Jullie moesten eens weten hoe slecht de gezondheidszorg in nederland is geregeld
Net als in (b.v.) de USA kan alles, zolang je maar geld hebt.
Ben je afhankelijk van de "gratis" gezondheidszorg die geleverd wordt door de nederlands staat, dan heb je een probleem met de wachtlijsten van 6 maanden of meer.
Alhoewel ik denk dat de meeste mensen die er regelmatig mee in aanraking komen of zijn geweest dat wel kunnen beamen.
Wat zegt men in het ziekenhuis "zorg dat je bezig blijft en ga anders in de tussentijd een paar dagen per week werken" en dan red je het wel met het overbruggen van de wachttijd
En wat als je nou net om die reden thuis zit, omdat het werken niet meer gaat door problemen?
, dat doe ik op het nederlands gezondheidszorgbeleid.
En dat het in sommige landen slechter is, dat zal wel.
Maar ik woon in nederland en betaal voor de gezondheidszorg dus mag ik verwachten dat men ook iets zinnigs doet met het geld en niet een hele zooi over de balk gooit zoals men wel eens leest c.q. ziet in het nieuws.
Ik ben diep teleurgesteld en kwaad
quote:Ik snap jullie, of jou
Op donderdag 01 november 2001 10:04 schreef Juup© het volgende:
...is ver onder de maat, en met wachtlijsten van 6 maanden of langer is het gewoon niet of nauwelijks te doen.Jullie moesten eens weten hoe slecht de gezondheidszorg in nederland is geregeld
Net als in (b.v.) de USA kan alles, zolang je maar geld hebt.Ben je afhankelijk van de "gratis" gezondheidszorg die geleverd wordt door de nederlands staat, dan heb je een probleem met de wachtlijsten van 6 maanden of meer.
Alhoewel ik denk dat de meeste mensen die er regelmatig mee in aanraking komen of zijn geweest dat wel kunnen beamen.
Wat zegt men in het ziekenhuis "zorg dat je bezig blijft en ga anders in de tussentijd een paar dagen per week werken" en dan red je het wel met het overbruggen van de wachttijd
![]()
En wat als je nou net om die reden thuis zit, omdat het werken niet meer gaat door problemen?
, dat doe ik op het nederlands gezondheidszorgbeleid.
En dat het in sommige landen slechter is, dat zal wel.
Maar ik woon in nederland en betaal voor de gezondheidszorg dus mag ik verwachten dat men ook iets zinnigs doet met het geld en niet een hele zooi over de balk gooit zoals men wel eens leest c.q. ziet in het nieuws.Ik ben diep teleurgesteld en kwaad
![]()
quote:Fatsoenlijke antwoorden zijn ver te zoeken heden ten dage.
Op donderdag 01 november 2001 10:07 schreef gelly het volgende:
Ben je dan bereid 10 keer meer premie te betalen als je dan snel geholpen kunt worden ? Of ga in de zorg werken, daar komen ze nog wat mensen te kort.
JA, ik ben bereid meer premie te betalen, dat doe ik al daarom ook al sinds een half jaar.
Ik heb de premie verdubbeld om meer zorg te kunnen krijgen vanaf 1 januari 2002.
Maar dan nog krijg je te weinig hulp.
En ja, als ik tot in het redelijke de premie zou moeten verhogen dan zou ik dat doen.
Gaarne verder geen onzinnige antwoorden meer.
quote:Als jij me uit kunt leggen welk gedeelte onzinnig was, doe ik het nooooit weer.
Op donderdag 01 november 2001 10:11 schreef Juup© het volgende:[..]
Fatsoenlijke antwoorden zijn ver te zoeken heden ten dage.
JA, ik ben bereid meer premie te betalen, dat doe ik al daarom ook al sinds een half jaar.
Ik heb de premie verdubbeld om meer zorg te kunnen krijgen vanaf 1 januari 2002.Maar dan nog krijg je te weinig hulp.
En ja, als ik tot in het redelijke de premie zou moeten verhogen dan zou ik dat doen.
Gaarne verder geen onzinnige antwoorden meer.
quote:Het deel van in de zorg gaan werken.
Op donderdag 01 november 2001 10:14 schreef gelly het volgende:[..]
Als jij me uit kunt leggen welk gedeelte onzinnig was, doe ik het nooooit weer.
quote:Ik bedoelde jou persoonlijk ook niet, ik bedoelde als meer mensen in de zorg gaan werken is het probleem grotendeels opgelost. Maar mensen vinden het werk niks, maar ze willen wel zelf graag snel geholpen worden.
Op donderdag 01 november 2001 10:20 schreef Juup© het volgende:[..]
Het deel van in de zorg gaan werken.
Ik zit natuurlijk niet voor niets thuis (net als mijn vriendin), dus van werken is er zowieso geen sprake helaas
quote:Maar nu komt onherroepelijk de vraag, moet het werken of een roeping zijn?
Op donderdag 01 november 2001 10:23 schreef gelly het volgende:[..]
Ik bedoelde jou persoonlijk ook niet, ik bedoelde als meer mensen in de zorg gaan werken is het probleem grotendeels opgelost. Maar mensen vinden het werk niks, maar ze willen wel zelf graag snel geholpen worden.
quote:Zodra je genoeg betaald trek je een hoop mensen over de streep denk ik.
Op donderdag 01 november 2001 10:28 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Maar nu komt onherroepelijk de vraag, moet het werken of een roeping zijn?
Alleen kankeren op de zorg heeft geen nut, er is nou eenmaal een personeels en geldgebrek, en ik weet nou niet of amerika een goed voorbeeld is, mensen met een laag inkomen hebben het geld niet om zich te verzekeren, dus zijn zij en hun kinderen niet verzekerd, nou dat is lekker als je op straat wordt aangereden en half dood ligt: "meneer, bent u verzekerd?"
"euh, nee."
"nou, dan neem ik u mee naar een slecht ziekenhuis, een halfuur verder dan het dichstbijzijnde."
tegen de tijd dat je daar aankomt ben je of dood, of je krijgt een verbandje en wordt naar huis gestuurd.
ik vindt het een fijner idee dat ook al zit je in de ww, je toch medische hulp krijgt.
quote:Juistem, dat is de goeie vinger op de zere plek.
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef gelly het volgende:[..]
Zodra je genoeg betaald trek je een hoop mensen over de streep denk ik.
quote:Daarom zei ik al, ben je bereid een hoop meer premie te betalen voor snellere zorg.
Op donderdag 01 november 2001 10:32 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Juistem, dat is de goeie vinger op de zere plek.
Ik zou in sommige van die ziekenhuizen niet eens behandeld willen worden al moest ik in Nederland een jaar wachten.
Sterkte iig de komende tijd en hopelijk vind je wel eerder hulp dan pas over een half jaar.
quote:De loonkosten van het lager personeel zijn niet helemaal alleen de oorzaak van het tekort.
Op donderdag 01 november 2001 10:34 schreef gelly het volgende:[..]
Daarom zei ik al, ben je bereid een hoop meer premie te betalen voor snellere zorg.
quote:Voor het peil waar de gezondheidszorg nu op staat ja.
Op donderdag 01 november 2001 10:39 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
De loonkosten van het lager personeel zijn niet helemaal alleen de oorzaak van het tekort.
De premies die huidig betaald worden dekken de ruimschoots de medische verzorging.
Het is niet goed op de gehele gezondheidszorg over 1 kam te scheren. de gezondheidszorg bestaat uit meerdere disciplines.
een aantal van deze diciplines hebben een langere wachttijd , Onze werkmaatschappijen hebben net een prijs ontvangen voor het bemiddelen van clienten op de wachtlijst. Op dit moment is het zo dat als je het niet erg vind om het land door te gaan om geholpen te worden dat je binnen een vaste termijn geholpen wordt in binnen en of buitenland
zal zo is even kijken of ik een stuk uit het pers-bericht kan copieren
Dit geldt trouwens niet alleen voor de ziekenhuizen maar ook voor kinderopvang, bejaarden en verzorgingstehuizen, instanties voor geestelijk en lichamelijke gehandicapten en in de psychiatrische hulpverlening.
quote:In zit in de WAO trouwens
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef wacko1976 het volgende:
je kan ook zelf actief op zoek gaan naar het ziekenhuis met de kortste wachtlijst. het AD (Algemeen Dagblad) heeft geloof ik op zijn site en anders zoveel keer per maand een lijst van zieken huizen met de wachtlijst voor verschillende soorten operaties.
Er zijn gewoon enorm grote verschillen, in het ene ziekenhuis moet je 9 maanden wachten, in een ander ziekenhuis, voor dezelfde operatie 4 weken.Alleen kankeren op de zorg heeft geen nut, er is nou eenmaal een personeels en geldgebrek, en ik weet nou niet of amerika een goed voorbeeld is, mensen met een laag inkomen hebben het geld niet om zich te verzekeren, dus zijn zij en hun kinderen niet verzekerd, nou dat is lekker als je op straat wordt aangereden en half dood ligt: "meneer, bent u verzekerd?"
"euh, nee."
"nou, dan neem ik u mee naar een slecht ziekenhuis, een halfuur verder dan het dichstbijzijnde."
tegen de tijd dat je daar aankomt ben je of dood, of je krijgt een verbandje en wordt naar huis gestuurd.ik vindt het een fijner idee dat ook al zit je in de ww, je toch medische hulp krijgt.
quote:Tja.
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef gelly het volgende:[..]
Zodra je genoeg betaald trek je een hoop mensen over de streep denk ik.
quote:Gelukkig zijn er toch nog mensen die het met mij eens zijn (zonder in discussie te gaan over lonen en personeelsaanbod e.d.).
Op donderdag 01 november 2001 11:10 schreef Ellen het volgende:
Juup, je hebt helemaal gelijk.
Het is hier in Nederland te triest voor woorden.
Zelf ben ik werkzaam in de zorg, en daar is het precies hetzelfde de wachtlijsten voor de ouderen, heel erg.
En de wachtlijsten in een ziekenhuis zijn helemaal van de gekke, mijn pa loopt al met een hernia vanaf mei! En nu gelukkig 18 november word hij geholpen, ik vind het in en in triest.
Ik snap ook wel dat er veel vraag is maar weinig ruimte en dat er onvoldoende personeel is en er te weinig betaald wordt.
En nee kom niet aan met het verhaal er wordt genoeg betaald maar er is geen personeel te vinden, want ik heb zelf ruim 7 maanden in het ziekenhuis gelegen na een motorongeluk en van dichtbij meegemaakt hoe de mensen moeten stressen voor een loon dat in mijn (en hun) ogen veel te laag is voor het werk dat zij moeten doen.
Logisch dat er weinig animo is voor de verzorging.
En dan heb ik het nog niet eens over de geestelijk hulpverlening waar ik helaas ook al een jaar of drie mee te maken heb.
Ik zelf ben bereid om een veel hogere premie te betalen om meer hulp te krijgen ja, maar ik moet het natuurlijk wel kunnen betalen en daar zit nou net het knelpunt.
Ik heb nu de hoogst mogelijke premie, en nog zit ik met wachttijden van minimaal 6 maanden, net als mijn vriendin.
Het zuigt gewoon.
quote:Dan moeten wij voor geestelijke hulp naar de andere kant van het land als ik de wachtlijsten bekijk, en laat ik dat nou net niet kunnen betalen.
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef wacko1976 het volgende:
je kan ook zelf actief op zoek gaan naar het ziekenhuis met de kortste wachtlijst. het AD (Algemeen Dagblad) heeft geloof ik op zijn site en anders zoveel keer per maand een lijst van zieken huizen met de wachtlijst voor verschillende soorten operaties.
Er zijn gewoon enorm grote verschillen, in het ene ziekenhuis moet je 9 maanden wachten, in een ander ziekenhuis, voor dezelfde operatie 4 weken.Alleen kankeren op de zorg heeft geen nut, er is nou eenmaal een personeels en geldgebrek, en ik weet nou niet of amerika een goed voorbeeld is, mensen met een laag inkomen hebben het geld niet om zich te verzekeren, dus zijn zij en hun kinderen niet verzekerd, nou dat is lekker als je op straat wordt aangereden en half dood ligt: "meneer, bent u verzekerd?"
"euh, nee."
tegen de tijd dat je daar aankomt ben je of dood, of je krijgt een verbandje en wordt naar huis gestuurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |