wordt in binnen en of buitenland

zal zo is even kijken of ik een stuk uit het pers-bericht kan copieren

donderdag 1 november 2001 @ 10:50:55 #20
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2056874
Volgens mijn info valt het allemaal wel mee met dat enorm slecht betalen in de gezondheidszorg. Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk geen topsalaris maar het probleem van Nederland is gewoon dat te weinig mensen (including me) in de zorg willen werken. Dit komt voornamelijk door de aard van de werkzaamheden, de druk omdat er al weinig personeel is en het feit dat een andere baan waar je evenveel kunt verdienen makkelijk gevonden is. Daarnaast kiezen er te weinig pubers voor een opleiding mbt de zorg. Zelfs al zouden de salarissen verhoogd worden (wat van mij best zou mogen, ik heb veel respect voor die mensen) dan nog zou het probleem niet zijn opgelost omdat er geen geschoold personeel voorhanden is.

Dit geldt trouwens niet alleen voor de ziekenhuizen maar ook voor kinderopvang, bejaarden en verzorgingstehuizen, instanties voor geestelijk en lichamelijke gehandicapten en in de psychiatrische hulpverlening.

Hard, gemeen en snel
  donderdag 1 november 2001 @ 11:10:23 #21
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_2057097
Juup, je hebt helemaal gelijk.
Het is hier in Nederland te triest voor woorden.
Zelf ben ik werkzaam in de zorg, en daar is het precies hetzelfde de wachtlijsten voor de ouderen, heel erg.
En de wachtlijsten in een ziekenhuis zijn helemaal van de gekke, mijn pa loopt al met een hernia vanaf mei! En nu gelukkig 18 november word hij geholpen, ik vind het in en in triest.
To Know Me Is To Love Me
pi_2057957
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef wacko1976 het volgende:
je kan ook zelf actief op zoek gaan naar het ziekenhuis met de kortste wachtlijst. het AD (Algemeen Dagblad) heeft geloof ik op zijn site en anders zoveel keer per maand een lijst van zieken huizen met de wachtlijst voor verschillende soorten operaties.
Er zijn gewoon enorm grote verschillen, in het ene ziekenhuis moet je 9 maanden wachten, in een ander ziekenhuis, voor dezelfde operatie 4 weken.

Alleen kankeren op de zorg heeft geen nut, er is nou eenmaal een personeels en geldgebrek, en ik weet nou niet of amerika een goed voorbeeld is, mensen met een laag inkomen hebben het geld niet om zich te verzekeren, dus zijn zij en hun kinderen niet verzekerd, nou dat is lekker als je op straat wordt aangereden en half dood ligt: "meneer, bent u verzekerd?"
"euh, nee."
"nou, dan neem ik u mee naar een slecht ziekenhuis, een halfuur verder dan het dichstbijzijnde."
tegen de tijd dat je daar aankomt ben je of dood, of je krijgt een verbandje en wordt naar huis gestuurd.

ik vindt het een fijner idee dat ook al zit je in de ww, je toch medische hulp krijgt.

In zit in de WAO trouwens , maar het gaat mij niet zo zeer om het ziekenhuis als wel de ambulante hulp.
pi_2057968
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Tja.
Maar de overheid wil niet meer uittrekken voor de zorg en speelt de bal naar de verzekeraars door die de bal op hun beurt weer terugspelen.
Dus wederom oud hollands van het kastje naar de muur lopen.
pi_2058024
quote:
Op donderdag 01 november 2001 11:10 schreef Ellen het volgende:
Juup, je hebt helemaal gelijk.
Het is hier in Nederland te triest voor woorden.
Zelf ben ik werkzaam in de zorg, en daar is het precies hetzelfde de wachtlijsten voor de ouderen, heel erg.
En de wachtlijsten in een ziekenhuis zijn helemaal van de gekke, mijn pa loopt al met een hernia vanaf mei! En nu gelukkig 18 november word hij geholpen, ik vind het in en in triest.
Gelukkig zijn er toch nog mensen die het met mij eens zijn (zonder in discussie te gaan over lonen en personeelsaanbod e.d.).

Ik snap ook wel dat er veel vraag is maar weinig ruimte en dat er onvoldoende personeel is en er te weinig betaald wordt.
En nee kom niet aan met het verhaal er wordt genoeg betaald maar er is geen personeel te vinden, want ik heb zelf ruim 7 maanden in het ziekenhuis gelegen na een motorongeluk en van dichtbij meegemaakt hoe de mensen moeten stressen voor een loon dat in mijn (en hun) ogen veel te laag is voor het werk dat zij moeten doen.
Logisch dat er weinig animo is voor de verzorging.

En dan heb ik het nog niet eens over de geestelijk hulpverlening waar ik helaas ook al een jaar of drie mee te maken heb.

Ik zelf ben bereid om een veel hogere premie te betalen om meer hulp te krijgen ja, maar ik moet het natuurlijk wel kunnen betalen en daar zit nou net het knelpunt.
Ik heb nu de hoogst mogelijke premie, en nog zit ik met wachttijden van minimaal 6 maanden, net als mijn vriendin.

Het zuigt gewoon.

pi_2058059
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef wacko1976 het volgende:

"euh, nee."

Dan moeten wij voor geestelijke hulp naar de andere kant van het land als ik de wachtlijsten bekijk, en laat ik dat nou net niet kunnen betalen.
Dus ben ik weer aangewezen op de wachttijden hier in de omgeving.
pi_2058314
quote:
Op donderdag 01 november 2001 10:11 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ten eerste, ook ik ben het met je eens.

Maar ik ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om meer premie te gaan betalen en dan betere zorg te krijgen? Want het ziekenfonds is en blijft voor iedereen hetzelfde, en de zorg bij het riag etc komt uit de Algemene wet bijzondere ziektekosten, en daar kun je nou eenmaal niet de premie voor verhogen. Dus niet om te mierenneuken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

pi_2058384
bij de agis groep is iedere verzekerde het zelfde , wat er wel is is een onderscheid tussen ziekenfonds en particulier, die grens gaat met de basis verzekering helemaal verdwijnen
iedereen ongeacht de hoogte van het inkomen zal het zelfde gaan betalen , je moet dan denken in de richting van 3000 gulden op jaarbasis , het werkgevers deel wat nu wordt ingehouden op je salaris zal dan komen te vervallen en bij het salaris getrokken worden , het zelfde geld voor mensen met een persioen of uitkering in welke vorm dan ook , de mensen met een "laag" inkomen krijgen dit weer terug via de inkomsten belasting , dit zal pas rond 2005 ingevoerd worden.

voor een hernia operatie staat hier bij de zorgservice max. 3 maanden wachttijd voor de operatie

pi_2058426
in nederland kan je zeker als je geld hebt , je zorg kopen , niet via de officeele kanalen , maar via prive-klinieken , voor de normale zorgkanalen zal je ongeacht arm of rijk moeten wachten op je beurd als je perse in het dicht bij zijnste ziekenhuis geholpen wil worden
pi_2058539
quote:
Op donderdag 01 november 2001 13:23 schreef morpheus_at_work het volgende:
bij de agis groep is iedere verzekerde het zelfde , wat er wel is is een onderscheid tussen ziekenfonds en particulier, die grens gaat met de basis verzekering helemaal verdwijnen
iedereen ongeacht de hoogte van het inkomen zal het zelfde gaan betalen , je moet dan denken in de richting van 3000 gulden op jaarbasis , het werkgevers deel wat nu wordt ingehouden op je salaris zal dan komen te vervallen en bij het salaris getrokken worden , het zelfde geld voor mensen met een persioen of uitkering in welke vorm dan ook , de mensen met een "laag" inkomen krijgen dit weer terug via de inkomsten belasting , dit zal pas rond 2005 ingevoerd worden.

voor een hernia operatie staat hier bij de zorgservice max. 3 maanden wachttijd voor de operatie

Ik werk zelf tegenwoordig bij de Nuts (Ohra), en dan de afdeling ziekenfonds. En ook ik heb van dit gehoord. Zoals je zelf al aangeeft, dan komt de procentuele premie van de werkgever te vervallen. Maar wij hebben er verder nog niet heel veel van gehoord.
pi_2058645
quote:
Op donderdag 01 november 2001 13:38 schreef bibi het volgende:

[..]

Ik werk zelf tegenwoordig bij de Nuts (Ohra), en dan de afdeling ziekenfonds. En ook ik heb van dit gehoord. Zoals je zelf al aangeeft, dan komt de procentuele premie van de werkgever te vervallen. Maar wij hebben er verder nog niet heel veel van gehoord.

bij ons hebben we dat op de hele afdeling al lopen uitmelken , en weten ondertussen van elke politieke partij hoe ze er overdenken , het is per verzekeraar afhankelijk welke politieke partij je kiest om te lobbien , heb hier stapels met saaie info liggen , maar de basis verzekering is niets nieuws , er wordt al sinds 1982 over gesproken en 23 jaar later gaat het "eindelijk" is ingevoerd worden. Het wordt nu gedaan om de ziektekosten voor de burger inzichterlijk te maken. als je er vragen over hebt mag je me gerust mailen op d.van.kouwen@agis-groep.nl , niemand is te oud om te leren
pi_2058679
quote:
Op donderdag 01 november 2001 13:16 schreef bibi het volgende:

[..]

Maar ik ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om meer premie te gaan betalen en dan betere zorg te krijgen? Want het ziekenfonds is en blijft voor iedereen hetzelfde, en de zorg bij het riag etc komt uit de Algemene wet bijzondere ziektekosten, en daar kun je nou eenmaal niet de premie voor verhogen. Dus niet om te mierenneuken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

ik ben net zo nieuwsgierig als jij , want als dat zo is kan dat alleen bij een prive kliniek
pi_2058897
quote:
Op donderdag 01 november 2001 13:16 schreef bibi het volgende:

[..]

Volgens het VGZ zou ik met een hogere premie (c.q. ander pakket) meer te besteden hebben bij b.v. een eerstelijns hulpverlener.
Maar tot dat moment ben ik aangewezen op het AWBZ.
En dat van de AWBZ, tja ik weet het
pi_2058994
quote:
Op donderdag 01 november 2001 14:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Volgens het VGZ zou ik met een hogere premie (c.q. ander pakket) meer te besteden hebben bij b.v. een eerstelijns hulpverlener.

Aha, je hebt dus een andere aanvullende verzekering genomen.
Hmm, verwacht er niet te veel van. De meeste psychische hulp blijft toch uit de awbz komen, alleen mag je dan naar een vrij gevestigde psycholoog.
pi_2059154
quote:
Op donderdag 01 november 2001 14:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

pakketten hebben meestal te maken met de hoeveelheid vergoedingen qua dekking en bij een aantal pakketten kan bv de dekking 50% zijn bij een ander duurder pakket kan dat 75-100 % zijn , maar de snelheid waarin je geholpen wordt kunnen / mogen ze niet prioriteren aan de hand van de premie die je betaald. vooral met dingen zoals jij te maken hebt met dutchess , zijn dat allemaal dingen die van uit de awbz betaald worden en aan de awbz betaald iedereen uit nederland mee
pi_2059179
dit topic is ondertussen geen klaagtopic meer ,maar een informatief topic , geen goed idee om deze te verplaatsen naar lifestyle ?
pi_2060507
quote:
Op donderdag 01 november 2001 14:38 schreef morpheus_at_work het volgende:
dit topic is ondertussen geen klaagtopic meer ,maar een informatief topic , geen goed idee om deze te verplaatsen naar lifestyle ?
Idd GEEN goed idee.
Ik ben nog niet klaar met het spuien van mijn gal,ik ben alleen op dit moment te opgefokt om iets serieus onderbouwd te typen.
Als ik het verplaatst wil hebben zal ik het wel vragen.
pi_2061829
Heel eerlijk gezegd, heb ik me nooit zo druk gemaakt om de gezondsheidszorg in Nederland. Dat was toen ik gezond was en het niet zo hard nodig had. Nu ervaar ik aan levende lijve hoe het is om dringend hulp nodig te hebben maar het niet te kunnen krijgen in verband met de lange wachttijden.
Dat zuigt héél erg. Hierdoor word ik bang. Bang voor het wachten. Bang voor de pijn die komt omdat er geen hulp beschikbaar is. Bang voor de eenzaamheid. Bang dat ik in de knoop raak. En zo zijn er nog velen met mij.
Bij mij hebben ze zitten peuteren en vissen naar hoe ik me voel en wat er met mij aan de hand is toen ik in het ziekenhuis opgenomen was. Na drie weken hebben ze beet, ik stel me kwetsbaar op - mijn gevoelens komen naar boven. Vervolgens mag ik een half jaar wachten tot ik verder geholpen word. En mijn 'wond' mag tot die tijd open blijven liggen. Liggen etteren en rommelen tot er een nog veel grotere wond ontstaan is.
Ik snap best dat het druk is en dat er te weinig mensen zijn en/of te weinig geld. Maar dit kán toch gewoon niet? Kan de overheid hier niet eens wat ambtenaren op los laten die een goede, constructieve én structurele oplossing bedenken? Dit is echt schrijnend en héél erg demotiverend.
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')